Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Fruktkjernemel?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-11, 01:55   #1
HenrikBooe
Medlem
 
HenrikBooe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 29
Innlegg: 122
HenrikBooe er på en erverdig vei

Fruktkjernemel?

Hei.

Jeg lette litt rundt om på nettet i håp om å finne en alternativ løsning i å lage gelé og lignende ved hjelp av Gelantin. Men siden jeg har en kjæreste som er vegiterianer, så må jeg respektere på det høyeste om hun ikke vil spise gelé laget av Gelantin. (Siden det inneholder dyr)

Så da søkte jeg etter diverse produkter som kan erstatte Gelantinen, slik at hun kan spise gelé og fortsatt være vegiterianer.

Jeg fant til slutt da noe som het Fruktkjernemel. Der sto ikke mye informasjon om dette, men det stod at det kom fra samme kilde som JBKM (Johannesbrødkjernemel).

Er dette det samme eller? Går det ann å lage gelé og lignende av dette produktet?
Noen som har erfaring med dette?

HenrikBooe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 09:26   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fruktkjernemel?

Kjenner ikke til fruktkjernemel, men er ikke agar et vegetarisk alternativ for animalsk gelatin? Tror det lages av alger faktisk

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 10:01   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Fruktkjernemel?

Jo, agar-agar er vel det vanlige alternativet for folk som ikke spiser svin/kjøtt? Det finner man i alle fall på en del helsekoster her omkring, eller på nett, om nødvendig.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 11:10   #4
HenrikBooe
Medlem
 
HenrikBooe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 29
Innlegg: 122
HenrikBooe er på en erverdig vei

Sv: Fruktkjernemel?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jo, agar-agar er vel det vanlige alternativet for folk som ikke spiser svin/kjøtt? Det finner man i alle fall på en del helsekoster her omkring, eller på nett, om nødvendig.

Noen som har næringsinnholdet til Agar da?

Er det lov på lavkarbo?

Takk for hjelp hadde hørt om Agar Agar før, fant det faktisk i en Asiatisk butikk var usikker om det var lavkarbo eller ikke

HenrikBooe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-05-11, 11:47   #5
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Fruktkjernemel?

det er ca 6 gram karbo per servering, som er 8 gram.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Svar

Emneord
fruktkjernemel, gelantin, gele, mel, vegiterianer


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no