Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 29-11-14, 12:28   #24326
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Vet du HVOR?

Jeg har brukt å kjøpe ruller med cellofan på blomsterbutikken.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 29-11-14, 14:22   #24327
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lager hjemmelaget kalender, men med småting. Men, min mor lurte på om hun kunne gi kalender, og da ble vi enige om å kjøpe halvparten av gavene hver... Ergo vet jeg at det blir halvparten "billigdritt" fra meg og halvparten dyre ting. men, siden han bare er tre skjønner han ikke pris enda. Får se hvor mye hun har tatt av og evt ta konfrontasjonen før neste runde.
Men, jeg kommer til å kjøre hjemmelagde kalendere. Han skal lære at det er omtanken og det ekstra arbeidet lagt ned som teller, ikke bare å kjøpe en billig sjokolade-kalender på nærmeste europris. Da kan man like gjerne droppe det. Poenget med advent er jo ikke at de skal få noe hver dag, men at de skal glede seg, ha forventning. Om de får samme sjokoladefiguren hver dag er det bare en rutine, ikke en spesiell hendelse.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 29-11-14, 14:26   #24328
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Julekalender går vel mye på tradisjoner. Jeg kjøper "billig sjokoladekalender" fordi at 1. Det er det jeg har fått hver jul, hele mitt liv, altså er det jul for meg. 2. Det er en bitteliten sjokoladebit, fremfor større godteriposer og esker.

Synes ikke det er noe rett eller galt hva adventskalender og juleforberedelser angår. Folk gjør det som gir dem noe.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 29-11-14, 14:37   #24329
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Julekalender går vel mye på tradisjoner. Jeg kjøper "billig sjokoladekalender" fordi at 1. Det er det jeg har fått hver jul, hele mitt liv, altså er det jul for meg. 2. Det er en bitteliten sjokoladebit, fremfor større godteriposer og esker.

Synes ikke det er noe rett eller galt hva adventskalender og juleforberedelser angår. Folk gjør det som gir dem noe.

Søster og jeg måtte enes om kalendergaver. Vi har begge poder i samme alder og både kalendre og julegaver ble diskutert. Problemet var bare det at søster har meeer enn nok av penger i forhold til meg. Så for at ungene ikke skulle bli skuffet dyr kontra billig så ordnet vi det slik. Julegaver er omtrent blitt ala konfirmasjonsgaver.. Hvem får dyrest og mest.. Blant ungene altså.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 29-11-14, 20:56   #24330
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Får se hva jeg gjør etterhvert som han vokser opp, om det blir hjemmelaget gavekalender med billige småting og opplevelsergaver, evt. en legoleke delt i 24 eller om vi bare holder oss til ferdigkjøpte kalendere.

Jeg har gjort lego-varianten en gang, men da kjøpte jeg bare ett ganske rimelig legosett til hver ungen og delte i tre. Et annet år kjøpte jeg et puslespill på sånn plate-ramme med motiv med mage flagg og delte opp slik at de fikk plateramma utenom og så en bunke flagg hver i en del kalenderluker og det var veldig populært! Men det skal sies at mine to er uvanlig opptatte av flagg, land og hovedsteder...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 29-11-14, 23:06   #24331
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg fikk gavekalender, det fikk alle vi søsknene. Men det var mer spenningen enn innholdet som var viktig. Vi hadde ikke så mye å rutte med, så mot normalt var det typ en bugg, en twistbit, klistremerker eller glansbilder, kanskje en ekstra fin julekule, sånne ting. På selve julaften var det en ekstra fin ting, som regel pene strømpebukser til julaften. Stas! Lager selv en til kjæresten, fordi han aldri har hatt noe sånt. Nå drar han bort en uke, så da blir det fem gaver på én dag når han først får den. For hans del er det mer omtanken i det, enn noe annet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 30-11-14, 19:15   #24332
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg var hos endokrinolog på fredag, og han sa jeg hadde lavt langtids blodsukker.
Men jeg glemte helt å spørre noe mer om det, for det var en del andre ting
som var mer prioritet på å spørre om.
Men nå lurer jeg på det om hva det har og si å sånn.

Og jeg er et spesielt tilfelle når det gjelder å spise vitaminer,
og skulle øke en del for det om

Men et av mine spørsmål var om vitamin mangelen hadde noe å si for sårheling,
og eventuelt hvilke vitaminer som kunne hjelpe.
Og så ser han litt på skjermen og det går et lys opp for han.
Jeg tror du har blodmangel som sekundær bivirkning av E-vit mangel.
Så nå skal jeg øke på det også

Dosetten er snart ikke stor nok til alt jeg skal ta

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 30-11-14, 19:31   #24333
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lavt langtidsblodsukker er vel en fin ting. Hva det betyr kommer vel helt an på. Har du diabetes? Det kan jo være "lavt i forhold til" også kan det være generelt lavt. Bra er det uansett.

Zink og visse B-, og C-vitaminer er bra for sårtilheling.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 30-11-14, 19:45   #24334
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Lavt langtidsblodsukker er vel en fin ting. Hva det betyr kommer vel helt an på. Har du diabetes? Det kan jo være "lavt i forhold til" også kan det være generelt lavt. Bra er det uansett.

Zink og visse B-, og C-vitaminer er bra for sårtilheling.

Og selen..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 30-11-14, 20:04   #24335
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Lavt langtidsblodsukker er vel en fin ting. Hva det betyr kommer vel helt an på. Har du diabetes? Det kan jo være "lavt i forhold til" også kan det være generelt lavt. Bra er det uansett.

Zink og visse B-, og C-vitaminer er bra for sårtilheling.


Og når det gjelder vitaminer så tar jeg også zink, c-vit og b-vit i sprøyter.
Men det er så stor mangel jeg har at det er i følge spesialisten hele
total bilde på vitamin mangelen som er problemet med sårheling og fatigue.
Så det stresser jeg ikke med

Har ikke diabetes, skal ringe legen i morgen og høre verdien.
Det var bare det med langtids blodsukkeret jag var usikker på.
Men vis det er en fin ting så tenker jeg ikke mer på det, jeg reagerte bare
på kommentaren fra legen.

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 30-11-14, 20:22   #24336
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Og når det gjelder vitaminer så tar jeg også zink, c-vit og b-vit i sprøyter.
Men det er så stor mangel jeg har at det er i følge spesialisten hele
total bilde på vitamin mangelen som er problemet med sårheling og fatigue.
Så det stresser jeg ikke med

Har ikke diabetes, skal ringe legen i morgen og høre verdien.
Det var bare det med langtids blodsukkeret jag var usikker på.
Men vis det er en fin ting så tenker jeg ikke mer på det, jeg reagerte bare
på kommentaren fra legen.

Høyt langtidsblodsukker er tegn på diabetes, insulinresistens og sånt. Lavt er ikke tegn på noe dårlig.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 30-11-14, 21:27   #24337
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Høyt langtidsblodsukker er tegn på diabetes, insulinresistens og sånt. Lavt er ikke tegn på noe dårlig.

Supert, å takk for svar

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 30-11-14, 21:58   #24338
pumkin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2014
Innlegg: 4
pumkin er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei :-) Jeg håpet noen kan hjelpe meg og at jeg har kommet til rett tråd.
Jeg lurer på om Chit Chats drops har karber man bør unngå?

Varedeklarasjonen angir at den har 95 kcal. At den er søstet med sorbitol, aspartam, acesulfam-K og aromaer. Det står også at den har kolhydrat 95G, hvorav sokcerarter 0 G, og Polyoler 95 G.
Polyoler? Hva er det tro?

pumkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins
Gammel 01-12-14, 00:15   #24339
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har en venn, en mann, som er gift og alt. Jeg vil gi ham en "julehilsen" i form av en -blomst-plante-

Hva kan jeg skrive på ett kort??

Vi er gode venner, kjenner også kona, så vil skrive til Mr. XX med familie, men hva kan jeg ellers skrive? uten å lage trøbbel. liksom..

Vi møtes offentlig, og ikke privat, men han har nok utvist mer enn "normal" høflighet. Vil ikke skape trøbbel for noen, men ønsker å sende en hilsen.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 01-12-14, 00:16   #24340
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

med normal høflighet mener jeg ikke kyss eller sånn. hehe

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 01-12-14, 07:28   #24341
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg har en venn, en mann, som er gift og alt. Jeg vil gi ham en "julehilsen" i form av en -blomst-plante-

Hva kan jeg skrive på ett kort??

Vi er gode venner, kjenner også kona, så vil skrive til Mr. XX med familie, men hva kan jeg ellers skrive? uten å lage trøbbel. liksom..

Vi møtes offentlig, og ikke privat, men han har nok utvist mer enn "normal" høflighet. Vil ikke skape trøbbel for noen, men ønsker å sende en hilsen.

"Takk for hyggelig samarbeide i året som gikk" eller noe sånt?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 01-12-14, 09:48   #24342
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Faren min får veldig mye sånt gjennom jobben, da skriver de som regel "Ønske en geldelig jul til deg og dine" og slikt. Evt "Takk for god hjelp" eller "godt samarbeid" o.l.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 01-12-14, 20:02   #24343
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har far sin gamle oppskrift på sild, men fant ikke matjesild som det stod i oppskriften. Og fikk på butikken anbefalt krydder sild. Så det kjøpte jeg, står nå å lager. Og ser plutselig på silden at den skal vannes ut i 2-5 timer, gjerne blanding av vann og melk. Må jeg gjøre dette nå før jeg kan lage silden??


Det er nå 3 år siden far døde, og han laget en super goe sild, og dette året kan jeg selv klare å lage. Det har vært alt for trist til å kunne gjøre det. Men nå er jeg klar. Håper bare jeg får den like goe som han.
Har jo oppskriften, men det er alltid egne måter å gjøre ting på.
Å det står så fint i slutten av oppskriften: "Dette blir det store mengder av, men man har vel da venner"

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 02-12-14, 00:37   #24344
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tusen takk for så mange svar!! Setter pris på det!! :-)

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 02-12-14, 00:52   #24345
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

"Takk for hyggelig samarbeide i året som gikk" eller noe sånt?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Faren min får veldig mye sånt gjennom jobben, da skriver de som regel "Ønske en geldelig jul til deg og dine" og slikt. Evt "Takk for god hjelp" eller "godt samarbeid" o.l.

Takk, ja holde det litt høflig og sånn. Er mest vant med å skrive julekort til familie og nære venner, og da blir det annerledes.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 02-12-14, 22:51   #24346
Marilyn
Medlem
 
Marilyn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lommedalen
Alder: 37
Innlegg: 210
Marilyn er på en erverdig veiMarilyn er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg lager hjemmelaget kalender, men med småting. Men, min mor lurte på om hun kunne gi kalender, og da ble vi enige om å kjøpe halvparten av gavene hver... Ergo vet jeg at det blir halvparten "billigdritt" fra meg og halvparten dyre ting. men, siden han bare er tre skjønner han ikke pris enda. Får se hvor mye hun har tatt av og evt ta konfrontasjonen før neste runde.
Men, jeg kommer til å kjøre hjemmelagde kalendere. Han skal lære at det er omtanken og det ekstra arbeidet lagt ned som teller, ikke bare å kjøpe en billig sjokolade-kalender på nærmeste europris. Da kan man like gjerne droppe det. Poenget med advent er jo ikke at de skal få noe hver dag, men at de skal glede seg, ha forventning. Om de får samme sjokoladefiguren hver dag er det bare en rutine, ikke en spesiell hendelse.

Jeg lagde pakkekalender i fjor, og hun viste mindre interesse til den enn til lego- og sjokoladekalenderen hun har i år. Hun er straks 4.
I dag åpnet hun luka på sjokoladekalenderen og sa "Åh, sjokolade i dag også! Sjokolade er det beste jeg vet!".
Så "billig sjokoladekalender" settes minst like stor pris på som hjemmelaget pakkekalender når de er små.

En liten unge vet ikke forskjellen på en hjemmelaget pakkekalender og en ferdig kjøpt en. De får en luke å åpne eller en pakke å åpne, og er fornøyde med det.

__________________
Marilyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 03-12-14, 10:16   #24347
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Med møbelfett eller en sånn fettboks du kjøper i skobutikker, nøytral. Bruk svamp og ta bit for bit og gni godt inn. Ikke mye fett av gangen.

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Sivensvans, du kan også bruke et strykejern for å fjerne mest mulig av stearin som har gått inn i veska. Legg et kjøkkenhåndle eller tørkepapir i mellom . Ikke bruk veldig sterk varme.

Tusen takk igjen, Anne!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :)
Gammel 03-12-14, 12:11   #24348
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kalender trenger ikke å være verken pakker eller sjokolade, poenget er jo at man skal telle ned til julaften. Kan være aktiviteter man gjør sammen også.
Jeg har vel hatt pakkekalender en gang når jeg bodde hjemme, ellers gikk det i twist kalender eller sjokoladekalender.
Det funka for meg Har ikke tatt skade av det.

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo.
Gammel 03-12-14, 12:35   #24349
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er like spennende og stas hver dag, å se hva det er bilde av på sjokoladen. Finne rett tall på kalenderen. Osv. Et slags koselig rituale hver morgen.

Husker da jeg var "liten" pleide vi å snakke om hva det var "bilde" av, når vi gikk til skolen.

Synes rett og slett det er motbydelig å uttale at noens tradisjoner er bortkastet. Empati er visst mangelvare rundt omkring.

__________________

Sist redigert av nellie : 03-12-14 kl 12:46.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 03-12-14, 12:43   #24350
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noen som har prøvd å lage mandelsmør med en Magic Bullet?

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no