Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Trist lesing

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-05-10, 11:13   #1
Aggatuss
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 56
Aggatuss er på en erverdig vei

Trist lesing

Dette stod i VG Vektklubben 10. mai 2010: http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2238

Skikkelig "negative" svar fra Mr. Drevon: Ala "Det er jo de som slanker seg som lyver for seg selv, ikke kostholdet det er noe problem med ..." uff, uff

Og stakkars de som er på slanker'n via VG Vektklubben, de sulter ..

Aggatuss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Lutz Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 12:13   #2
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: Trist lesing

Var mange provoserende svar der ja,synes han er ganske uforskammet egentlig. Svarer jo enkelte at de må gå gjennom kaloriregnskapet sitt og legge til alt det de har "glemt" ! For er du overvektig så er jo det en selvfølge at du spiser for mye og usunt liksom...for en dust! Jeg har aldri vært en storspiser og alltid spist såkalt sunn mat, men problemer med vekten fikk jeg likevel...

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 14:02   #3
Soje
Juniormedlem
 
Soje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 46
Innlegg: 23
Soje er på en erverdig vei

Sv: Trist lesing

Jeg må si meg litt enig med Drevon her etter å ha jobbet med mange hundre mennesker for vektredusjon, vektøkning og prestasjonsforbedring. Mange er ikke klar over hva de spiser. De som er klar over det og likevel ikke får resultater er ikke klar over hvordan de trener og den effekten man får ut av det.

Om det ikke er noe galt med kostholdet så se på treningen og den effekten du legger ned i det. Om du ikke trener hardt nok vil kroppen ikke trigges til å forbedre seg og evt miste vekt.

Om du har klart å komme deg langt ned i vekt så vil du etterhvet komme til platåer som krever ytterligere tiltak utover det du har gjort fra før. Man kan ikke redusere litt i kostholdet og justere litt på aktivitetsnivået og tro at det er det eneste man trenger for å oppnå ønsket nivå.

Det er hardt arbeid og nøye planlegging i flere steg som kreves.

__________________
Mvh Sondre Krogh-Bjerke
Treningsblogg: http://sojeblogg.blogspot.com
Artikkelblogg: http://soje.wordpress.com

Sist redigert av Soje : 13-05-10 kl 14:03. Årsak: Skrivefeil
Soje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Med fornuften i behold Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 14:52   #4
Pandora
Seniormedlem
 
Pandora sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 514
Pandora er på en erverdig vei

Sv: Trist lesing

Opprinnelig lagt inn av Soje, her.


Om det ikke er noe galt med kostholdet så se på treningen og den effekten du legger ned i det. Om du ikke trener hardt nok vil kroppen ikke trigges til å forbedre seg og evt miste vekt.

Signerer Soje her - veldig enig med dette! Er nok hardt arbeid som gjelder for å få til en endring (snakker av egen erfaring!)

__________________
Jillian Michaels
Pandora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert - normalvektig Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:40   #5
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Trist lesing

Ja, men det er ikke det som er poenget her. Poenget er den nedlatende tonen og den uforskammheten han viser ovenfor folk som søker råd. Det er mulig å vise en litt mer respekt i svarene han gir.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:52   #6
Pandora
Seniormedlem
 
Pandora sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 514
Pandora er på en erverdig vei

Sv: Trist lesing

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Ja, men det er ikke det som er poenget her. Poenget er den nedlatende tonen og den uforskammheten han viser ovenfor folk som søker råd. Det er mulig å vise en litt mer respekt i svarene han gir.

hmmm..lurer litt på om vi har lest de samme svarene her. Syns egentlig svarene hans var helt konstruktive og greie - og i en hyggelig tone. (Litt overrasket faktisk, for husker noen debatter et par år tilbake mellom Lindberg og Drevon hvor Drevon ikke framsto like bra kan du si.. ..viste den gang usaklig skepsis til lavkarbo)

Men, men - ting oppfattes jo forskjellig, det er lov det

__________________
Jillian Michaels
Pandora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert - normalvektig Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 19:22   #7
Aggatuss
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 56
Aggatuss er på en erverdig vei

Sv: Trist lesing

Opprinnelig lagt inn av Pandora, her.

(Litt overrasket faktisk, for husker noen debatter et par år tilbake mellom Lindberg og Drevon hvor Drevon ikke framsto like bra kan du si.. ..viste den gang usaklig skepsis til lavkarbo)

Og han er fortsatt skeptisk, dette svarte han en leser i Vektklubben i slutten av februar 2010 (litt nede på siden, svar nr 9 tror jeg det var):

http://tpn.vg.no/intervju/questans.php?Inr=2182

Aggatuss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Lutz Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 04:49   #8
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Trist lesing

Drevon beviser at han bør pensjonere seg eller gå tilbake til skolebenken med et åpent sinn likt det han hadde da han for 30 år siden tok utdannelsen han nå dømmer alle etter.

At en professor i ernæring får seg til å gjentatte ganger si "lavkarbo har ingenting for seg", mens han åpenbart hånler av faktuelle sykdomstilstander som insulinresistens ved å si at insulinresistens skyldes fedme når det stikk motsatte er den beviste sannheten... Det kan ikke bety annet enn at mannen enten er totalt ignorant, mottar et betydelig honorar fra en Statlig forbindelse av noe slag, eller at han er redd for å gå imot det etablerte helsevesenet og dermed miste sin kredibilitet.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 08:58   #9
tropico
Juniormedlem
 
tropico sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 29
tropico er på en erverdig vei

Sv: Trist lesing

Opprinnelig lagt inn av Aggatuss, her.

Dette stod i VG Vektklubben 10. mai 2010: [url]

Og stakkars de som er på slanker'n via VG Vektklubben, de sulter ..

Jeg har slanket meg på vektklubben til VG tidligere og man skal spise mye mat, så det at man sulter er i alle fall ikke min oppfatning.

__________________
Besøk bloggen min: http://slankogfin.blogspot.com
tropico er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 09:50   #10
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Trist lesing

Det jeg synes er mest synd er at han gjentatte ganger sier at problemet ligger i alt de ikke har ført opp over ting de spiser. DET er grunnen til at de ikke går ned i vekt.
Det finnes sikkert de som "glemmer" å føre opp ting, men når en person sier at h*n spiser mindre enn 1300kcal om dagen og trener masse uten å gå ned i vekt, er det første jeg tenker: SPAREBLUSS! Kroppen tror det er sult på gang og skrur ned forbrenningen det den kan! Merkelig at Drevon ikke sier noe om det, siden dette også er "godkjent" innenfor hans "syn"...

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Åh så trist da MiLLiliLLi Lavkarbo generelt 7 28-01-10 19:11
Trist ... Hette Generell diskusjon 4 17-01-10 22:02
En trist historie? Anne Generell diskusjon 11 26-04-04 14:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no