Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Blodtypedietten > Type O

Alt jeg spiser er jo på nei-lista!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-09, 18:41   #1
trinema
Juniormedlem
 
trinema sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 24
trinema er på en erverdig vei

Alt jeg spiser er jo på nei-lista!

Ble litt satt ut nå jeg.. Er så mange år siden jeg har lest i blodtypediettboken at jeg hadde glemt det meste.. Men jeg spiser jo havre, kanel, cc, kesam bønner og linser daglig!!
Uff og uff.. Cc jobber jeg med å prøve å begrense, men jeg sprekker som en narkis og løper på butikken og hamstrer cc "dopet" mitt etter et par dager uten.. Men havregryn.. Eneste kornet jeg spiser! Og bønner og linser- mitt eneste karbo- innslag utenom grønt/bær og havre!!
Hva dere andre, og hvilke erfaringer har dere med disse matvarene..?
Har egentlig aldri tatt så mye hensyn til BT-dietten før- unntatt hvete da..
Men kanskje jeg burde tenke mer på det?

trinema er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Pauluns steinalderkosthold Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 11:00   #2
Peach
Medlem
 
Peach sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 84
Peach er på en erverdig vei

Sv: Alt jeg spiser er jo på nei-lista!

Kanskje en mager trøst, men i min bok står det at havregryn er nøytralt. Dermed kan du spise det!!Verre med kesam og bønner

__________________
Peach er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 11:24   #3
trinema
Juniormedlem
 
trinema sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 24
trinema er på en erverdig vei

Sv: Alt jeg spiser er jo på nei-lista!

Ja det var jo positivt at havre er nøytralt da Har tenkt litt igjennom dette her, og bestemt meg for å fortsette å spise belgfrukter. Jeg kjenner meg så utrolig vel etter et måltid med bønner, og kroppen fungerer godt. Melkeproduktene er en helt annen sak, de kjenner jeg på hele systemet at ikke er bra for meg. Men må være noe i det Atkins skriver, om at det man har minst godt av ofte er det man har mest lyst på! Og sliter mest med å kutte ut.. Men nå har jeg faktisk klart meg en hel uke med bare en cottage cheese boks Store fremskritt!
He he
Tusen takk for svar! Hører gjerne om deres erfaringer med forskjellige matvarers virkning på kropp og helse!

trinema er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Pauluns steinalderkosthold Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 21:00   #4
borg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 7
borg er på en erverdig vei
Smile

Sv: Alt jeg spiser er jo på nei-lista!

Jeg lurer på om det er bra å kombinere flere dietter. men prøver å unngå det som hemmer forbrenningen. Da jeg er blodtype O så er tang bra for meg når jeg skal ned i vekt. Kan noen si meg hvilken tangtype jeg kan spise, jeg tenker å gå i fjæra å plukke.

borg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 21:11   #5
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Alt jeg spiser er jo på nei-lista!

Kelp, dvs blæretang..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 10:55   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alt jeg spiser er jo på nei-lista!

Høres nesten ut som du har kaseinintolerane (melkeprotein), Trinema! Cottage cheese er omtrent noe av det verste jeg kan spise, sikkert fordi det er den meieriproduktvaren som inneholder mest proteiner.
Nå liker ikke jeg cottage cheese så veldig godt, heldigvis kan man si, men jeg blir helt besatt om jeg skulle finne på å kjøpe ost eller rømme, spiser rett ut av boksen, og er sikker på at jeg kunne spist en hel jarlsbergost om jeg slapp tømmene løs, så der tor jeg godeste atkins har evig rett.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-01-16, 10:30   #7
whiteandnerdy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 40
whiteandnerdy er på en erverdig vei

Sv: Alt jeg spiser er jo på nei-lista!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Høres nesten ut som du har kaseinintolerane (melkeprotein), Trinema! Cottage cheese er omtrent noe av det verste jeg kan spise, sikkert fordi det er den meieriproduktvaren som inneholder mest proteiner.
Nå liker ikke jeg cottage cheese så veldig godt, heldigvis kan man si, men jeg blir helt besatt om jeg skulle finne på å kjøpe ost eller rømme, spiser rett ut av boksen, og er sikker på at jeg kunne spist en hel jarlsbergost om jeg slapp tømmene løs, så der tor jeg godeste atkins har evig rett.


Hei! Ifølge dietten her skal jo geiteprodukter være bra, men vet noen om det gjelder om man har slik kaseinintoleranse? Har noen erfaring med det? Savner virkelig ost etter at jeg kuttet ut melk... Og skeptisk til soya egentlig...

whiteandnerdy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sånn ca Lindberg! Svar med sitat
Gammel 28-01-16, 10:51   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alt jeg spiser er jo på nei-lista!

Opprinnelig lagt inn av whiteandnerdy, her.

Hei! Ifølge dietten her skal jo geiteprodukter være bra, men vet noen om det gjelder om man har slik kaseinintoleranse? Har noen erfaring med det? Savner virkelig ost etter at jeg kuttet ut melk... Og skeptisk til soya egentlig...

Jeg tåler geitemelkprodukter godt, og har aldri hatt noen reaksjoner på det. Nå tåler jeg vanlige meieriprodukter greit også, så fremt jeg spiser dem sjelden, og ikke i store mengder. Lagrede og/eller fete oster og syrnede produkter er det som funker best.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-01-16, 13:52   #9
whiteandnerdy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 40
whiteandnerdy er på en erverdig vei

Sv: Alt jeg spiser er jo på nei-lista!

Herlig! Godt å vite det er håp... Da skal jeg teste ut dette! Deilig å ha en såpass grei mage nå at jeg faktisk merker hva det er jeg ikke tåler... Før reagerte jeg på alt så ante ikke hva det var som var verst! Men nå tør jeg endelig teste ut litt, for magen har vært såå mye bedre etter lavkarbo og uten melk.. gleder meg til å prøve geiteost. (I små mengder)

whiteandnerdy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sånn ca Lindberg! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser du når du er syk? blåbær Spørsmål og svar 4 25-07-08 16:35
Jeg spiser det jeg vil! Helene Lavkarbo generelt 12 19-08-05 23:09
Smilie-lista.. boble Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 20 09-04-05 16:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no