Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er sulten, jeg ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-10, 00:53   #1
Candlelight
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 69
Candlelight er på en erverdig vei

Er sulten, jeg ...

har levd på generell lavkarbo siden mars.. prøvde meg først på ketolyse da, men var konstant sulten, uansett hvor mye jeg spiste.. og det endte bare med at jeg ble kjempedårlig og kuttet det ut.. (vet at man kan bli "syk" av å legge om, men det var litt verre enn det følte jeg) uansett da, har gått ned 5 kg på generell lavkarbo, variert litt på antall karber.. tenkte å prøve meg på ketolyse igjen, men jeg er så sulten om kvelden.. er 2.dagen i dag.. men siden jeg har levd på lenge på lavkarbo, så burde vel ikke hjernen min lure meg til å føle meg sulten når jeg kutter ut mere karber?

i dag har jeg spist:

frokost: 3 biter ketolysepizza
middag: 1 fjellørret m/ smør i folie + 1 dl sandefjordsmør og litt grønnsaker.
kvelds: 1 kopp grønn te med 1 ss cocosa, bringebær med fløte
nattmat: 50 g royal blue ost, 4 skiver salami.
2,5 liter vann.

__________________



Candlelight er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 07:58   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er sulten, jeg ...

Det vakke mye mat! Ikke rart du er sulten ... . Jeg vet ikke hvor lenge du holdt på med Ketolyse, men kroppen vil gjerne reagere med et større næringsbehov den første tiden, ettersom det krever litt å gjøre den omstillinga som skjer når kroppen går fra glukose/fettforbrenning til ren fettforbrenning. Spis når du er sulten til du er mett, behagelig mett. Jevnt de fleste merker at matinntaket går ned over noen uker. Men når jeg ser den dagsmenyen din så forstår jeg godt at du blir sulten. Og husk at dersom du følger ketolyse har du mulighet til å spise karbohydrater tilsvarende 15-20 gram i all hovedsak fra grønnsaker, og jeg er usikker på hvor mye "litt grønnsaker" egentlig er.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 08:20   #3
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Er sulten, jeg ...

Jeg var også sulten den første tiden og spiste mye. Spiste når jeg var sulten. Jeg syns også at du spiser fryktelig lite. Det stabiliserer seg nok etter et par tre uker, så begynner du og spise litt mindre.

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 10:31   #4
Candlelight
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 69
Candlelight er på en erverdig vei

Sv: Er sulten, jeg ...

syns jeg spiste mye jeg..hehe
men får prøve meg fram litt, se åssen det går og åssen jeg føler meg
grønnsaker var det masse av på tallerken, jeg er flink til å få i meg det..!

__________________



Candlelight er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 13:47   #5
MarensLille...
Medlem
 
MarensLille... sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 44
Innlegg: 157
MarensLille... er ny på veien

Sv: Er sulten, jeg ...

Opprinnelig lagt inn av Candlelight, her.

syns jeg spiste mye jeg..hehe
men får prøve meg fram litt, se åssen det går og åssen jeg føler meg
grønnsaker var det masse av på tallerken, jeg er flink til å få i meg det..!

Du burde sikkert få i deg noe lunsj også...
Jeg er ikke sulten i det hele tatt, er på 4. dagen nå. Men i går kveld var jeg såååååå "fysen"! Hadde så lyst på noe digg! Så da tok jeg meg et glass rødvin, og det hjalp det asså! Sov godt etterpå gjorde jeg og...
Nå har jeg ikke sjekket innholdet i akkurat den vinen jeg har her, men håper det ikke var en "synd"...

__________________

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:


Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 19:18   #6
Candlelight
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 69
Candlelight er på en erverdig vei

Sv: Er sulten, jeg ...

rødvin hørtes godt ut...!! jeg har bare whiskey stående jeg, er liksom ikke samme kosen..hihi

jeg spiser frokost veldig seint da, sånn ved lunsjtider.. jeg har muligheten til å sove lenge noen dager, så da blir det frokost i 11-12 tiden, så middag igjen når jeg er sulten.. i dag trente jeg, så ble litt fortere sulten, så ble mat igjen klokken 16. får prøve å spise litt mer mat til kvelden, enn hva jeg hadde i går da, siden dere mener jeg spiser så lite..

men jeg fryser så innmari! vet ikke om det er avvenningen fra den lille mengden karbo jeg spiste før, men.. trodde ikke man skulle fryse når man spiste slik? er det bare fordi jeg ikke er helt "der" enda?

__________________



Candlelight er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 19:23   #7
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Er sulten, jeg ...

Opprinnelig lagt inn av Candlelight, her.

frokost: 3 biter ketolysepizza
middag: 1 fjellørret m/ smør i folie + 1 dl sandefjordsmør og litt grønnsaker.
kvelds: 1 kopp grønn te med 1 ss cocosa, bringebær med fløte
nattmat: 50 g royal blue ost, 4 skiver salami.
2,5 liter vann.

Herremin julenisse, det var jaggu ikke rare greiene, gitt? Tror nok du spiser alt for lite, det er ikke rart du er sulten.

Ser at du ikke har problemer med å få i deg grønnsakene, så blir jeg litt nysgjerrig: -er du sånn omvendt "Grete Roede tidligere sulteslanker" du også? Veldig vanlig at man spiser for lite kjøtt, fisk og fett da, fordi man har innebygd panikk for å spise for mye. Men grønnsakene tillater man seg, liksom

Veldig gode råd fra photobscura over her: -spis når du er sulten, og spis til du ikke er sulten lengre. Kjøtt, fisk og fett metter mye mer, og lengre, enn grønnsaker. Selv har jeg best matlyst om kvelden, og steiker meg ofte en kotelett i fløtesaus sånn i 21-tida, men jeg har da klart å ta av 40 kilo lell, serru

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 19:25   #8
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Er sulten, jeg ...

Kan være at du fyser pga. bringebærene, det gjør ihvertfall jeg. Veit at det står i boka at man KAN spise bringebær, men noen tåler det bare ikke, det er individuelt. Jeg fyser av alle slags bær, åkkesom.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 20:10   #9
Candlelight
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 69
Candlelight er på en erverdig vei

Sv: Er sulten, jeg ...

"herremin julenisse"....hihihi, nå smilte jeg litt her
snakker om julenisse.. i dag har jeg hatt skikkelig julestemning! er ikke lenge igjen nå

jeg har alltid spist mye mat, er tidligere "overspiser".. kanskje derfor jeg er redd for å spise enda mer.. redd for å falle tilbake til gamle vaner..
men jeg lover å trøkke i meg noe skikkelig når jeg kommer tilbake fra gåturen min

__________________



Candlelight er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 20:14   #10
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Er sulten, jeg ...

Opprinnelig lagt inn av Candlelight, her.

"herremin julenisse"....hihihi, nå smilte jeg litt her
snakker om julenisse.. i dag har jeg hatt skikkelig julestemning! er ikke lenge igjen nå

jeg har alltid spist mye mat, er tidligere "overspiser".. kanskje derfor jeg er redd for å spise enda mer.. redd for å falle tilbake til gamle vaner..
men jeg lover å trøkke i meg noe skikkelig når jeg kommer tilbake fra gåturen min

Hmm. Må begynne å tenke på julegavene snart ja, er tante til 13...

Det er karboene du spiste før som gjorde at du overspiste, når blodsukkeret og insulinproduksjonen gikk helt bimbam. Det er omtrent komplett umulig å overspise på fett og kjøtt, du blir fort behagelig mett og du holder deg mett leeeenge. Fine saker!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 20:31   #11
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Er sulten, jeg ...

Om du spiser mye fett og proteiner i begynnelsen vil du i andre uka nå "ikke sulten mer" plassen. Helt sant.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 20:44   #12
kineserbolle
Medlem
 
kineserbolle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 55
kineserbolle er på en erverdig vei

Sv: Er sulten, jeg ...

Ser jeg må handle inn mer skikkelige kjøttprodukter... Jeg er også veldig sulten, men mister matlysten når jeg setter meg ned å skal spise og blir "mett" før tallerken er tom.. så blir jeg fort sulten igjen selv om jeg hadde masse kjøtt, fett olje og majones i tillegg til litt grønt..

Jaja, må venne meg til å spise mindre og fler måltider enn før!

__________________
Kommer sterkere tilbake!
kineserbolle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 22:06   #13
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Er sulten, jeg ...

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Om du spiser mye fett og proteiner i begynnelsen vil du i andre uka nå "ikke sulten mer" plassen. Helt sant.

*trampeklapp!*

Som alltid: glitrende bra formulert av Megvel

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 22:21   #14
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Er sulten, jeg ...

Opprinnelig lagt inn av kineserbolle, her.

Ser jeg må handle inn mer skikkelige kjøttprodukter... Jeg er også veldig sulten, men mister matlysten når jeg setter meg ned å skal spise og blir "mett" før tallerken er tom.. så blir jeg fort sulten igjen selv om jeg hadde masse kjøtt, fett olje og majones i tillegg til litt grønt..

Jaja, må venne meg til å spise mindre og fler måltider enn før!

Jeg velger som regel det feteste kjøttet og fisken, billigst er det også. Grøsser når jeg tenker på prisforskjellen mellom kyllingfilet og nakkekotelett, en forskjell på ca 250 kr kiloen, vel?

Personlig synes jeg magert kjøtt metter dårligere enn fett kjøtt, men kan hende det bare er meg. Ihvertfall: når jeg spiser det feteste kjøttet så steker jeg i meierismør og slenger oppi en dæsj kremfløte i panna, og det blir *vips!* festmåltid. Ren mat og naturlig animalsk fett er det også, så slipper jeg å pøse på med oljer og majoneser for å få i meg nok fett.

Det med mindre porsjoner og flere måltider har jeg ikke hørt noe om på ketolyse/lavkarbo...? Jeg spiser når jeg er sulten/har behov for næring, og enkelte dager blir det bare to måltider, andre dager fire. Det gjør ingen forskjell. Alt dette virker litt uvant i starten, men det går seg til ettersom man lærer og blir bedre kjent med hvordan kroppen fungerer uten karbo, for første gang i dens liv

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 22:27   #15
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Er sulten, jeg ...

Jeg steker meg en nakkekotelett jeg når jeg kjenner at jeg ikke blir mett. Hjelper bestandig.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 22:31   #16
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Er sulten, jeg ...

Jeg også! Slår aldri feil

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 18:12   #17
Marjatta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 3
Marjatta er på en erverdig vei
Smile

Sv: Er sulten, jeg ...

Opprinnelig lagt inn av Candlelight, her.



men jeg fryser så innmari! vet ikke om det er avvenningen fra den lille mengden karbo jeg spiste før, men.. trodde ikke man skulle fryse når man spiste slik? er det bare fordi jeg ikke er helt "der" enda?

Du fryser fordi du spiser for lite. Rett og slett for lite energi. Kroppen går på sparebluss og setter ned forbrenningen. Det er jo ikke det vi prøver å oppnå. Ta deg en kotelett med feit fettrand av og til - eller en hamburger eller annet du liker. Reker med masse majones for eksempel. Du skal ikke være sulten, da går du langsommere ned i vekt.

__________________


Marjatta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Dahlquist Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 19:23   #18
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Er sulten, jeg ...

Det kan være flere grunner til at man er sulten enn at man har spist for lite. Jeg har sykdommen ME og sliter veldig med søvnen. Jeg bruker en medisin som heter Surmontil for å få bedre søvn. Ulempen er at den medisinen gir meg en voldsom apetittøkning, så jeg er alltid sulten, spesielt om kvelden før jeg legger meg. Da er virkningen av medisinen på topp og jeg føler at jeg kunne spist en hel gris! Har i perioder veid og målt alt jeg spiser. Selv når jeg har lagt på 15 g kh, masse fett og passe mye proteiner i forhold til vekten min (1-1,5 g/kg), så har jeg vært konstant sulten. Spiser alt fra 4-6 måltider for dagen og spiser meg mett, men er likevel så innigranskauen sulten kort tid etter!!! Og jeg er i ketose så lenge jeg holder meg til planen (har sklidd litt ut i sommer, men har hentet meg inn igjen nå). Har prøvd å slutte med medisinen for å slippe å være så sulten og det funker som bare det, MEN da sover jeg ikke (dvs max 1-2 timer i døgnet), så det går ikke i lengden. Så jeg kjemper med sultfølelsen hver dag. Prøver med viljestyrken å begrense meg, men det er tøft.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58

Sist redigert av Maja : 20-08-10 kl 21:28.
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 06:29   #19
Candlelight
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 69
Candlelight er på en erverdig vei

Sv: Er sulten, jeg ...

jeg tror også at det kan skyldes flere ting. husker sist jeg prøvde ketolyse også, jeg spiste og spiste og spiste, men følte meg hele tide sulten raskt etterpå, og jeg gikk ikke ned da heller, ble bare ufattelig dårlig og fikk beskjed av legen om å kutte ut..
nå har jeg forresten lagt på meg 1,3 kg... trodde ikke man skulle det...? begynte på tirsdag..

__________________



Candlelight er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 09:18   #20
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Er sulten, jeg ...

Hei! Det går bra!

Gjem vekta nå. Bort vekk.
Gå inn i journalene og finn Gerd sin (eller andre seniorbrukere). Og stjel masse dags menyer fra hennes begynnelse da det gikk som det suste. Drikk nok vann. Og klar å være streng i hele to uker. Så kan du veie deg. Er du hard i magen så få i deg nok fiber. Og nok vann.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 11:02   #21
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Er sulten, jeg ...

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Hei! Det går bra!

Gjem vekta nå. Bort vekk.
Gå inn i journalene og finn Gerd sin (eller andre seniorbrukere). Og stjel masse dags menyer fra hennes begynnelse da det gikk som det suste. Drikk nok vann. Og klar å være streng i hele to uker. Så kan du veie deg. Er du hard i magen så få i deg nok fiber. Og nok vann.

Signerer!


Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Er du hard i magen så få i deg nok fiber.

Jeg ville sagt "-få i deg nok fett" , jeg da. Men jo, det er MASSE fiber i rent kjøtt også, og ikke bare i kruskakli og diverse andre kornprodukter. Hvis du ikke er så flink til å spise det feteste kjøttet så prøv å bruke en del smeltet smør/olivenolje på maten. (Da bør du holde deg i nærheten av et toalett, altså... )

Men man må også øve seg på å kjenne forskjelln på "hard i magen" og "ikke noe avføring". Det er to forskjellige ting. På lavkarbo blir det så mye mindre avføring at nybegynnere tror det er noe galt med dem. Men saken er at lavkarbo er så rasjonell næring at det blir ikke så mye avfall. Avføring er jo det som blir igjen etter at kroppen har brukt det den klarer å nyttiggjøre seg, ikke sant? Spiser du ren mat, kjøtt, fisk og grønnsaker, så klarer kroppen å bruke opp nesten alt, fordi alt av dette er næringsrikt. Ikke som med karbo-mat, der 90% av dritten kommer ut igjen...

OHOOOI, nå ble det mye drittprat, gitt...!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 11:15   #22
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Er sulten, jeg ...

Men a propos at du ble kjempedårlig forrige gang, les innlegget til "sukkerfri" som står et stykke ned på siden her. Kan det være noe sånt?

Uten at vi er klar over det selv, så er mange av oss så sukkeravhengige at vi får skikkelige abstinenser når vi kutter ut karbo. Og disse abstinensene er jaggu ikke til å spøke med I fjor så jeg et program om sukkeravhengighet på NRK Brennpunkt, hvor rotter som var blitt gjort avhengige av både sukker og kokain valgte sukker hvis de fikk velge selv. Det sier vel sitt om hvor kraftig et rusmiddel sukker er...

Og hold deg unna tyggegummi og bær-smoothies hvis du ikke gjør det allerede. Disse tingene er kroniske magasug-sulten-triggere for meg ihvertfall.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 12:55   #23
Candlelight
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 69
Candlelight er på en erverdig vei

Sv: Er sulten, jeg ...

jeg spiser masse masse fett, alltid oljer til grønnsaker og steker i masse smør som jeg så og si drikker opp. jeg er vant til lavkarbo, og har ikke spist sukker på 6 mnd, så tviler på at det er abstinenser fra sukker som gjør meg dårlig. men men, vi får se åssen det går

__________________



Candlelight er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 12:57   #24
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Er sulten, jeg ...

Opprinnelig lagt inn av Candlelight, her.

jeg spiser masse masse fett, alltid oljer til grønnsaker og steker i masse smør som jeg så og si drikker opp. jeg er vant til lavkarbo, og har ikke spist sukker på 6 mnd, så tviler på at det er abstinenser fra sukker som gjør meg dårlig. men men, vi får se åssen det går

Men føler du deg fortsatt dårlig nå etter 6 måneder også? Huff?!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 13:02   #25
Candlelight
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 69
Candlelight er på en erverdig vei

Sv: Er sulten, jeg ...

nei følte meg veldig fin på generell lavkarbo, aldri følt meg bedre, så jeg kommer aldri til å gi opp lavkarbo-livsstilen
men det er når jeg går over til ketolyse at jeg reagerer.. men nå er jeg ikke veldig overvektig da, ligger innenfor normalen, men vil bare ha vekk det siste fettlaget, så kanskje derfor.. at kroppen min protesterer litt?

__________________



Candlelight er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sulten!? Momse Spørsmål og svar 9 03-05-10 14:19
Hva spiser man om man er sulten mellom måltidene?? (er alltid sulten) rumbero Induksjonen 2 01-04-10 20:35
Sulten - veldig sulten! Sophie Lavkarbo generelt 17 20-08-09 21:43
Sulten og rar? Megvel Spørsmål og svar 5 02-12-07 09:23
Sulten! Sanko Induksjonen 8 07-02-07 17:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no