Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse uten å ville gå ned mer enn 10 kilo

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-11, 15:31   #1
Buffy_Buffy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 2
Buffy_Buffy er på en erverdig vei

Ketolyse uten å ville gå ned mer enn 10 kilo

Hei,

Jeg har gått på ketolysekuren for en del år siden da jeg veide ca 14 for mye, gikk først ned 5 kilo på Fedon, men sto stille så begynte på ketolyse og gikk ned til en vekt som passer min kropp og høyde. Nå 5 år senere har jeg gått litt opp i vekt, men ikke så mye, jeg ligger på ca 5,5 kilo over det som passer, og 8 kilo mer enn det jeg gikk ned til da jeg sist gikk på ketose, har BMI på 25,9. Har spist lavkarbo hele tiden, men har de siste to årene vært litt for slapp med dietten.... Har en sykdom som gjøre det umulig for meg å trene for å forbrenne karbohydrater, så diett er den eneste måten jeg kan kontrolere vekten. Og jeg MÅ holde vekten på grunn av sykdommen, og er nå på grensen til det jeg kan tillate meg å veie. Jeg ør gå ned 5 kilo, kan ikke gå ned mer enn ni før det blir usunt.

Det jeg lurer på er om det er noen som vet om det ikke er bra å begynne igjen på ketolyse når jeg ikke er mer enn 10 kilo overvektig? (slik Torkil skriver i boken sin, jeg har heller ikke BMI over 30.) Eller har ikke det så mye å si?

På forhånd takk for svar!

Buffy_Buffy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 17:49   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse uten å ville gå ned mer enn 10 kilo

Du kan sikkert gå på ketolysekuren. Jeg hadde heller ikke mer enn en 10-13 kg jeg skulle ta av, og det fungerte bra.
Har vært i ketose i 2,5 år nå (med max et par uker avbrekk ifm med et par ferier) og holder vekta fint.

Edit: Presiserer at jeg spiser såpass at jeg er i ketose, kanskje en 50 g karber om dagen?? Jeg følger ikke KUREN.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 08:05   #3
Buffy_Buffy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 2
Buffy_Buffy er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse uten å ville gå ned mer enn 10 kilo

Takk for svar!

Buffy_Buffy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 08:58   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse uten å ville gå ned mer enn 10 kilo

Ketolyse er jo basert på naturlig rein mat. Og det er ikke farlig for noen

Du vil nok ikke rase ned i vekt, tenker jeg. Ikke i forhold til de fleste med betydelig overvekt.

Men det å leve reint, er godt

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 21:30   #5
Mamma90
Nytt Medlem
 
Mamma90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 7
Mamma90 er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse uten å ville gå ned mer enn 10 kilo

Det er jo opp til deg selv, men det anbefales ikke og gå kuren om du ikke skal ned mer en 10 kilo.

__________________


Mamma90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ang ketolyse og kilo overvekt Val Ketolysekuren 8 15-02-10 08:47
3 uker på ketolyse og ned en kilo amidela Ketolysekuren 10 20-02-09 00:49
Ketolyse når det er fem kilo som skal vekk nattinatt Ketolysekuren 4 14-08-08 23:33
Legen ville ikke ta blodprøver sånn helt uten videre safran Ketolysekuren 7 05-09-07 19:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no