Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Vi som ikke går ned i vekt ...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-03-10, 13:04   #1
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Vi som ikke går ned i vekt ...

Har spist LCHF i 4 mnd, men ikke gått ned noe. Gikk OPP et par kg de 2 første mnd, og siden har vekta stått stille. Noen flere her med samme erfaring..?

herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:11   #2
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Vi som ikke går ned i vekt...

Har merket mange helsegevinster, men vil jo ned i vekt også...

herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:38   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vi som ikke går ned i vekt...

Kanskje du kan opplyse om hva du spiser i løpet av en dag, oppgi MENGDE og. Kan være du spiser feil sammensatt også.. Og du har sjekka at du ikke har gått ned i cm? Jeg har nemlig mista 7cm i midjen siden jul selv om vketa har stagnert

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:43   #4
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Vi som ikke går ned i vekt...

Og hvor mye veide du i starten? Hvis du er normalvektig så kan dette kostholdet "bare" opprettholde vekten...

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:43   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vi som ikke går ned i vekt...

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Har spist LCHF i 4 mnd, men ikke gått ned noe. Gikk OPP et par kg de 2 første mnd, og siden har vekta stått stille. Noen flere her med samme erfaring..?

Jeg har tildels samme erfaring, men har etter mange år en ganske god peiling på hvorfor det skjer med akkurat meg. Jeg har lavt stoffskifte og reagerte på medisinene. Stoppet derfor opp med dem. Så kom jeg i overgangsalderen og begynte etterhvert med østrogenpreparat. Er nå medisinert for både lavt stoffskifte og overgangsalder og *vips* så kom kiloene jeg hadde klart å holde av i flere år på igjen. Jeg måtte slutte med kunstig søtstoff og nøtter. Og kutte ned på meieriprodukter og bær. Heldigvis kom ikke det som noen bombe, siden det er ganske vanlig at folk reagerer på disse tingene. (Det er de samme tingene som gjorde at vi la på oss i første omgang). Det gjelder å bli KVITT søtsuget, ikke å erstatte sukkeret med kunstig søtt. Det blir bare å bytte en avhengighet med en annen.


Vi er alle forskjellige og tåler forskjellige ting. Hva som er riktig for meg er ikke nødvendigvis riktig for deg. Og uten å vite hva du spiser er det vanskelig å si hvorfor du står stille.


Her er noen mulige og ganske vanlige årsaker:

  • For mye kunstig søtstoff (bl.a. i drikker og godterier)
  • For mye meieriprodukter som melk, fløte og ost
  • For mye nøtter, evt. bær
  • For lite vann
  • For lite mat
  • For lite karber
  • For mye mat
  • For dårlig sammensetning av maten
  • For lite vitaminer/mineraler i det du spiser (f.eks. issalat og agurk er ikke "mat" siden det stort sett inneholder vann og lite næring).
Det finnes haugevis av andre, men dette er altså de vanligste....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 17-03-10 kl 13:50.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:45   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vi som ikke går ned i vekt...

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Og hvor mye veide du i starten? Hvis du er normalvektig så kan dette kostholdet "bare" opprettholde vekten...

Nå ligger denne tråden under 30kg overvekt

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 20:05   #7
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Vi som ikke går ned i vekt...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Nå ligger denne tråden under 30kg overvekt

*host*


Så det nå ja. Litt treg i nøtta idag!

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 21:27   #8
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Vi som ikke går ned i vekt ...

Jeg veide 115kg når jeg startet og er 180cm, og håper på et tall under 100kg.

Jeg spiser stort sett bare 4 ting: Skaldemans Fakirbiffer, franske upasteuriserte oster, kylling og Ferske reker.. Nam.. Hehe. Så godt at jeg er blitt avhengig Men jeg spiser nok ca 2000 kcal pr dag, men opplever ikke at sulten uteblir helt.

Ang listen du skrev om vanlige årsaker NILLE, så ser jeg at jeg får for lite karber, men jeg kutta jo ut grønnsakene for å få mindre karber..? Vanskelig dette..

Har fått tips om å drikke mer vann for å dempe sultfølelsen. skal prøve å drikke mye, så kanskje jeg spiser litt mindre

herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 21:36   #9
silvia_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: telemark
Innlegg: 45
silvia_ er på en erverdig vei

Sv: Vi som ikke går ned i vekt ...

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Har spist LCHF i 4 mnd, men ikke gått ned noe. Gikk OPP et par kg de 2 første mnd, og siden har vekta stått stille. Noen flere her med samme erfaring..?

Trodde det bare var meg jeg ,fryktelig frustrerende. Sitter bare igjen med nye spørsmål om hva man gjør feil ,hva man kan spise og hva man ikke kan spise .Tenker mat i ganske mange timer av min våkne tid . Er det verdt det tro?????

silvia_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 07:30   #10
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Vi som ikke går ned i vekt ...

Opprinnelig lagt inn av silvia_, her.

Trodde det bare var meg jeg ,fryktelig frustrerende. Sitter bare igjen med nye spørsmål om hva man gjør feil ,hva man kan spise og hva man ikke kan spise .Tenker mat i ganske mange timer av min våkne tid . Er det verdt det tro?????

Hvis du tenker mat - altså er sulten, vil jeg tro du spiser for lite fett

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 10:22   #11
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Vi som ikke går ned i vekt...

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Har merket mange helsegevinster, men vil jo ned i vekt også...

Jeg har heller ikke gått ned de siste 2 månedene, men midjemålet har minket med 5 cm...

Bruker du bare vekten som måleredskap, eller bruker du også målbånd?

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 11:07   #12
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Vi som ikke går ned i vekt ...

Eg har heller ikkje gått ned noko i vekt sidan jul, men beltet eg brukar på dongeribuksene mine har blitt merkbart større Så det er jo noko som skjer. Har dessverre ikkje vore flink og målt meg med måleband. Men eg må snart lage nytt hol i beltet, så det betyr jo litt.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 11:12   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vi som ikke går ned i vekt ...

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Eg har heller ikkje gått ned noko i vekt sidan jul, men beltet eg brukar på dongeribuksene mine har blitt merkbart større Så det er jo noko som skjer. Har dessverre ikkje vore flink og målt meg med måleband. Men eg må snart lage nytt hol i beltet, så det betyr jo litt.

Det viktigste er cm ja!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 12:46   #14
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Vi som ikke går ned i vekt ...

Ok.. Har ikke tenkt på å bruke målebånd, så jeg skal starte med det nå Hvis jeg går ned i cm så betyr vel det at jeg får mer muskler, og mindre fett..?

herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:35   #15
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Vi som ikke går ned i vekt ...

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Jeg veide 115kg når jeg startet og er 180cm, og håper på et tall under 100kg.

Jeg spiser stort sett bare 4 ting: Skaldemans Fakirbiffer, franske upasteuriserte oster, kylling og Ferske reker.. Nam.. Hehe. Så godt at jeg er blitt avhengig Men jeg spiser nok ca 2000 kcal pr dag, men opplever ikke at sulten uteblir helt.

Ang listen du skrev om vanlige årsaker NILLE, så ser jeg at jeg får for lite karber, men jeg kutta jo ut grønnsakene for å få mindre karber..? Vanskelig dette..

Har fått tips om å drikke mer vann for å dempe sultfølelsen. skal prøve å drikke mye, så kanskje jeg spiser litt mindre

Bare en liten sak: Hvis du er insulinressistent/inærheten av diabetes 2 eller deromkring, KAN for mye proteiner gi ei blodsukkerstigning, slik at du ikke går ned. For meg er melkeprotein en absolutt versting.

Forsøk ei uke uten ost. Hjelper ikke det, så skjær ned øvrig proteininntak til ca 1gr/kilo fettfri kroppsvekt (80-100g reint protein)
Så kjører du på med 150gram fett/døgn, og brokkoli i mengder.
600gram for damer, 800gram for menn. Fungerer ikke dette, må man ta frem den stooore tenkehatten.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 09:09   #16
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Vi som ikke går ned i vekt ...

Hvis du er sulten hele tiden, tror jeg ikke vanndrikking vil hjelpe. Spiser du nok fett? Har du prøvd å registrere måltidene dine i Mat på Data?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 09:10   #17
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Vi som ikke går ned i vekt ...

Det med insulinressistent høres logisk ut. Jeg er absolutt i faresonen der. Og med den mengden kylling og reker jeg spiser blir det jo veldig mye protein. Skal gjøre et forsøk med å kutte i proteinene og øke fettintaket.

Ostene har jeg spist mye av pga det store fettinholdet (50%), men hvis jeg reagerer negativt på melkeproteinet så skal de bort. Takk for tipset

Jeg økte også vannintaket for noen dager siden, og vekten har allerede begynt å gå riktig vei

herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 09:18   #18
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som ikke går ned i vekt ...

Og kutter du ut osten som er en stor fettkilde, anbefaler jeg deg å erstatte den med sunn olje. Den metter, synes jeg. Fint over grønnsakene. Udos choice er super. Urter over gir smak.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 09:20   #19
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Vi som ikke går ned i vekt ...

Takk for tipset om Mat på data

herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 09:24   #20
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Vi som ikke går ned i vekt ...

Jepp, Oliven og kokosolje skal inn.. Skal lage masse majones til rekene
Nå bør vekta rase nedover.. hehe

herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 09:44   #21
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Vi som ikke går ned i vekt ...

Meierismør, og stekefett fra fakirbiffene er også veldig gode fettkilder. Ha fløte i stekefettet og rør et par omganger med salt og pepper og voila! så har du en perfekt saus.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 13:19   #22
Katjaa
Nytt Medlem
 
Katjaa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 6
Katjaa er på en erverdig vei

Sv: Vi som ikke går ned i vekt ...

Jeg hadde en liten men stødig vektnedgang når jeg startet LCHF, etter hvert kuttet jeg ut ost, rømme og fløte, samt startet porsjonskontroll, og da begynte kiloene å rase. Det er også viktig å drikke masse vann.

Lykke til.

__________________

Det er ikke for sent før man gir opp.



Sist redigert av Katjaa : 20-03-10 kl 13:28.
Katjaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf og litt eget Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 13:24   #23
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som ikke går ned i vekt ...

Jeg har litt tro på effekten av flerumettet fett fra frø og planter i denne sammenheng,jeg.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 18:09   #24
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Vi som ikke går ned i vekt ...

Uff.. Blir så misunnelig når dere snakker om at kiloene begynte å rase..

herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 18:42   #25
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vi som ikke går ned i vekt ...

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Uff.. Blir så misunnelig når dere snakker om at kiloene begynte å rase..

Jeg følte at kiloene raset av meg... sånn 500g en uke og 500 g ei uke eller to eller tre etterpå (vekta mi viser bare hele og halve kilo )

Prøv å tenk at hver 100g ned er faktisk 100 g mer ned enn viss man ikke hadde gjort no'
Og det er sjelden at folk raser ned. Det er ofte en del vekttap i starten, pg.a væske og avfall... Men hos de aller fleste går det litt og litt.

Man får tenke på at hodet og huden skal være med på dette "løpet". Og at kiloene som oftest kom gradvis på over "langen"

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når man ikke går ned i vekt ... grønn Ketolysekuren 31 03-04-10 09:36
Går ikke ned i vekt ...? bojo Spørsmål og svar 10 14-03-10 23:15
Help! (Går ikke ned i vekt) Lil G Generell diskusjon 23 10-03-10 13:41
Går ikke ned i vekt RoNoHa Spørsmål og svar 9 09-02-10 22:51
Jeg går ikke ned i vekt "minsten" Ketolysekuren 37 01-09-09 21:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no