Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Demotivert nybegynner

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-11, 19:10   #26
Vidundra
Medlem
 
Vidundra sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Vidundra er ny på veien

Re: Demotivert nybegynner

Tusen takk!

Nå har jeg klart å bevare motivasjonen min i litt over et døgn! Det er personlig rekord. Klarer jeg to, mon tro?

__________________


Vidundra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose? Kanskje? Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 19:15   #27
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Re: Demotivert nybegynner

Opprinnelig lagt inn av Vidundra, her.

Tusen takk!

Nå har jeg klart å bevare motivasjonen min i litt over et døgn! Det er personlig rekord. Klarer jeg to, mon tro?

Klart du gjør det! Begynner motivasjonen å skrante, spretter du inn her og får litt backup og event tips til en lovlig utskeielse

You go girl!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 19:20   #28
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Re: Demotivert nybegynner

Opprinnelig lagt inn av Vidundra, her.

Tusen takk!

Nå har jeg klart å bevare motivasjonen min i litt over et døgn! Det er personlig rekord. Klarer jeg to, mon tro?

En dag av gangen er alt du trenger og konsentrere deg om Go for another day!!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 20:06   #29
Vidundra
Medlem
 
Vidundra sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Vidundra er ny på veien

Re: Demotivert nybegynner

Nå føler jeg meg kvalm ... Så lenge varte den gleden.

__________________


Vidundra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose? Kanskje? Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 20:34   #30
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Re: Demotivert nybegynner

Opprinnelig lagt inn av Vidundra, her.

Nå føler jeg meg kvalm ... Så lenge varte den gleden.

Jeg kan også bli litt kvalm om jeg spiser for mye rømme e.l.
Hva har du spist i dag?
Har du drukket nok vann?

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 21:58   #31
Vidundra
Medlem
 
Vidundra sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Vidundra er ny på veien

Re: Demotivert nybegynner

Spiste to speilegg og tre baconstriper til frokost. En porsjon fløtegrøt til middag. Har nok ikke drukket så mye vann, når du nevner det. Skal prøve å bøtte innpå litt og se om det hjelper - sammen med et par ingefærkapsler.

Er litt småsulten igjen nå, men er for kvalm til å spise noe som helst.

Tusen takk for tips!

__________________


Vidundra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose? Kanskje? Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 22:24   #32
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Demotivert nybegynner

Den rømmegrøten ble jeg kvalm av også....

Det er tungt fordøyelig med all den rømmen tror jeg...

Håper det går seg til utover kvelden...kanskje det hjelper med noe salt, spekeskinke? Cola Zero e.l. hjelper vel også litt, hevder noen...

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 00:05   #33
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Demotivert nybegynner

Mange gode råd her! Så jeg bare sier-dette greier du! Lykke til

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 10:02   #34
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: Demotivert nybegynner

Opprinnelig lagt inn av Vidundra, her.

Spiste to speilegg og tre baconstriper til frokost. En porsjon fløtegrøt til middag. Har nok ikke drukket så mye vann, når du nevner det. Skal prøve å bøtte innpå litt og se om det hjelper - sammen med et par ingefærkapsler.

Er litt småsulten igjen nå, men er for kvalm til å spise noe som helst.

Tusen takk for tips!

Hadde det sånn i nesten to uker. Bare å holde ut. Etterpå blir det så bra så bra.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 10:08   #35
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Demotivert nybegynner

Om man blir uvel av rømmegrøt og andre produkter med mye rømme KAN det være en indikasjon på redusert laktosetoleranse. (Det er mye laktose i rømme og melk, mindre i ost og smør og noe mindre i fløte)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 12:33   #36
Vidundra
Medlem
 
Vidundra sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Vidundra er ny på veien

Re: Demotivert nybegynner

Det var fløtegrøt, ikke rømmegrøt. Rømme er noe av det verste jeg vet om, så det spiser jeg ikke (med mindre den er godt kamuflert i f.eks. ostekake).

Har aldri blitt nevneverdig kvalm av melkebaserte ting tidligere, så jeg holder nok en knapp på den enorme mengden fett som syndebukk.

Håper virkelig ikke det varer så lenge som to uker; i så fall må jeg knaske ingefærkapsler som om de var sukkertøy.

__________________


Vidundra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose? Kanskje? Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 12:55   #37
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Demotivert nybegynner

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Om man blir uvel av rømmegrøt og andre produkter med mye rømme KAN det være en indikasjon på redusert laktosetoleranse. (Det er mye laktose i rømme og melk, mindre i ost og smør og noe mindre i fløte)


Datteren min har laktoseintoleranse, og selv om det står på melk.no nettsidene at yoghurt f-eks inneholder mer laktose enn melk så tåler hun faktisk yoghurt og andre syrnede melkeprodukter bedre fordi melkesyren hjelper til med å spalte laktosen. Dette står det også om øverst i linken.

I følge linken er det like mye, eller lite, laktose i seterrømme som i kremfløte, men datteren min tåler allikevel rømme litt bedre enn fløte. Fløte må vi styre langt unna om hun ikke bruker tablett med laktase da. Kjekt i bursdager og i is-sesongen

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 14:28   #38
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Demotivert nybegynner

Foksy: Nå har det kommet laktoseredusert kremfløte, og jeg som har levd på den laktosereduserte matfløten til nå er overlykkelig

Jeg har også laktoseintoleranse. Den var kraftigere som barn, men n¨tåler jeg mye mer så det er definitivt noe man kan vokse av seg. Jeg tåler i hvert fall yoghurt, ost og rømme ganske greit (i fornuftige mengder da, kan ikke kaste innpå), men vanlig melk og fløte må jeg styre unna.

Vidundra: Det er ikke så uvanlig å bli kvalm i begynnelsen. Det kan lønne seg å trappe opp på fettet gradvis. Jeg har gått fra en helt strait ketogen diett og over til mer Skaldemansk (mer fett og mindre grønt), og måtte selv trappe gradvis opp på fettet for å ikke bli kvalm og få fettdiare. Det selv om jeg har levd relativt fettrikt ganske lenge.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 15:38   #39
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Demotivert nybegynner

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Foksy: Nå har det kommet laktoseredusert kremfløte, og jeg som har levd på den laktosereduserte matfløten til nå er overlykkelig
...

Ja, heldigvis!!
Men når hun skal i barnebursdager og sånt, så har jeg ikke hjerte til å be andre foreldre handle inn masse laktosefrie produkter for å bake Da funker det fint å ta med en Kerutabs. Samme gjelder softis eller kule-is om sommeren. Det er fint å kunne spise noe "vanlig" en gang i blant også. Det er forresten halve prisen på disse tablettene i Sverige

Så fint å høre at du har vokst det litt fra deg, håper det samme skjer for henne også.

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 15:56   #40
Twiggy71
Juniormedlem
 
Twiggy71 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 37
Twiggy71 er på en erverdig vei

Sv: Demotivert nybegynner

Hei, og masse masse lykke til. Dette klarer du fint. Noe som har hjulpet meg masse, er å være litt streng mot meg selv. Jeg hadde også lett for å skeie ut i starten - spesielt hvis jeg hadde en dårlig dag. Nå tenker jeg at NEI SØREN HELLER , jeg er ikke noen søppelkasse for rester og "dårlig" mat. Jeg er et verdifult menneske som fortjener å ha det bra. Jeg har selv gått ned 50 og 22 kilo etter 2 svangerskap, og har igjen 8 kilo.
Ikke gi opp. Du fortjener å ha det bra med deg selv .

Twiggy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 17:04   #41
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Demotivert nybegynner

Bare innom for å backe deg opp litt
Bruk forumet aktivt og se igjennom bildetrådene. Skal finne linker til deg. Det er så utrolig motiverende.
Tenk at du er igang

Her http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35510
Kos deg!! Dette klarer du. Ta en dag om gangen

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 17:07   #42
Vidundra
Medlem
 
Vidundra sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 66
Vidundra er ny på veien

Re: Demotivert nybegynner

Juhu! Takk for backup! Det trengs.

Enn at jeg har vært på lavkarbo i to døgn allerede. Det har egentlig gått veldig fort. Heldigvis.

Bildetråder er supre ting, og jeg kan gjerne sitte i flere timer og kikke gjennom slike. Det gjør underverker for motivasjonen, og jeg blir så glad og stolt på vegne av de som har kommet så langt!

__________________


Vidundra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose? Kanskje? Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 17:13   #43
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Demotivert nybegynner

Og tenk, om to, tre måneder så har du sikkert rast ned en god del!
Hvis du ser på bildene så er mange av de med korte mellomrom, så det kan skje mye på kort tid

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 20:25   #44
LittForTung
Seniormedlem
 
LittForTung sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.128
LittForTung har en fantastisk aura rundt segLittForTung har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Demotivert nybegynner

Kjære nybegynner (Vidundra) og alle dere andre :-)
Fy søren så flinke dere er og har vært!! Jeg har bladd kjapt gjennom trådene her inne, sett på bilder/bildetråder og tenker med meg selv at jeg er mektig imponert...

Litt om meg.. Jeg registrerte meg her inne i sted - er en dreven slanker - såpass dreven at jeg ligger nå på ca 120 kg - 30 kg over den gangen jeg virkelig begynte å slanke meg. Har et mål om å lande på ca 68 kilo - har en laaaaaaaang vei å gå - jeg vet det. Og er i utgangspunktet fornøyd om jeg treffer 80. Derfra kan alt ta den tiden det tar :-) Regner med noen og enhver kjenner seg igjen Har prøvd Atkins, Grete Roede, tallerkenmodell, Skaldeman, streng-mot-meg-selv, ja i det hele tatt. Streng-mot-meg-selv er det eneste som har funket (det har vel vært en liberal Grete Roede). Men når det er sagt, nå har nok kroppen min fått nok. Den nekter å gå nedover når jeg er streng - og er jeg streng i to uker, for så å unne meg et par pølser på tur (type grillpølser på hyttetur med ungene), så er alle de to kiloene tilbake til neste dag.

Personlig kjenner jeg at jeg heller mot Skaldeman eller Atkins. Begge deler kjenner man på kroppen at fungerer - faktisk så godt at linfrø blir en del av ens daglige diett...hehe. Kort oppsummert så har jeg planer om å begynne igjen - blir en nybegynner jeg og, men med nok tidligere tryninger til at jeg sliter litt med motivasjonen. Ser flere av dere har anbefalt Skaldeman - tankene hans har jeg sansen for som sagt, så jeg går nok i den retningen i forhold til kosthold - eller en mix..

Nei, dette blir bare rot - MEN - jupp. Har lyst til å si at nå er jeg i gang igjen :-) Noen kjekke forum å anbefale?

LittForTung er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Litt demotivert - trenger en oppmuntring hallgeirg Ketolysekuren 6 14-01-11 10:11
Bær over med en nybegynner, men ... ~Hilla~ Ketolysekuren 18 13-06-10 23:16
Demotivert martina Dr Lindbergs 14 08-11-09 19:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no