Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-09, 22:27   #1
Linda63mod
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 23
Linda63mod er på en erverdig vei

Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

Hei! Jeg er ny på Ketolyse-kuren. Kan jeg spise så mye jeg vil av mat som inneholder under 15 karbo pr. 100 gr.? Det har jeg gjort nå i et par dager, men lurer på om det kan være feil? Linda

Linda63mod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 22:45   #2
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: HJELP Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

Det blir feil ja... Du skal ikke spise mer enn 15-20 karber tilsammen i løpet av en dag.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 22:54   #3
Linda63mod
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 23
Linda63mod er på en erverdig vei

Sv: HJELP Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

Ok.Takk for svar. Jeg har spist 2 egg med 2 grillpølser til frokost + 2 gl.l skummet melk. Lunsj; ost, youghurt, mandler, mørpølse, wienerpølse. Middag; kjøtt med salat og grønsaker. + gjerne mandler og rødvin (i helgen). Jeg la inn dette på tabellen på diett.no, og svaret ble: 2,01 g, så da forstår jeg det slik at jeg er innenfor grensen på 15 karbo? takknemlig for mer svar ha en fin kveld!

Linda63mod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 23:01   #4
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: HJELP Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

Opprinnelig lagt inn av Linda63mod, her.

Ok.Takk for svar. Jeg har spist 2 egg med 2 grillpølser til frokost + 2 gl.l skummet melk. Lunsj; ost, youghurt, mandler, mørpølse, wienerpølse. Middag; kjøtt med salat og grønsaker. + gjerne mandler og rødvin (i helgen). Jeg la inn dette på tabellen på diett.no, og svaret ble: 2,01 g, så da forstår jeg det slik at jeg er innenfor grensen på 15 karbo? takknemlig for mer svar ha en fin kveld!

Jeg er redd dette blir mer enn 2 karber...

Grillpølser/wienerpølser pleier ha 5-6 karber per 100g
Skummetmelk 4,8 karber per 100g (et glass blir dermed 10 karber alene)
Yoghurt naturell har 5,5 karber per 100g (enda mer hvis det er yoghurt med sukker/frukt)
Mandler har vel 6-7 karber per 100g
Grønnsaker har også karber. De som vokser over jorden har minst karber.

Med disse matvarene vil du ikke komme i ketose.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 23:02   #5
Linda63mod
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 23
Linda63mod er på en erverdig vei

Sv: HJELP Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

Jeg spiser ca. følgende for dag; omelett av 2 egg med enten grillpølser 2, el. kokt skinke, hvitost, skummet melk. Lunsj; hvitost, wienerpølse, mørpølse, mandel, youghurt. Middag: kjøtt, salat, 1 gl. rødvin, mandler. Takk for flere svar.

Linda63mod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 23:05   #6
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: HJELP Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

Anbefaler deg å lese litt om de ulike filosofiene. Du finner mye info om f.eks. ketolyse og atkins på forumet. Hvis du ikke setter deg inn i hvordan dette fungerer, så vil du ikke lykkes. Sorry

Her er f.eks en tråd om hvilke matvarer som er lovlige på atkins induksjon: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 23:23   #7
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: HJELP Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

du må iallefall lese deg op på den dietten du vil følge, slik det er nå spiser du "bare kaos" og det er ikke sikekrt vil funke.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 23:41   #8
Linda63mod
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 23
Linda63mod er på en erverdig vei

Sv: HJELP Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

Tusen hjertelig takk! Går da utifra at Atkins induksjon er hva jeg bør begynne med for å komme i ketolyse. Linda

Linda63mod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 11:27   #9
aldrimerjollycola
Medlem
 
aldrimerjollycola sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 170
aldrimerjollycola er på en erverdig vei

Sv: HJELP Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

vei og regn ut karbinnhold i det du spiser
denne tabellen er ganske fin og omfattende.

jeg har laga min egen lille tabell på kjøleskapet, der jeg har regna ut feks hvor mange kbh det er i en ss seterrømme, cottage cheese, et egg etc, så er det lettere å få en oversikt.

mange matvarer er karbobomber også, feks en liten løk, et par tomater, dette kan fort overstige disse 15 grammene om dagen!
så vei og regn!

ketolyseboka kan du låne på biblioteket, anbefaler å lese gjennom den, så får man en bedre forståelse.

melk må du nok slutte med, men kremfløte kan du bruke i matlagninga.
du finner mange oppskrifter og inspirasjon her i oppskriftsdelen av forumet!
lykke til!

aldrimerjollycola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 15:42   #10
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: HJELP Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

Opprinnelig lagt inn av Linda63mod, her.

Tusen hjertelig takk! Går da utifra at Atkins induksjon er hva jeg bør begynne med for å komme i ketolyse. Linda

Bare for å være litt "vrang" , så heter det altså å komme i ketose...ellers går ketolysekuren og Atkins ut på mye av det samme, men at ketolysekuren er mer tilpasset norske matvarer...

Uansett: i stedet for å føle at du mislykkes med noe du ikke har satt deg inn i, ville jeg faktisk funnet en bok om det, f.eks "Slank med ketolysekuren" av Torkil P. Andersen...den er til utlån på biblioteket, og gir veldig grei og lettforståelig innføring i opplegget...

Da blir det mye lettere å gjøre suksess med kuren fra første stund.


Lykke til!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 13:28   #11
Felix
Medlem
 
Felix sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 113
Felix har en fantastisk aura rundt segFelix har en fantastisk aura rundt seg

Sv: HJELP Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

aldrimerjollycola; tabellen din som du har beregnet karber - har du lagt den ut - hadde vært nyttig for oss andre også.....om du ønsker da?

__________________
Felix(a)




Felix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 16:07   #12
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: HJELP Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

Når jeg har sjekket ut forskjellige matvarer på www.diett.no i forhold til matvareguiden.. er det samme verdier der.

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 10:56   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: HJELP Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Når jeg har sjekket ut forskjellige matvarer på www.diett.no i forhold til matvareguiden.. er det samme verdier der.

Smør og creme fraiche er det i allefall feil kaloriinnhold på diett.no Jeg fikk nemlig 1500kcl på 100g creme fraiche, og det stemmer i allefall IKKE....

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 14:35   #14
Maimor
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 108
Maimor er på en erverdig vei

Sv: HJELP Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

Og egg kommer opp med 0 i karber på diett.no. Jeg stoler ikke på det programmet lenger, jeg leser innholdsdeklarasjonen på varene jeg har hjemme og regner ut fra det.

__________________
Maimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 20:24   #15
ross
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 40
ross er på en erverdig vei
Red face

Sv: HJELP Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

Opprinnelig lagt inn av aldrimerjollycola, her.

vei og regn ut karbinnhold i det du spiser
denne tabellen er ganske fin og omfattende.

jeg har laga min egen lille tabell på kjøleskapet, der jeg har regna ut feks hvor mange kbh det er i en ss seterrømme, cottage cheese, et egg etc, så er det lettere å få en oversikt.

mange matvarer er karbobomber også, feks en liten løk, et par tomater, dette kan fort overstige disse 15 grammene om dagen!
så vei og regn!

ketolyseboka kan du låne på biblioteket, anbefaler å lese gjennom den, så får man en bedre forståelse.

melk må du nok slutte med, men kremfløte kan du bruke i matlagninga.
du finner mange oppskrifter og inspirasjon her i oppskriftsdelen av forumet!
lykke til!


I alle dager, kan man ikke spise moderate mengder tomat eller løk? det står jo på tabellen over mat man kan spise på introduksjon?!?

ross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 21:53   #16
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

Joda, du kan spise moderat med Løk og tomat på induksjon. Løk inneholder Cirka 5 g KH pr 100 og tomat cirka halvparten.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 20:18   #17
Superleila
Medlem
 
Superleila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hedmarken
Alder: 42
Innlegg: 186
Superleila er på en erverdig vei

Sv: HJELP Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Smør og creme fraiche er det i allefall feil kaloriinnhold på diett.no Jeg fikk nemlig 1500kcl på 100g creme fraiche, og det stemmer i allefall IKKE....


kcl er kalorier og ikke karbohydrater, så kan hende det stemmer lell

__________________
Klar klar klar!!!!!!!!!

Startvekt 84kg

84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65
Superleila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 21:01   #18
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: HJELP Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

Opprinnelig lagt inn av Superleila, her.

kcl er kalorier og ikke karbohydrater, så kan hende det stemmer lell

Hæ? 100g creme fraiche fra Tine inneholder ca 390 kcl (kalorier ), ikke 1500 som diett.no oppgav. Jeg vet godt forskjell på kalorier og karbohydrater. 100g creme fraiche fra tine inneholder 2.9 karbo..
Poenget er at den oppgir feil verdier... Jeg fikk feil karboinnhold og, men husker ikke hva..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 10:39   #19
Superleila
Medlem
 
Superleila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hedmarken
Alder: 42
Innlegg: 186
Superleila er på en erverdig vei

Sv: HJELP Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Hæ? 100g creme fraiche fra Tine inneholder ca 390 kcl (kalorier ), ikke 1500 som diett.no oppgav. Jeg vet godt forskjell på kalorier og karbohydrater. 100g creme fraiche fra tine inneholder 2.9 karbo..
Poenget er at den oppgir feil verdier... Jeg fikk feil karboinnhold og, men husker ikke hva..


Er jeg som svimer vettu, syntes du hadde skrevet at du fikk feil karboinnhold også skrev du kcl etterpå, men du hadde jo skrevet kaloriinnhold... Sorry altså, ikke meninga

__________________
Klar klar klar!!!!!!!!!

Startvekt 84kg

84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65
Superleila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 16:38   #20
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

http://matvareguiden.no/matvare4640.asp

330 kcal og 1.6 karber oppgir matvareguiden på creme fraiche.

Diett.no oppgir samme kalorier men 1 karbohydrat.

Er så "fine" forskjeller at jeg bruker diett.no Så er det så digg at jeg kan legge inne egne matvarer..

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 16:40   #21
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

Ja og matvareguiden sier at det er 0,3 karber i 100 gram egg. Diett.no sier 0.

Det er klart at skal man kjøre helt "nazi" på under 15 karber per dag, er det nok best å bruke matvareguiden.

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 11-04-09, 18:30   #22
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er ny og trenger råd (Ketolyse)

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

http://matvareguiden.no/matvare4640.asp

330 kcal og 1.6 karber oppgir matvareguiden på creme fraiche.

Diett.no oppgir samme kalorier men 1 karbohydrat.

Er så "fine" forskjeller at jeg bruker diett.no Så er det så digg at jeg kan legge inne egne matvarer..

Da oppgir enten Tine eller matvareguiden feil karbo innhold, for Tine oppgir 2.9 karbo pr 100g...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kosttilskudd (hva trenger man på ketolyse?) bobbla Ketolysekuren 14 04-01-09 15:43
Trenger ketolyse-middagstips! høna Ketolysekuren 5 12-07-08 18:28
Tapas på ketolyse, trenger tips Max Ketolysekuren 8 13-01-08 20:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no