Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg flytter til Italia!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-09-10, 16:04   #1
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Jeg flytter til Italia!

...også kjent som karbohydratenes høyborg.... Haha

Jeg har bodd der litt før, og da har jeg egentlig gått rett på pizzaen og pastaen på menyene på restaurantene. Noen som har noen tips til alternativer når jeg skal ut og spise?

Når jeg spiser hjemme blir det jo enkelt. Bare så synd eggene smaker guff.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 17:27   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Jeg flytter til Italia!

Heldiggrisen som flytter til italia! De har nok garantert massssevis av mat som IKKE er høykarbo. Kos deg glugg!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 23:01   #3
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Jeg flytter til Italia!

Opprinnelig lagt inn av babydoll, her.

...også kjent som karbohydratenes høyborg.... Haha

Jeg har bodd der litt før, og da har jeg egentlig gått rett på pizzaen og pastaen på menyene på restaurantene. Noen som har noen tips til alternativer når jeg skal ut og spise?

Når jeg spiser hjemme blir det jo enkelt. Bare så synd eggene smaker guff.

Litt avhengig av hvor i Italia du skal flytte til, så er det jo veldig mye god sjømat for de som liker det! Masse gode salater er det også, og ost...nam!!

__________________


Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 23:07   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg flytter til Italia!

Italienerene spiser faktisk ikke så mye karbo som vi tror de gjør (fordi de blir tjukke av det, ølmage kalles faktisk pasta-belly )
De spiser ofte kjøtt eller fisk med salat til.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 23:26   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg flytter til Italia!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Italienerene spiser faktisk ikke så mye karbo som vi tror de gjør (fordi de blir tjukke av det, ølmage kalles faktisk pasta-belly )
De spiser ofte kjøtt eller fisk med salat til.

I sør spiser de i hvert fall mye karbo. MYE. Men også mye kjøtt og fisk ja, og mye grønnsaker. Og altfor mye frukt, frukt heeele tiden. Og de har dårlige tenner og ølvom hele gjengen, så italienere er ikke akkurat de sunneste folkene i verden nei. Men dette er landsbøgda i sør da, der svigerfar kommer fra, jeg kjenner ikke så godt til resten av landet.

Men i Italia er kjøtt og ost og sånt veldig billig! VELDIG billig. Du kan meske deg med parmaskinke, parmesan og provolone og alle slags godsaker. :slafse:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 00:16   #6
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Jeg flytter til Italia!

Jeg skal være i Roma - mener å huske sjømaten ikke er all that midt i byen der. Men jeg ser i et par andre Italia-tråder her at det går fint an å holde ketolyseprinsippene fast med hovedretter og antipasti når man går ut!

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 10:20   #7
odsa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 5
odsa er på en erverdig vei

Sv: Jeg flytter til Italia!

Heldiggris. ltalia må vel være noe av det enkleste stedet å spise lavkarbo på restaurant. Spiser man hovedretten (secondi), så er det enten fisk eller kjøtt og bare det. Grønnsaker og salat kan bestilles ved siden av. Bistecca Fiorentina må vel være perfekt lavkarbo, og man er god og mett etterpå for å si det mildt. Det er også mange gode forretter (antipasti ) med lite karbo.

odsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 10:35   #8
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg flytter til Italia!

Italia er bortimot verdensmestere på deilige salater. Med masse tomat, oliven, oljer og balsamico. Bare å gyve på. Mye gode oster og skinker som er deilig med litt ruccola og rødløk..

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 11:01   #9
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg flytter til Italia!

Jeg var i Venezia en uke nå og levde lavkarbo. Jeg spiste kjøtt og fiskeretter. Tilbehøret kan man gjerne bestille selv ved siden av, så da gikk det mye i grillet grønnsaker og ost.

Det er fantastisk mange ost- og skinkebutikker, slakterier o.l. rundt omkring, så bør ikke være problem å få tak i gode råvarer. Og grønnsakene er jo også gode der nede

Heldiggrisen forresten
Frokost var det jeg slet mest med faktisk, men det blir jo ikke et problem for deg sånn sett. Omeletten jeg fikk smakte bra, så kanskje egg i matretter likevel går greit?

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 11:16   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg flytter til Italia!

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Frokost var det jeg slet mest med faktisk

Ja, på hotellene får man jo bare kaker til frokost, omtrent. Jeg var gravid og superkvalm sist vi var der, og slet virkelig med frokostene. Jeg takler ikke KAKE til frokost altså! Det fantes kun crossants og lignende med nugattifyll og sånt i. BLÆH! Og ikke var det kjøleskap på rommene heller, så jeg kunne ikke ha mat der, annet enn tørre knekkebrød og sånt. Grusom ferie, jeg skal aldri mer være gravid på ferie altså, og i hvert fall ikke bo på et hotell uten kjøleskap (og med verdens hardeste senger).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mattips i Italia? solamito Lavkarbo generelt 12 04-04-11 09:25
Store klær i Italia? siljeand Spørsmål og svar 2 21-08-10 13:00
Italia Grovsnus Lavkarbo generelt 14 14-04-08 09:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no