Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Oktoberskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-09, 22:29   #26
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Flere som er her i kveld ja Her sitter jeg bare og sløver og nyter å ha fri Gubben kommer hjem straks også

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 23:12   #27
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Lurer*, her.

Det høres så koslig ut Imse...helt til du kom til det kalde gulvet.

Lady bug velkommen! Det er velig fint med forumet, det gjør at man forstår at det er flere der ute som sliter med det samme.

Jeg fikk vekta i dag, klarte ikke å vente til å veie meg til i morgen tidlig, nå midt på dagen viser vekta en total nedgang på 10,4kg jeg er helt gira!!!!! Gleder meg til å hoppe på vekta i morgen tidlig

NÆH så utrolig bra! gratulerer!

Hih, jeg har litt lite å prate om for tida, men regner med jeg kommer sterkere tilbake! smugleser litt i mellomtida^^ stå på, folkens

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 00:21   #28
Lady_bug
Medlem
 
Lady_bug sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vest Agder
Alder: 37
Innlegg: 187
Lady_bug er ny på veien

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Lurer*, her.

Det høres så koslig ut Imse...helt til du kom til det kalde gulvet.

Lady bug velkommen! Det er velig fint med forumet, det gjør at man forstår at det er flere der ute som sliter med det samme.

Jeg fikk vekta i dag, klarte ikke å vente til å veie meg til i morgen tidlig, nå midt på dagen viser vekta en total nedgang på 10,4kg jeg er helt gira!!!!! Gleder meg til å hoppe på vekta i morgen tidlig

Så bra, det er kjempegod nedgang! Gleder meg til jeg merker at jeg går nedover igjen! Spent på hva vekta di viser imorgen tidlig da.

Lady_bug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 08:46   #29
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

God morgen. Her jeg og jentene oppe. I dag skal vi på fjellet og lage middag på stormkjøkken i regnet. Godt vi er vant til å bevege oss ute i regn....

Gleder meg til frokost. Skal spise hjemmelaget knekkebrød, egg, te... namnam.

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 09:42   #30
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

God morgen jenter!

Jeg er enda mer fornøyd i dag, må få lov å skryte her inne selv om jeg skal legge inn i veietråden også I dag viste vekta en total nedgang på 11,4kg!!!!! Jeg er bare .

Men vekta mi er litt rar, den har to kg instillinger...som viser 1kg forsjell...så jeg bestemte meg for å tro på den som var strenges, vil ikke lure meg selv heller

I dag er SOL, men kaldt. Tror jeg skal rusle ut i hagen med snuppelure, og mens hun sover skal jeg tegne litt på Ikea. Har fått OK av mannen til å kjøpe den hylleseksjon til å ha på stua. Og da tror jeg det blir Ikea sin Bestå som blir kjøpt inn, det er den som passer under vinduet

Vel først må jeg se om jeg får oppdatert disse vektmålerne mine
Ha en riktig flott dag alle sammen!

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 10:05   #31
Krizzi
Medlem
 
Krizzi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 101
Krizzi er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

ja go mårn
så flink du er. det er veldig inspirerende å lese.
er det noen som kan fortelle meg hvordan dere lager en slik målestav ? jeg klarer ikke å finne ut av det selv
krizzi

Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 10:39   #32
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Lurer*, du er kjempeflink! Kan være greitt å bruke den "strenge siden" av vekta, om den har flere personligheter.. Hehe. Og så kan man likevel ta med seg at det kanskje er 2 kilo.. Flink har du da vært, uansett!

Krizzi; her inne finner du en god veiledning på hvordan man lager ticker:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ticker+factory

Måtte endre min ticker idag, hadde skrevet feil på målvekt, så plutselig har jeg enda flere kilo som skal bort. Hadde faktisk vært greiere om feilen var i andre enden av skalaen, men.. Må man, så må man

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 11:05   #33
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Haha Frifuggel, uff kjedlig å oppdage det! Men jammen bra du oppdaget det nå og ikke når du var rett i nærheten av målet!

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 13:26   #34
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Joda, stusset litt, men som sagt; bedre nå enn senere! Myyye bedre Tenk å ha oversett det til våren.. Har jo ikke gjort det, da, kan ikke tenke meg at mattekunnskapene mine er så dårlige. Men, det er noe med hodet når man nærmer seg målet, det skal nå gjerne være litt nærmere for hver uke/måned. Nå er det litt hipp som happ, vet jo at jeg må bruke laaang tid ennå. Forhåpentligvis kortere enn jeg har brukt på å legge de kiloene TIL, da..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 17:40   #35
lillemor88
Medlem
 
lillemor88 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 36
Innlegg: 87
lillemor88 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

halloooo
endelig hjemme etter borte helg=)

akkurat gafflet i meg middag, måtte samle alle ting jeg hadde så utfallet ble dette:
eggerøre.laks,stekt sopp paprika og skinke.
blomkål stappe=)

gikk på vekta da jeg kom hjem, den viste 109 så da er det stor sannsynlighet for at jeg ser 108 i løpe av uka

håper alle har hatt en fin helg da.

i kveld kommer samboeren min hjem fra island(spendt på om det lurer en gave) hi hi

riktig god søndag videre og så bra og lese om mange fornøyde "veiere"

Vedlagte bilder
Filtype: jpg middag.jpg (38,7 KB, 7 visninger)
__________________




lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 18:05   #36
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

I dag er min andre dag uten godteri (IFA, Extra Drops og Sukkerfritt sjokolade) og jeg sliiiiiter....Har såååå lyst til å putte noe i munnen.
Ikke det at jeg spiste så mye før - men det ble 2-3 ruter sjokolade i løpet av dagen, og noen dropser . Etter å ha stått stille i 6 uker tester jeg nå ut hverdagen uten kunstig søtning, meieriprodukter, nøtter og tomater.
Hvis dette hjelper - blir jeg i grunnen litt overrasket....over at det er så lite som skal til for å stoppe nedgangen liksom......
Nei - jeg får ta meg en slurk med vann...... :-)

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 19:12   #37
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

ikke noe ok dag egentlig.. spist vafler nå... men i morgen er det andre boller..

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 19:17   #38
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

møkkadag dagen før veiedag, er kvalm og har pakka i meg masse høykarbo sjokoladekjeks veldig skuffa over meg selv

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 19:24   #39
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

...og jeg har spist is... Men det er heldigvis en ny dag i morra. Jeg prøver egentlig å riste av meg utskeielsene fra den siste uka, og jeg er igrunnen rimelig sikker på at det ikke hjelper å spise MER is altså... Hehe

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 19:29   #40
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

til dere som sliter litt i dag. Tenk i morgen er det en ny dag med nye muligheter. Ja det er"litt" klisje å si det, men det er jo sant! Vi har jo alle opplevd at det fungerer å spise lavkarbo.

Nå skal jeg brette litt tøy, så skal jeg kose meg med litt krem,.....den jeg lagde i går ble smør så jeg kastet den....og jeg bare måtte stoppe på butikken i stad og kjøpe krem, ellers hadde ostepoppen ryket ganske fort i kveld.

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 19:30   #41
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

hehehe.. nei, du sier noe der. fikk innmari lyst på pizza i sted, altså med karbobunn. Meeen... nei.. Har pakka i meg nok av andre ting allerede. så nå blir det bare vann resten av kvelden..

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 19:33   #42
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Du celeste, du ladde lagd deg en pizza i går. Men var ikke fornøyd med bunnen. Lagde du den med ost og jkm? Hcis du ikke prøvde den skal jeg finne oppskriften ti oldeg, for den er god

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 19:38   #43
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

ost og jbk ja.. synes ikke den ble mye god akkurat.. blæh..
men hadde krydra salat kylling oppå, så mulig det var like mye den jeg ikke syntes var god. vet ikke jeg.. men lukta av bunnen da jeg stekte den også, var ikke noe særlig fristende..

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 19:43   #44
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Dere som er glad i å skravle kan hjelpe til å dra opp innleggstallet på totusenogni-tråden!
(les reglene i første innlegg først)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 19:44   #45
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Uff, da det var kjipt. Hadde håpet jeg kunne "gi" deg en oppskrift du ville like. Men det er mange varianter her på forumet, prøv en ny en neste gang. Så finner du sikkert en du liker etterhvert.

Jeg har spist fårikål i dag*nam* droppet potetene..så det lille melet mamma har i fårkålen bestemte jeg meg for at gikk greit.

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 19:45   #46
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dere som er glad i å skravle kan hjelpe til å dra opp innleggstallet på totusenogni-tråden!
(les reglene i første innlegg først)

tihi, syns du vi skravler mye

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 20:07   #47
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Lurer*, her.

Uff, da det var kjipt. Hadde håpet jeg kunne "gi" deg en oppskrift du ville like. Men det er mange varianter her på forumet, prøv en ny en neste gang. Så finner du sikkert en du liker etterhvert.

Jeg har spist fårikål i dag*nam* droppet potetene..så det lille melet mamma har i fårkålen bestemte jeg meg for at gikk greit.

har prøvd to forskjellige oppskrifter, men ingen falt i smak. Så tror jeg heller bare dropper hele pizzaprosjektet. Hmm.. kom forresten på at jeg har jo kjøpt sånn pose med pizzabunnmix fra USA. Bare glemmer at jeg har den. Kan gi det en sjanse til ved en senere anledning, og prøve den.

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 20:11   #48
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Har forresten bursdag om en uke jeg. Hva gjør dere i sånne anledninger? Lager dere karbovennlige varianter og spiser kun det, eller unner dere dere vanlig kake den ene dagen?

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 20:16   #49
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av celeste, her.

Har forresten bursdag om en uke jeg. Hva gjør dere i sånne anledninger? Lager dere karbovennlige varianter og spiser kun det, eller unner dere dere vanlig kake den ene dagen?

Lager lavkarbokake... Jeg prøver å unngå vanlige kaker, jeg blir så hemsk dårlig av sukker og mjøl... Masse gode oppskrifter under kaker og desserter i oppskiftsdelen her på forumet.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 20:18   #50
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Oktoberskravletråden til 30+

Blomster til de som har gått ned, til de som sliter ( men enda står på! ) og til alle andre som måtte trenge en blomst:

Jeg har vært i dåp idag, jenta til søstra mi ble døpt i dag og vi hadde koldtbord og kaker og jeg laget en variant av Gerds ostekake( med sjokoladebiter i bunn og osterøra).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no