Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Pcos og pergotime ...

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-08, 21:43   #1
Tulla81
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Gjesdal, Rogaland
Alder: 42
Innlegg: 12
Tulla81 er på en erverdig vei

Pcos og pergotime ...

Heihei.. Fikk påvist pcos i mai.. har nå gått på primolut for å få blødning, fikk dette 18/6.. Regnet da dette som dag 1.. Starta på Pergotime 21/6 2 tabeletter daglig i 5 dager.. fikk beskjed om å ha aktivt samleie fra dag 12-20.. I går som da var dag 20 blødde jeg litt, bare i et par timer, å da jeg hadde surfa nettet litt kom jeg frem til at det kanskje var eggløsning.. (?) Men har begynt med litt blødninger igjen idag.. Mensen??? Etter som jeg forstod på legen så skulle jeg hvertfall være mensenfri i 24dager.. noen som har opplevd dette???

Går forresten på metformin, og har normalt sett veldig sjeldne blødninger..

(Var ikke så mye kosthold her, men tenkte dere med pcos kanskje hadde litt peiling)

Tulla81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Funderer enda!!! Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 00:36   #2
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Pcos og pergotime ...

Nå har jeg ikke prøvd å bli gravid, så aldri prøvd pergotime, men jeg tror ikke metformin skal ha noe innvirkning på mensen...

Du sier ikke noe om type blødning heller... mange blør jo når egget fester seg også, eller som du sier, ved eggløsning. det kan vel hende du må prøve med pergotime flere ganger....

Lavkarbo er uansett bra for å få stabilisert hormonene Jeg har gått ned til normale verdier på blodprøvene etter at jeg startet lavkarbo. Har nå regelmessig mens, med en syklus på 28-30 dager (også uten p-piller) i forhold til før hvor det kunne gå opp til 18 mnd mellom hver mens.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 14:53   #3
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Pcos og pergotime ...

Hei! Jeg har ingen erfaring med Pergotime, men bruker Diane p-piller, samt metformin og lavkarbokost. Denne kombinasjonen gir i følge gynekologen min hyppige mellomblødninger og mer uregelmessig mens, fordi både Diane, metformin og lavkarbokostholdet regulerer hormonene. Det er ikke farlig, og det vil mest sannsynlig gå over (og man får regelmessig menstruasjon) når man slutter på Diane eller metformin. Vet ikke om dette hjelper deg, men håper det!

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 15:18   #4
savoy
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 66
savoy er på en erverdig vei

Sv: Pcos og pergotime ...

Om du blør på dag 20 og har hatt eggløsning på dag 12-14 så kan det jo faktisk være en festeblødning også.

Lykke til! Håper babyspiren sitter fort

__________________
Tilsammen mistet 76 kg bare 5 kg til mål..
savoy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kort innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 96 14-02-15 20:30
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Kan noen skrive om samenheng mellom lavkarbo og pcos? var ikkje klar over dette! mliaz PCOS og karbohydratkontroll 8 02-06-07 01:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no