Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Regne ut innhold på blandingsmat

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-14, 19:28   #1
sonjaera
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 50
Innlegg: 96
sonjaera er på en erverdig vei

Regne ut innhold på blandingsmat

Jeg har funnet ut at jeg må være enda mer nøye med hva jeg får i meg. Jeg går ikke ned. Vil også finne ut tålegrensene mine.

Har derfor begynt med kostholdsdagbok. Enkelt og greit å følge helt til jeg kommer til middagen som kan inneholde mange forskjellige ting.

Hvordan gjør dere det med gryter, supper, panneretter osv? Hvis man feks lager suppe så kan man jo veie alt før man putter det oppi, men veier dere da tallerkenen etter der har forsynt dere? Man vet jo heller ikke hvor mye av hver enkelt ingrediens som havnet på akkurat min sleiv.

Sånn som feks i dag har jeg laget kyllingsuppe med kokosmelk og grønnsaker. Jeg vet jo ikke akkurat hvor mange desiliter jeg fikk i meg av kokosmelken når det er så mye annet oppi der.

Å regne ut middagen blir derfor veldig unøyaktig og redd for å gå på en smell der.

Håper dere skjønner hva jeg mener Hvordan gjør dere det?

sonjaera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 19:35   #2
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Regne ut innhold på blandingsmat

Jeg regner ut hvor mye mat maten totalt inneholder, og anslå at jeg f.eks. spiser en sjettedel og deler da totalen på 6.
Spiser jeg mer, f.eks. en fjerdedel, deler jeg totalen på 4.
Er jeg veldig usikker fordi maten inneholder såpass med karbohydrater at jeg risikerer å få for mye (er diabetiker type 1 som ikke tåler insulin og MÅ regulere blodsukkeret svært strengt) veier jeg maten på min tallerk.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 26-08-14, 20:33   #3
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Regne ut innhold på blandingsmat

Jeg regner ingenting, men følger ca med på karbohydratene. Jeg vet jo om jeg spiser mye eller lite. Kommer de fra grønnsaker bryr jeg meg ikke om det blir litt mye

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 27-08-14, 08:17   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Regne ut innhold på blandingsmat

De gangene jeg har gjort det har jeg regnet ut næringsinnholdet i alt sammenlagt og deretter regnet ut pr. 100 g. Så veier jeg det jeg spiser. Blir et slags gjennomsnitt da, men sååå grådig nøye er det jo ikke for de fleste av oss.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Regne ut innhold over til 100 g. *HJELP* Hellokitty0210 Spørsmål og svar 4 06-02-12 19:42
Fiber innhold jenta86 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 11-05-10 12:31
Gresskarkjernebrød - innhold? MarinaC Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 03-05-10 19:48
Tips ang næringsinnhold på internasjonal blandingsmat Megvel Spørsmål og svar 0 12-12-07 09:51
sukker innhold i vin jegeren Lavkarbo generelt 0 05-02-07 14:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no