Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Bacon med maltodekstrin

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-08-13, 16:01   #1
ronnyy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2013
Innlegg: 3
ronnyy er på en erverdig vei

Bacon med maltodekstrin

Hei hei.

Jeg er midt i første uka på Atkins, kan jeg spise dette baconet selv om det inneholder maltodekstrin? Det står jo at det er null karbo, så det er kanskje ubetydelige mengder? For maltodekstrin er karbohydrater, er det ikke?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bacon.jpg (214,0 KB, 7 visninger)
ronnyy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 17:13   #2
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bacon med maltodekstrin

Ja, maltodekstrin er karbohydrat, men her ser det ut til at de har brukt veldig lite. Så vidt jeg husker sier reglene at man kan angi 0% karbohydrater når det er under 1%. Jeg ville tatt sjansen, men kjøpt et renere bacon neste gang.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 23:29   #3
ronnyy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2013
Innlegg: 3
ronnyy er på en erverdig vei

Sv: Bacon med maltodekstrin

Okei, takker
Men er det noen som vet om det egentlig har noe å si at det er et gram karbo eller to i baconet hvis jeg uansett teller alle karbene jeg får i meg, og ikke overstiger 20 gram pr dag?


Sist redigert av ronnyy : 09-08-13 kl 23:54.
ronnyy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 00:01   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Bacon med maltodekstrin

Opprinnelig lagt inn av ronnyy, her.

Okei, takker
Men er det noen som vet om det egentlig har noe å si at det er et gram karbo eller to i baconet hvis jeg uansett teller alle karbene jeg får i meg, og ikke overstiger 20 gram pr dag?

Det er helt ok

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 10:04   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Bacon med maltodekstrin

Opprinnelig lagt inn av ronnyy, her.

Okei, takker
Men er det noen som vet om det egentlig har noe å si at det er et gram karbo eller to i baconet hvis jeg uansett teller alle karbene jeg får i meg, og ikke overstiger 20 gram pr dag?

Poenget er at de 20 SKAL brukes til grønnsaker, og ikke være salderingspost for tilfeldig sukker. Spis heller 22 gram karbo (og 20 fra grønnsaker) de dagene ... (Grønnsaker inneholder næringsstoffer - som i vitaminer og mineraler kroppen trenger - i motsetning til sukker, som bare er smak og kalorier.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 14:55   #6
ronnyy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2013
Innlegg: 3
ronnyy er på en erverdig vei

Sv: Bacon med maltodekstrin

Okei, skjønner.. Takk for svar

ronnyy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bacon Crisps/ Bacon Gull Mankell Spørsmål og svar 4 18-05-11 10:56
For mye bacon? janine75 Ketolysekuren 12 12-11-07 09:33
Bacon gilbertine Generell ernæringsdebatt 7 15-04-07 20:46
Bacon? Sprudle Spørsmål og svar 4 21-02-07 17:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no