Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

For "seint" for meg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-13, 00:16   #1
Smelia
Medlem
 
Smelia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 36
Innlegg: 74
Smelia er på en erverdig vei
Question

For "seint" for meg?

Hei! Har ete lavkarbo kosthold før og gjekk då ned ca 10 kg. Siste året har eg ete meir og meir karbohydrater igjen, men har holdt vekta. I sommar vart eg gravid og begynte på 80 kg. Tenkte at eg skal IKKJE gå opp meir enn 10-15 kg i dette svangerskapet. Forrige gang gjekk eg opp 35+ i vekt... Har ikkje ete lavkarbo i dette svangerskapet og no har vekta jammen bikka 90 og eg har fortsatt 3 måneder igjen til eg skal føde. Er det for "seint" for meg å begynne på lavkarbo no? Og om eg virkelig går inn for meg og legge meg på en kostholdsplan som inneheld f.eks max 50-100 gram karbohydrat pr dag--- vil eg då muligens gå ned i vekta eller vil eg stabilisere vekta og ikje gå meir opp? veit det her e vanskelig å svare på då alle kropper er forskjellige. men spennande å høyre om andre som har gjort det og erfaringer? sette stor pris på svar.. vil ikkje gå så mye meir opp i vekt... alt som kommer på skal også av.........

Smelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 00:22   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: For "seint" for meg?

Nei, det er ikke for sent. Hold deg rundt 100 karbohydrater. Kanskje du stopper opp, men sannsynligvis så vil du fortsatt gå litt opp. Det er jo baby, vann osv inne i der som også stadig veier mer og mer.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 00:25   #3
Smelia
Medlem
 
Smelia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 36
Innlegg: 74
Smelia er på en erverdig vei

Sv: For "seint" for meg?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Nei, det er ikke for sent. Hold deg rundt 100 karbohydrater. Kanskje du stopper opp, men sannsynligvis så vil du fortsatt gå litt opp. Det er jo baby, vann osv inne i der som også stadig veier mer og mer.


Hadde håpt på å kun legge på meg dei normale 12 kg denne gang.. så håper på det. helst skulle eg bare sett 89,9 resten av svangerskapet... e psykisk det der når eg slanka meg hoppa eg i taket då eg såg 79,9 ... <3 ... gleda meg til eg kan sjå 69,9

Smelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 00:38   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: For "seint" for meg?

Jeg gikk opp minimalt de første månedene. Tror det var noe sånn som 4 kg etter 25 uker. Fikk påvist "nesten" svangerskapsdiabetes i uke 30 og fikk beskjed om å gå over på streng lavkarbo. Kutte ut melk, frukt osv. Klarte å holde meg i sjakk og gikk kanskje opp 4-5 kg til frem til ca uke 38. Da gadd jeg ikke mer, spiste akkurat det jeg ville og føk opp type 8 kg på tre uker. Gikk ikke ned en milligram etter fødselen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 00:40   #5
Smelia
Medlem
 
Smelia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 36
Innlegg: 74
Smelia er på en erverdig vei

Sv: For "seint" for meg?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg gikk opp minimalt de første månedene. Tror det var noe sånn som 4 kg etter 25 uker. Fikk påvist "nesten" svangerskapsdiabetes i uke 30 og fikk beskjed om å gå over på streng lavkarbo. Kutte ut melk, frukt osv. Klarte å holde meg i sjakk og gikk kanskje opp 4-5 kg til frem til ca uke 38. Da gadd jeg ikke mer, spiste akkurat det jeg ville og føk opp type 8 kg på tre uker. Gikk ikke ned en milligram etter fødselen.


Oj ! ikkje ned noe etter fødsel? det var rart når eg fødte sist gikk eg ned 20 kg på ei uke og så resten etter 3 mnd.. men dei andre "ikkje gravid" kiloene er ikje så lett å få av den kroppen her.. men men ... alle er vi forskjellige

Smelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 00:49   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: For "seint" for meg?

Nope. Skulle ikke tro babyen og alt hadde veid noe i det hele tatt. Men jeg led av "ekstremt ammestress". Sikkert derfor.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 02:30   #7
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: For "seint" for meg?

Jeg bytta til lavkarbo da det var litt over tre mnd igjen av et svangerskap.

Har prøvd svangerskap og ammeperiode både med og uten lavkarbo, og vil sterkt anbefale lavkarbo. Fungerte mye bedre. Mer energi, slapp å bli så veldig sulten og tørst og hadde jevnt blodsukker i ammeperioden.

Jeg gikk opp omtrent 11 kilo i begge svangerskap. I det første gikk jeg opp mest mot slutten, i det andre gikk jeg opp mer i starten men så flatet det ut etterhvert.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"? FrkMarge Trening 15 22-03-12 11:22
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 15:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 20:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 11:59
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 02:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no