Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fristelser!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-05-11, 13:01   #1
xRainx
Medlem
 
xRainx sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 35
Innlegg: 72
xRainx er på en erverdig vei
Unhappy

Fristelser!

Jeg veide meg i sted (ja jeg vet, skal ikke veie før på veiedag...) og jeg har gått ned fem kg siden jeg starta! Har aldri gått ned så mye før, fikk jo sjokk.
Men jeg har drømt i natt og drømmer fortsatt om snop. Har lyst å kjøpe meg en DIGER pose med smågodt og en flaske med brus og gå helt amokk. Er et grusomt stort sug etter det. Må beherske meg noe voldsomt for ikke å løpe ned til butikken. Alt jeg tenker på er hvor nydelig det hadde vært med sjokolade, saltet snop osv... Åherregudhvorformådetværesåvanskeliiiiig?
Jeg har jo gått ned, føler meg igrunn vel (utenom at magen er helt kaos), målet for å bli tynn er jo nærmere.

HJELP!
Hva gjør dere andre når dere får et så supertstort behov?
Er så godterisjuk at jeg nesten vil grine.

xRainx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt Lindberg, litt tips fra andre og litt egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 13:09   #2
lillemy01
Medlem
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 67
lillemy01 er på en erverdig vei

Sv: Fristelser!

En ting som har hjulpet meg VELDIG det er sukkerfri gele med hjemmelaget vanilje saus. Kjempe godt!

lillemy01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 13:58   #3
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Fristelser!

Ost stekt i mikro'n, med ulike krydder, med salsa til! namme. Farlig godt!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 14:21   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Fristelser!

Hva med litt pisket krem og bær? Eller sjokomousè?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 14:22   #5
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Fristelser!

6 ulike ting man kan spise når man fyser:

1. Kavli osteskiver stekt i 3 minutter i ovnen....når man har lyst på potetgull.

2. Gele laget av en pose gelantinpulver, 3 dl funlightsaft og 7 dl vann...når man har lyst på noe søtt som f.eks smågodt

3. Pisket krem m/bringebær...når man har lyst på noe søtt.

4. Eggedosis av egg og splenda/e.l

5. Lovlig sjokolade... f.eks Cloetta eller Cavalier

6. Gulost i skiver...deilig å mumse og stiller veldig ofte søtsuget.

Men ingenting er bedre enn å klare å være sterk... drikk vann med isklumper og tenk at i morgen er du en dag nærmere til å være tynnere enn du er nå... og etterhvert går faktisk søtsuget over.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 21:44   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Fristelser!

Sjokoladekrem:

Litt fløte piskes til krem
Ha i kakaopulver etter smak og sukrin til slutt.
Enda bedre med litt friske bær synes jeg, noen rips eller bringebær f.eks.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 21:54   #7
wafle4
Juniormedlem
 
wafle4 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 33
wafle4 er på en erverdig vei

Sv: Fristelser!

pisket fløte med splenda og litt cottage chesse. Blir som riskrem, ha på noen knuste jordbær med splenda som rød saus. Eller sjokoladebarene til atkins.

wafle4 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: minst mulig karbo Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 23:00   #8
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fristelser!

Opprinnelig lagt inn av xRainx, her.

Jeg veide meg i sted (ja jeg vet, skal ikke veie før på veiedag...) og jeg har gått ned fem kg siden jeg starta! Har aldri gått ned så mye før, fikk jo sjokk.
Men jeg har drømt i natt og drømmer fortsatt om snop. Har lyst å kjøpe meg en DIGER pose med smågodt og en flaske med brus og gå helt amokk. Er et grusomt stort sug etter det. Må beherske meg noe voldsomt for ikke å løpe ned til butikken. Alt jeg tenker på er hvor nydelig det hadde vært med sjokolade, saltet snop osv... Åherregudhvorformådetværesåvanskeliiiiig?
Jeg har jo gått ned, føler meg igrunn vel (utenom at magen er helt kaos), målet for å bli tynn er jo nærmere.

HJELP!
Hva gjør dere andre når dere får et så supertstort behov?
Er så godterisjuk at jeg nesten vil grine.


Når jeg får lyst på noe godt, hjelper det ofte med et glass kaldt vann, eller å spise noe fett og godt. Masse gode forslag ovenfor, ellers kan du jo prøve:

- Egg i skinke-frakk: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26269 (Men jeg pleier ikke å bruke hele egget, bare plommen. Ellers blir det alt for mektig..)
- Sprøstekt ost med dipp
- Grønnsaker som agurk, selleri, små brokkolibuketter ol. og en god dipp.
- Avokado med reker og rømme (og sitronpepper eller press litt sitron over).
- Sprøstekt bacon

Disse lagde jeg en del før, når søtsuget meldte seg:
- Mascarponekuler med kakao og sukrin, rullet i kokos.

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 23:21   #9
wafle4
Juniormedlem
 
wafle4 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 33
wafle4 er på en erverdig vei

Sv: Fristelser!

glemte å nevne bacongull, det ekte som er laget av svinesvor. nydelig sammen med en atkinsbar og pepsi max.

wafle4 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: minst mulig karbo Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 23:51   #10
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Fristelser!

Nå er jeg ingen ekspert på din filosofi, men jeg på ketolyse drikker pepsi max så det tyter ut av ørene,og jeg tåler det. Det hjelper alt sug for meg når det gjelder søtt.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 10:21   #11
xRainx
Medlem
 
xRainx sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 35
Innlegg: 72
xRainx er på en erverdig vei

Sv: Fristelser!

Tusen takk for masse gode råd og tips!
Samboeren min hjalp meg ved å nekte meg inn på butikken, men han overrasket meg med jogurt (han fant jogurt med lav karbo!!!). Men ble ikke så mindre snopsjuk av det.

Jeg ser dere skriver om splenda og sukrin og annet "lovlig" søtt... Påvirker det ikke dietten? Jeg har fått en rar tanke på at "alt som er godt og søtt er farlig"-greie, og når jeg drikker Fun Light så våger jeg ikke så mye i redsel for at jeg går opp eller står helt stille...
Hva er deres erfaring?

xRainx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt Lindberg, litt tips fra andre og litt egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 10:34   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fristelser!

Opprinnelig lagt inn av xRainx, her.

Tusen takk for masse gode råd og tips!
Samboeren min hjalp meg ved å nekte meg inn på butikken, men han overrasket meg med jogurt (han fant jogurt med lav karbo!!!). Men ble ikke så mindre snopsjuk av det.

Jeg ser dere skriver om splenda og sukrin og annet "lovlig" søtt... Påvirker det ikke dietten? Jeg har fått en rar tanke på at "alt som er godt og søtt er farlig"-greie, og når jeg drikker Fun Light så våger jeg ikke så mye i redsel for at jeg går opp eller står helt stille...
Hva er deres erfaring?

Digger samboeren din

Nei, selv om ting er "lovlig" på lavkarbo så er det ikke dermed sagt det er bra for en....
Og mange opplever ( meg selv inkludert) at inntak av søtstoff trigger søtbehovet videre. Og man ender opp med å gå med søtbehov hele tiden.

Det aller beste er å ikke erstatte søtt med søtt. Ikke lett, jeg vet. Men klarer man å ungå det, og holder ut de 3-4 første dagene med abstinensene, så blir det som oftest lettere.
Mitt råd nå du har slike raptuser er å finne deg mat. Egg/bacon, ost, pålegg. Og et godt glass vann. Babybel-osten har "redda" meg mange ganger.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 10:59   #13
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Fristelser!

Alt lovlig søtt, eller søtt generelt, triggrer søtsuget til å fortsette, så med mindre du kutter alt av søtt ut så blir du ikke søstsug fri heller. Jeg er fortsatt i stadiet hvor jeg gir litt F i suget og drikker brus og spiser søtt når jeg vil. Jeg kan kutte det ut når jeg er klar selv hører mye drittslenging om hvor dumt det er å ikke kutte ut søtt med en gang, og andre belæringer om hvorfor jeg MÅ, men jeg kunne ikke ha brydd meg mindre Jeg går ned i vekt, jeg har det ikke travelt, og jeg unner meg søtt når jeg vil. Det er sånn jeg trives, og det er det som gir lyst til å fortsette dietten. En viss frihet.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 11:11   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fristelser!

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Alt lovlig søtt, eller søtt generelt, triggrer søtsuget til å fortsette, så med mindre du kutter alt av søtt ut så blir du ikke søstsug fri heller. Jeg er fortsatt i stadiet hvor jeg gir litt F i suget og drikker brus og spiser søtt når jeg vil. Jeg kan kutte det ut når jeg er klar selv hører mye drittslenging om hvor dumt det er å ikke kutte ut søtt med en gang, og andre belæringer om hvorfor jeg MÅ, men jeg kunne ikke ha brydd meg mindre Jeg går ned i vekt, jeg har det ikke travelt, og jeg unner meg søtt når jeg vil. Det er sånn jeg trives, og det er det som gir lyst til å fortsette dietten. En viss frihet.

Jeg syns ikke det er drittslenging å råde folk å kutte ut søtt. Ei heller belæring
Jeg gir de rådene utfra egen erfaring.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 11:14   #15
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Fristelser!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg syns ikke det er drittslenging å råde folk å kutte ut søtt. Ei heller belæring
Jeg gir de rådene utfra egen erfaring.

Nei, jeg nevnte forsåvidt ingen navn her, og jeg tar ikke alle under en kam. Jeg har bare fått med meg en del som slenger litt med leppa om en ikke gjør som de vil at du skal gjøre osv. Og belæringer flommer det av her, det har også flere påpekt.
Du, Gerd er ganske flink til å forklare på en nøytral måte så du må ikke ta deg nær av det jeg skrev her

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 12:25   #16
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fristelser!

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Nei, jeg nevnte forsåvidt ingen navn her, og jeg tar ikke alle under en kam. Jeg har bare fått med meg en del som slenger litt med leppa om en ikke gjør som de vil at du skal gjøre osv. Og belæringer flommer det av her, det har også flere påpekt.
Du, Gerd er ganske flink til å forklare på en nøytral måte så du må ikke ta deg nær av det jeg skrev her

Nei, jeg tar meg ikke nær av det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 14:57   #17
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Fristelser!

Jeg synes ofte det hjelper godt med en kopp kaffe med en god fløteskvett oppi når jeg fyser på noe søtt. Evt en babybelost eller et stykke blåmuggost.
Hvis det er 'plukkegodt' man vil drive med, så kanskje baconcrisp eller noen nøtter kan gjøre susen?
Jeg er forøvrig også enig i at det er lurt å holde seg mest mulig unna alle former for søtning...

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 22:45   #18
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: Fristelser!

Jeg velger å spise godteri eller "ordentlig brus" eller hva det enn er når jeg får lyst på det. Er ikke så ofte, men av og til. Det er mest fordi jeg er livredd de sukker-erstatningene fordi at man vet ikke like godt hvilke bivirkninger de kan ha for kroppen i det lange løp. Greit nok at vanlig sukker gjør en feit, men vi vet iallefall at det gjør oss feit, men sånt "falsk"-sukker føler jeg ikke vi vet nok om men det er bare min noia som gjør det da jeg har jo forøverig stoppet å gå ned i vekt å, om det er fordi jeg har nådd normalen eller av andre grunner aner jeg ikke, så kanksje ikke så lurt å høre på meg ;p hehe

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 22:58   #19
xRainx
Medlem
 
xRainx sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 35
Innlegg: 72
xRainx er på en erverdig vei

Sv: Fristelser!

Jeg bestemte meg for å ha en snopkveld med sukkerholdig brus og smågodt, og handlet inn. Men etter en slurk av brusen og en bit av godteriet ble jeg kjempekvalm, og er det ennå. Jeg som ELSKER godteri! Synes det smaker for sterkt og for søtt - ikke minst kvalmende. Så godteriskålen kunne jeg bare sette bort (men får ikke lov, samboeren min får hvertfall kose seg).
Så merkelig og rart at det har forandret seg så fort! Kanskje samvittigheten spiller inn, at det er mentalt også. Men litt trygt, for siden jeg har fått en litt dårlig erfaring på godteri så kanskje jeg holder meg mer unna det og søt-suget heller går over på noe sunt!

Synes babybel er dyrt! Men kjøpte meg det likevel, er så godt å bare hente en å gnage på når jeg ser en film. Samboeren min så rart på meg, henta seg en selv og syntes det ikke var så verst. Jeg påvirker andre rundt meg!

De andre tipsene skal jeg skrive opp på et ark og henge det på kjøkkenet, så har jeg litt mer tips tilgjengelig.

Tusentusen takk alle sammen! Dere er herlige!!!!

xRainx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt Lindberg, litt tips fra andre og litt egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 23:16   #20
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Fristelser!

Opprinnelig lagt inn av xRainx, her.

Jeg bestemte meg for å ha en snopkveld med sukkerholdig brus og smågodt, og handlet inn. Men etter en slurk av brusen og en bit av godteriet ble jeg kjempekvalm, og er det ennå. Jeg som ELSKER godteri! Synes det smaker for sterkt og for søtt - ikke minst kvalmende. Så godteriskålen kunne jeg bare sette bort (men får ikke lov, samboeren min får hvertfall kose seg).
Så merkelig og rart at det har forandret seg så fort! Kanskje samvittigheten spiller inn, at det er mentalt også. Men litt trygt, for siden jeg har fått en litt dårlig erfaring på godteri så kanskje jeg holder meg mer unna det og søt-suget heller går over på noe sunt!

Synes babybel er dyrt! Men kjøpte meg det likevel, er så godt å bare hente en å gnage på når jeg ser en film. Samboeren min så rart på meg, henta seg en selv og syntes det ikke var så verst. Jeg påvirker andre rundt meg!

De andre tipsene skal jeg skrive opp på et ark og henge det på kjøkkenet, så har jeg litt mer tips tilgjengelig.

Tusentusen takk alle sammen! Dere er herlige!!!!

Så godt da!
Det er akkurat dette som skjer hver gang jeg planlegger høykarbodag også! Kjøper det jeg tror jeg har lyst på, spiser 1 bit og er møkklei og vil ikke ha mer Lavkarbo er kjempekjekt! Hadde ALDRI trodd jeg hadde greid å la noe godt få stå i fred!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 11:53   #21
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Fristelser!

Siden du har valgt Lindberg-ish som filosofi antar jeg at du ligger rundt 150 karber om dagen? Erfaringsmessig blir jeg selv mer søtsyk når jeg ligger høyt i karber, enn når jeg ligger i ketose med rundt 20 om dagen.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 13:48   #22
xRainx
Medlem
 
xRainx sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 35
Innlegg: 72
xRainx er på en erverdig vei

Sv: Fristelser!

Egentlig så aner jeg ikke helt hvor mye jeg får i meg. Jeg sjekker innholdet i maten, på hvor mye karbohydrater det er pr 100 gr, og jeg går ikke over 10. Kan hende av og til at det blir 11 og 13, men helst under 10.
Jeg gjør det kanskje feil, for jeg kan ikke så mye om det utenom den enkle måten. Men jeg går hvertfall ned

__________________
"Some people never go crazy
What truly boring lives they must lead"
- W.A.S.P. - Arena Of Pleasure
xRainx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt Lindberg, litt tips fra andre og litt egenkomponert. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fristelser & motivasjon Anos Lavkarbo generelt 5 13-03-11 06:51
Faller snart for fristelser HIS Ketolysekuren 5 02-06-08 11:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no