Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Folkens, dette er PIZZA!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-07-07, 18:19   #76
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

Da har jeg prøvd denne!
Må innrømme at jeg syns bunnen var litt rar... nesten litt gummiaktig og litt proteinpulver-smak kanskje? Men å si noe annet at pizzaen ikke var god går ikke, for det var den Er nok bare jeg som ikke har vent meg til denne type mat enda... Denne blir lagd flere ganger.
Hvis jeg ikke har pizza ut året da... for jeg klarte bare ett stykke her nå - syykt så mettende den var

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 18:22   #77
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Da har jeg prøvd denne!
Må innrømme at jeg syns bunnen var litt rar... nesten litt gummiaktig og litt proteinpulver-smak kanskje? Men å si noe annet at pizzaen ikke var god går ikke, for det var den Er nok bare jeg som ikke har vent meg til denne type mat enda... Denne blir lagd flere ganger.
Hvis jeg ikke har pizza ut året da... for jeg klarte bare ett stykke her nå - syykt så mettende den var

(tørr knapt si det, men jeg likte ikke den pizzaen jeg heller)

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 21:37   #78
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

Hehe det er selvsagt helt greit å ikke like denne, ikke alle liker den. Jeg liker jo ikke alt alle andre skryter hemningsløst av heller. Smaken er som baken.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 22:01   #79
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

Jeg ELSKER den.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 00:00   #80
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

Opprinnelig lagt inn av Tusta85, her.

Jeg ELSKER den.

Me too!!!!!! M-M-M.....!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-08-07, 22:51   #81
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skulle lage ketolysepizza idag, og drev og eksperimenterte litt med bunnen fordi jeg ikke synes den vanlige er så EKSTREMT god. Mannen spiste vel 2 tygg sist og kastet resten hehe.

Nå hadde jeg oppi masse godt, og resultatet ble vanvittig godt, jeg fikk skikkelig pizza-assosiasjoner når jeg spiste!!
Mannen spiste 2 SVÆÆRE stykker, for storspiseren Iset holdt det med ett stort, da dette jo er svært mettende greier i forhold til vanlig pizza.

JEG HAR ENDELIG FUNNET EN PIZZAOPPSKRIFT SOM FAKTISK KAN SAMMENLIGNES MED EKTE PIZZA!!!!!

Dette er til en hel stekeplate:

4 store egg
2 dl vann
1,5 ss bakepulver
4 dl soyaprotein (jeg brukte Multipower, syns den smaker bedre enn Vegefuel faktisk)
3-4 moste hvitløksfedd
2 ss olivenolje/rapsolje
Salt, oregano, timian, løkpulver...
100 - 150 gram revet god ost

Kjør egg, vann, hvitløk, olje, ost og krydder i mikseren. Ha i bakepulver og soyaprotein og miks til røren er lett smørbar (omtrent som litt løs tannpasta, den skal kunne smøres utover men ikke flyte!).

Dekk en stekeplate med bakepapir og bre røren utover hele platen, så tyyynt som mulig, jo tynnere jo bedre! Den hever seg jo litt under stekingen, så ikke vær redd om den blir litt hullete og tynn.

Stek den på 220 grader i 7-8 minutter, så den kan bære pizzafyllet.

Ha på fyll og ost og stek videre til den er ferdig. Lar dere den avkjøles litt før dere spiser den (lunken) kan dere spise den med hendene slik som vanlige pizzastykker!!! Er den for varm er den litt for løs, tror jeg. Jeg trykket nettopp i meg et stykke, var omtrent som vanlig pizza, satt med det i hånda.

Jeg hadde dette fyllet på (vanligvis liker jeg best litt mer sofistikert fyll, men på akkurat denne pizzaen er det godt med kraftig harry-fyll):

Stek 4-500 gram kjøttdeig, sopp og løk. Bland evt inn hvitløk, hakket eller most. Ha i 1/2 lite glass tomatpure og rør alt godt sammen til en masse. Spre massen utover pizzabunnen og ha over masse revet ost.

hvor mye karbs er det i denne da???

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 15:47   #82
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!!!!!!!!!!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Så bra.

Jeg tenker jeg lager denne igjen til helga.

Hei
takker for en fin oppskrifft kjempe god syns no jeg da, går jo ann og holde den i hånden
men har du regnet ut hvor mange karbiser det er i den?

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 16:15   #83
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

hvor mange carbs på hele deigen?

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 04:31   #84
Anti
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 12
Anti er på en erverdig vei

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

Jeg har forsøkt denne pizzaen og den er kjempegod. Selv min sambo som ikke spiser egg likte denne... Men det jeg gjorde siste gang nå var at jeg lagde den i store muffinsformer. Og jeg må si jeg følte meg genial etterpå... he he... Først fylte jeg røre i formene (nesten halvfulle) og så stekte jeg dem i 5-7 min. Ikke så fast at de kunne bære fyllet, men bare akkurat sånn passe at de ikke ville flyte utover når jeg hadde på fyllet. Dermed så hadde jeg på fyllet og dette la jeg litt ned i deigen slik at det ikke ble fyll bare på toppen. Og toppet det hele med en god ost. Nam nam og bon apetitt sier nå bare jeg

Anti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 16:12   #85
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

Opprinnelig lagt inn av Anti, her.

Jeg har forsøkt denne pizzaen og den er kjempegod. Selv min sambo som ikke spiser egg likte denne... Men det jeg gjorde siste gang nå var at jeg lagde den i store muffinsformer. Og jeg må si jeg følte meg genial etterpå... he he... Først fylte jeg røre i formene (nesten halvfulle) og så stekte jeg dem i 5-7 min. Ikke så fast at de kunne bære fyllet, men bare akkurat sånn passe at de ikke ville flyte utover når jeg hadde på fyllet. Dermed så hadde jeg på fyllet og dette la jeg litt ned i deigen slik at det ikke ble fyll bare på toppen. Og toppet det hele med en god ost. Nam nam og bon apetitt sier nå bare jeg

den var ikke dum smart du

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-07, 22:48   #86
Vilde
Nytt Medlem
 
Vilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 48
Innlegg: 3
Vilde er på en erverdig vei

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

Jeg kan ikke bruke noe annet enn johannesbrødkjernemel. Kan jeg bytte ut proteinet med det?

Vilde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 15:15   #87
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

Opprinnelig lagt inn av Vilde, her.

Jeg kan ikke bruke noe annet enn johannesbrødkjernemel. Kan jeg bytte ut proteinet med det?


nei det tror jeg ikke.

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-07, 18:00   #88
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

Jeg må bare få føye meg i rekken av gode tilbakemeldinger. Denne pizzaen var fantastisk ble litt usikker med engang når jeg så deigen og lurte på om det kunne være riktig konsistens, men det var det og nå er jeg stappmett (har spist 4 sånne passelige små stykker da he he)

__________________


Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 10:20   #89
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

Denne pizzabunnen har jeg prøvd med godt resultat. Jeg halverte oppskriften, smurte den TYNT utover nesten hele bakeplata, stekte den litt lenger... ca 12 min kanskje... se at den blir litt krispy. Fikk bort denne... annentypemel smaken Brukte 600 g kjøtteig i fyllet (jeg er glad i fyll) hehe

Stekte pizzaen med under varme halve steketiden.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 15:02   #90
karbiebarbie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 19
karbiebarbie er ny på veien

Sv: Folkens, dette er PIZZA !!!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei soyaprotein er rent protein og smaker så og si nøytralt. Soyamel inneholder vel 15-20 gram karbo per. 100 gram og smaker hoppetau. Bakepulver er greit ja.

fantastisk sammenligning...skal holde meg unna soyamel...får eg kjøpt soyaprotein i helsekostbutikk??

__________________
[SIGPIC][/SIGPIC]
karbiebarbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse inspirert kosthold.... Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 15:14   #91
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Folkens, dette er PIZZA !!!

Ja det selges i helsekosten.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 19:22   #92
Bamse
Juniormedlem
 
Bamse sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 32
Bamse er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

Ja, denne er skikkelig god

Jeg bleier å lage to bunner av oppskriften, slik at bunnen blir ekstra tynn, har også masse krydder i bunnen, syns det er viktig.

I dag lager jeg taco verson av den (som jeg nesten alltid gjør ), med krydder som chilli, bukkhornkløver, gurkemeie, salt, oregano, koriander, garam masala og selfølgelig mye jeera spisskommen. Smaker den til for å få den slik jeg liker den. Godt med fersk chilli eller jalapeno oppå for dem som liker det.
Serverer med rømme og salat.

Skikkelig god taco pizza det!!!!

Bamse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 16:14   #93
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

Denne ble jeg fristet til å prøve.

Er det stor forskjell på ketolyse soyaprotein, og den andre soyaproteinen du prater om?

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 22:51   #94
rgrodem
Nytt Medlem
 
rgrodem sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 49
Innlegg: 1
rgrodem er på en erverdig vei
Smile

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

Da har jeg omsider laget denne. Brukte Ketolyse soya men stoppet etter 3dl. Følte det var nok. Hadde kanskje 30% av deigen igjen når jeg hadde smurt ut røra.
Har prøvd den pizzaen på bakemixen. Den var ikke noe god. Første gang spiste vi kun fyllet, andre gang var den litt bedre men kjente litt for mye av smaken fra første gang.

Denne var mer sånn at mann skrapte av fyllet og spiste deigen :-)

Jeg tok også og satte den inn igjen i ovenen på rist etter at den var ferdig. Da ble bunnen enda sprøere... Anbefales

__________________



Sist redigert av rgrodem : 27-01-08 kl 10:14.
rgrodem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 12:18   #95
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Denne ble jeg fristet til å prøve.

Er det stor forskjell på ketolyse soyaprotein, og den andre soyaproteinen du prater om?

Anyone?

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 12:34   #96
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

Ketolyse soyaprotein og vanlig soyaprotein er vel det samme, men ketolyse BAKEMIX er noe annet.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 12:36   #97
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ketolyse soyaprotein og vanlig soyaprotein er vel det samme, men ketolyse BAKEMIX er noe annet.

Jepp, det vet jeg.
Men er det forskjell på pris/karber eller noe som gjør at dere bruker andre merker soyaprotein?

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 12:46   #98
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

Det har vel kanskje mest med tilgjengelighet å gjøre. Soyaprotein finnes i så og si alle helsekoster, mens ketolyse soyaprotein må bestilles på nett eller selges i noen FÅ utvalgte butikker. For meg er det helt klart enklest å stikke innom nærmeste helsekost å kjøpe.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 17:16   #99
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

Denne er god,får 3 bunner av all den røra!

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 17:36   #100
dybsi
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 40
Innlegg: 14
dybsi er på en erverdig vei

Sv: Folkens, dette er PIZZA!!!

Prøvde pizzaen i dag eg. syns d va knall godt
komme nok te å laga den igjen.
litt godt me nåe forandring, he blitt mye kjøtt å grønnsaker i d siste.

dybsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Svar

Emneord
pizza


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dette er IKKE en sjamporeklame! Albertine Lavkarbo generelt 47 13-06-16 20:26
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no