Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

September-startere!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-09, 19:38   #51
Rav81
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 45
Rav81 er på en erverdig vei

Re: September-startere!

I dag har jeg slitt mye med matlyst.

Til frokost spiste jeg 2 Oopsie-roll med Creme Cherie og meierismør + 1 avocado med ferdigkjøpt rekesalat

Lunsj var en håndfull isbergsalat,noen agurkbiter,litt rødløk,2 skeier Apetina fetaost og en halv avocado med rekesalat. Lunsjen dekket maks en halv middagstallerk (liten sådan).

Til middag spiste jeg en liten øse av hjemmelaget fiskegryte med sei,reker,fløte,paprika,sopp og purreløk.

Jeg tenker at jeg burde spist noe da jeg sikker ikke har fått i meg tilstrekkelig av hverken dett, protein eller karbo, men aner ikke hva. En del av meg er uggen og kvalm mens en annen del kunne tenkt seg å spist smeltet ost med masse fett :grøss:

Rav81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 21:21   #52
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: September-startere!

Frokost i dag var for meg en tomat. Forsov meg (første gang noen sinne, tror jeg). Tomat var det eneste jeg kunne nappe med meg i farta. Prioriterte å få på trynet fremfor å spise gitt...

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 21:41   #53
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: September-startere!

Jeg er en forholdsvis slank mann, 40 år, som startet helt i slutten av august, ikke på grunn av vekt, men på grunn av at jeg har lyst til å leve et friskt liv uten diabetes, kreft, allergier, hjerte og kar sykdom osv.
Bi effekter? Ja, alle som en. Jeg har vært svimmel, hatt hjertebank, svetter mye mer (er varmere), ekstremt vondt i musklene, spesielt i lårenes forside, og verk i leddene. Hodet fungerte også dårlig, det var som om jeg ikke klarte å tenke klart. Var også veldig sliten, og litt kvalm til tider. Nå skal det legges til at jeg er en ganske så strikt LCHF, og karboene her kan telles på 1 hånd. Nåvel, iblant 2. Min kost baserer seg på fett. Deretter hiver vi på litt protein, og kanskje en grønnsak, om jeg får lyst. Maten min består av mye fett, siden jeg løper halvmaraton, og trenger derfor mye energi. Ja, det går an å løpe på fett, men kroppen trenger tid til å trene opp fettforbrenningen, og det er IKKE så morsomt å gjøre det, men når det er gjort.....du kan løpe, og løpe, og løpe. Fett er garantert bedre en karbo når det gjelder uholdenhetsidretter. Jeg er forøvrig 182 høy, veide 85 kilo, og vekta sto bom stille, har gjort i et år nå, selv om jeg løper mange mil i uka. skifta over til Lavkarbo i August, og strikt LCHF rundt den 30.8.
Vekta raste fra 84.7 til drøye 80 kilo på denne uka. Og denne uka har jeg heller ikke løpt.
Frokost i dag var dårlig, 3 egg, en teskje med smør. Lunch var 400 gram kylling, stekt i 100 gram smør, plus en håndfull wok og krydder uten sukker. Mellomåltid var rundt en hekto med blåmuggost, 42 % fett, og kvelds var 400 gram kjøttdeig, stekt i 100 gram smør, 2 dl med cremefraiche og en dose med taco saus, uten sukker.
En ganske kjedelig matdag, med andre ord, mest på grunn av dårlig tid. Pleier å inneholde mye mer fisk, bacon, fløte og sopp nå på høsten, men brakkeliv denne uka får ta skylda for det


Sist redigert av BitTorres : 08-09-09 kl 21:47.
BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 21:52   #54
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

Ja, drikker att sånt stort 0,4dl glass før måltid....det hjelper godt.

Tok en sånn ketosestix i sta...hmmm fikk utslag, nr 10. Nest svakeste.
Er det på en måte en indikasjon på at jeg ikke er flink nok, eller er det virkelig slik at utslag er utslag åkkesom?

-Og dersom det er slik, hvorfor har man da en skala og gå ut fra......?

Har lyst å gå på vekta også i morra..... Men vet ikke om jeg tørr...hehe....


Hei Jannicke.
Min erfaring er å rett å slett "drite"i (ikke på) ketostixen. De gir utslag på hvor mye ketoner du har i URINEN. Du kan drikke lite og få skikkelig mørkt lilla utslag, eller drikke som en kamel, og da får du ikke utslag i det hele tatt.
Jeg vet ikke hva du spiser, hva slags filosofi du har, men jeg fikk en veldig aha opplevelse etter et LCHF seminar i Sverige, da jeg forstod at hvis vi ikke får energi fra karbo, hvordan skal vi da få energi? Fett, vi må spise fett så det monner. I bøtter og spann, for å si det sånn Jo mer fett jeg åt, jo mer rant den forbannede kulen på magen av.
Men, som sagt, det er min erfaring..

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 21:55   #55
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Lillevoff, her.

Gårsdagens mat følger.

Frokost: To stekte egg og tre skiver bacon

Lunsj: Ost (St. Paulin, Brie med hvitløk og sopp)

Middag: Biff med fløtegratinert sopp og purre, to asparges og ost på toppen

Kvelds: Mozzarella og cherrytomat

Tror egentlig det ble litt i minste laget. Ser ut til at jeg bør ha "litt" karber til hvert måltid for at jeg ikke skal bli svimmel.

Det tror ikke jeg du skal. Svimmelheten er normal når kroppen din driver med sukkeravgiftning. Jeg hadde hele symptomregisteret ca en uke, med både hjertebank, svetting, svimmel, kvalme, smerter i muskler og ledd. Men det går over når "gifta" er ute. Husk at kroppen din trenger ikke karbo, de den trenger, lager den av fett og protein. Jeg synes din diett ser helt topp ut

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 22:04   #56
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Lillevoff, her.

Veiing i dag:
Ned 1,3 siden forrige tirsdag.
Mannen har gått ned 4 kg!

Er det ikke "litt" ergelig når gubben går ned mer??
Det synes jeg..... (på en sånn der godhjerta måte da altså....?

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 22:07   #57
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Dagens mat:
Frokost: 2 egg og 3 skiver bacon.
Lunch: eggeomelet, med fløte, paprika, bacon, salami, løk, ost, og peperonismøreost.
Middag: Himmelsk gryte (Greds oppskrift) og salat.
I kveld: 4 osteknekkiser, og 30 gr paranøtter.

En del glass pepsimax blir det her hos meg. Drikker greit med vann nå.

Fikk mensen i dag. Så der er forklaringen på det labre humøret i det siste....hehe.....

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 00:35   #58
Ingertuppa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: finnmark
Alder: 42
Innlegg: 20
Ingertuppa er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

heisann jeg startet for 13 dager siden så jeg er jo nesten inne i september har veiedag på onsdag så er spent på om det har skjedd no mere eller om det er stillstand.. håper vi kan hjelpe hverandre og støtte hverandre når det er tunge tider

masse klemmer fra nystartet ketolysejente

__________________


Ingertuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 05:56   #59
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

Er det ikke "litt" ergelig når gubben går ned mer??
Det synes jeg..... (på en sånn der godhjerta måte da altså....?

Hehe, Jeg er jo innstilt på det, så..

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-09, 22:46   #60
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

God kveld jenter

Ja hvordan har det gått med dere i dag?
Her har det gått relativt greit.
Men føler nok at det blir litt mye fløte her i gården.....
Og for lite trim....Ble ikke trim i dag, og dagens unnskyldning er; Mensen, med alt hva det medfører

Ja så var det dagens mat da. Tragisk lite inspirerende dette, men....
F= Omelett av 2 egg, fløte, og salami
L= Laks og eggerøre
M= Kyllingsnadder, med salat, og fløtegratinert brokkolo og blomkål.
Snaks: 30 gr paranøtter
Og totalt karbinntak er i skrivende stund 12.

vel, det var en liten stemningsrapport herrifra.
HVrdan er det med dere andre septemberjenter??

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 08:45   #61
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: September-startere!

Gårsdagens matinntak:
Frokost: En skive laks og en ostebit (jeg klarte nesten ikke å få ned det engang)
Lunsj: Salat med tunfisk, feta og olje over
Middag: Nada
Kvelds: Et par skive snadderbacon og litt kjøttdeig.
Snacks: Et par håndfuller baconcrisp
Jeg gikk ikke inn for å spise lite i går, men hadde rett og slett ikke lyst på mat. Dessuten måtte vi få grunna verandaen, og planen var egentlig å lage middag etterpå. Det ble såpass sent at det ble kvelds isteden, og da spiser jeg uansett ikke spesielt mye.

Men må si at det er deilig med denne dietten, at man ikke blir skrubbsulten. Det var ikke noe problem å male i flere timer uten mat. Veldig praktisk.

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 09:34   #62
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: September-startere!

Hei hei!
Jeg er igang med min runde to med Ketolyse, gjorde ett halvhjertet forsøk på en runde to i sommer som tryna skikkelig..
Jeg startet opp igjen på mandag og holder nå på med sukkeravvenning..Jeg er en sjokoholiker av rang og når jeg gikk på ketolyse i vinter\vår, hadde jeg en skikkelig ubehagelig start. Svettet, svimmel, kraftløs uggen, you name it! Foreløplig ser det ut til å gå bra!
Det beste trikset mot kvalme (selv om det virker umulig) er å spise mer.. De gangene jeg har følt meg kvalm, har det hjulpet veldig å lage en grøt med fløte, Time smør og litt( en teskje) Johannesbrødkjernemel. Smaker akkurat som fløyelsgrøt og gir masse fett.
Ellers ser en vanlig dag omtrent slik ut:

F:1: Brie skjært i biter, mengde etter hvor sulten jeg er.
2: Evnt halv boks cottage cheese med seterrømme, litt kanel

L: 1:Halv Ruccola salat (pose fra butikken) litt rød paprika, en neve agurk,litt vårløk e.l. fetaost, halv pakke kjøttdeig stekt i tine smør godt krydret. Litt oljedressing.
2: tre egg stekt i tine smør, pakken med bacon

M: 1: kjøttdeigform med brokkoli, løk, minimais, sopp, fløte, ost. STeker kjøttdeigen, smelter inn fetaost i kjøttet, heller over fløte og krydrer etter smak. Grønnsakene legges i bunn i en form, kjøttet med sausen legges over, masse ost, gratineres i ovnen.
2: Koteletter kokt brokolli, stekt sopp i smør med litt løk før det sures i fløte

K: Sjelden jeg spiser noe, kanskje noen osteskiver, litt ostechips e.l.
Jeg sliter litt med å få imeg nok vann, det gjorde jeg sist gang også. Men jeg har en flaske stående på pulten min, da går det lettere.

Lykke til videre alle sammen!

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 20:04   #63
susip3ws
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skodje
Innlegg: 9
susip3ws er på en erverdig vei
Smile

Sv: September-startere!

Hei jenter å gutter

E e ei jente på 20 som skal starte i september, skal bestille ikveld så får e håpe e får bynnt så fort som mulig Har 10-15 kg for mye på kroppen å gleda me til dei blir vekke Håpe e e velkommen her

susip3ws er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 23:05   #64
Ingertuppa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: finnmark
Alder: 42
Innlegg: 20
Ingertuppa er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av susip3ws, her.

Hei jenter å gutter

E e ei jente på 20 som skal starte i september, skal bestille ikveld så får e håpe e får bynnt så fort som mulig Har 10-15 kg for mye på kroppen å gleda me til dei blir vekke Håpe e e velkommen her

hva er det du må vente på?? bare å starte gik i en uke jeg uten boka.. bare leste litt innimellom her på nett.. hadde tenkt å vente til jeg hadde fått tak i boka, men fant ut at det var min unnskyldning til å utsette.. så jeg hoppa i det.

masse lykke til

__________________


Ingertuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 13:30   #65
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av susip3ws, her.

Hei jenter å gutter

E e ei jente på 20 som skal starte i september, skal bestille ikveld så får e håpe e får bynnt så fort som mulig Har 10-15 kg for mye på kroppen å gleda me til dei blir vekke Håpe e e velkommen her

Velkommen hit!
Jeg begynte på kuren uten å ha boken, men mange vil gjerne lese seg litt opp på forhånd og det er lurt. Da vet man sikkert hva som er anbefalt og ikke, samt at man får litt mer forståelse for hva som skjer i kroppen.
Hvis du velger å starte opp før du får boken, vil jeg anbefale deg å titte pp oppskriftene her inne, da får du masse inspirasjon. Konsetrer deg om ren mat og gode råvarer.
Lykke til!

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 14:14   #66
Bien
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Alder: 57
Innlegg: 7
Bien er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Heisann!

Jeg er helt ny her på forumet Jeg begynte på Atkins dietten på lørdag 5.september, og føler at jeg har kommet godt i gang. Første gangen jeg prøver lavkarbo, så jeg er spent på hvordan det går. Skal veie meg på lørdag, og da får vi se om det har hjulpet. Jeg har vel aldri vært på noen diett før, som gjør at jeg føler meg god og mett og tilfreds. Håper det fortsetter :jupp:


Bien

Bien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 14:51   #67
RuneKommune
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10
RuneKommune er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Hvorfor bare "god kveld jenter" Jannicke? Er ikke vi gutter velkommen?

RuneKommune er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 20:31   #68
Rav81
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 45
Rav81 er på en erverdig vei

Re: September-startere!

Ååååh....har så lyst på et glass hvitvin,men det er 36,40 g sukker per liter.

Er ikke det veldig mye??

Rav81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 21:01   #69
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av RuneKommune, her.

Hvorfor bare "god kveld jenter" Jannicke? Er ikke vi gutter velkommen?


Jooooooooooooooooooooooooo
Sorry gutter, er så vant til at det bare er jenter på de foraene jeg bevandrer på nett.....

Tiligi meg?? Plis......

Så klart dere gutta er like velkomne som noen av oss jenter....

Tar dennne til etterretning og sier
GOD KVELD MINE DAMER OG HERRER
Hehe, det ble litt bedre nå, det er heilt sant!! Takk for påminnelsen RuneKomune!!

Vel, her i gården har jeg i dag kommet opp på 11,8 karber.
F= 2 egg og 2 baconskiver
L= 1/2 grillet kylling og 100 gr kinakål, med 15 gr partydressing.
M= 2 hjemmelagde løvbiffer, 100 gr kinakål, og fløtegratinert brokkolig og blomkålgrateng.
Innimellom: totalt 40 gr paranøtter.

Spent på stix`n i kveld siden jeg spiste en svele i går og gikk på trynet ut av ketose


__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 05:22   #70
sgt.Pepper
Nytt Medlem
 
sgt.Pepper sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Alder: 48
Innlegg: 1
sgt.Pepper er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

HEi alle, kjekt å se at det er stort engasjement her

Jeg startet på Ketolyse torsdag 3.september.

Er vant med å spise mye og gdet gjorde meg litt skeptisk i starten. Men jeg lot det stå til, og ganske uplanlagt må jeg si. Har hatt en del venner som har gått/går på ketolyse så jeg har snappet med meg en del. Er offshore nå, og på nattskift, så det er vel egentlig alle forutsetninger for å mislykkes...

Jeg har spist til frokost (det blir altså middagsmat siden det er kl 18:00):
1/2 tallerken salat med rømmedressing eller olje/feta + rent kjøtt eller fisk og som oftest et kokt egg + 1-2 glass vann.

mellommat kl 21:
4 skiver ost + majones ,jaja sykt...

Lunch kl 00:00
1/2 tallerken salat med olje el. dressing+ kjøtt eller fisk eller ost+pålegg av kjøtt eller fisk.+ vann eller et LITE glass PepsiMax.

Mellommat 03:00
som klokken 21

Kvelds/Middag kl 07:00
Egg eller speilegg+omelett+ 3-5 skiver bacon+ av og til en karbonade eller pølse. + en del agurk og tomat

Ellers drikker jeg både vann og kaffe og te innimellom.

Det hadde vært supert om noen med peiling kunne sagt litt om dette, gikk faktisk ned fra 115,1 til 112,5 kilo første uka (7 dager), men nå etter 9 dager stod jeg på 112,7 uten at jeg har endret noe. Vet at det høres hysterisk ut, og jeg skal egentlig ikke veie meg før torsdag igjen. Men jeg lurer på om jeg kanskje får i meg lite fett (hvor snålt høres ikke det ut)?
OG så lurer jeg på om spørsmålstegnet skal stå før eller etter den forrrige parantesen?

Har troen på dette, trener også jevnlig, men ikke så mye som de første dagene, fytti H... da ble jeg dårlig..

Takknemlig for råd ang "menyen min"

Lykke til alle Septemberstartere!!

sgt.Pepper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: keto/egen Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 07:58   #71
RuneKommune
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10
RuneKommune er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Selvfølgelig er du tilgitt Jannicke

RuneKommune er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 11:56   #72
sandza
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: sande i vestfold
Alder: 37
Innlegg: 25
sandza er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

hei alle sammen

jeg begynte på kk 1 september og har gått fra fra 109,5 til 105,1 på to uker.. kjempefornøyd håper det forsetter sånn..

jeg har gått på kk 1 gang før for ett år siden men sluttet etter 3 måneder hadde da bare tatt av 6 kilo,men 14 cm rundt magen så burde vel egentlig være fornøyd
denne gangen ser det ut til å gå mye bedre og jeg er fast bestemt på å klare det..

lykke til... sammen er vi sterke

sandza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 22:36   #73
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av RuneKommune, her.

Selvfølgelig er du tilgitt Jannicke



Dagens mat:
F= Omelett av 2 egg, 50 gr fløte, 11 gr løk, 11 gr paprika, 2 salami.
L= 1/2 grillet kyling, 100 gr kinakål, 30 gr partydressing
M= 1/4 ostelasagne, 100 gr kinakål.
LØRDAGSKOS: 2,5 posjoner sjokolademosse.

Over 2 liter vann, 5 glass pepsi max,
Tja..........totalen ble 16,8 karber sånn ca.....

__________________
Hilsen Jannicke.
26 april: 119,2 kilo.
GBP i høst.
Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 22:49   #74
susip3ws
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skodje
Innlegg: 9
susip3ws er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av Ingertuppa, her.

hva er det du må vente på?? bare å starte gik i en uke jeg uten boka.. bare leste litt innimellom her på nett.. hadde tenkt å vente til jeg hadde fått tak i boka, men fant ut at det var min unnskyldning til å utsette.. så jeg hoppa i det.

masse lykke til

No har jeg fått boka å lest endel sia jeg fikk den idag tidlig: ) jer er ganske motivert egentli, men når jeg tenker på middagene så blir jeg veldi umotivert får jeg sjønner ikkje en dritt av det Jeg er så redd får å spise får masse karbohydrata uten å vite det. Jeg tror at e gjør de større en det egentli er:s Hadde SÅÅ lyst å lage lasagnen men så vet ikkje jeg kor masse av formen jeg kan spise så de blir riktig me karbs:/

Nokken som kan hjelpe meg?

susip3ws er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 23:41   #75
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av susip3ws, her.

No har jeg fått boka å lest endel sia jeg fikk den idag tidlig: ) jer er ganske motivert egentli, men når jeg tenker på middagene så blir jeg veldi umotivert får jeg sjønner ikkje en dritt av det Jeg er så redd får å spise får masse karbohydrata uten å vite det. Jeg tror at e gjør de større en det egentli er:s Hadde SÅÅ lyst å lage lasagnen men så vet ikkje jeg kor masse av formen jeg kan spise så de blir riktig me karbs:/

Nokken som kan hjelpe meg?

Det er ikke vanskelig det er bare uvant a skulle regne kh. Du må alltid husk å lese varedeklarasjonen på matvarer du har tenkt å kjøpe, du finner kjapt ut hva du ikke kan bruke. Du kan også sjekke næringsinnholdet i varer på www.matvareguiden.no. Hold deg langt unna mel, sukker, poteter, ris og pasta. Bruk grønnsaker som vokser over jorda samt løk. En annen tommelfingerregel er å ikke bruke ingredienser som har et kh innhold over 5 g.
Til å begynne med er det lurt å veie alle ingredienser som inneholder kh som du skal ha i retten. Dette kan virke litt uvant i begynnelsen dette kommer du fort inne i, mange noterer ned det de bruker mest og henger en oversikt på kjøleskapet.
Mener å huske at total kh verdien er regnet ut på de rettene som står i bok.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
Gå/joggeutfordring SEPTEMBER 2009 Areola Trening 111 05-10-09 10:25
September-ferskingene ... elle Atkins kosthold 6 29-09-07 11:20
Läsning i september ssskaldeman Lavkarbo generelt 4 06-09-05 22:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no