Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

småkaker med smør og valnøtter

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-04, 19:44   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

småkaker med smør og valnøtter

SMÅKAKER MED SMØR OG VALNØTTER: 12 porsjoner, ca 64 gr karbo totalt, 5 gr per kake.

2,25 dl malte valnøtter
1 ss sukkererstatning
3 ss rom (kan sløyfes)
2 egg, skilte
75 gr smør
1 toppet ss proteinpulver
1 dl valnøtter, grovhakkede

Forvarm stekeovnen til 175 grader.
Rør sammen eggeplommene med sukkererstatningen. Pisk eggehvitene stive og sett dem til siden.
Rør sammen alle ingrediensene unntatt de grovhakkede valnøttene, og bland i eggehvitene.
Hell deigen (1 ts om gangen) på en smurt stekeplate, dryss valnøtter på toppen og stek i ca 40 minutter til de er gyldne.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-02-04, 19:57   #2
Labella
Juniormedlem
 
Labella sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trondheim
Innlegg: 16
Labella er på en erverdig vei

Så mange gode oppskrifter! Er litt "grønn" jeg, så jeg lurer på hva slags proteinpulver du bruker og hvor du kjøper det...

Labella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg + litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-02-04, 20:14   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

kjøper det i helsekosten (jobber der så jeg får 30 % rabatt ). er litt dyrt, men du har en boks ganske lenge altså! kjøp UTEN smak. det finnes med utrolig mange smaker og. du kan bruke dem som shake og, feks erstatte et måltid med det.
husk å lese bakpå, det finnes nemlig karbopulvere og, og noen av proteinpulverne inneholder for mye karbo.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-08-04, 09:30   #4
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Kan jeg bruke noe annet i steden for proteinpulver? F.eks soyamel?

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 01-09-04, 17:14   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av elian

Kan jeg bruke noe annet i steden for proteinpulver? F.eks soyamel?

Det vet jeg ikke, men prøv. Jeg prøver ofte ut slike ting, går som regel bra.
Tror nok det skal gå med soyamel ja.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frosne bær med cottage cheese og krem Skorpia Kake/dessert og snacks 7 05-01-13 18:28
Liste med karbohydrater/100g og GI + spørsmål rsy Induksjonen 0 09-02-04 21:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no