Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg har gått på en smell og spist for mye BLOMKÅL!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-10-11, 09:04   #51
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Jeg har gått på en smell og spist for mye BLOMKÅL!

Marella77; hvis jeg skulle gi deg ett eneste råd, så er det følgende: Kutt ut Cola zero!! Jeg var "avhenging" av cola light i mange år, og vet det kan være vanskelig, men det kommer til å hjelpe, jeg lover! Det er mange som har opplevd at kunstige søtningsstoff gjør det vanskeligere å gå ned i vekt. Drikk vann, evt kullsyreholdig vann m/f.eks. sitron, hvis du vil ha bobler og litt smak.

Lykke til!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 00:40   #52
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg har gått på en smell og spist for mye BLOMKÅL!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Når man begynner her må man ALLTID FØRST gi kroppen en drøy måneds tid på selvbestemt kalorimengde sånn at man får en sjans til å se om den kan gå tilbake til selvregulering. Det er noen som sliter med å gå ned på "fritt" kaloritall, men det er fåtallet og som regel ringrever i slanking... De aller fleste førstegangere her inne med reell overvekt (altså bmi-messig overvekt, ikke uønskede pyntekilo) vil gå ned uten kaloritelling. Men det kan være litt kronglete i starten og derfor må man gi det såpass lang tid. SPESIELT om man kommer fra lavkalori.

NB - selvbestemt kaloriregulering betyr ikke at man skal spise så lenge øynene vil ha, men til man kjenner seg passe mett - i magen.

Jeg skjønte ikke den første setningen... Kan du utdype?

Jeg har nå lagt i fra meg å telle kalorier, og spiser etter magen. Befriende! Takk for tilbakemelding

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 00:41   #53
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg har gått på en smell og spist for mye BLOMKÅL!

Opprinnelig lagt inn av LindaN, her.

Marella77; hvis jeg skulle gi deg ett eneste råd, så er det følgende: Kutt ut Cola zero!! Jeg var "avhenging" av cola light i mange år, og vet det kan være vanskelig, men det kommer til å hjelpe, jeg lover! Det er mange som har opplevd at kunstige søtningsstoff gjør det vanskeligere å gå ned i vekt. Drikk vann, evt kullsyreholdig vann m/f.eks. sitron, hvis du vil ha bobler og litt smak.

Lykke til!

Takk for godt råd, men har bestemt meg for at så lenge jeg kan, så koser jeg meg med den. Jeg tror det har blitt en misforståelse her, jeg er fornøyd med vektnedgangen så langt, totalt. Har gått ned 6,6 kg på 3 uker og 2 dager. Jeg skal prøve å droppe zero´en om jeg stopper opp... Men takk for rådet!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 08:21   #54
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har gått på en smell og spist for mye BLOMKÅL!

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Jeg skjønte ikke den første setningen... Kan du utdype?

Jeg har nå lagt i fra meg å telle kalorier, og spiser etter magen. Befriende! Takk for tilbakemelding

Med selvregulering mener jeg at "å spise når man er sulten til man er mett" og før vektnedgang.

Det kommer mange her inne som kommer fra GR og kaloritelling. For disse kan både vekt og apetitt svinge veldig i starten før kroppen roer seg og "skjønner" at den nå kommer til å få nok mat. Dermed er det viktig at man spesielt i den første perioden lytter på magen og spiser seg passe mett selv om vekta kan svinge et kilo eller to denne måneden.

Det virker ikke som det er noe problem for deg.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 08:53   #55
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg har gått på en smell og spist for mye BLOMKÅL!

Jeg tror det gjelder både for pyntekilofolket og de med overvekt - man må la kroppen få tid til å omstille seg.
Håper du trives med din nye livsstil og håper du koser deg på vei ned. Om du er på 78% fett en dag eller 74% en annen dag er helt underordnet.
Hilsen pyntekilodame

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 10:47   #56
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg har gått på en smell og spist for mye BLOMKÅL!

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Takk for godt råd, men har bestemt meg for at så lenge jeg kan, så koser jeg meg med den. Jeg tror det har blitt en misforståelse her, jeg er fornøyd med vektnedgangen så langt, totalt. Har gått ned 6,6 kg på 3 uker og 2 dager. Jeg skal prøve å droppe zero´en om jeg stopper opp... Men takk for rådet!

Når noen påstår kunstig søtning hindrer vekttap er det gjerne ikke aspartam det er snakk om , men sukkeralkoholer som gir energi. Drikk zeroen din du

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 10:50   #57
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har gått på en smell og spist for mye BLOMKÅL!

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Når noen påstår kunstig søtning hindrer vekttap er det gjerne ikke aspartam det er snakk om , men sukkeralkoholer som gir energi. Drikk zeroen din du

Det er en sannhet med modifikasjoner... Lettbrus kan trekke veldig mye vann. Selv går jeg opp 2-3kg av en halv liter brus.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 11:47   #58
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg har gått på en smell og spist for mye BLOMKÅL!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Med selvregulering mener jeg at "å spise når man er sulten til man er mett" og før vektnedgang.

Det kommer mange her inne som kommer fra GR og kaloritelling. For disse kan både vekt og apetitt svinge veldig i starten før kroppen roer seg og "skjønner" at den nå kommer til å få nok mat. Dermed er det viktig at man spesielt i den første perioden lytter på magen og spiser seg passe mett selv om vekta kan svinge et kilo eller to denne måneden.

Det virker ikke som det er noe problem for deg.

Takk for at du utdypte!!

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Jeg tror det gjelder både for pyntekilofolket og de med overvekt - man må la kroppen få tid til å omstille seg.
Håper du trives med din nye livsstil og håper du koser deg på vei ned. Om du er på 78% fett en dag eller 74% en annen dag er helt underordnet.
Hilsen pyntekilodame

Takk

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Når noen påstår kunstig søtning hindrer vekttap er det gjerne ikke aspartam det er snakk om , men sukkeralkoholer som gir energi. Drikk zeroen din du

Ja, jeg drikker og tenker at dette mer min kos

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er en sannhet med modifikasjoner... Lettbrus kan trekke veldig mye vann. Selv går jeg opp 2-3kg av en halv liter brus.

Så kjedelig da. Ja vi er jo forskjellige, håper det ikke er et stort tap for deg... Ha en fin dag

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 11:58   #59
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har gått på en smell og spist for mye BLOMKÅL!

For å være ærlig så er vektoppgang det minste problemet med lettbrus... . Et lite kikk på inholdet er mer enn nok for meg. Hvorfor putte så mye kunstig inn i kroppen når man spiser rent og naturlig ellers?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 12:02   #60
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg har gått på en smell og spist for mye BLOMKÅL!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

For å være ærlig så er vektoppgang det minste problemet med lettbrus... . Et lite kikk på inholdet er mer enn nok for meg. Hvorfor putte så mye kunstig inn i kroppen når man spiser rent og naturlig ellers?

Helt enig, men en kamp av gangen!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Svar

Emneord
blomkål, ketose


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gått på en smell ... Trenger tips til preventive hjelpemidler! stein,saks,papir Generell diskusjon 10 21-07-11 13:57
Liten smell... Debussy Ketolysekuren 2 14-11-10 13:35
Jeg kjenner jeg har snart har spist nok brokkoli og blomkål Lykkelig Middag 8 03-07-09 22:32
Det å gå på en smell Stanley Ogden Spørsmål og svar 3 25-06-09 04:10
æsj! jeg har gått på en skikkelig smell SIS Spørsmål og svar 6 11-08-07 22:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no