Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Forgive me Lord, for I have sinned ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-05-10, 22:44   #1
porcupine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Nordland
Alder: 49
Innlegg: 6
porcupine er på en erverdig vei

Forgive me Lord, for I have sinned ...

Shit, har ikke engang gjennomført en hel uke med LCHF kosthold, så har jeg gjennomført en "kotrollert sprekk"... lol

Jeg diskuterer nødig mitt kosthold med mine foreldre pga av deres mange ufine innblandinger tidligere i livet mitt.

Derfor spiste jeg kyllingpølser og potetstappe til middag hos dem i dag.

Shit, jeg må stramme meg opp og stå for det jeg har bestemt!


Håper all har hatt en fantastisk 17. mai forresten

porcupine

__________________
Delmål 1 - fra dødelig overvekt til ekstrem overvekt:


porcupine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 23:14   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned...

jeg kan skrifte sammen med deg, for jeg har spist:
Softis
Sushi
LOFF
sukkerbrød
enda mer is
potetgull og
ostepop

Men i morgen er en heeeelt annen og ny dag og godt er det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 01:59   #3
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned...

Jepp, jeg spiste hamburgerbrød, fire potetbåter og én ispinne.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 07:09   #4
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned...

Jeg har spist kake, kake, kake, is, poteter, pølse i lompe og is. Føler meg helt uggen i dag.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 07:25   #5
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned...

Her er det bare å skrifte kjenner jeg og:
Har spist ett lite stykke marsipankake, og siden den skulle kastes så smakte jeg litt ekstra på marsipanlokket. Ellers var det gulrot i coleslawen, som jo ikke er helt lov på ketolyse det heller.
Men i dag er en ny dag, og jeg har startet med masse vann.
"Vann skal vann fordrive!"

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 08:03   #6
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned...

Jeg spiste fire kakestykker en is og litt popcorn i går.. Godt jeg ikke er alene om å skeie ut da!
Nå er det tilbake på "vannvogna" ja

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 08:40   #7
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned...

Hehe, vi er mange i samme båt skjønner jeg...

Jeg drakk cola, spiste bløtkake, smågodt, spiste en is, potetsalat til grillmaten og en bakt potet

Ja, ja det var en planlagt sprekk, men nå er det som flere sier her tilbake til lavkarbo igjen

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 08:41   #8
tropico
Juniormedlem
 
tropico sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 29
tropico er på en erverdig vei

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned...

Jeg har også syndet.
Først en uke ferie med masse vanlig mat, og så kom jeg hjem og her hjemme har jeg gått helt av skaftet og spist alt som er ulovlig!

Men nå er det en ny dag, og ny mulighet! Bort med karbohydratene!

__________________
Besøk bloggen min: http://slankogfin.blogspot.com
tropico er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 08:49   #9
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned...

Jeg må visst "skrifte" litt jeg også...

Jeg spiste marsipankake, is, pølse og lompe, pølse og pølsebrød, kransekake, bakt potet og litt mer is i går...

I dag er det tilbake til lavkarbo

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 08:56   #10
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned...

ostekake, potetsalat og is, ja i små mengder, men i tillegg til masse annen lovlig mat ble jeg STAPPMETT! har ikke vert så mett siden mitt høykarboliv altså, ubehagelig! Måtte gå en 6km tur etterpå for å føle at systemet ble i orden...

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 11:15   #11
Solli
Juniormedlem
 
Solli sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 17
Solli er på en erverdig vei

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned...

Æsj..Jeg har skeiet helt syykt ut i det siste..Eller ikke så mye kake/snop egentlig. Men brød,og pizza og masse annet "dritt".. Unnskyldingen har vært at jeg har vært oppe halve nettene,to små som har vært syke..null energi,og drar visst meg selv enda lengre ned med "dritt-mat"...DET er mager trøst..
Men det som er så fantastisk er jo at det bare er å kutte dette ut..ferdig med syke unger*bank i bordet* og 17.mai er unnagjordt

__________________


Nystart, 11.Nov 14
Første delmål:85 kg Endeligmål; 65kg
(Første veiing- 108kg,01.Okt-14)
Solli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 13:07   #12
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned...

Jeg har ikke juksa ennå, men jeg vil bare si at jeg skjønner trådstarter veldig godt! Foreldre kan være noe herk, og trenger ikke vite alt! - men du kan jo lure dem. F.eks. neste gang kan du si at skal vi ikke heller lage blomkålstappe - det er kjempegodt som et alternativ til potetstappe! - uten å nevne dietten altså.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 13:23   #13
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned...

Har man nærgående foreldre så blir de nok svært skeptiske og nysgjerrige til blomkålstappeforslag vil jeg tro. Å prøve å få andre enn en selv til å spise annerledes er ikke noe lurt. Overfor slike foreldre har man ikke makt før man føler at man selv har full kontroll over seg selv og spisingen og man sier strengt ifra at man ikke ønsker noen som helst innblanding av deres synsing og nysgjerrighet. Jeg har selv en mor som stikker nesa si opp i hva jeg spiser og spør og graver. Nå vet hun at hun må holde seg på minst en meters avstand. Noen er så materialistiske at de ikke enser at andre har følelser og ønsker å leve i fred og frihet.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 13:40   #14
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned...

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Har man nærgående foreldre så blir de nok svært skeptiske og nysgjerrige til blomkålstappeforslag vil jeg tro. Å prøve å få andre enn en selv til å spise annerledes er ikke noe lurt. Overfor slike foreldre har man ikke makt før man føler at man selv har full kontroll over seg selv og spisingen og man sier strengt ifra at man ikke ønsker noen som helst innblanding av deres synsing og nysgjerrighet. Jeg har selv en mor som stikker nesa si opp i hva jeg spiser og spør og graver. Nå vet hun at hun må holde seg på minst en meters avstand. Noen er så materialistiske at de ikke enser at andre har følelser og ønsker å leve i fred og frihet.

Tja, det kommer kanskje ann på om foreldrene er vant med at avkommet lager mat til dem eller ikke? Jeg har alltid funnet på mange "rare" ting i matveien, også når jeg ikke har vært på diett, så de har smakt på utrolig mye forskjellig som jeg har satt frem -- både hos meg selv og tatt med til dem. Noen ganger har det vært en innertier og de har selv begynt å lage samme rett selv. Andre ganger faller det mindre heldig i smak.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 14:37   #15
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned...

Hehe jeg har også syndet....men ikke med snop eller kaker. Men med boller, sodd og pizza

Men tilbake til hverdagen i dag igjen

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 17:34   #16
porcupine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Nordland
Alder: 49
Innlegg: 6
porcupine er på en erverdig vei

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned...

Ja, hurra for 17. mai sier nå jeg! Forstår godt at dere som har holdt på en stund unner dere noe karbo-godt når det er festdag, men jeg er litt sur på meg selv for mangelen på bein i nesa siden jeg er nybegynner...

Angående min kjære mor, så er hun helsefreak og lar seg nok ikke lure hva kosthold angår. Hun har problemer med å respektere at jeg er godt voksen og derfor har et privatliv som ikke angår henne... Hun skjønner eller vil ikke godta hvor grensene går.

__________________
Delmål 1 - fra dødelig overvekt til ekstrem overvekt:


porcupine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 16:58   #17
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned ...

Jeg har og syndet, og for første gang i mitt liv med mat og ikke godteri. Ei uke med kjempestress med dødsyk far, feira jeg at det kommer til å gå bra. Cheeseburger med alt mulig på, en haug meg pommes frittes og ketshup med sukker. I dag er det på rette spor igjen.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 17:36   #18
Mercy
Juniormedlem
 
Mercy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 39
Mercy er på en erverdig vei

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned ...

Både mannen min og jeg er på lavkarbo og du kan si at han ikke klarte seg gjennom 17 maifeiringen. Han spiste masse smørbrød med loff og ble SKIKKELIG dårlig i magen så da lærte jeg av hans feil og skal ikke gjøre det samme Han er hedligvis god igjen nå

det er ikke lett på sånne dager, men vi får holde det til unntakene

__________________



[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/weRI4Lz/]


Startet med lavkarbo 18/1-10 og nyter livet
Mercy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 18:54   #19
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned ...

Jeg klarte meg veldig bra på 17.mai, men en aldri så liten utskeielse ble det....et ørlite stykke bløtkake der jeg i grunnen bare spiste kremen. Datt ikke ut av ketose engang så det jeg holdt på med kan ikke engang kalles en sprekk....
Stolt er jeg!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 20:27   #20
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned ...

Har nok syndet litt i anledning 17. mai jeg også: spist et par snitter, riktignok med sunt pålegg, men brødet var jo mellomgrovt og ikke spesielt bra for meg, men pytt sann. Ellers skeiet jeg ut med is og sjokolade og ovnsbakte poteter.

17. mai, påskeaften, bursdagen min, juleaften og nyttårsaften er de 5 gangene i året hvor jeg i hvert fall tillater meg planlagte og syndige sprekker.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 21:15   #21
karikins
Medlem
 
karikins sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Kirkenes
Innlegg: 62
karikins er på en erverdig vei

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned ...

Jeg hadde den "uheldige" oppgaven å bake sjokoladekake til arrangementet på skolen her 17. mai. Siden det er lenge siden jeg har bakt noe, tenkte at jeg måtte lage en prøve-kake først
Ungene hadde tilbudt seg å prøvesmake, men når jeg kom så langt som til prøvingen, var ikke ungene hjemme. Hvordan skulle jeg da vite om den smakte riktig, og var stekt lenge nok?
Jeg våget meg! Et ørlite stykke - som smakte aldeles himmelsk!
Jeg var forberedt på mageonde og greier - men falt ikke engang ut av ketose Men for et SUKKERSUG jeg fikk etterpå! Jeg måtte gå lange omveier rundt kaka for å ikke falle hen til gamle synder.....uff
Jeg motsto fristelsen, og ungene spiste resten av kaka, heldigvis

17. mai klarte jeg meg helt fint, ingen utskeielser whatsoever

__________________
Start 9/12-2009


karikins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 07:09   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned ...

I år droppa jeg alt av søttendemaifrokoster og sånn som vi har pleid å arrangere, rett og slett på grunn av at alle var så spredt i år, og jeg hadde ikke råd til å smekke sammen noe, tross vi pleier å ha spleiselag.
Men jeg har veldig snille venner, tilbragte halve nasjonaldagen på en liten cocktailbar her i bydelen hvor bartendervenninna mi diska opp med alskens deilige sukkerfrie drinker og brut cava, og på fest samme kvelden sto venninna mi med hodet i barskapet for å finne brennvin uten sukker, sogar kjøpte hun sukkerfritt blandevann til meg, og han som avholdt festen hadde anskaffet baconcrisp. Jeg har fine venner .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 10:36   #23
sjuggerpløm
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 75
sjuggerpløm er på en erverdig vei

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned ...

Jada, her tilståes det over en lav sko.
På 17 mai spiste jeg en wienerpølse med vanlig lompe, en mini sjokoladekakebit og en bit bløtkake. So? Jeg har ikke spist sukker i noen form siden 1 mars, så jeg har ikke sååå veldig dårlig samvittighet heller. Godt var det også

__________________







sjuggerpløm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseish Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 18:45   #24
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned ...

I've sinned too..

Kakestykke, sjokolade om en liten, baguetter, waffel, etc. Alt i helgen, ikke 17.mai!

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 01:09   #25
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Forgive me Lord, for I have sinned ...

Syndet selv på 17. mai. Visste vi skulle på grillmiddag hos "svigers" rundt 5, men plutselig får jeg vite at vi skal hentes rundt 1 for å dra på "kakefest" der hele svigerfamilien var samlet! På bordet ble det satt frem (aaaalt for søt) bløtekake med amerikanske blåbær og ferske bringebær, en sinnsyk sjokoladekake med sååå >----------< tykt lag sjokoladekrem, nystekte vafler med allverdens tilbehør og pålegg, og ei meget god ostekake.

Ble litt sukker på diabetikeren da gitt, og da grillinga kom senere ble det en god porsjon av "svigermors" nyyyydelige ovnstekte potetbåter med skall og en generøs kladd (eller to) potetsalat.

I dag har det dog gått bedre. Ble invitert på bryllupsdagsmiddag hos besteforeldrene mine der matinntaket besto av spareribs, salat og bittelitt hjemmelaget potetsalat. Desserten trumfet jeg helt med Gerds Ostekake med gelélokk laget av Fun Light med granateplesmak. Alle syntes den var kjempenydelig, så om du leser dette: Mange takk, Gerd! B-)

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dear Lord ! Nille Livets lyse side 0 13-05-04 17:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no