Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-04-12, 01:18   #26
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Prøvd psmf selv... Vanskelig er vel ikke rette ordet men det er dritkjedelig å spise slik over tid.. det holdt med en uke, da var jeg drittlei... kjedelig mat.. savnet fettet da heller jeg mot fettfasten istedet ja..

Ei uke? Haha, prøv i 51 dager du....det gjorde jeg og trente samtidig. Ikke hardt nei, by god det gikk ikke. Men hadde oppkarbingsdager inniblant ja. Det er som du sier, har man noe å ta av så raser man ned i vekt. Største utfordringen er den ensformige og tja kjedelige kosten. Det er de samme grønnsakene (avsindig mye grønnsaker), kylling, rødt kjøtt, fisk og egg. Ikke mye variasjon og kun vann og te til drikke. I uke 3 spedde jeg på med en halv cup ferdig havregrøt til frokost. Fuuuck, i dag skjønner jeg ikke at jeg klarte leve på så lite næring. Men det som er viktig på denne type kost er at den næring du får i deg er essensiell! Alt du eter må være satt sammen slik at det du får gir deg akkurat nok. Resultatet er jo åpenbart. En slank, skrapet kropp, eller et vekttap nok til starte noe å bygge videre på. Kall det gjerne en kickstart.
Men sagt det før og sier det igjen, klarer du gå på en pulverkur i flere mnd ja da klarer man jammen dette også. Firskjellen er at denne er ikke skadelig. Eller la meg si det slik: Ikke like skadelig....

  Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 11:51   #27
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

er det et visst antall kalorier man skal innta da, Hypah? er det sted det står hvordan man skal regne seg frem til det?Hvor mye fikk du i deg dgl? Jeg tror jeg skal stikke bort på evo treningssenter og tegne medlemsskap idag. Har lyst til å trene styrke skikkelig dedikert igjen. Er litt vel tynn nå. Kan noen sparke meg bak? Neida. Greia er at jeg må slutte år øyke samtidig, bytte ut en avhengighet med en annen, da altså treningDa jeg tidligere var treningsnarkoman hørte jeg på andre og trodde de hadde rett da det var feil å være så hekta at jeg ble rastløs om jeg ikke trente og trente uansett, men nå som jeg ikke trener vet jeg at det ikke er feil i det hele tatt. Kroppen blir avhengig og det er fint det, da holder den seg i form. Den liker vaner.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 18:12   #28
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

er det et visst antall kalorier man skal innta da, Hypah? er det sted det står hvordan man skal regne seg frem til det?Hvor mye fikk du i deg dgl? Jeg tror jeg skal stikke bort på evo treningssenter og tegne medlemsskap idag. Har lyst til å trene styrke skikkelig dedikert igjen. Er litt vel tynn nå. Kan noen sparke meg bak? Neida. Greia er at jeg må slutte år øyke samtidig, bytte ut en avhengighet med en annen, da altså treningDa jeg tidligere var treningsnarkoman hørte jeg på andre og trodde de hadde rett da det var feil å være så hekta at jeg ble rastløs om jeg ikke trente og trente uansett, men nå som jeg ikke trener vet jeg at det ikke er feil i det hele tatt. Kroppen blir avhengig og det er fint det, da holder den seg i form. Den liker vaner.

På den kuren jeg tok så var det ikke veldig mye kaloritelling, eller fokus på kalorier. men det kan du jo enkelt finne ut selv ved å regne ut. Men det gikk på avmålte mengder av type mat. Akkurat som på PSMF, stod det 150gr kyllingbryst, ja så var det den mengden og ikke mer. Halc cup ferdig kokt havregryn, ja da var det mengden med de kaloriene. Men jeg regnet aldri ut kalorier siden det ikke var så overordnet. Jeg visste at jeg fikk lite, men ikke hvor lite, dog så visste jeg at jeg fikk nok uten å bli syk av det. Nå husker jeg ikke lengre hva det var jeg spiste helt nøyaktig, men grovt så var den første perioden bestående av:
Grønn te i bøtter og spann
Vann i itervis
Kyllingfilet
Egg i alle mulige varianter
Broccoli, kålrabi, gulrot, løk, aspargesspirer, salater og alt annet av grønt egentlig
Cottage cheese, rømme og syltetøy
Absolutt ikke noe sukker, brus, kaffe, alkohol og alt annet som man koser seg med.

Først i 2 periode fikk man spise rødt kjøtt. Herlig tid ja. Men kun rødt kjøtt hver annen dag, ikke hver dag.

  Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 20:42   #29
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

Ok, hypah

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 21:26   #30
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ok, hypah

Den er mao ikke helt lik PSMF, men matvarene er like, selv om distribusjonen av de er noe anderledes fra dag til dag, periode til periode.
Det som jeg merket var en utrolig renselse i kroppen og et temmelig raskt og stort vekttap, først vann, men så rent fett og mye fett.
PSMF har nok en større andel av proteiner i sitt opplegg for å ta mest mulig fett fra dag 1.

Men prinsippene er like. De krever en motivasjon og vilje til å lykkes som er "sykelig" høy. Maten er ufattelig ensforming (kjedelig vil mange si), den er tidkrevende og ikke minst kostbar. Og i begge tilfeller presser du kroppen til en grense det er ubehagelig å være i over tid når disse diettene kombineres med målrettet trening. Jeg valgte å trene kardio, mens det er anbefalt å trene styrke fordi det er mindre belastende på kapasiteten i kroppen din.
Kondisjonstrening er ikke nødvendig fordi du er på konstant underskudd uansett, men for meg handler det om velvære. Trening er velvære og derfor opprettholder jeg det.

  Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 01:04   #31
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

Og si at det å kjøre PSMF over en lenger periode ikke er slitsomt og vanskelig for kroppen blir bare for dumt.
Hypah, du sier selv du har gått på en tilsvarende diett, men at denne ikke hadde fokus på kalori telling. Da blir den forsåvidt ikke helt tilsvarende blir den vel? ( kjedelig diett men på moderat underskudd, er ikke det samme som kjedelig diett på ekstremt underskudd)

PSMF en en ekstrem diett og kan faktisk brukes av overvektige som vil ha en kickstart på forbrenningen, og om man har mye å gå på så kan man faktisk gå på denne dietten over lengre tid, slik nellie har sagt tidligere i denne tråden.

Ettersom dette dietten er så effektiv, og ekstremt prøvende både psykisk og fysisk så skal man ikke ta lett på denne dietten. Ja den fungerer, men å leve på halvparten av kaloriene kroppen din trenger bare for å fungere hver dag sliter på psyken, og på det fysiske.

Det er en grunn til at denne dietten har store varselslamper og at spesielt jenter anbefales å lese seg opp før de starter. Jenter har ofte et ganske forvridd bilde av egen kropp og å starte på en slik diett kan gjøre det vanskelig å slutte igjen. Ettersom mye av det du går ned er vann, og ergo vil være noe du legger på deg igjen når dietten er ferdig pga karbs. Det er her mange går på en smell og tenker at de må starte på dietten igjen, for det fungerte jo så bra. Hvilket lett kan føre til en spiseforstyrrelse. ( Selvsagt kan dette skje med gutter og, men vil tørre å påstå at jenter er lettere utsatt for dette da slanking er en stooor del av mange jenters liv fra veldig tidlig av. Og ekstremt mange jenter går rundt og tror at de er feite når virkeligheten er noe helt annet)

Selvsakt Hypah, jeg forstår hva du mener, alle har en six pack under der, og viljestyrke er alt som skal til for å få vekk fettet! kcal underskudd er i all hovedsak det som må til dersom man vil ned i fettprosent ( enten det, eller heavy styke og bygging av muskler. men uten mix'en vil du ikke ha så mye sixpack å skryte av da.. bare en skrall kropp med synlige året og "muskler" ) Så jeg er forsåvid helt enig i at dietter ikke er så vanskelig om man bare setter inn støtet og fakisk holder ut uten å ta snarveier. Men PSMF er ikke en vanlig diett, og å leve på 800 kcal om dagen!! Det er ingen spøk og man skal faktisk ikke trene tungt på denne dietten. bare noen treninger på moderat nivå for å opprettholde den styrken man allerede har, slik at den ikke forsvinner.

Så om du trente tungt 4-5 ganger i uken og fikk i deg 800-1000 kcal om dagen så lurer jeg på hvordan din kropp klarte å fungere på resterende 2-400 kcal om dagen i hva var det du sa 51 dager?? Det er vel strengt talt ikke helt mulig?? Så tror som sagt Hypah at ditt inntak var litt større

Poenget er at denne dietten er ikke noe å se lett på, den kan fungere men les deg godt opp på den før du starter for det er en tøff diett psykisk!

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 15:15   #32
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

Og si at det å kjøre PSMF over en lenger periode ikke er slitsomt og vanskelig for kroppen blir bare for dumt.
Hypah, du sier selv du har gått på en tilsvarende diett, men at denne ikke hadde fokus på kalori telling. Da blir den forsåvidt ikke helt tilsvarende blir den vel? ( kjedelig diett men på moderat underskudd, er ikke det samme som kjedelig diett på ekstremt underskudd)

PSMF handler om å telle kalorier. Min diett handlet ikke om kaloritelling, men antall gram av hver matvare. Vel, dette er 2 sider av samme sak....
De 17 første dagene på min diett lå jeg på rundt 1000 kcal...et kraftig underskudd mao.

Sitat:

Så om du trente tungt 4-5 ganger i uken og fikk i deg 800-1000 kcal om dagen så lurer jeg på hvordan din kropp klarte å fungere på resterende 2-400 kcal om dagen i hva var det du sa 51 dager?? Det er vel strengt talt ikke helt mulig?? Så tror som sagt Hypah at ditt inntak var litt større

Ja du har rett her, jeg trente nok ikke så tungt fordi det var umulig, men øktene var lagt opp som tunge økter, i den grad du kan kalle langintervaller for tunge økter....(helvetesøkter vil jeg vel heller si) Men ja, de første 17 dagene på 1000 kcal pr dag var selvsagt ikke lette, men ekstrem og helvete? Nope, langt i fra og jeg tror folk er mer redde for å ha det vondt enn at det faktisk er det. Jeg har prøvd og det som er vondt er å gå i over en uke uten søvn, mat og i konstant hard fysisk bevegelse. Overlevelseskurs i Forsvaret kalles det, og DETer smerte. Farlig også, derfor eget legeteam tilstede. Men, å gå på en slik ekstremkur er ikke ille som folk vil ha det til. Tok av 10 kg på 8 dager og jeg var veldig tynn fra før av. Andre tok av 15-16 kg på 8 dager...Slå den

Men tilbake til kaloriinntak, joda ila kuren var det kun de 17 første dagene som var lave, de neste 17 økte inntaket med et par tre hundre kcal og i siste 17 dagene var inntaket på mellom 13-1500 kcal for min del. Kona lå enda lavere, men hun er dame også og trente ikke.

Vi fant nemlig diettoversikten fra den tiden og tastet inn på diett.no

Sitat:

Poenget er at denne dietten er ikke noe å se lett på, den kan fungere men les deg godt opp på den før du starter for det er en tøff diett psykisk!

Jo, forsåvidt, men jeg er litt skeptisk til alle som skriver at en diett er psykisk belastende og den er tøff osv. For da må man si noe om referansegrunnlaget også. Men sett i sammenheng med at enkelte her inne har problemer med å se en sjokkis bli servert fremfor seg, så ja, da er denne dietten tøff, men folkens. Ærlig talt, VIL dere eller VIL dere ikke lykkes? Har dere det som skal til? I bunn og grunn så handler det kun om dette eksistensielle. Har DU det som skal til? VIL du det hardt nok?

Jeg tror det finnes en enkelt test, kjøp inn godis, alt det du vil ha og lagre i kjøleskapet. Klarer du holde deg vekk i en uke fra dette, og samtidig ikke spise i godt selskap, ja da kan du kanskje lykkes. Har du problemer med å motstå fristelser og teller på knappene hele tiden, ja da bør du holde deg unna.

Der er jeg derfor enig, jenter som ikke er robuste nok i psyken, menn også må jo holde seg laaaangt unna. Kun de som er sikre på seg selv og vet hva de vil og har kontroll på eget liv tar en slik diett.

Men er du i målgruppen, så er det ikke vanskelig å følge dette i 1-2 uker som er anbefalt. Snakker ikke her om å gå på det i flere uker i strekk, det er jo farlig

  Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 15:35   #33
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

At dietten er tøff psykisk går jo som sagt på at det tærer på psyken å se seg selv gå opp i vekt igjen etter endt diett. Og det er her mange går på en smell som sagt. Utrolig mange som hiver seg utpå dietter og "livstilsendringer" uten å gjøre research først ( utrolig nok )

Det er ikke tøft psykisk fordi du må holde ut og ikke spise ting du er glad i. Men fordi man må tåle å se at man legger på seg igjen etterpå. Mange som ikke takler dette og er ignorante og tror at de legger på seg 1 kg fett på en uke etc ( finnes nok av eksempler på dette på dette forumet.. hvor mange tråder har ikke blitt startet med " hjeeeeelp jeg har gått opp 2 kg.. på to dager!!!! hva har jeg gjort feil???? " just sayin' ) Og dermed hiver seg på dietten igjen, og ender opp med å spise på ekstremt underskudd konstant!

Jeg vet at jeg har en sterk psyke så for min egen del så tror jeg ikke dette ville vært noe problem. Driver å snuser på denne dietten nærmere sommeren ( bare for å definere de musklene jeg har bygd opp fram til da enda bedre mot sommeren )
Og bare for å presisere det så har jeg hatt sjokolade i kjøleskapet, 4 stk faktisk.. i 2 mnd, og de er fortsatt ikke rørt etter jeg startet på dietten jeg er på nå Så viljestyrken den er der

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 16:12   #34
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

Hadde man hatt en jævla sterk psyke og ikke hatt problemer med å holde seg unna ene og andre så hadde man ikke blitt stor i utgangspunktet da! Det er en grunn til at så mange er overvektige nå, og det er ikke bare å knipse med fingrene og så har man lagt om kostholdet. Det ligger ofte mer bak enn bare å spise mindre/spise lavkarbo. Du har vel aldri vært kraftig overvektig hypah og kan vel heller ikke uttale deg for andre enn deg selv hvordan ting føles. Hadde alt vært så jævla lett som det du beskriver det som så hadde vi ærlig talt ikke hatt overvektige her i verden... Å legge om livsstilen krever mer enn å bare la være å spise en sjokolade her og der liksom..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 16:26   #35
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Hadde man hatt en jævla sterk psyke og ikke hatt problemer med å holde seg unna ene og andre så hadde man ikke blitt stor i utgangspunktet da! Det er en grunn til at så mange er overvektige nå, og det er ikke bare å knipse med fingrene og så har man lagt om kostholdet. Det ligger ofte mer bak enn bare å spise mindre/spise lavkarbo. Du har vel aldri vært kraftig overvektig hypah og kan vel heller ikke uttale deg for andre enn deg selv hvordan ting føles. Hadde alt vært så jævla lett som det du beskriver det som så hadde vi ærlig talt ikke hatt overvektige her i verden... Å legge om livsstilen krever mer enn å bare la være å spise en sjokolade her og der liksom..

Word!
En annen ting er alle som går ned i vekt, gjerne ved hjelp av ekstrem kurer, men som svært ofte går opp igjen og da gjerne med noen ekstra kilo.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 16:26   #36
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

Er delvis enig i det du sier her.. Men ikke alle som er overvektige er det fordi de har dårlig viljestyrke. Er mange, meg selv inkludert, som tror de spiser riktig, og som har hørt på feil råd rett og slett oppgjennom, som sakte men sikkert har lagt på seg. Og som derfor trenger mer kunnskap for å gå ned i vekt igjen.

Jeg trodde jeg spiste sunt.. Ser i etterkant at jeg spiste for lite, og spiste opp underskuddet mitt i helgene. og dermed la på meg sakte men sikkert. Jeg la ikke merke til det selv før jeg plutselig fikk sjokk.. Så for min del så er det ikke viljestyrken det går på. Og jeg tror ikke jeg er alene i det.

I bunn og grunn så handler det meste av vektreduksjon om vilje. Og ingen har sagt at det er lett å ha sterk vilje. Men dersom man vil ned i vekt så må man ta tak i ting og virkelig ville det.

Og som denne tråden tar opp så har denne dietten stort fokus på viljestyrke. Og dersom man sliter med den, eller ikke har lyst å gi opp sjokoladen. Så ikke velg denne dietten, for da vil den ikke fungere. 20 g karbo og 20 g fett om dagen pluss 0.3*kg kroppsvekt g protein gir ikke rom for mye kos. Det er hardt og brutalt og man trenger å være motivert for å takle den!

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 16:32   #37
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

Enig med deg i det Liz, det jeg ikke er enig i er hvor hypah fremstiller det som jævla lett og det er jo bare å gjøre sånn og slik... Det er hardt (i alle fall for MEG) og det er en grunn til at folk ikke gidder eller orker eller klarer det.. Men han har jo tydeligvis ikke prøvd skikkelig psmf så kanskje han får prøve det før han uttaler seg Jeg gikk også opp etter min psmf og det var jo kjedelig, men taklet det greit egentlig, fortsatte bare med vanlig lavkarbo etterpå..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 16:50   #38
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Hadde man hatt en jævla sterk psyke og ikke hatt problemer med å holde seg unna ene og andre så hadde man ikke blitt stor i utgangspunktet da! Det er en grunn til at så mange er overvektige nå, og det er ikke bare å knipse med fingrene og så har man lagt om kostholdet. Det ligger ofte mer bak enn bare å spise mindre/spise lavkarbo. Du har vel aldri vært kraftig overvektig hypah og kan vel heller ikke uttale deg for andre enn deg selv hvordan ting føles. Hadde alt vært så jævla lett som det du beskriver det som så hadde vi ærlig talt ikke hatt overvektige her i verden... Å legge om livsstilen krever mer enn å bare la være å spise en sjokolade her og der liksom..


Enig med senorita.
Noen her bør kanskje roe ned og innse at folk er forskjellige, og går på lavkarbo av forskjellige grunner.

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 17:40   #39
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Enig med deg i det Liz, det jeg ikke er enig i er hvor hypah fremstiller det som jævla lett og det er jo bare å gjøre sånn og slik... Det er hardt (i alle fall for MEG) og det er en grunn til at folk ikke gidder eller orker eller klarer det.. Men han har jo tydeligvis ikke prøvd skikkelig psmf så kanskje han får prøve det før han uttaler seg Jeg gikk også opp etter min psmf og det var jo kjedelig, men taklet det greit egentlig, fortsatte bare med vanlig lavkarbo etterpå..

Tar deg på ordet jeg Skal prøve "skikkelig PSMF" i en uke for å sjekke hvordan det er. Skjønner ikke hvorfor det gnages på PSMF når det jeg faktisk har spist i de første 17 dagene av dietten jeg gikk på var PSMF matmessig innhold med unntak av at PSMF har større andel av proteiner i form av kylling og rødt kjøtt i seg. Dvs, isolert sett er PSMF dietten mer mettende

Men å gå på de 17 dagene eller PSMF i mer enn en uke, kan IKKE gå bra for meg, da jeg allerede er svært slank og har en fettprosent jeg er fornøyd med. Ikke har jeg tenkt å stille opp i en fitnesskonkurranse heller så jeg har ikke behov for å ha en totalt skrapet kropp.

Men, bare for nok en gang understreke at PSMF er lett skal jeg gjøre det. Det jeg ALDRI har sagt noe om er at det er lett å holde vekten etterpå, eller hanskes med problemer man får etterpå. Men at PSMF er så forbanna vanskelig, nei det er den ikke. Senorita og dere andre, dere kjenner meg såpass godt nå at jeg uttaler meg ikke om totaliteten, men kun isolert sett om PSMF kuren, ikke alt maset etterpå.

  Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 17:41   #40
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

Opprinnelig lagt inn av Jaudaa, her.

Enig med senorita.
Noen her bør kanskje roe ned og innse at folk er forskjellige, og går på lavkarbo av forskjellige grunner.

Jeg gjentar igjen:

PSMF er lett og ikke vanskelig kur å gjennomføre med rett motivasjon og viljestyrke.

Det som du sier er nok mer at det er etterpå arbeidet begynner, og ja, det har jeg aldri nektet for, men selve kuren som jeg påpeker er jammen ikke mye vanskelig....

  Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 17:50   #41
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

Å herregud, Hypah, kvitt deg med det gudskomplekset ditt, ok?


Jeg er sikker på at enkelte ting er vanskelig for deg også. Empati og diplomatiske evner er åpenbart blant dem.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 17:52   #42
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

Jeg også tror ikke det er så vanskelig å fullføre en sånn diett. Litt kjedelig kanskje, men ja.. Ganske lett med ting når man har bestemt seg

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 17:53   #43
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Tar deg på ordet jeg Skal prøve "skikkelig PSMF" i en uke for å sjekke hvordan det er. Skjønner ikke hvorfor det gnages på PSMF når det jeg faktisk har spist i de første 17 dagene av dietten jeg gikk på var PSMF matmessig innhold med unntak av at PSMF har større andel av proteiner i form av kylling og rødt kjøtt i seg. Dvs, isolert sett er PSMF dietten mer mettende

Men å gå på de 17 dagene eller PSMF i mer enn en uke, kan IKKE gå bra for meg, da jeg allerede er svært slank og har en fettprosent jeg er fornøyd med. Ikke har jeg tenkt å stille opp i en fitnesskonkurranse heller så jeg har ikke behov for å ha en totalt skrapet kropp.

Men, bare for nok en gang understreke at PSMF er lett skal jeg gjøre det. Det jeg ALDRI har sagt noe om er at det er lett å holde vekten etterpå, eller hanskes med problemer man får etterpå. Men at PSMF er så forbanna vanskelig, nei det er den ikke. Senorita og dere andre, dere kjenner meg såpass godt nå at jeg uttaler meg ikke om totaliteten, men kun isolert sett om PSMF kuren, ikke alt maset etterpå.

Det eneste du vil bevise ved å spise etter PSMF prinsippene i en uke hypah er at det er lett FOR DEG... det betyr ikke at det da automatisk blir lett for alle de andre her som nå deler sine PSMF-erfaringer i denne tråden.

Selv om du ikke forstår hvorfor noen synes PSMF er vanskelig og gjennomføre, betyr det ikke at det ikke faktisk oppleves slik for andre enn deg. Din oppfatning av verden er ikke universelt gjeldene for alle andre vet du

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:10   #44
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det eneste du vil bevise ved å spise etter PSMF prinsippene i en uke hypah er at det er lett FOR DEG... det betyr ikke at det da automatisk blir lett for alle de andre her som nå deler sine PSMF-erfaringer i denne tråden.

Jeg vet jo ikke om det blir lett siden den kuren jeg hadde ikke var "ekte" PSMF, men å gjennomføre den antar jeg ikke er veldig vanskelig så lenge jeg er motivert og vil det nok. Tro kan flytte fjell vet du nerthus

Sitat:

Selv om du ikke forstår hvorfor noen synes PSMF er vanskelig og gjennomføre, betyr det ikke at det ikke faktisk oppleves slik for andre enn deg. Din oppfatning av verden er ikke universelt gjeldene for alle andre vet du

Det deltakerne her har sagt om sin erfaring er at det er i etterkant av kuren som har gitt utfordringene, når man ser hvor vanskelig ting ble. Selve kuren i den uken eller de få ukene den varte er hva jeg snakker om.

Til de som mener jeg aldri har vært overvektig, så er det feil. Jeg har vært overvektig , men har ikke vært over i sykelig fedme, nei. Men den vitenskapelige definisjonen av overvektig, så absolutt.
Så om alle kan slutte å si at jeg ikke har vært overvektig, så ville det vært fint. Jeg tolker en del kommentarer om at jeg aldri har vært der selv, aldri har slitt med eget selvbilde osv som renspikka misunnelse og sjalusi overfor hva jeg har oppnådd pr idag. Klart jeg sliter med selvbilde også, som så mange andre her inne. Forskjellen er kanskje mer at jeg driter i hva du har vært før, jeg vil fokusere på hva du er nå og i fremtiden.
Husk historien, men ikke la den tegne fremtiden.

PSMF er lett om du vil det, forutsatt du er i målgruppen av de som bør gjennomføre en slik ekstremkur.


Sist redigert av ToreH : 17-04-12 kl 12:42.
  Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:14   #45
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

Jeg også tror ikke det er så vanskelig å fullføre en sånn diett. Litt kjedelig kanskje, men ja.. Ganske lett med ting når man har bestemt seg

Ikke bare ganske kjedelig, men dritt kjedelig
Men vil man noe her i livet så må man gjennom kjedelige ting dessverre. Minste motstands vei er ikke den veien man alltid må velge.
En slik kur er ikke å velge minste motstandsvei, men jeg vil nok tro at målgruppen for PSMF er oppegående, svært motiverte mennesker som vet hva som venter i andre enden og er såpass målbevisste at når de først bestemmer seg, så når de det de vil ha.

  Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 19:47   #46
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Siden ingen andre gjør det (FHM-redaktøren får sixpack på 12 uker)

Hupp, her kom oppfølgeren til hvordan holde vekten etter PSMF også da.

http://fitnessbloggen.no/slik-holder...etter-dietten/

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Over 3 uker i ketose, men ingen kg ned ... Minusnoenkg Ketolysekuren 8 22-08-10 15:23
3 uker og ingen resultater YazzY Lavkarbo generelt 59 04-10-09 18:20
4 uker siden Tonemi Mer enn 30 kg overvekt 11 09-07-09 00:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no