Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Skaldeman

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-06, 17:47   #1
114->92-95
Gjest
 
Innlegg: n/a

Skaldeman

Etter å ha vært på Skaldeman sitt lille "seminar" i Oslo ble jeg overbevist om å teste denne måten å spise på. Jeg har tidligere prøvd en CKD som er en ketogen diett med en oppkarbingsperiode med lite suksess.

Nå har jeg vært på "Skaldemans-dietten" i 19 dager og kropp/sinn fungerer bedre for hver dag som går. Som regel spiser jeg 2500-3000kcal hver dag, logger maten i et dataprogram, men spiser så mye jeg føler at jeg trenger/har lyst på.

Spiser hovedsaklig dette:

Egg
Bacon
Hamburgere
Kjøttdeig
Kylling
Medisterdeig
Reker

Majones
Hamburgerdressing
Bernaise
Baconsvor
Mct-olje/myseprotein (før/under trening)

Er 195cm og veide ca.114 når jeg startet.

Som regel blir fordelingen mellom fett, protein, karbo slik: 72%, 25%, 3%! Noen ganger mer fett, andre dager mer protein, men karbo pleier å ligge på 1-3%.

Første mål er å komme meg under 100kg for deretter å jobbe meg ned til 92-95kg.

  Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 17:50   #2
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Skaldeman

Lykke til med vektnedgangen

Hvilket dataprogram bruker du?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 18:39   #3
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman

Heisann!
Jeg utprøver Skaldeman selv, men synes det er vanskelig å treffe den fordelinga du har.

Har du noen kurante dagsmenyer å dele?

Lykke til, og på forhånd takk!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 18:53   #4
114->92-95
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta

Lykke til med vektnedgangen

Hvilket dataprogram bruker du?

Bruker www.dietpower.com

Takk for lykkeønskningen

  Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 18:57   #5
114->92-95
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av Goggen

Heisann!
Jeg utprøver Skaldeman selv, men synes det er vanskelig å treffe den fordelinga du har.

Har du noen kurante dagsmenyer å dele?

Lykke til, og på forhånd takk!


En typisk dag:
Måltid 1:
4 egg
120g bacon
10g cocosa

Måltid 2:
2 hamburgere (150g pr stk.)
10g cocosa
20-30g hamburgerdressing

Måltid 3:
300-400g kjøttdeig (10-15g taco spice mix)
60g creme fraiche
10g cocosa
+ litt paprika

Kan spise 100g ost eller en pakke med maarud baconsvor(45g) hvis jeg blir mer sulten.

  Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 19:05   #6
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman

Hjertelig takk!

Du må gjerne komme med fler

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 19:31   #7
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman

Velkommen hit. skriv gjerne noen ord om hvordan du trener. Antar det er styrketrening det er snakk om siden du har prøvd en CKD diett og bruker mct-olje og proteinpulver.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 19:42   #8
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Skaldeman

Hei og velkommen.

Jeg holder meg også som deg til skaldeman, men jukser innimellom med å lage noen desserter med masse rømme og fløte.

Skal bli gøy å følge din dagbok her inne i håp om å dra med seg noen råd.

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 20:46   #9
114->92-95
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av Begod

Velkommen hit. skriv gjerne noen ord om hvordan du trener. Antar det er styrketrening det er snakk om siden du har prøvd en CKD diett og bruker mct-olje og proteinpulver.

Trener styrke x3 i uken.

Dag 1:Bryst, skuldre og triceps
Dag 2:Fremside lår, korsrygg, bakside lår og legger
Dag 3: Rygg, bakside skulder, biceps

Har tatt det ganske rolig med trening de to første ukene med "skaldeman" slik at kropp og sinn kunne venne seg til den karbohydratfattige kosten. Har begynt å trene hardere nå og er overrasket over at jeg har såpass energi til å fullføre intensive styrkeøkter.

  Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 22:58   #10
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Skaldeman

Jeg trener ikke som deg, men rir hver dag. For 4 uker siden hadde jeg problemer med å få ridd begge hestene, nå er det egentlig bare de dagene tiden ikke strekker til det ikke blir begge.

Har fått en helt utrolig energi, og blir ikke sliten av å holde på med noe lengre, det er bare morsomt. Utrolig hvilken forandring det har gitt på disse ukene.

Kjempegøy å se at det er så mange som opplever det samme, og til dere som leser dette og sliter litt. IKKE GI OPP; det virker og dere når målet bare STÅ PÅ

http://www.fetmaparadoxen.se/index.html

Dette var faktisk rett spennende lesning.

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 23:21   #11
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av 114->92-95

Trener styrke x3 i uken.

Dag 1:Bryst, skuldre og triceps
Dag 2:Fremside lår, korsrygg, bakside lår og legger
Dag 3: Rygg, bakside skulder, biceps

Har tatt det ganske rolig med trening de to første ukene med "skaldeman" slik at kropp og sinn kunne venne seg til den karbohydratfattige kosten. Har begynt å trene hardere nå og er overrasket over at jeg har såpass energi til å fullføre intensive styrkeøkter.

Ja det er jo utrolig ,når alle som ikke har prøvd sier at det ikke går ann å trene hardt uten karbo. Anbefal dog korte økter. Eneste gangen jeg har fått problemer kjørte jeg jeg meg helt ut på 15 rep og hadde litt for mange øvelser.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 01:02   #12
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av Begod

Ja det er jo utrolig ,når alle som ikke har prøvd sier at det ikke går ann å trene hardt uten karbo. Anbefal dog korte økter. Eneste gangen jeg har fått problemer kjørte jeg jeg meg helt ut på 15 rep og hadde litt for mange øvelser.

Det er flott at det går så bra! Hva mener du med korte økter?

Jeg har ikke fått noe mer energi av å kutte karbohydratene ned til et minimum. Tvert imot synes jeg det er tyngre å trene enn da jeg begynte. Jeg trodde dette var slik det kom til å bli, mener Sten Sture skrev noe om dette i boka si.

Jeg trener 3x15 reps (45 totalt) på 16 maskiner (på et par må jeg ta 90 fordi man bare trener en side om gangen), det tar meg 75 minutter, og dette gjør jeg tre ganger i uken. Det går greit og jeg trives veldig godt med å trene, men musklene er tyngre etter at jeg kuttet karbohydratene ned fra ca 20 (ketolyse) og til det minimum jeg spiser nå. Det har ikke endret seg etter at jeg kuttet ut det meste av melkeproduktene.

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 10:33   #13
114->92-95
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av HildePåSlankern

Det er flott at det går så bra! Hva mener du med korte økter?

Jeg har ikke fått noe mer energi av å kutte karbohydratene ned til et minimum. Tvert imot synes jeg det er tyngre å trene enn da jeg begynte. Jeg trodde dette var slik det kom til å bli, mener Sten Sture skrev noe om dette i boka si.

Jeg trener 3x15 reps (45 totalt) på 16 maskiner (på et par må jeg ta 90 fordi man bare trener en side om gangen), det tar meg 75 minutter, og dette gjør jeg tre ganger i uken. Det går greit og jeg trives veldig godt med å trene, men musklene er tyngre etter at jeg kuttet karbohydratene ned fra ca 20 (ketolyse) og til det minimum jeg spiser nå. Det har ikke endret seg etter at jeg kuttet ut det meste av melkeproduktene.

Personlig så velger jeg å heller trene mer intensivt over kortere tid enn å trene med moderat/lav intensitet over lengre tid. Du kunne kanskje ha kuttet ned på reps-antallet (til 8-12reps) og heller tatt 2 set, men puttet på mer vekt.

Skaldeman skrev at kroppen kunne bruke 3-4 måneder før den kunne bruke fett som energi på en effektiv og bedre måte enn karbohydrater. Dette tror ikke jeg helt på, men vi får se

  Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 11:03   #14
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av HildePåSlankern

Det er flott at det går så bra! Hva mener du med korte økter?

Jeg har ikke fått noe mer energi av å kutte karbohydratene ned til et minimum. Tvert imot synes jeg det er tyngre å trene enn da jeg begynte. Jeg trodde dette var slik det kom til å bli, mener Sten Sture skrev noe om dette i boka si.

Jeg trener 3x15 reps (45 totalt) på 16 maskiner (på et par må jeg ta 90 fordi man bare trener en side om gangen), det tar meg 75 minutter, og dette gjør jeg tre ganger i uken. Det går greit og jeg trives veldig godt med å trene, men musklene er tyngre etter at jeg kuttet karbohydratene ned fra ca 20 (ketolyse) og til det minimum jeg spiser nå. Det har ikke endret seg etter at jeg kuttet ut det meste av melkeproduktene.

korte økter betyr at hele programmet helst skal gjøres på ca 30min og max 1 time hvis du er godt trent. Jeg ser ingen grunn til å trene med 15 rep hele tiden. Det er faktisk dumt hvis du ønsker mest mulig fettforbrenning og styrke/muskelvekst. Jeg annbefaler deg å trene med tyngre vekter og ta færre rep. Det er heller ikke nødvendig med 3 sett, det vil holde med 1 eller 2 når du gjør de samme øvelsene 3 ganger i uka. Tilslutt vil jeg si at du tar fryktelig mange øvelser(16) , jeg tror du ville kjent på å bytte til baseøvelser, hvor du trener storemuskelgrupper med få øvelser. 5-6 øvelser bør være nok, selv trener jeg bare 4 øvelser + mage.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 13:51   #15
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av Begod

korte økter betyr at hele programmet helst skal gjøres på ca 30min og max 1 time hvis du er godt trent. Jeg ser ingen grunn til å trene med 15 rep hele tiden. Det er faktisk dumt hvis du ønsker mest mulig fettforbrenning og styrke/muskelvekst. Jeg annbefaler deg å trene med tyngre vekter og ta færre rep. Det er heller ikke nødvendig med 3 sett, det vil holde med 1 eller 2 når du gjør de samme øvelsene 3 ganger i uka. Tilslutt vil jeg si at du tar fryktelig mange øvelser(16) , jeg tror du ville kjent på å bytte til baseøvelser, hvor du trener storemuskelgrupper med få øvelser. 5-6 øvelser bør være nok, selv trener jeg bare 4 øvelser + mage.

Takk for oppklarende kommentarer!

Jeg trener ikke for å gå ned i vekt og jeg ønsker slett ikke store muskler, jeg ønsker å være i god form og ha slankere muskler, derfor velger jeg flere reps med lettere vekter. Jeg trener først og fremst for å unngå å ha vondt i ryggen, og trening gjør underverker. Med en gang jeg slutter å trene, begynner ryggen å verke, derfor er det bare å holde på. Takk!

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 22:42   #16
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Skaldeman

Er litt nysgerrig, så jeg spør.
Er det kun tre måltider pr dag på Skaldeman?
Altså ingen mellommåltider?
Hvorfor?

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 22:46   #17
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skaldeman

Skaldeman sier ingenting om antall måltider. Du skal spise når du er sulten. Derfor kan det variere fra dag til dag, fra person til person.

  Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 23:13   #18
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Skaldeman

Jeg spør fordi jeg ser at dere som spiser etter Skaldeman kun har tre måltider. Var på Tanum idag og tyvtittede litt i hans bok. Her oppsnappede jeg en settning hvor det sto noe i stil med -å kutte ut alle mellommåltider. og det det var det man ble fet av.

Det man kan frykte med bare tre måltider er jo at det går for mange timer mellom måltidene og at forbrenningen går istå. Men det er kanskje ikke aktuelt når kroppen er i ketose?.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 23:16   #19
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skaldeman

Når man er i ketose forbrenner man på en helt annen måte, fordi man har tilgang til brennstoff hele tiden (eget kroppsfett). Derfor trenger man ikke fylle på med masse mat mellom måltidene.
(Jeg spiser 4 måltid om dagen...)

  Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 23:19   #20
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Skaldeman

Ja selvfølgelig! Glemte det med eget kroppsfett. Og jo mindre antall måltider, jo mindre å skulle bekymre seg om.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spis deg ned i vekt - Sten Sture Skaldeman Nille Lavkarbobøker 9 04-02-06 17:24
Skaldeman uten melkeprodukter Siljevanilje Spis deg ned i vekt med Skaldeman 23 29-01-06 00:43
Skaldeman - smoothie ? mofe Spis deg ned i vekt med Skaldeman 7 25-01-06 13:19
Har begynt på Skaldeman ekstrem... HildePåSlankern Spis deg ned i vekt med Skaldeman 21 25-01-06 11:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no