Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

~ Julitråd ~

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-07-09, 22:15   #1
Frk.Sunshine
Juniormedlem
 
Frk.Sunshine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Nord Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 43
Frk.Sunshine er på en erverdig vei
Post

~ Julitråd ~

Tar meg den frihet til å starter en juli tråd jeg...
Så vi som har startet i juli kan følge hverandre i tykt og tynt
Noen har kanskje hadd en kjempe start, mens andre ikke har hadd en så vellykket en.
Selv har jeg vært på kuren i 5 dager, men begynte med nedtrapping forrige mandag.
Så kan vell egentlig si at jeg begynte da? (tickeren min viser fra dagen jeg startet ordentlig med ketolyse)
I så fall... Hvis vekten min er riktig.. har det forsvunnet 9kg på en uke.
Jeg bare spør: ER DET MULIG? har ikke lyst til å tro at vekten er feil.... men hallo.. syns det var voldsomt mye bare på en uke!

Så lurer jeg på hva dere spiser når dere får lyst på noe gått, helt sånn plutselig?


__________________________________________________ _______________

Kanskje vi som hører til i Juli tråden kan gi en liten presengtasjon av seg selv, så blir vi på en måte litt bedre kjent
Ingen tvang - bare for skøy!

Lykke til alle dere som henger dere på!

__________________
Hva blir det til?
Er 2010 året for meg?

Sist redigert av Frk.Sunshine : 27-07-09 kl 22:35. Årsak: Litt info.. :)
Frk.Sunshine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 22:26   #2
StoreLilleMeg
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 50
Innlegg: 230
StoreLilleMeg er på en erverdig vei

Sv: ~ juli - tråd ~

Her hører jeg også til.

Jeg har stått stille første uken.
Men det går bra. Er mens-tider, så den har kanskje litt å si.

9 kilo på èn uke???
HM..... jaja.... får bare gratulere
Jeg er ingen vitenskapsmann så jeg vet ikke hva dette skyldes. Men sikkert veldig gøy for deg å se det på vekta

Lykke til alle juli-slankere

__________________


StoreLilleMeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 22:28   #3
KattyM
Juniormedlem
 
KattyM sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 22
KattyM er på en erverdig vei

Sv: ~ juli - tråd ~

Oi 9 uker ! Jeg har 5 kilo på to uker og begynner på min tredje i dag. Er superfornøyd.
Henger meg på tråden din!

__________________
KattyM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 22:31   #4
Frk.Sunshine
Juniormedlem
 
Frk.Sunshine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Nord Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 43
Frk.Sunshine er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: ~ juli - tråd ~

Vill tro at det er mest vann...
Men ja.. utrolig artig å gå på vekten

Så gøy at dere henger dere på tråden!

__________________
Hva blir det til?
Er 2010 året for meg?
Frk.Sunshine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 22:44   #5
nattinatt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bur på Vestlandet
Alder: 55
Innlegg: 121
nattinatt er ny på veien

Sv: ~ juli - tråd ~

Ja her hører eg også tilEr begynt på mi tredje veke. På mi første veke for fem kilo,sikkert vatn med der då,men merker jo forskjell på klea. Ni kilo er jo topp då,grattis. Den siste veka har det stått stilt,men så har eg mensen no,såå eg regner med det vil løsne igjen.

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wNHXcEZ/]

[/url]
nattinatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 22:52   #6
KattyM
Juniormedlem
 
KattyM sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 22
KattyM er på en erverdig vei

Sv: ~ juli - tråd ~

Min presentasjon :

Jeg er 22år og bor i Oslo. Jeg har en liten sønn på snart 4 mnd og la på meg godt under svangerskapet. Dette må bort nå! 15 kilo forsvant mens jeg ammet, men etter at jeg sluttet å amme har det stått stille.
Jeg prøver meg på ketolysekuren rett og slett fordi min beste venninne anbefalte den så sterkt.

Kathleen

__________________
KattyM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 23:13   #7
Frk.Sunshine
Juniormedlem
 
Frk.Sunshine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Nord Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 43
Frk.Sunshine er på en erverdig vei

Sv: ~ juli - tråd ~

Jeg er...
en jente på 22 år, bor i Nord Trøndelag.
Min overvekt startet da jeg var rundt 4 år har mamma funnet ut, så fall siden da la jeg bare på meg mer og mer.
Har prøvd alt mulig for å gå ned.
Jeg fikk påvist insulinresistens ved oppstart av eurodiet i 2007, men den pulvermaten kom feil vei til slutt, dessverre.

Nå etter en graviditet og en datter på 6 måneder, er jeg tilbake på utgangspunktet fra 07.. Å nå er jeg lei! Nå skal det bort!
Har som mål 40 kg tilsammen... Men gud vet hvor mange år det kommer til å ta...

__________________
Hva blir det til?
Er 2010 året for meg?
Frk.Sunshine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 23:34   #8
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: ~ juli - tråd ~

Hei!

33 år, samboer og to barn. Har lavt stoffskifte og sliter med å gå ned i vekt. Har til nå gått ned 100 gram på to uker, men jeg gir meg ikke.
Skal ned ca 23 kilo.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 23:35   #9
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 42
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Sv: ~ juli - tråd ~

Hei,

Jeg har muligens ingen ting her å gjøre, men jeg har satt inn siste støtet nå i juli.
Jente 28 fra Oslo.
Jeg har gått på ketolyse siden påske 2008, men vært litt av og på. Nå er jeg på!
Har gått fra 75,5 til 60,6 som var vekten i dag tidlig. Har 4,2 kilo igjen.
Henger meg på her slik at jeg har noen å støtte meg til og noen jeg "rapporterer" til... Holder meg selv i øra!

Frk. Sunshine du har jo hatt en god start kan man si!!! Nesten like mye på en uke som jeg har hatt på ett år! Imponerende.

Nå skal jeg ha veiedag på søndag. Har stått stille en stund, men siste 12 dager har jeg gått ned 1 kilo og det er mye for meg som har stått stille en stund!!! Stolt!!
Målet et 500 gram i uka. Da er jeg ferdig i løpet av september. Mål 56 kilo.

Håper dere alle får gode resulatater, så støtter vi hverandre under veis!

Fortsatt god mandag!

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 08:27   #10
gunlan
Medlem
 
gunlan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 249
gunlan er på en erverdig vei

Sv: ~ juli - tråd ~

Hei

Jeg begynte også i juli (20. juli) og har akkurat begynt på min 2. uke nå.
Fra januar til mai gikk jeg ned 9kg med trening og nedtrapping av cola og godteri, men etter dette har det liksom stoppet opp.
Har derfor i sommer lest masse om lavkarbo og ketolyse og ble såpass motivert at jeg ville gi det en sjanse.

Jeg gikk ned 2 kg første uken - strålende fornøyd

Mitt mål er å gå ned 7 kg til - da vil vekten min bli 62 kg som er min trivselvekt som jeg lå på leeenge - inntil jeg fikk mine to barn, som nå er 3 og 5 år... (Skylder ikke på barna at jeg har lagt på meg - det er helt min egen feil. Jeg og mannen min har hatt for lett til å sette oss i sofaen og kose oss med snop istedenfor å bevege oss når de har lagt seg...)

Når jeg begynte i januar veide jeg 80kg.

Ønsker alle lykke til
---------------------------------------


Sist redigert av gunlan : 28-07-09 kl 15:45.
gunlan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 13:50   #11
søtsaka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Steinkjer
Alder: 44
Innlegg: 23
søtsaka er på en erverdig vei

Sv: ~ juli - tråd ~

jeg henger meg på denne tråden! jeg er med på juni starteran å, men har hatt så meng sprekka at no e d full sjerpings. å no har æ måla mæ å d gjor æ ikke sist, tru d e viktig når ein har periode me stillestans på vekta. å så har æ funni ut d at æ syns bmi e nå hærk!!!!!!!!! så æ vil fokuser på klesstørrels. å prøv å kom ne på rett bmi. har brei beinbyggning å va 78 kg før æ fikk barn å syns sjøl æ va fin da! men i følge bmi e æ da 9 kg overvektig. så håpe at æ sjæm mæ under 80 ijæn!

er 29 år har 2 gutter på 3,5 å 7 mnd jobber i ferskvare tiv vanlig, men har permisjon noen skarve mnd til.
starta på null igjen i går å va da 99 kg å 105 cm rundt livet.
e så svak nånn gang, men no ska æ seriøst sjerp mæ. ska i bryllup om 1 mnd å å jo meir æ klare å gå ne jo finer bli kjolen
å frk sunshine så triveli at d e fleir fra trøndelag.

søtsaka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketokyse/atkins Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 15:48   #12
Kpia
Juniormedlem
 
Kpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 48
Kpia er på en erverdig vei

Sv: ~ juli - tråd ~

Hei

Her må jeg slenge meg på. Begynte først på Ketolysekuren i Januar, og gikk ned 6-7 kg frem til påske. Siden da har det vært litt av og på, men nå tenkte jeg at jeg skulle starte igjen. Er veldig overrasket over at jeg ikke har gått opp noe mer enn ca 1-2 kg siden jeg begynte å skeie ut, så det er mulig det var bra at kiloene ikke gikk av meg så fort. Målet i denne omgang er å gå ned ca 6 kg. Hjelper nok med litt rapportering her....
Lavkarbo.no er kjempeinspirerende og jeg vet jo at kuren virker. Stå på alle sammen

__________________



Kpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 20:48   #13
lulla1975
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 55
lulla1975 er på en erverdig vei

Sv: ~ juli - tråd ~

Hei alle sammen! Så hyggelig at vi er flere som kan støtte hverandre! Jeg er en 34-år gammel jente som bor litt utenfor Oslo. Jeg har tidligere hatt god erfaring med lavkarbokosthold, men etter å ha lagt på meg 9 kilo på 7 måneder - grunnet et enormt inntak av godteri - er jeg nå skikkelig tent på å få de samme kiloene bort igjen. Jeg var på badeferie med mann og barn, og følte meg helt pyton ved bassenget og på stranda. Jeg blir også i dårlig humør av alle klærne jeg har i skapet fra i fjor sommer som jeg nå ikke får på meg en gang. Takk og lov for ketolyse! Etter en uke har 2,2 kilo forsvunnet. Det skal ikke mange kilo til bort før jeg begynner å føle meg temmelig mye mer vel.
På slutten av den første uken var jeg temmelig slapp og tiltaksløs, men nå har enegien kommet tilbake, og jeg håper å få tatt min første mosjonsøkt i morgen. Nå i kveld skal jeg derimot kose meg med litt brie og kyllingvinger. Jeg gjør en pussig observasjon. Jeg er i utgangspunktet allergisk mot både melkeprotein og egg(ehvite). Men på lavkarbo slår ikke magen krøll på seg med inntak av både ost og egg... Det gjør den ellers, men jeg måtte teste litt da kosten kunne blitt temmelig kjedelig ellers. Nå er det nesten så jeg prøver rømme også...

__________________
Lulla - sofagris & bokorm

lulla1975 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 21:13   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: ~ juli - tråd ~

Opprinnelig lagt inn av lulla1975, her.

Jeg er i utgangspunktet allergisk mot både melkeprotein og egg(ehvite). Men på lavkarbo slår ikke magen krøll på seg med inntak av både ost og egg... Det gjør den ellers, men jeg måtte teste litt da kosten kunne blitt temmelig kjedelig ellers. Nå er det nesten så jeg prøver rømme også...

Jeg tålte ikke egg og melk blandet. Trodde jeg. Spiste jeg pai eller pannekaker måtte kvelden tilbringes ved doskåla, kom rett og slett opp igjen. Nå som jeg har kuttet ut melet, så går det finfint å spise det

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 28-07-09 kl 22:07.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 21:29   #15
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: ~ juli - tråd ~

Hei hei

Jeg er 30 år. gift og har 3 barn. Jeg har ca 10 kilo som sitter bom fast og vil ikke av. Jeg blir fornøyd om jeg går ned 8 kilo.

Begynte 05.07

1 uken - 3 kilo
2 uken - 0.5 kg
3 uken + 0.200 gram

Jeg har tatt stoffskifte test og alt er helt fint. Har prøvd det meste som går an å prøve, har gått ned mens fort opp igjen og pluss litt til nå siste årene. Men nå vil jeg ned og bli ferdig med dette. Hadde mål å gå ned før jeg ble 30. Men nå må jeg sette meg nytt mål. :P

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 21:35   #16
Nessy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 31
Nessy er på en erverdig vei

Sv: ~ juli - tråd ~

Så mange som har startet på dette! Jeg henger meg på her selv om jeg har holdt på siden november. Men nå er det nøye sjekk av mat hver dag for å få det til å gå nedover igjen.

Gikk opp over 20 kilo på 6 måneder for 10 år siden når jeg møtte veggen som 19-åring og de sitter jammen godt. Jeg har prøvd alt og iherdig i mange år, derfor er jeg nå så glad for å ha funnet mat som jeg trives med og holder meg opplagt. Jeg ble plutselig syk etter en bakterieinfeksjon for 2 år siden og fikk anbefalt lignende kosthold fra noen flinke leger. Nå er jeg frisk og har tatt av noen kilo.

Jeg får vel starte i dag da for jeg er enda ikke i ketose siden jeg skeiet ut på søndagen. Etter noen glass vin synes jeg av en eller annen grunn at det var lurt å spise smågodt. Skjerpings...

Bra gjort Frk Sunshine, du skal se att kroppen din trengte dette! Blir spennende å følge så mange...

__________________




Nessy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 00:23   #17
mariam2111
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 34
Innlegg: 10
mariam2111 er på en erverdig vei

Sv: ~ juli - tråd ~

Hei!

Syns denne tråden her er kjempefin! Jeg er 19 år gammel og bor i Oslo. Har vært overvektig mesteparten av livet, men har lagt på meg ca 20 kg bare siste året og er da ganske overvektig nå! Har på en måte ikke innsett hvor overvektig jeg var før jeg besøkte familien i Pakistan i april som sier alt veldig rett ut og alt de hadde å snakke om var at jeg var blitt så feit!
Leste i et blad på jobben etter jeg kom tilbake om en diett uten karber og har da prøvd å fordype meg i det og prøve det. Jeg har ikke kjøpt noen bøker og teller heller ikke karbohaydrater for hvert måltid for det er rett og slett ikke noe jeg orker. Prøver bare å passe på å ikke spise så mye og har faktisk gått ned ca 1 kg per uke siden jeg startet.
Har lest mye her inne og innsett at fleste parten ikke går ned så mye pr uke. Har også skeiet ut en del, men blir flinkere og flinkere for hver dag som går til å takke nei til fristelser. Jeg får en så helt for j*vlig følelse når jeg går i butikken og må bla gjennom alle klærne for å finne xl, når jeg gjør det så passer det ikke engang!

Veide 118 kg før jeg begynte og er 180 cm høy.
Hittil har jeg gått ned til 109,6. Målet mitt er 80 kg, så får jeg se hvordan jeg ser ut da, vil ikke bli sånn tynn med bein visende og har ganske kraftig beinbygning pluss at man må tenke på muskler, så håper på at det holder å komme ned til 80.
Har lagt ved bilder av hvordan jeg ser ut nå får å sammenligne seinere.
Er ikke så veeldig påkledd på bildene!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg CIMG0940.jpg (538,5 KB, 36 visninger)
Filtype: jpg CIMG0937.jpg (482,7 KB, 39 visninger)
__________________



mariam2111 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 08:55   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: ~ juli - tråd ~

Opprinnelig lagt inn av mariam2111, her.

familien i Pakistan

Oj, du kan bidra med litt eksotiske oppskrifter etterhvert du da

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 09:58   #19
Kpia
Juniormedlem
 
Kpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 48
Kpia er på en erverdig vei

Sv: ~ Julitråd ~

Jeg vet det er litt delte meninger rundt bruk av Ketosticks, men jeg må si at for min del er det en veldig fin rettesnor på hvordan man har spist i løpet av dagen. Jeg begynte på mandag, og var i ketose på kvelden, men derfor skjønte jeg ingenting i går kveld da jeg plutselig var ute av ketosen igjen. Jeg trodde jeg hadde spist bra. Så kom jeg på da jeg la meg i går kveld at jeg hadde spist nesten en kurv med bringebær på jobben.
I dag skal jeg være flink så jeg er tilbake i ketose

__________________



Kpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 10:03   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: ~ Julitråd ~

Jeg balnder meg stadig inn i tråden deres, men tenkte jeg kunne komme med et tips: En bedre måte i starten, for å komme inn i tingene, er å skrive ned alt man spiser i løpet av dagen. Da holder du kontroll på inntaket, og oppdager hva som kan være hinder for vektnedgangen. Det tar bare noen minutter.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 11:59   #21
nannemor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 9
nannemor er på en erverdig vei

Sv: ~ Julitråd ~

Melder meg inn her jeg også!
Startet i går, etter å ha lest en masse om ulike dietter. Har forsøkt meg på sultedietter flere ganger siste året, med eneste resultat at jeg nå veier mye mer enn utgangspunktet.
For tre år siden, gikk jeg ned 30 kg med hjelp av reductil, men disse hjelper ikke lenger...
Urinstixa slo ut i går kveld, og som det ser ut på vekta, veier jeg i dag 2.5 kg mindre enn jeg gjorde om søndag!!
Det som virker mest fantasktisk med denne kuren, er at man slipper å gå sulten.

Gøy å følge alle sammen videre!

Klem

nannemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 13:44   #22
mariam2111
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 34
Innlegg: 10
mariam2111 er på en erverdig vei

Sv: ~ juli - tråd ~

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Oj, du kan bidra med litt eksotiske oppskrifter etterhvert du da


Hehe ja har ikke noen særlig oppskrifter og er vel egentlig en del karber i pakistansk mat, så trokke det hadde vært noe særlig!

__________________



mariam2111 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 13:48   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: ~ juli - tråd ~

Opprinnelig lagt inn av mariam2111, her.

er vel egentlig en del karber i pakistansk mat, så trokke det hadde vært noe særlig!

Si ikke det, ikke sikkert det skal så mange grep til å gjøre det lavkarbo Men det kommer nok etterhvert når du kommer mer inni ting. Ellers bare spør, vi hjelper mer enn gjerne til her på forumet

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 15:02   #24
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: ~ Julitråd ~

Jeg begynte også i juli. Begynte på Eurodietten 01.07, men fant ut at den ikke var helt for meg så nå, fra 28.07. kjører jeg ketolyse, med inspirasjon fra Skaldeman.
Gikk på ketolyse for 2,5 år siden og gikk ned 17 kg over 3 mnd.(så det funker som bare det!), holdt vekta i ca 2 år, inntil jeg fikk en eller annen revmatisk lidelse, ble sykemeldt - og vips så veide jeg 20 kg mer. Merkelig egentlig siden jeg fremdeles kjørte vedlikeholdslavkarbo med enkelte unntak - men en syk kropp er ikke alltid helt samarbeidsvillig tror jeg. Og det kan være at det ble litt flere av unntakene etterhvert som smertene, lediggangen og søvnløsheten fødte en pen liten depresjon - men vektøkningen kom altså ETTER (og muligens på grunn av) sykdommen.
Uansett - jeg merker at det er mye vanskeligere å gå ned nå enn det var første gangen (så jeg vil nok gå ned saktere enn dere andre flinke ). Årsakene til det kan være mange, men målet mitt er å gå ned i vekt - faktisk til en vekt jeg ikke har hatt siden ungdomsskolen - og hvor fort det går spiller mindre rolle, bare jeg går ned og er forholdsvis sunn og frisk. Om kostholdet kan ha en innvirkning på betennelsestilstandene så er det uansett det beste, for jeg har lyst på jobb igjen!
Lykke til alle sammen

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 17:23   #25
ireile79
Medlem
 
ireile79 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Saltnes, Råde
Innlegg: 326
ireile79 er på en erverdig vei

Sv: ~ Julitråd ~

Hei, Jeg henger meg på her jeg også. Er en jente 30 år og samboer, bor i Østfold. Jeg har ikke startet ordentlig ennå, men kjøpt boka "slank med ketolysekuren" og lest meg masse opp både i boken og her. Skal bare ha en siste uke med ferie så er det veien til bedre helse og fysiske form :-) Har akkurat stekt lavkarbo brød, så er veldig spent på smaken :-) (kresen... he he he) ) 9 kg på en uke er jo i tråd med hva som kan forventes av ketolysekuren iflg boka... Stå på alle sammen!!

ireile79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no