Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Karbohydrater

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-07-07, 21:27   #1
Nila
Medlem
 
Nila sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 181
Nila er på en erverdig vei

Karbohydrater

Sitter her og tenker på hva jeg har spist i dag..og kommer til at jeg har spist bare ca 9 gr karbos.... Hva i all verden kan jeg spise? Har regna ut at en vaniljestang inneholder 9,13 gr karbos. MEEEEEN, skal jeg spise den, eller er det domt..?? Og har det noe å si om jeg spiser under 10 gr karbos en dag i ny og ne.
Før var liksom ikke problemet å få i seg nok karbos

__________________







Nila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 21:37   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Nila, her.

Sitter her og tenker på hva jeg har spist i dag..og kommer til at jeg har spist bare ca 9 gr karbos.... Hva i all verden kan jeg spise? Har regna ut at en vaniljestang inneholder 9,13 gr karbos. MEEEEEN, skal jeg spise den, eller er det domt..?? Og har det noe å si om jeg spiser under 10 gr karbos en dag i ny og ne.
Før var liksom ikke problemet å få i seg nok karbos

Viss du spiser varierte grønnsaker til hver måltid, er det ikke problem å få i seg nok karber..

Karbohydratene skal fortrinnsvis komme fra grønnsaker (som vokser over jorden) og salat.

Hva har du spist i dag da?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 21:39   #3
Nila
Medlem
 
Nila sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 181
Nila er på en erverdig vei

Sv: Karbohydrater

1 atkins bar

1 og 1/2 kyllingwiener til lunsj. 4 gr karbs

Kjøttdeigrett til middag. ca 10 gr totalt for hele retten. spiste ca halve. Hadde isberg til da...er det karbs i den??

__________________







Nila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 21:44   #4
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Karbohydrater

Det er litt karbohydrater i isbergsalat ja, og det er fra grønnsaker karbosene helst skal komme, så da er du på rett vei.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 21:48   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Nila, her.

1 atkins bar

1 og 1/2 kyllingwiener til lunsj. 4 gr karbs

Kjøttdeigrett til middag. ca 10 gr totalt for hele retten. spiste ca halve. Hadde isberg til da...er det karbs i den??

Isberg har 1,5 karber pr 100 gram.

Varierete grønnsaker (blomkål, brokkoli, aubergine, squash osv) og blandet salat (div salat, grønn paprika, vårløk,tomat osv....) er nødvendig på ketolysekuren for å få best resultat. Torkil skriver i boka at kuren ikke kan gjennomføres uten grønnsaker og salat.

Og du skal spise deg mett til hvert måltid. Blir du mett av en atkinsbar?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 21:57   #6
Nila
Medlem
 
Nila sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 181
Nila er på en erverdig vei

Sv: Karbohydrater

Spiser jo masse salat hver dag da. Ble litt lite i dag, men til vanlig blir det litt til hvert måltid.

Blir faktisk mett av baren..og blir ikke sulten på noen timer
Skal nok prøve å bake litt brød o.l etterhvert Litt træg i starten sjø..

Har vært inne på helsekost og lurkikka litt på proteinpulver, så snaaart tar jeg nok steget og kjøper en pakke

__________________







Nila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 22:02   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydrater



Ellers så anbefaler jeg ketolyse bakemiks. Den bruker jeg til både brød og frokostpannekaker. Menybutikker kan ta inn for deg. eller du kan bestille på www.ketolyse.no

Omelett til frokost da? Bytt ut vann med fløte. Ha litt sjampinjong, skinke og ost. Det er godt

Disse er også veldig gode (fine å fryse og kjappe å tine): http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2154 Skinke kan brukes i stedet for kyllingpølse.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 22:14   #8
Nila
Medlem
 
Nila sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 181
Nila er på en erverdig vei

Sv: Karbohydrater

Ble ufattelig kvalm av egg og bacon til frokost, så jeg tør ikke spise det mere...er nok en medvirkende årskak til barene.. lettvindt og "trygt".

__________________







Nila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 22:14   #9
Nila
Medlem
 
Nila sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 181
Nila er på en erverdig vei

Sv: Karbohydrater

Fikk utslag på stixen i kveld å

__________________







Nila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke karbohydrater teller HP Atkins kosthold 7 12-10-09 18:59
Å kombinere fett og karbohydrater Fettet Lavkarbo generelt 3 10-02-06 18:06
Karbohydrater og fettforbrenning silje Lavkarbo generelt 5 10-08-05 21:08
Hvor viktig er karbohydrater? caja Lavkarbo generelt 17 12-05-05 18:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no