Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvorfor opp i vekt i dag?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-10, 14:01   #1
nybegynner85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19
nybegynner85 er på en erverdig vei

Hvorfor opp i vekt i dag?

Hei!
Jeg har spist lavkarbo i 6 dager. Jeg har ikke bestemt meg for noen filosofi enda, det blir Ketolyse eller Atkins. Foreløpig tar jeg det litt gradvis. Jeg har holdt meg til 15 g kh per dag noen dager, andre dager har jeg ligget på det dobbelte. Jeg har hatt vektnedgang hver dag, fra 200-500 g. Jeg er kjempefornøyd med det! I tillegg føler jeg meg mye bedre i kroppen av dette kostholdet.

Problemet er at jeg i går trodde jeg at jeg var flink og spiste bra med fett og lite karbo, kanskje så lite som 15 g kh. I tillegg drakk jeg over tre liter væske (vann, fun light og ca 3 dl pepsi max). Men i dag viste vekta OPP 600 g!!! Hva skjer? Har jeg spist for mye fett? (Spiste meg riktignok stappmett til middag, det var så godt med løvstek!). I tillegg sov jeg bare 4 timer da jeg måtte opp 05.30. Kan det ha me saken å gjøre? Jeg skal ha mensen om noen dager. Kan det være årsaken til vektoppgangen? Ble litt demotivert nå... SÅ lite skal det til for å vippe meg av pinnen... Noen som kan komme med en forklaring? Eller må jeg bare være mer tålmodig?

nybegynner85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 14:03   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor opp i vekt i dag?

Du går ikke opp 600 gram fett over nattan. Det er vann i kroppen som kommer og går og sånn kommer det alltid til å være kroppen trenger også tid til å omstille seg på dette nye som skjer. Så bare fortsett som du gjør

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 14:45   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor opp i vekt i dag?

Hehe, du må absolutt være mer tålmodig, ja. Vekta varierer alt etter

  • hvor mye væske du har fått i deg (drikk mye, så slipper skjønner kroppen at den ikke trenger å holde på så mye vann)
  • hvor mye salt du har spist
  • syklusen din (kroppen min suger til seg 1-2 kg vann når jeg får mensen som den slipper litt etter litt etter noen dager)
  • hvor mye innhold det er igjen i tarmene
  • og også hvis man trener hardt, så suger musklene til seg vann (jeg gikk opp 1,5 kg to dager på rad en gang)

Mange klarer ikke å veie seg hver dag, men man kan fint gjøre det hvis man bare lærer seg hva vektoppgangen betyr slik at man ikke blir demotivert. Går man 600g opp fra en dag til neste, så er det enten bare vann, eller så har du kanskje ikke bæsjet? Med mindre du har spist absurde mengder mat så vil du ikke klare å gå opp 600g fett fra en dag til neste.

Så fortsett med lavkarbo, du! Nå i begynnelsen er det så godt som bare vann som kroppen har kvittet seg med, men det er ingen grunn til å slutte for den kommer til fettet også. Vanlig vektnedgang ligger en plass mellom 0,5kg og 1kg i uka, men det går som regel i rykk og napp - særlig for oss kvinner. Ikke uvanlig at jeg går 3 kg en uke og så stå stille i en måned liksom.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 17:50   #4
nybegynner85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19
nybegynner85 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor opp i vekt i dag?

Takk for svar, Nellie og Aeryth! Jeg skal holde fram som før, og være mer tålmodig. Det er lettere når man har snille folk som støtter en! Ha en fiiin kveld! Her er været nydelig, dog ikke særlig varmt. Men jeg skal uansett lese til eksamen som er på fredag. Wish me luck!

nybegynner85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Vet du hvorfor jeg går opp i vekt? Chantelle Lavkarbo generelt 18 17-06-09 21:16
Hvorfor står vekt og måleebånd stille? Sukra Lavkarbo generelt 9 25-02-09 21:36
Hvorfor går jeg ikke ned i vekt? Thalen Ketolysekuren 13 12-02-09 08:44
Jeg går OPP i vekt ... Hvorfor? MorStine Ketolysekuren 29 26-10-07 10:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no