Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tråd for junistartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-10, 00:04   #626
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Det med stixen...jeg kjøpte nye i dag...det var stor forskjell i fargen. De nye ga mye mer utslag, så de gamle var vel ikke helt bra...tok ut den der fuktsugern nemlig...må være det. De er jo ikke sååå gamle da...ike har det stått åpent heller...

Men anyways...VEIEDAG!
Ned en kg denne uka og.
11 kg ned på 8 uker da!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 12:19   #627
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Flink du er
Opp 400 gram denne uka..takket være en pose Pops på lørdag :P selvsagt..

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 23:17   #628
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a
Thumbs up

Sv: Tråd for junistartere

Ser ut som vekta står stille igjen pluss pluss. Har litt gi opp følelse, men prøver å riste den av meg. Er jo egentlig ikke av den gi opp så lett typen, så da blir det jo til at jeg fortsetter. Iallefall en måned til..Vil så gjerne bli kvitt 9 kilo til, men det som kom så lett på sitter meget godt fast ser det ut til. Syntes nu selv at jeg spiser rett men det kan jo hende jeg gjør noe galt. Baker knekkebrød og brød, lager mat fra forumene her og spiser kun når jeg er sulten, kanskje for lite?? Mangler trim, ja sykler jo en del turer og stryker klær (18 skjorter sist)fikk vel mest vondt i nakken av det..Nei lykke til videre for meg og dere andre

  Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 09:43   #629
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Tips til Frokost/Lunsj/Kvelds:

Hjemmelaga eggsalat på ostekjeks! )
Spiste det nettopp til frokost. NAMM!
Hele måltidet mitt kom på 0,8 g karbo!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 22:36   #630
Matgud
Medlem
 
Matgud sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 326
Matgud er ny på veien

Sv: Tråd for junistartere

Buhuhu, Ferdig med ferie!!!! Gått opp litt igjen etter at jeg har hatt litt pause§ Men det går nok fort av igjen. Blir superstrengt fra i morgen av!!!!!!

__________________
Matgud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 15:11   #631
lliissa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 7
lliissa er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

uff skeia ut i jazz uka i molde jeg med en lahmagun og et par øl , men er inne for fullt nå med trening og sånn, gått ned 9,4 kg siden 19 juni. er ikke så mye men jeg merker forskjell

lliissa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 21:53   #632
Ditta
Juniormedlem
 
Ditta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Finnmark
Innlegg: 41
Ditta er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Driver å fikser på kjøkkenet, det betydde at jeg ikke kunne lage noe mat på ovnen. Hadde lyst på noe varmt og prøvde meg på omelett i mikroen...fy flate så enkelt! Blir nok en god del av dette når jeg begynner på jobb igjen!!

__________________


Ditta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 13:22   #633
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av marteamanda, her.

Hei! Da er jeg tilbake fra ferie og klar for oppstart igjen etter min planlagte sprekk på 1 uke! Vekten sier 84.6 - altså opp 3.2 kilo denne uken. Regner med at det er endel vannvekt, kan ikke tro at kroppen virkelig greier å lagre veldig mye fett på bare syv dager?!

Veiedag igjen! 81.8 kg denne uken.

Etter en uke har jeg gått ned 2.4 av 3.2 kg jeg gikk opp i feriepausen, og sitter igjen med 800 gram etter at vann og litt sånt har forsvunnet.
Gleder meg skikkelig til å komme under 80!

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 13:23   #634
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Ditta, her.

Driver å fikser på kjøkkenet, det betydde at jeg ikke kunne lage noe mat på ovnen. Hadde lyst på noe varmt og prøvde meg på omelett i mikroen...fy flate så enkelt! Blir nok en god del av dette når jeg begynner på jobb igjen!!

Hvordan lager du omelett i mikroen?

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 13:42   #635
Ditta
Juniormedlem
 
Ditta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Finnmark
Innlegg: 41
Ditta er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av marteamanda, her.

Hvordan lager du omelett i mikroen?

1 min for hvert egg i omeletten. Jeg hadde 3 i pluss fløte, gressløk og chili. Rørte det sammen og la det i en plastboks (uten lokk). Den var avlang så det var vel ca 1 cm med røre i bunnen. Satte det på 3 min på 750 W og voila! Nydelig enkelt

__________________



Sist redigert av Ditta : 09-08-10 kl 14:12.
Ditta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 13:57   #636
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Tråd for junistartere

Kjempelurt, det må jeg prøve! Takk

.. egentlig er jeg lite kreativ når det gjelder mikroen, bruker den vanligvis bare til oppvarming av rester, eller tining av frosne saker og ting

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 14:06   #637
Ditta
Juniormedlem
 
Ditta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Finnmark
Innlegg: 41
Ditta er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Jeg bruker å putte brie i mikroen, bare så den begynner å smelte. Bra kosemat det Er utrolig hva man kan bruke den til, spesielt når man har både grill og crisp funksjon. Må nok lære meg en del av de siden jeg er manko vifte på kjøkkene for tiden

__________________


Ditta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 14:33   #638
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Tråd for junistartere

Ikke dumt
Ja, jeg vet at mange feks bruker mikroen til å lage middag innimellom og sånt, så skjønner jo at det lar seg gjøre. Og det må jo være innmari lettvint!

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 10:02   #639
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Hei der!

Da er jeg tilbake igjen. Gir ketose en siste sjanse! :-D Jeg gikk ikk ened et gram forrige gang jeg prøvde, i 4 uker, så jeg gav opp, litt ihvertfall. Dro på ferie og gikk opp 1 kilo, men spiste lavkarbo med noen utskeielser.

Nå har jeg tenkt en ny strategi. Mer fett, mindre proteiner og trening. Kommer fortsatt til å spise 1/2 skive med rugbrød, for å unngå diaree, men er fortsatt i ketose, så fortsetter så lenge jeg går ned. Har gått ned igjen det kiloet jeg la på meg pluss 500g. altså 1,5 kilo på 2 uker.

Vel, jeg ser at dere andre har gått ned SVIMLENDE tall, jeg vil og!!!! :-D

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 10:16   #640
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Velkommen tilbake igjen, Cec!
Håper det fungerer for deg denne gangen; vi går ved siden av deg og heier deg frem

I frykt for å høre ut som vektklubbens Drevon: Kanskje legge ut noen dagsplaner for måltid, og høre med de kloke mennene og kvinnene om det er noe som mangler/bør plukkes bort av det du spiser?
Jeg tror også jeg har gått på en smell i det siste og spist for mye proteiner. Kjøper sånn lapskauskjøtt i store kvanta når jeg er i Sverige, og jeg synes det er så latterlig godt, så jeg spiser KJEMPEMASSE av det. Steker det opp som entrecôte og greier (blir utrolig seigt, men jeg er et kjøttmenneske av dimensjoner )

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 12:32   #641
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

ojojojoj, så tregt dette går nå :P Ned 300gram! whuptie..jaja, ned er ned.

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 12:35   #642
Ditta
Juniormedlem
 
Ditta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Finnmark
Innlegg: 41
Ditta er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Kjempestolt av datteren min som slengte seg med meg når jeg startet i juni. Hun har tatt av seg ca 8 kilo siden 20 juni! Deilig å være to om ting som dette.

__________________


Ditta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 12:51   #643
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Jeg hadde veiedag i går! Denne uka ble det stillestans....har venta litt på det egentlig, for nå har det gått veldig bra, lenge. 11 kg på 8 uker! Eller på 9 uker blir det nå da.
Fikk mensen i dag da, så lurer litt på om dette kan være grunnen til at nedgangen har stoppa opp...(er glad i å skylde på ting!)

Ha ei fin uke alle sammen!! )

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 14:36   #644
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av marteamanda, her.

Veiedag igjen! 81.8 kg denne uken.

Etter en uke har jeg gått ned 2.4 av 3.2 kg jeg gikk opp i feriepausen, og sitter igjen med 800 gram etter at vann og litt sånt har forsvunnet.
Gleder meg skikkelig til å komme under 80!

Så bra - 80 er rett rundt hjørnet vet du

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Hei der!

Da er jeg tilbake igjen. Gir ketose en siste sjanse! :-D Jeg gikk ikk ened et gram forrige gang jeg prøvde, i 4 uker, så jeg gav opp, litt ihvertfall. Dro på ferie og gikk opp 1 kilo, men spiste lavkarbo med noen utskeielser.

Nå har jeg tenkt en ny strategi. Mer fett, mindre proteiner og trening. Kommer fortsatt til å spise 1/2 skive med rugbrød, for å unngå diaree, men er fortsatt i ketose, så fortsetter så lenge jeg går ned. Har gått ned igjen det kiloet jeg la på meg pluss 500g. altså 1,5 kilo på 2 uker.

Vel, jeg ser at dere andre har gått ned SVIMLENDE tall, jeg vil og!!!! :-D

Cec xxx.

Velkommen tilbake - vi er mange som vil så du er i godt selskap.

Opprinnelig lagt inn av Benedictee, her.

ojojojoj, så tregt dette går nå :P Ned 300gram! whuptie..jaja, ned er ned.

300gram ned er absolutt noe å feire - hurra hurra hurra (det gjelder å være positiv har jeg hørt )

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

Jeg hadde veiedag i går! Denne uka ble det stillestans....har venta litt på det egentlig, for nå har det gått veldig bra, lenge. 11 kg på 8 uker! Eller på 9 uker blir det nå da.
Fikk mensen i dag da, så lurer litt på om dette kan være grunnen til at nedgangen har stoppa opp...(er glad i å skylde på ting!)
Ha ei fin uke alle sammen!! )

Flott resultat på 9 uker, og tante rød er nok grunnen til ukens pause i reduksjonen - blir bedre neste uke skal du se

Selv har jeg gått opp 1,5kg - og de eneste grunnen jeg finner er mensen som kom i helga samt at jeg har vært syk i nesten 2 uker.
Matinntaket har vært nesten helt etter boka, litt lite grønnsaker men ellers fin fordeling mellom proteiner, fett og karber.
Satser på at det meste er borte neste uke.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 12:26   #645
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a
Unhappy

Sv: Tråd for junistartere

Trenger sårt motivasjon for å fortsette...Vekta står stille, kanskje litt opp også. Fikk sånn dum tvil om at kanskje dette var galt, kanskje skal jeg over på GR kur igjen, kanskje, kanskje. For mye fett, riktig???? Tvilen er over meg og er helt i villrede akkurat nå. Føler at jeg virrer litt mye i hodet på hva jeg skal gjøre. Leser på forumet at ja, dere går jo ned så huff, har vel kanskje spist mer lavkarbomat enn ketolyse, muligens en sammensurium av alt.

  Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 12:54   #646
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Enig med Karillen...har begynt å vurdere ett normalt lavkalorikosthold!! Ik, få meg vekk fra disse tankene!!Gi meg styrke til å steke egg og bacon til tross for at man trenger vernedrakt!

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 13:21   #647
Ditta
Juniormedlem
 
Ditta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Finnmark
Innlegg: 41
Ditta er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Da jeg gikk på kuren forrige gang hadde jeg det sånn mange ganger men valgte å bite tennene sammen Jeg veide meg ikke så ofte og har begynt med det samme nå, kroppen trenger jo tid til å jobbe og da kan det være greit å ikke stresse med vekta. Har et mer variert kosthold denne gangen, ikke så mye egg og bacon som første gang men mer salater og også lavkarbobrød. Favoritten for tiden er brødskive med en diger mikroomelett med litt ketchup på..er godt det. Håper at dere ikke gir opp og at vi kan fortsette sammen her, både med å inspirere hverandre og hjelpe hverandre på veien

*lørdagsklemmer til hele gjengen*

__________________


Ditta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 14:43   #648
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a
Thumbs up

Sv: Tråd for junistartere

Hallo Benedictee Du fikk meg nu til å flire..nå har jeg endelig bestemt meg igjen. rett bort til stekepanna med egg og bacon...Nam det smakte virkelig godtSå nå prøver jeg igjen, ketolysestixen skal atter bli rosa eller noe..har vært uten resultat den siste uken mens jeg har sulta meg.. Sammen er vi krutt eller noe....

  Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 14:44   #649
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Brrrrrra Karillen

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 15:22   #650
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Usj, hvis valget står mellom å sulte seg og spise smaksløs mat, eller velte seg i herlig seterrømme, smør og kjøtt uten dårlig samvittighet vet jeg hva jeg velger Har nå ikke prøvd GR selv, men har fått for meg at det er "spis litt av alt du liker". Vel, litt for meg (lørdagskos) har en tendens til å bli alvorlige mengder når jeg først setter igang. Akkurat som en alkoholiker som kan kose seg med litt øl på lørdagen. Ender ikke alltid helt heldig, tror jeg. Enda en grunn til at jeg selv foretrekker ketose, det er deilig at det ikke er lov med søtsaker, da behøver jeg liksom ikke ta mer stilling til det.

Tro nå ikke at jeg ikke har hatt stillestående perioder. Jeg har vel brukt 13-14 uker på de ti kiloene som er borte nå. Det går gjerne opp før det slipper og raser ned litt. Og det er demotiverende, men jeg trøster meg med at dette er en livsstil jeg kan leve med hele livet. Det er ikke som å sulte seg + trene, og likevel ikke se resultater. For DET er demotiverende som tusan!

Hvis man er dritt lei av egg og bacon så lag noe annet? Får litt på følelsen at egg&bacon er lavkarboens Grandiosa. Himla enkelt og billig, egentlig ikke så godt.

(Ps. dette er ikke en kjeftepost fordi jeg liksom oppfatter at dere sutrer, for det synes jeg ikke at dere gjør. Jeg ville bare legge igjen noen ord, men de ble ikke så oppmuntrende som de kanskje burde ha blitt. Jeg ser det ble veldig fokusert på meg, meg, meg, men jeg får heller ta høyde for det. )

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eggehvite-tråd Adriane Annen mat 23 03-09-11 02:19
Eggeplomme-tråd Adriane Annen mat 0 03-01-09 16:40
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no