Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

GRØNNKÅL

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-01-05, 21:12   #1
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

* Grønnkål er ganske likt spinat. Veldig næringsrik, og veldig lett å dyrke. Mamma og pappa har store "skoger" med grønnkål på tomta si (jeg sier skoger fordi planta ser ut som ei minibuske), og fôrer både kalkuner, griser og mennesker med det. Jeg fryser det ned i brødposer, og klipper det frossent rett oppi panna.

Siden det ikke finnes grønnkål i norske butikker (stort sett regnet som ugress i Norge... I allefall før ), så tok jeg med meg to poser hjem fra sist jeg var her i Nederland i fjor på sommerferie (vel, forifjor nå da).
Men nå som jeg vet dere dyrker det av hjertens lyst, så tror jeg jeg skal egle meg innpå deg når jeg kommer hjem fra Polen.
Grønnkål er nemlig SINNSYKT godt, og det er en uerstattelig ingrediens i Nederlands nasjonalrett - boerenkool. Jeg elsker det!
Flott å vite at tilgangen er sikret! *puh. fremtiden er lys*

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 21:24   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Moro å høre Smosje! Ja, du kan bare forsyne deg - mamma har stående invitasjon til alle som vil, at de kan reise innom og klippe med seg det de vil ha. Jeg visste grønnkål var stort i Tyskland, men visste ikke om Nederland. Men du? Jeg så faktisk grønnkål på Meny forrige uke. ETT blad i en slags pose. Det stod ingen pris, men jeg skulle gjerne visst det for å si det til mamma. Kanskje de nesten dyrker GULL....

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 21:30   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Grønnkål er nytt for meg. Ser du har det i frysern og bruker i varmretter. Kan du spise den fersk og eller rå mener jeg? I salater osv?

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 22:03   #4
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anne

Kan du spise den fersk og eller rå mener jeg? I salater osv?

Jups! Men ikke like festlig etter at den har vært fryst da, derfor bruker jeg den i varmretter. Men kan brukes som spinat: Eggeretter, stuing, gratenger, suppe, salat, stekt osv. Særlig kalkuner er veldig glad i den rå...

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 22:09   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Takk, da skal jeg kjøpe på "Grønsaken". Ser de har det der, og har tenkt at jeg skal prøve. Nå skal jeg.....etter helgen Siden du lurte...vet ikke hva den koster. Husker ikke.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 22:10   #6
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

I boerenkool brukes den slik:

Poteter
Gulrøtter
Hakket grønnkål
------------------
= stappe
Bland sprøstekt bacon i stappen,
serveres med røkt pølse og sennep ved siden av.
Åååh, den som kunne spise poteter.....

Gull? Ugress? Gull? Ugress?
Som kjent ser gull også ganske uinteressant ut før gråsteien utenpå er fjernet. Er vel bare et spørsmål om tid før vi får øynene opp for denne "skatten" her hjemme også

Jeg kommer og klipper, jeg!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 22:16   #7
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Den stappa så digg ut Smosje. Går kanskje an å "modde" den litt? (Tidligere i verden ble modde brukt om pizza...) F.eks. at man bruker gulrot, blomkål og grønnkål, og så har i bacon? Lurer ganske mye på hvordan du uttaler navnet på den retten. Eneste Nederlandske jeg "kan", er den til Christopher Schau, og noe sier meg at den ikke er så bra...

Kom og klipp du!

Husker jeg riktig at grønnkål er medisinsk for blodtype A?
*lat og gidder ikke sjekke selv*

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 22:31   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

okidoki !

Skal jeg legge den under oppskrifter da ? OK !
Update: La den her isteden jeg.... siden det ikke var noen oppskrift her !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 23:02   #9
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Lurer ganske mye på hvordan du uttaler navnet på den retten. Eneste Nederlandske jeg "kan", er den til Christopher Schau, og noe sier meg at den ikke er så bra...

Tji-hi Det uttales boorekåol (med lang o altså/ trykk på o'en)

Opprinnelig lagt inn av MHM[color=navy

]

Opprinnelig lagt inn av MHM[color=navy

Husker jeg riktig at grønnkål er medisinsk for blodtype A? [/color]

Jepp, du husker riktig Og ikke nok med det, men den er i tillegg super-preventiv mot diabetes. Dobbelt-

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 23:17   #10
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smosje

Og ikke nok med det, men den er i tillegg super-preventiv mot diabetes. Dobbelt-

Åsså-åsså..... (rolig nå )...... den har jo proteiner, den har K-vitaminer, masse jern og vitamin C, mye fiber, nesten like mye betakaroten som gulrot, vitamin E an mass, kalsium i mengder.....

Grønnkålen er FANTASTISK rett og slett! Les i matvaretabellen, og det slår knock out på alle!

Så BRA at du laget en egen tråd om grønnkål 'a Smosje...

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 23:19   #11
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM


Så BRA at du laget en egen tråd om grønnkål 'a Smosje...

Ja, sant?! Snill sånn, jeg

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 23:21   #12
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Og sånn ser den ut:

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 19-01-05, 23:35   #13
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Sakser litt fra www.matoppskrift.no (flott side!):

Råvareopplysninger: Grønnkål danner ikke fast hode, men mange store mer eller mindre krusete blad. Den er velsmakende, særlig etter frost. Da fremheves sukkerdannelsen. Lagres best i 0-5 °C. Men tåler helt ned til minus 15 grader ute om vinteren. Holdbarheten er kort. Har mye vitaminer og mineraler.

Bruksområde: Grønnkål kan brukes i wok, og den kan kremes, brukes som garnityr i gryter og supper. Den kan også stekes i smør og smaker godt med retter med stekt skinke. Bruk gjerne fløte for å få vekk kålsmaken.


Grønnkålstuing:

500 g renset grønnkål
7,5 dl vann
1 ts salt

2 ss smør
2 ss speltmel
2 dl kjøttkraft
1/2 ts muskat
Salt

4 egg

Vask, rens og kok kålen i saltet vann til de er møre. Hakk så kålen fint. Lag saus og spe med kraft. Krydre og la den surre 10 minutter. Rør inn kålen. Server med stekt egg.

Fløtestuet grønnkål:

2 grønnkålstilker
skinkekraft eller buljong av terning
2 ss smør
1 dl fløte eller crème fraîche
1 ts salt
nymalt pepper

Risp bladene fra stilken på den friske grønnkålen. Skyll dem godt. Kok dem møre i litt skinkekraft eller buljong. Ta opp kålen, la den renne av og hakk den grovt. Fres den hakkede kålen i fettet under omrøring. Tilsett fløte eller crème fraîche og la kålen trekke i 3-4 minutter, spe eventuelt med litt av kraften eller litt vann eller melk. Smak til med salt og pepper.

Serveres sammen med skinke eller pølse på julebordet, eller som tilbehør til kjøttkaker, stekt pølse eller stekt fisk.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 20-01-05, 00:17   #14
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Grønnsakstrio - side-dish

Grønnkål (en 'bunch'), hakket/strimlet
Et glass svart øye-bønner
1 stor løk
salt
olje

Blank løken i olje, tilsett en kopp vann og bønner, kok i 20 min. Tilsett grønnkålen, kok under lokk til kålen er mør, smak til med salt.
(Fra Blodtypediettens sider; medisinsk for type A og O)


Bakt laks med grønnkål

1 laksefilet
1 dl brun ris
1 kopp grønnkål
0.5 dl hvitvin
persille
hvitløk
sesamfrø
juice av en halv sitron

Legg grønnkål, laks, ris oppå hverandre på en bit aliminiumsfolie. Hell på hvitvin, dryss krydder og til slutt sesamfrø. Pakk inn i aliminiumsfolien og bak i ovn på rist i 25-30 min på 180 C. Hell sitronsaft på før servering.
(Fra Blodtypediettens sider; kan brukes av type A og O)

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 30-01-05, 12:38   #15
elco
Medlem
 
elco sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 66
Innlegg: 67
elco har en fantastisk aura rundt segelco har en fantastisk aura rundt seg
Smile

Mer grønnkål

Mmm, flott med flere grønnkål-oppskrifter! I høst spurte jeg min lokale Coop-butikk (en liten butikk!) om de kunne skaffe meg grønnkål, og det var ikke noe problem. De tok inn en hel plastsekk med finfin grønnkål. Jeg kjøpte alt for 40 kr og tok med meg hjem. Frøs ned det jeg ikke greide å spise ferskt. Bruker det (når den er friskt) i salater, har den vært frosset går den i supper og gratenger - til og med bikkja mi får kokt grønnkål. Her er mine oppskrifter, i sin tid sakset fra Aftenpostens Tove Disen (tror jeg):

Grønnkålgrateng
500 g kokt grønnkål
1 bunt vårløk
2 hvitløksfedd
200 g revet, lagret ost
3 egg
1 dl fløte
2 dl melk
1/4 ts revet muskat
salt/pepper
smør

Stek hakket hvitløk og vårløk mykt i smør og bland inn grønnkålen (som jeg ville hakket først). Bland vispet egg, melk, fløte og revet ost i et kar (hold av ost til å drysse på toppen) og krydre med muskat, salt og pepper. Bland det hele og hell det over i en smurt ildfast form. Stekes i ovn på 200 grader i 20 minutter. (Har ikke prøvd denne selv, men den høres da god ut?)

Grønnkålsaus
100 g kokt finhakket grønnkål
1 dl rømme
1/2 dl majones
1 finhakket hvitløk (kløft)
1 flådd hakket tomat renset for frø
finhakket timian
litt sitronsaft
salt/pepper

Bland alt og smak til. Nydelig som saus til stekt fisk (det har jeg brukt den til mmm!) - eller som dip til grønnsaker.

Hot grønnkålsuppe
(for de som kan spise poteter - for oss andre kan poteten kanskje byttes ut med f.eks. blomkål? - noen andre forslag?)

1 l kraft/grønnsakbuljong
1 l renset grovhakket fersk grønnkål (ca 300 g ferdig kokt)
3 poteter
1 gulrot
1 liten løk
3 hvitløksfedd
1 rød chili
Skiver av krydret pølse

Hakk hvitløk og løk og skjær potetene i store biter. Fres løken i litt olje, ha i potetene og fres videre. Hell buljongen over og kok opp, ha i grønnkålen. Del gulroten i skiver, rens chili og skjær den smått. Ha alt i gryten sammen med skiver av pølse. La suppen koke et kvarter og server rykende hot. (Har ikke prøvd denne heller, men det skal jeg!).

__________________
"En vakker og gjennomklok og akkurat passe tykk
(hmm - snart!) dame i min beste alder"

fritt etter "Karlson på taket"







elco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, mer og mindre Svar med sitat
Gammel 30-01-05, 14:43   #16
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Praktfullt, Elco!!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 21:31   #17
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Hei dere.

Ja, grønnkål er godt, og det vokser som ugress i hjemlandet mitt (Danmark). Er det noen her som vet hvor man får kjøpt det i Oslo??
Blir kjempehappy hvis noen ved det.

Klem fra Eva

Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 25-02-05, 21:57   #18
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Smosje! Jeg må bare spørre: Er du Nederlandsk?

Ellers så vil jeg bare si at min mamma (og min farmor) laget ikke Boerenkool med gullerøtter, ellers helt likt. Grønnkål er bra for alt som vokser og gror... i begge retninger!

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-05, 22:45   #19
elco
Medlem
 
elco sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 66
Innlegg: 67
elco har en fantastisk aura rundt segelco har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Eva

Ja, grønnkål er godt, og det vokser som ugress i hjemlandet mitt (Danmark). Er det noen her som vet hvor man får kjøpt det i Oslo??
Blir kjempehappy hvis noen ved det.

I sesongen (høsten-senhøsten?) har jeg sett det hos Meny og Centra på Majorstua i Oslo. Selv fikk jeg mitt lokale lille samvirkelag (Coop) til å ta inn en stor sekk til meg - ca 40 kr -og grønnkål resten av vinteren.

__________________
"En vakker og gjennomklok og akkurat passe tykk
(hmm - snart!) dame i min beste alder"

fritt etter "Karlson på taket"







elco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, mer og mindre Svar med sitat
Gammel 06-06-06, 12:55   #20
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: GRØNNKÅL

Jeg skal så grønnkål i år!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no