Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Har dere lest VG i dag?

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-06-11, 14:51   #1
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Har dere lest VG i dag?

De har noen sider om lavkarbo og Wenche Frølich advarer mot ketose:
Sitat:
Frølich advarer særlig mot i la kroppen gå i ketose - en tilstand som oppnås ved å kutte bortimot alle karbohydrater.
- Å være i ketosetilstand er det samme som når en diabetiker får føling, sier Frølich.
- Dette er ganske farlig for kroppen på sikt, og jeg blir skremt av å se at dette er en del av enkelte slankekurer.

Hun presiserer at det bør ringe en bjelle når slankekuren krever at du tar kosttilskudd i tablettform

Vet ikke om dette finnes på nett, jeg fant det ikke.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 14:56   #2
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Wenche Frølich: Ketose er det samme som føling for diabetikere

I dagens dagbladet eller VG, husker ikke helt. Wenche Frølich sier at kroppen trenger karbohydrater for å forbrenne fett og proteiner.

Og at hun har betenkeligheter med dietter hvor man må ta kosttilskudd, men det aller morsomste var altså at "ketose er en tilstand som er likedan som føling for diabetikere" og at hun har svære betenkeligheter med at unge mennesker bruker denne dietten.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 15:31   #3
Puzn81
Juniormedlem
 
Puzn81 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 27
Puzn81 er på en erverdig vei

Sv: Har dere lest VG i dag?

Er det ikke litt sånn med alle dietter? Desto mer populær de blir, jo mer motgang støter de på av motstandere. Selvfølgelig kan Lavkarbo og Ketose være farlig, spesielt for unge jenter og gutter med normal BMI, men kan ikke de fleste dietter være farlige da? Her spiser man i allefall mat, slipper å gå å være sulten, å kroppen får næring.

__________________
Puzn

De sier jeg må ha tålmodighet...jeg skjønner ikke hva de snakker om...
Puzn81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Dr. Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 16:02   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Har dere lest VG i dag?

Opprinnelig lagt inn av Puzn81, her.

Er det ikke litt sånn med alle dietter? Desto mer populær de blir, jo mer motgang støter de på av motstandere. Selvfølgelig kan Lavkarbo og Ketose være farlig, spesielt for unge jenter og gutter med normal BMI, men kan ikke de fleste dietter være farlige da? Her spiser man i allefall mat, slipper å gå å være sulten, å kroppen får næring.

Hvorfor skulle det være farlig for unge gutter og jenter å spise ren, naturlig, ubearbeidet mat?
Lavkarbo/ketolyse er vektregulerende og kun de som trenger det går nevneverdig ned i vekt!
Som du selv sier, man spiser jo faktisk nok!

De som uttaler seg om sånt, har gjerne egne mål for å få folk til å velge noe annet, feks VG vektklubb!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 18:02   #5
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har dere lest VG i dag?

Jeg leste stykket og sukket bare høylydt og synes synd på de som stoler på slike påstander og "bedrevitere"

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 18:08   #6
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Har dere lest VG i dag?

ble nevnt dette på jobben idag, var visst nevnt på radio. siden jeg ikke hadde lest/hørt det selv kunne jeg jo ikke si så mye imot.. ikke så mange på jobben som er enig i hvordan jeg spiser. selv om den ene skeptikeren har en søster som nå har begynt hos oss, og hun lever også lavkarbo med gode resultater, mye bedre enn mine...
men jaja, beste er å bare holde kjeft ellers får jeg bare sure tryner som mener at spise sunt og lite og løpe i skogen er best. og brød og havregrøt er sunt, dermed basta.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 19:26   #7
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Har dere lest VG i dag?

Opprinnelig lagt inn av Puzn81, her.

Er det ikke litt sånn med alle dietter? Desto mer populær de blir, jo mer motgang støter de på av motstandere. Selvfølgelig kan Lavkarbo og Ketose være farlig, spesielt for unge jenter og gutter med normal BMI, men kan ikke de fleste dietter være farlige da? Her spiser man i allefall mat, slipper å gå å være sulten, å kroppen får næring.

Det er ikke farlig?

Det diabetikere kan få er noe som heter ketoacidose, omjeg staver riktig, og det er farlig, men er noe helt annet. Og er ikke føling .

Denne personen uttaler seg uten viten, som vanlig ønsker vg å skremme folk å selge aviser. Og de har jo sin vektklubb......


Og kosttilskudd, vel da jeg gikk på Grete Roede var kosttilskudd en del av opplegget? Farlig da

__________________



Sist redigert av Tirililltove : 15-06-11 kl 19:43.
Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 19:29   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Har dere lest VG i dag?

Kan noen ta denne Frølich et lite kurs???

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 19:31   #9
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Har dere lest VG i dag?

Jeg er diabetiker og prøver så godt jeg kan å unngå føling.
Siden jeg er diabetiker så prøver jeg så godt jeg kan å begrense karber.
Å leve med få karber i kosten er herlig.
Å leve med hyppige følinger er pyton.
Så enkelt er det for meg iallefall, uansett hva som står i VG

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:17   #10
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har dere lest VG i dag?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Jeg er diabetiker og prøver så godt jeg kan å unngå føling.
Siden jeg er diabetiker så prøver jeg så godt jeg kan å begrense karber.
Å leve med få karber i kosten er herlig.
Å leve med hyppige følinger er pyton.
Så enkelt er det for meg iallefall, uansett hva som står i VG

Signerer av hele mitt hjerte

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:28   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har dere lest VG i dag?

Opprinnelig lagt inn av Tirililltove, her.

Og kosttilskudd, vel da jeg gikk på Grete Roede var kosttilskudd en del av opplegget? Farlig da

Da jeg gikk på Libra skulle man spise en HAUG med fibertabletter hver dag! Det er jo sååå mye bedre?

Hvis man googler Frølich får man opp en haug med brød-bakebøker hun har skrevet... Tror ikke hun er helt nøytral i sine uttalelser.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:40   #12
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Har dere lest VG i dag?

Hun snakker om mangel på fiber, vitaminer og mineraler pga mangel på karborike matvarer. Ignorerer hun helt at svært mange av vitaminene vi trenger finnes i kjøtt, fisk, egg og fett? C-vitamin er vell såvidt jeg vet det eneste unntaket, men spis litt paprika pr dag og behovet er dekket. En velbalansert lavkarbodiett inneholder jo mye grønnsaker, nøtter, uraffinerte oljer som olivenolje som inneholder bra med vitaminer osv. Ketose som føling? For noe sprøyt! Det er riktignok endel som opplever litt kjipe bivirkninger ift humør etc når de går over til å brenne hovedsaklig ketoner, men hva med alle epileptikerne, tidligere eskimoer etc som i all hvoedsak har basert seg på et ketogent kosthold?

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 21:08   #13
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Har dere lest VG i dag?

Skremselspropaganda.
Fikk høre på jobb av en mannlig kollega i dag at jeg kan bli hjerneskadet av å leve på lavkarbo.
Jeg sa han får gi meg et hint når ha merker at jeg begynner å bli skadet

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 21:37   #14
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har dere lest VG i dag?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Skremselspropaganda.
Fikk høre på jobb av en mannlig kollega i dag at jeg kan bli hjerneskadet av å leve på lavkarbo.
Jeg sa han får gi meg et hint når ha merker at jeg begynner å bli skadet

bra svart

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 01:17   #15
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Har dere lest VG i dag?

Som vanlig har Ronnie skrevet avisartikkelen inn på bloggen sin. Artikkelen i sin helhet kan leses her:
http://lavkarboliv.blogg.no/13081215...nsdag_15_.html

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 07:43   #16
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Har dere lest VG i dag?

Morsomt at pasta nevnes som vanlig norsk kost.....

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 08:25   #17
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Har dere lest VG i dag?

Orker ikke bry meg om hva VG mener...den avisen er dagsutgaven av Se og Hør...så who cares

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:12   #18
kjerstiva
Medlem
 
kjerstiva sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bodø
Alder: 44
Innlegg: 262
kjerstiva er på en erverdig vei

Sv: Har dere lest VG i dag?

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Orker ikke bry meg om hva VG mener...den avisen er dagsutgaven av Se og Hør...så who cares

Enig

kjerstiva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 50 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:55   #19
jannesnuppa
Seniormedlem
 
jannesnuppa sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 556
jannesnuppa er ny på veien

Sv: Har dere lest VG i dag?

Vi som er diabetikere og har vært i ketose i mange uker, vi burde jo nesten vært døde vi i følge den reportasjen.. Nei lenge leve lavkarbo

__________________
Min journal
jannesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:03   #20
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har dere lest VG i dag?

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Morsomt at pasta nevnes som vanlig norsk kost.....

og i tillegg så er poteten så næringsrik og viktig: Poteter er også en fantastisk kilde til næringsstoffer, skriver hun
Jeg har lært at potet ikke er næringrikt, omtrent kun vomfyll. Er bittelitt vitaminer rett under skallet som vi mister når vi skreller den, og de fleste spiser ikke skallet så jeg må si jeg undrer meg over den påstanden også.
Undrer meg vel over hele innslaget og synes det er rart at ikke noen leger etc går ut og "parkerer" alle disse rare påstandene hennes

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 18:41   #21
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Har dere lest VG i dag?

Jeg fant en artikkel fra dagbladet 2003, der Frølisch uttaler seg om fedon dietten:P
http://www.dagbladet.no/dinside/2003/01/30/360169.html

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 20:26   #22
Linda69
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Jæren
Innlegg: 30
Linda69 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Har dere lest VG i dag?

Anbefaler alle og lese boken "Matrevolusjon", har ikke forfatter rett foran meg nå, men han tar for seg alt i minste detalj hva som foregår i kroppen. Han snakker også om fordelene for diabetikere av både de som har 1 og 2,samt en hel rekke andre sykdommer. HCLF dietten er ikke farlig for noen!! Han har gode referanser også til forskning. Det kan se ut som at både lett produkter og karbohydrater er nettopp det som er farlig. Mennesket har spist LCHF mat i all sin tid. Om menneskets tid her på jorden ble gjort om til et år så har vi spist LCHF i 364 dager. Om noen kommer med argumentet at vi levde ikke så lenge, så vet vi også gangske mye om at årsaken til det ligger andre steder!!"
Du trenger ikke kosttilskudd på LCHF mat!! Ikke forhold deg til hva som står i avisene, de vil bare øke opplaget sitt

__________________



Linda69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 20:46   #23
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Har dere lest VG i dag?

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

De har noen sider om lavkarbo og Wenche Frølich advarer mot ketose:
Sitat:
Frølich advarer særlig mot i la kroppen gå i ketose - en tilstand som oppnås ved å kutte bortimot alle karbohydrater.
- Å være i ketosetilstand er det samme som når en diabetiker får føling, sier Frølich.
- Dette er ganske farlig for kroppen på sikt, og jeg blir skremt av å se at dette er en del av enkelte slankekurer.

Hun presiserer at det bør ringe en bjelle når slankekuren krever at du tar kosttilskudd i tablettform

Vet ikke om dette finnes på nett, jeg fant det ikke.

Ha-ha, det er jo bare helt utrolig at en professor er så upresis at hun ikke vet forskjellen på diabetikeres føling og vår ketose!!! Hun har sannsynligvis ikke lest noe om lavkarbo- eller ketogene dietter de siste 10 årene. Alternativt har Frølich bare fått vite det hun synes hun trenger fra Norges store "slanke-ekspert", ernæringsprofessor Christian Drevon. (Les litt om ham på Lene Beatrices blogg.)

Men kan hun virkelig være så uvitende? Eller kan det være at hun er feilsitert i avisa?

Dere som har sett Karius og Baktus, husker dere hva de sa om Jens?
- Han hører ikke!
- Han vil ikke høre!


Hvis Wenche Frølich hørte på sannheten, så måtte hun sikkert både bytte ut alle notatene sine, lage helt nye powerpointpresentasjoner og regne med mindre royalty-inntekter fra alle bakebøkene sine. Mere jobb og mindre inntekt, med andre ord gode grunner til å lukke ørene …

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 20:51   #24
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Har dere lest VG i dag?

Opprinnelig lagt inn av Linda69, her.

Anbefaler alle og lese boken "Matrevolusjon", har ikke forfatter rett foran meg nå, men han tar for seg alt i minste detalj hva som foregår i kroppen. Han snakker også om fordelene for diabetikere av både de som har 1 og 2,samt en hel rekke andre sykdommer. HCLF dietten er ikke farlig for noen!! Han har gode referanser også til forskning. Det kan se ut som at både lett produkter og karbohydrater er nettopp det som er farlig. Mennesket har spist LCHF mat i all sin tid. Om menneskets tid her på jorden ble gjort om til et år så har vi spist LCHF i 364 dager. Om noen kommer med argumentet at vi levde ikke så lenge, så vet vi også gangske mye om at årsaken til det ligger andre steder!!"
Du trenger ikke kosttilskudd på LCHF mat!! Ikke forhold deg til hva som står i avisene, de vil bare øke opplaget sitt

Jeg sitter akkurat og leser den boken. Forfatteren er Dr.Andreas Eenfeldt. Han har sveriges største lavkarboblogg: www.kostdoktorn.se
Vil også anbefale boken "det store kolesterolbedraget" av Malcolm Kendrick.

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:04   #25
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Har dere lest VG i dag?

Opprinnelig lagt inn av løvetann, her.

ha-ha, det er jo bare helt utrolig at en professor er så upresis at hun ikke vet forskjellen på diabetikeres føling og vår ketose!!! Hun har sannsynligvis ikke lest noe om lavkarbo- eller ketogene dietter de siste 10 årene. Alternativt har frølich bare fått vite det hun synes hun trenger fra norges store "slanke-ekspert", ernæringsprofessor christian drevon. (les litt om ham på lene beatrices blogg.)

men kan hun virkelig være så uvitende? Eller kan det være at hun er feilsitert i avisa?

Dere som har sett karius og baktus, husker dere hva de sa om jens?
- han hører ikke!
- han vil ikke høre!
:d

hvis wenche frølich hørte på sannheten, så måtte hun sikkert både bytte ut alle notatene sine, lage helt nye powerpointpresentasjoner og regne med mindre royalty-inntekter fra alle bakebøkene sine. Mere jobb og mindre inntekt, med andre ord gode grunner til å lukke ørene …


godt sagt!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser dere når dere vil ha i dere mer karbohydrater? Anna Ananas Ketolysekuren 26 03-01-12 15:21
Dere som hadde 74-76 kg i vekt da dere begynte, hvordan gjør dere det? beate Ketolysekuren 10 28-11-11 22:51
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? Iselilja Lavkarbo generelt 12 09-07-09 19:45
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no