Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Fullammer og sliter med å få i meg nok ... Noen tips?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-10, 21:34   #1
pityriasis
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 28
pityriasis er på en erverdig vei

Fullammer og sliter med å få i meg nok ... Noen tips?

Hei!

Jeg trenger litt tips av dere til hvordan jeg kan få i meg mer karbohydrater. Fullammer, og vil derfor unngå ketose og har som mål å få i meg 100-150 kh hver dag. Har nå drevet på med dette i en uke, og ender stadig på under 50 kh per dag. Gjerne noen konkrete tips til matvarer jeg bør få i meg.

Per nå spiser jeg en del egg, kjøtt, salater, vannmelon/bringebær, kesam. Burde jeg spise noen skiver med vanlig brød for å øke kh - eller blir dette for voldsomt?

Sliter også med at jeg blir så mett at jeg sliter med å få i meg nok mat. Trener hardt hver dag, og bør derfor få i meg minst 2000 kcal - helst 2500 kcal. Den siste uken har jeg SLITT med å få i meg 1500... Er dette noe som blir lettere etter hvert?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wG0dVf5/]
pityriasis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mer proteiner, mindre karbohydrater og moderat med kcal. Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 22:13   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Fullammer og sliter med å få i meg nok...Noen tips?

Hva med frukt? En banan og et eple skulle gjøre susen?
Husk at du ikke skal ned mer enn et halvkilo i uka og at diett under 1500 kcal kan minke melka! Dessuten kan visstnok kraftig slanking i tidlig amming gi depresjon, så du må passe på å spise nok! Hva med proteinshakes?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 22:24   #3
pityriasis
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 28
pityriasis er på en erverdig vei

Sv: Fullammer og sliter med å få i meg nok...Noen tips?

Takk for tips!

Har spist 2 frukter om dagen, i tråd med "Fedonreglene" - men kanskje jeg bør bytte til frukter med mer karber. Banan var en god ide, selv om jeg synes det smaker py...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wG0dVf5/]
pityriasis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mer proteiner, mindre karbohydrater og moderat med kcal. Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 22:29   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Fullammer og sliter med å få i meg nok...Noen tips?

Smaker banan py? Alle frukter er jo mat, så finn noen du liker.
Hva med fullkornspasta, er ikke det lov på fedon?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 10:45   #5
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Fullammer og sliter med å få i meg nok ... Noen tips?

Knaskje litt cashewnøtter kan være noe? ca 20g karber per 100g
Eller bær med fløte, eventuelt litt h-melk?

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 12:16   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fullammer og sliter med å få i meg nok ... Noen tips?

Nøtter, bær, frukt, alle typer belgefrukt, rugbrød, fullkornsris/pasta etc. Mye å velge i

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 12:45   #7
pityriasis
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 28
pityriasis er på en erverdig vei

Sv: Fullammer og sliter med å få i meg nok ... Noen tips?

Takk for mange tips! Reddet meg inn i går med litt bringebær, ananas og kesam. Følte meg mye bedre etterpå. I dag har snuppa drukket melk som vanlig igjen også, heldigvis!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wG0dVf5/]
pityriasis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mer proteiner, mindre karbohydrater og moderat med kcal. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sliter med å få i meg nok karbo idag, noen tips? Tittentei Ketolysekuren 4 25-08-07 20:29
Jeg som fullammer, hvilke tips har dere til meg? *Mette* Spørsmål og svar 11 24-05-07 09:53
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no