Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Er du innfeit ?

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-12-11, 22:12   #1
Robin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 2
Robin er på en erverdig vei

Er du innfeit ?

Ny ny «ekspert» uttaler seg:

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...t-3663597.html

Personlig har jeg ikke målt kolesterolnivået etter at jeg begynte på lavkarbo for litt over et halvt år siden. Men har aldri tidligere hatt problemer med det.

Noen av dere som har fått kraftig økning i kolesterolnivået i forbindelse med overgang til lavkarbo ?

Og skal vi lavkarbofolk bli livredd for å bli "innfeit" ?

Robin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 23:00   #2
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er du innfeit ?

Tror ikke jeg er innfeit, men har ikke målt noe kolesterol....burde kanskje det?
Min mor hadde litt høyt kolesterol, og det gikk ned når hun hadde gått på lavkarbo en stund. Så her er forskjeller.

Er forøvrig lei av å bli "forfulgt" Lei av å bli framstilt som en som slurper fett og bjælmer fløte......hører ingen som roper om de som fyller seg med cola og hamburgere lengre, hurtigmaten, posematen m.m.

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 23:05   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Er du innfeit ?

Jeg synes innslaget var D Å R L I G. Greit å skremme med totalkolesterol, ikke sant? La oss for all del ikke snakke om LDL, HDL, triglyserider - eller Gud forby - små og tette eller store og fluffy LDL-partikler. Eller nevne det at kolesterol har liten sammenheng med dødlighet... Nei - la oss få det farlige kolesterolet under 5 (og glemme at hjernen trenger det, og at det er viktig for omtrent alle membraner i kroppen...)

Jeg synes debatten bærer mer og mer preg av pisking av gamle (og døde) kjepphester uten at det tilføres substans. *lei tullprat uten argumenter, bare med meninger*

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 08:04   #4
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er du innfeit ?

Mitt kolesterolnivå har sunket litt, men jeg var innenfor normalen tidligere også. Alle verdier var til å få bakoversveis over fikk jeg beskjed om og at jeg gjerne måtte fortsette kostholdet mitt.

Mannens kolesterol føk i taket og han har lagt seg på en lavfettdiett med fokus på å kutte alle raske karbohydrater (ris, pasta, potet, godteri), men spiser rugbrød. Han har nå superfine verdier på blodprøvene sine. Nå bruker han medisiner som visstnok kan påvirke kolesterolet, så dette kan ha innvirkning også, men verdiene sank drastisk etter at han ble mer forsiktig med mettet fett.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 08:15   #5
mayeliz
Medlem
 
mayeliz sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Kr.sand S
Innlegg: 85
mayeliz er på en erverdig vei

Sv: Er du innfeit ?

Mitt har steget kraftig det siste halve året. Jeg målte for en månedstid siden og hadde total kolesterol på 9.8.
Har selvfølgelig surret vekk lappen med detaljene på, men lå ikke spessielt godt ann på noe av det, dessverre.
Min lege legger skylden på mettet fett, og spurte med forakt i stemmen om jeg spiste lavkarbo ;-)

__________________
Ferdig slanket i 2006. Lavkarbo - siden våren 2011.



mayeliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat med fett, <50 karber pr dag Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 09:01   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Er du innfeit ?

Jeg vet ikke om det er hold i det - fant ikke igjen kilden - men jeg har lest at kolesterolet kan øke i perioden hvor man taper vekt på lavkarbo (lurer på om det ikke var inne hos LenaBeatrice - den dama pleier å være flink med klildene), men at det så ved stabil vekt gjerne vil gå noe ned og roe seg etter en måned halvannen. Og at det først er da man kan stole på målingene.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 09:30   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Er du innfeit ?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg vet ikke om det er hold i det - fant ikke igjen kilden - men jeg har lest at kolesterolet kan øke i perioden hvor man taper vekt på lavkarbo (lurer på om det ikke var inne hos LenaBeatrice - den dama pleier å være flink med klildene), men at det så ved stabil vekt gjerne vil gå noe ned og roe seg etter en måned halvannen. Og at det først er da man kan stole på målingene.

Jeg hadde en gang en link til en stor studie som viste at kolesterolet vil for de fleste stige en del de tre første månedene på LCHF for deretter å normalisere seg ila de neste tre mnd.
Jeg tror jeg linket til den i et innlegg i begynnelsen av min tid her inne, men jeg gidder ikke lete etter den nå.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 10:26   #8
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er du innfeit ?

Jeg har ikke hatt kolestrolproblemer før lavkarbo, og sjekka etter et halvt år på lavkarbo, og det var helt perfekt, ifølge legen.
Slike innlegg, er desverre med på å skremme opp de som ikke har så mye peiling på det. Mesteparten av kommentarene jeg får av de som er skeptiske, går mye på kolesterol og slikt.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 10:39   #9
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Er du innfeit ?

Ikke akkurat om lavkarbo og kortvarig forhøyet kolesterol, men om mållinger og hvordan de ikke nødvendigvis forteller sannheten (gjør denoen gang det?)
http://www.proteinpower.com/drmike/w...king-the-myth/
I disusjonen under viser han en del kalkulasjoner på LDL via en metode som visstnok stemmer bedre for lavkarbere. Det er uhyggelig store forskjeller i tallene, inntil 30-40¤% på ldl. Jeg vet ikke om de samme kalkulasjonene brukes her i norge, eller om partiklene faktisk telles...

Edit - legger til en artikkel som summerer opp flere studier... jeg syntes den var bra.
http://www.free-workout-plans-for-bu...arb-diets.html

Edit2 - her står det faktisk at en midlertidig økning i kolesterol ikke er uventet i perioden man forbrenner fett...
http://articles.nydailynews.com/2010...high-fat-diets

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 22-12-11 kl 10:48.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 11:05   #10
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Er du innfeit ?

Jeg vet ikke kolesterolet mitt - legen min tok masse prøver for noen måneder siden, og jeg har ikke hørt noe (så da regner jeg med at alt er finti nt ). Men jeg er ikke feit inni lenger - to kroppsanalyser underveis i slankeprosessen min viser at jeg har minket drastisk på innvendig fett. Det som ligger rundt organer og slikt inni buken, og som vi helst ikke skal ha for mye av. Det fettet som er igjen er altså det "ufarlige" underhudsfettet - og litt sånt bør man jo ha (tilfelle dårligere tider )

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 11:16   #11
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Er du innfeit ?

Jeg er på mitt 3. lchf år, og mine prøver er spot on!

Jeg hadde skyhøyt kolestrol for noen år siden, på heilnorskt bondekosthold.

Bodde på den tiden i et "alternativt back to the nature" kollektiv, vi lagde absolutt alt selv og gumlet hjemmebakt brød og selvdyrkede poteter, så halvfabrikata skal ikke ha skylden

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 11:41   #12
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Er du innfeit ?

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Mesteparten av kommentarene jeg får av de som er skeptiske, går mye på kolesterol og slikt.

Samme her!

Dette "maset" i media om lavkarbo får meg til å se litt rødt i grunnen. Går ut i fra at en del folk spiste lavkarbo LENGE før media begynte å blåse det opp og det kom ut en masse bøker? Vil vel tro at det ikke var noe mer farlig da enn det er nå. Ikke at jeg mener det er farlig. Problemet er bare at det ikke er det en nordmann liksom skal spise. I følge anbefalingene i det minste. Neida, margariner, lettprodukter, poteter, brødskiver er liksom det alle "må" spise hvis man skal fremstå som normal.

Jeg tok en masse blodprøver for en måned siden (i forbindelse med etterkontroll etter fødsel), og mener kolesterol var med der. Og har da ikke hørt noenting, så regner med at det er greit jeg.

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 12:14   #13
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Er du innfeit ?

Jeg ble nesten rød i fjeset av forargelse da jeg så innslaget som Tv2 sendte på nyhetene i går. Jaja. Innfeit!? Veldig kjekt å bruke kolesterol som den store, sorte fare og fordervelse. Dette i tillegg til det å vise til prøver som er tatt etter en måned på lavkarbo....

Jeg har levd på lchf i 6 måneder og har på denne tiden tatt prøver to ganger. Jeg har også verdier å vise til fra før jeg startet opp. Hos meg har det gode kolesterolet økt noe og triglyseridene har gått ganske mye ned. Jeg har også hatt en marginal økning i det dårlige kolesterolet, men det var på vei ned ved siste måling. Jeg fikk beskjed om at alle prøvene er supre og de er godt innenfor referanseområdene.

Jeg anser det som viktig å følge med på hvordan kroppen har det uansett kosthold så det å ta en sjekk er nok ikke så dumt. En må bare passe på å skaffe seg nødvendig kunnskap også!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 13:14   #14
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Er du innfeit ?

Jeg hadde lest meg opp på kolesterol (moren min ligger altfor høyt og har mast veldig om det) og spurte legen min i mars om hun kunne ta en prøve av meg. Da hadde jeg spist LCHF i ett år. Totalkolesterolet mitt var altfor høyt og legen kjeftet i vei og satte meg på diett. Har forøvrig en veldig flink lege. Nå har jeg vært hos legen igjen og hun insisterte på en ny prøve. Ble oppringt med beskjed om at jeg hadde vært veldig flink, kolesterolet var nå supert og jeg skulle fortsette akkurat som jeg hadde gjort. Jeg informerte om at jeg ikke hadde gjort noen verdens ting, spist akkurat som før 1. prøve.

Jeg hadde jo prøvd å opplyse min mor om dette med kolesterol og forskning, forhold mellom prøvetallene også videre, men jeg er jo ikke akkurat noen lege og det fikk jeg da også beskjed om. Hun orket ikke lese all informasjonen jeg ga henne heller og begynte med medisiner. De ble hun så dårlig av at hun sluttet med dem. Hun har lavere kolesterol enn det jeg hadde på det høyeste.

Jeg kjente litt på det når jeg fikk beskjed om at mitt var altfor høyt. Men når jeg så på tallene i forhold til hverandre så var det jo helt greit i forhold til det jeg hadde lest. Jeg kunne nok godt tenkt meg at jeg lå under risiko grensen til legen min også, sånn at jeg var på den sikre siden uansett hva som var riktig eller galt.

Jeg hadde jo også lest at kolesterolet ofte økte i starte for så å synke, men jeg hadde jeg jo allerede holdt på ett år. Jeg visste heller ikke hva kolesterolet mitt var før jeg la om kosten.

I hvertfall så bestemte jeg meg for å stole på det jeg hadde lest, men er veldig fornøyd med at totalen har sunket allikevel selvom det egentlig ikke var så farlig.

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 13:54   #15
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Er du innfeit ?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg synes innslaget var D Å R L I G. Greit å skremme med totalkolesterol, ikke sant? La oss for all del ikke snakke om LDL, HDL, triglyserider - eller Gud forby - små og tette eller store og fluffy LDL-partikler. Eller nevne det at kolesterol har liten sammenheng med dødlighet... Nei - la oss få det farlige kolesterolet under 5 (og glemme at hjernen trenger det, og at det er viktig for omtrent alle membraner i kroppen...)

Jeg synes debatten bærer mer og mer preg av pisking av gamle (og døde) kjepphester uten at det tilføres substans. *lei tullprat uten argumenter, bare med meninger*

Kan bare undertegne her, du skriver det så bra smgj

Les det Erik Hexeberg svarer i innlegget.

For min del etter omlegging til lavkarbo; det GODE koelesterol steg, noe som var grunnen til at jeg ble "satt" på statiner( kolesterol senkende ) engang at det gode var for lavt, jeg sluttet med tablettene, leste meg opp på kolesterolmyten, og det bekymrer meg ikke i det hele tatt.

Føler meg helt trygg på dette kostholdet, føler at myndigheter og øvrigheta har lurt oss de siste 30 something årene.
Leste at inUSA skal de nå sjekke barns kolesterol ?? Har de blitt helt gale, medisingigantene vinner plass!

Les og lær, viten er makt og gjør en trygg til å stå imot denne forfølgelsen. Karboetere blir provosert av hvor godt vi har det
Er redd vi skal ta fra dem godterier og fastfood
Og dessuten selger det jo aviser, og annonser i tv.....

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 15:27   #16
Unnbjorg
Juniormedlem
 
Unnbjorg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Frankrike
Innlegg: 12
Unnbjorg er på en erverdig vei

Sv: Er du innfeit ?

Etter 6 mnd paa lavkarbo var kolesterolet mitt atskillig forbedret, faktisk saa mye at jeg kunne kutte ut medikamentet jeg brukte för, de andre resultatene var ogsaa veldig bra. Derimot har jeg ikke gaatt ned mer enn et par-tre kg i vekt.

Unnbjorg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg-inspirert LCHF Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 19:43   #17
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Er du innfeit ?

Hehehe totalkolesterol

Blir som å stå ved motorveien og telle folk som passerer for å finne ut hvor tett trafikken er, gitt. Hvis du teller 100 mann så sier det forsatt lite om trafikken - det kan ha vært 100 biler med kun sjåfør, eller fire busser med 25 personer i hver.

Tell heller biler og busser: krev å få testet størrelsen på lipoproteinene som transporterer kolesterolet rundt i kroppen - Apo B/A-I indeksen, altså.

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 20:19   #18
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Er du innfeit ?

Jeg fikk skyhøyt kolesterol da jeg gikk på Atkinskur i 1,5 år for noen år siden. Aldri slitt med kolesterolet verken før eller senere. Så jeg må si jeg er skeptisk til alt fettet på lavkarbo for min egen del.
Har god tro på alt med måte jeg da, mer som Fedon iallefall

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 23:11   #19
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Er du innfeit ?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Jeg fikk skyhøyt kolesterol da jeg gikk på Atkinskur i 1,5 år for noen år siden. Aldri slitt med kolesterolet verken før eller senere. Så jeg må si jeg er skeptisk til alt fettet på lavkarbo for min egen del.
Har god tro på alt med måte jeg da, mer som Fedon iallefall

Men har du ikke fått med deg at kolesterolnivået går opp i begynnelsen , så ned for så å stabilisere seg med lavere triglyceridnivåer? Hvor lang tid det tar og om det i det hele tatt går opp er individuelt....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 09:59   #20
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Er du innfeit ?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Men har du ikke fått med deg at kolesterolnivået går opp i begynnelsen , så ned for så å stabilisere seg med lavere triglyceridnivåer? Hvor lang tid det tar og om det i det hele tatt går opp er individuelt....

Jeg leste det slik at dolsi har vært på Atkins i 1 1/2 år og da (enda?) hadde høyt kolesterol.
I de undersøkelsene jeg har lest, så gikk kolesterolverdiene oppover de første 3 mnd og var normalisert etter ca 6 mnd.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 10:34   #21
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Er du innfeit ?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg leste det slik at dolsi har vært på Atkins i 1 1/2 år og da (enda?) hadde høyt kolesterol.
I de undersøkelsene jeg har lest, så gikk kolesterolverdiene oppover de første 3 mnd og var normalisert etter ca 6 mnd.


Mulig det, men det er det bare Dolsi som kan avklare....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 11:16   #22
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Er du innfeit ?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Mulig det, men det er det bare Dolsi som kan avklare....

Jepp

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 12:09   #23
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er du innfeit ?

Det står svart på hvitt at hun gikk på Atkins i 1.5 år og da fikk høyt kolesterol? Og at hun pga dette er skeptisk til dietter med mye fett og foretrekker noe ala Fedon. Ser ikke helt rommet for tolkning.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 14:23   #24
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Er du innfeit ?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Men har du ikke fått med deg at kolesterolnivået går opp i begynnelsen , så ned for så å stabilisere seg med lavere triglyceridnivåer? Hvor lang tid det tar og om det i det hele tatt går opp er individuelt....

Jeg gikk jo på Atkins i 1,5 år da og måtte slutte pga kolesterolet mitt ble alt for høyt. Det var ikke noe forbigående dette.
Når det er sagt så spiste jeg ketogent og veldig mye fett denne tiden

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 14:24   #25
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Er du innfeit ?

Mitt kolesterol har steget, men siden stoffskiftet har blitt svakere, så ligger synderen der og ikke i lavkarboen.
Jeg nekter forøvrig medisinering av kolesterolet mitt.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no