Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Å kombinere fett og karbohydrater

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-06, 11:21   #1
Fettet
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 50
Innlegg: 7
Fettet er på en erverdig vei

Å kombinere fett og karbohydrater


Det er vel stor enighet her på forumet om at det er svært ugunstig å kombinere mye fett OG mye (raske) karbohydrater. Skal du spise mye karbohydrater er det best å spise lite fett.

Men gjelder dette bare i et og samme måltid? Dvs spiser du mye karbohydrater til frokost så bør du spise lite fett. Men kan du da til middag spise mye fett og lite karbohydrater?

Jeg har skjønt at det beste er å til hvert måltid spise mye fett, moderat med proteiner og lite karbohydrater. MEN, hvis du ikke klarer å (eller vil) gjennomføre dette. Er det da greit å spise noen måltider med mye fett og lite karbohydrater og noen måltider med lite fett og mye karbohydrater? Eller bør du da heller konsekvent spise lite fett og passe mye karbohydrater og passe mye protein? Hvis en spiser noen måltider med mye fett (og lite karbohydater) så får en i hvert fall i seg tilstrekkelig med fett, som jo er viktig.

Eller er det ugunstig å veksle for mye? Forvirrer det kroppen om en veksler for mye mellom høyt fettinntak og høyt karbohydratinntak? Hvis en spiser en frokost med mye fett og lite karbohydrater vil da en middag med mye fett og lite karbohydrater føre til at dette fettet lagres fordi du spiste en frokost med mye karbohydrater? Eller kan en se isolert på hvert enkelt måltid?

Fettet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 12:42   #2
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Å kombinere fett og karbohydrater

Her var det flere gode spørsmål. Selv har jeg ingen problemer med å kjøre høy-fett minimum-karbo til frokost og lunsj. Senere på kvelden dukker utfordringene opp ... -- Hvem kan svare på dette?

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 12:56   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Å kombinere fett og karbohydrater

Så lenge du holder deg i ketose kan du jonglere fritt med de karbene du har til rådighet. De bør fortrinnsvis komme mot slutten av måltidet. Å hoppe ut og inn av ketose derimot er bare dumt, og ikke tilrådelig.

  Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 17:06   #4
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Å kombinere fett og karbohydrater

Jeg diskuterte med noen på en sånn diett. hun var veldig stolt da hun fortalte at hun hadde gått ned to kilo på ett sånt kosthold i løpet av ett år.
Jeg tror jeg hadde gått opp i vekt på ett sånt kosthold for jeg må spise lavkarbo i tre dager før jeg klarer å begrense meg i maten.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi Ziggy Optimal Ernæring 408 29-06-07 11:56
Hjelp. Mer fett og mindre protein.. Samt tall gymnastikk. andersdupp Spørsmål og svar 15 19-01-06 09:29
Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt donjuanwannabe Lavkarbobøker 14 27-10-05 20:43
På forsiden... André Buskevekster Lavkarbo generelt 1 19-09-04 13:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no