Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Spørsmål ang Eurodiett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-04, 13:31   #1
Charlie
Juniormedlem
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus/Provinice Utrecht
Alder: 48
Innlegg: 17
Charlie er på en erverdig vei
Cool

Spørsmål ang Eurodiett

Begynte på fredag (nå er det søndag), så det er nå tredje dagen. Igår kveld begynte ketostixen å bli relativt mørk, går dermed ut ifra at jeg er på vei inn i ketose. Legen min sa at jeg kom kanskje til å føle meg litt uvel de to-tre første dagene, men jeg har følt meg helt fin frem til idag. Idag derimot, var jeg skikkelig kvalm etter frokost... og føler meg litt slapp og urven. Vet ikke om det er dietten eller noe annet. Jeg er relativt flink til å drikke, både vann og koffeinfri te, og bortsett fra selve produktene har jag ikke tilført noe annet nytt. Jeg har også vært nøye med å salte maten godt. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Når forsvinner kvalmen, og har jeg gjort noe galt?

Dessuten har jeg gjort en bommert... både fredag og idag. Jeg har ikke lært meg grønnsakslista utenadt ennå, og spiste derfor en grønnsak som ikke er tillatt, nemlig løk. Det stod nemlig på tips ang supper at man kunne ha det i for smakens del, og da tenkte jeg ikke så langt at dette kunne gjelde fase 3 (og eventuelt fase 4), så jeg sjekket ikke på lista over tillatte grønnsaker. Det var ikke mye løk, kanskje en halv mellomstor løk på fredag og en idag. er det tilnærmet krise, eller er det ikke noe problem? Idag hopper jeg over å spise bar og grønnsaker fra liste 2 da, i håp om at det skal veie litt opp for det.

Takknemlig for svar (og eventuelle tips :-))

Charlie

Charlie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-02-04, 16:09   #2
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Kvalmen opplevde ikke jeg så der kan jeg ikke hjelpe deg. Men jeg opplevde svimmelhet et par ganger. Tror jeg var litt slapp med saltingen da for når jeg spiste salt forsvant det. Leste da litt i papirene og så der at det ikke var uvanlig.
Fortsetter det ringer du legen.

Når det gjelder løken så er spist spist. Fortsett som vanlig du tror ikke du har gjort store skaden.
Anbefaler deg å droppe den norske bruksanvisningen og holde deg til den på pakken. Den norske generaliserer litt for mye for veskemengde er individuelt fra sort til sort. Vårløk og purre kan du jo bruke og det blir bra smakstilsetting.

Lykke til videre. Regner med du har funnet dine favoritter.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 15-02-04, 19:46   #3
Charlie
Juniormedlem
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus/Provinice Utrecht
Alder: 48
Innlegg: 17
Charlie er på en erverdig vei

:-)

Hei
Takk for svar... leste meg litt frem og fant ut at vanlig løk inneholder 5 gram karbohydrater per 100 gram, så tviler på at det var den store skaden som var gjort. men holder meg unna likevel. Prøver å holde meg til det som står på pakken, blir for forvirrende når jeg begynner å lese andre steder.... Men det står ikke på pakken tips om hva slags grønnsaker det er som er gode i suppene, gjør det vel? Lagde den steinsoppsuppa med løk og sopp, det var utrolig godt, så litt dumt at jeg ikke kan spise løk, synes jeg da :-) Har sett flere lister angånede "spis så mye du vil" grønnsaker (mindre enn 3-4% karbo per 100 gram), og det varierer fra liste til liste. Litt irriterende, synes jeg. Greit nok at man skal forholde seg til en liste, men noen ganger savner jeg større variasjon i grønnsakene.

Er ikke kvalm lenger nå, så jeg regner med at det bare var tilfeldig. Jeg tar jo også antidepressiva, så det er mulig jeg letter blir kvalm på grunn av det (en av bivirkningene). har slitt litt med sultfølelse, men det kjennes ut som om det blir bedre nå... og bra er det. Deler jo hus med min søster og hennes familie, så med jenta mi er vi sju stykker her... og bare jeg som følger en diett. Min søsøters familie er NIKS interessert i å legge om en eneste rutine når det gjelder mat, så jeg labber rundt i kotelettlukt, rislukt, kylling og tandoori lukt og nybakt brød lukt på daglig basis. + at det er masse sjokolade og godteri som flyter rundt omkring. For en sjokoholiker som meg, er det temmelig vanskelig å holde seg unna, særlig når jeg er sulten.

MEN, jeg vil virkelig dette!

Charlie



Opprinnelig lagt inn av Maz

Kvalmen opplevde ikke jeg så der kan jeg ikke hjelpe deg. Men jeg opplevde svimmelhet et par ganger. Tror jeg var litt slapp med saltingen da for når jeg spiste salt forsvant det. Leste da litt i papirene og så der at det ikke var uvanlig.
Fortsetter det ringer du legen.

Når det gjelder løken så er spist spist. Fortsett som vanlig du tror ikke du har gjort store skaden.
Anbefaler deg å droppe den norske bruksanvisningen og holde deg til den på pakken. Den norske generaliserer litt for mye for veskemengde er individuelt fra sort til sort. Vårløk og purre kan du jo bruke og det blir bra smakstilsetting.

Lykke til videre. Regner med du har funnet dine favoritter.

Charlie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-02-04, 19:59   #4
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Mannen min vil bare ha pizza han så da får han få det. Heldigvis har han oppdaget selv at Mazungen er litt vel interessert i maten hans så nå blir det vel fellesmiddager. De to får få poteter osv noe jeg jo ikke skal ha noensinne...

Jeg hadde forresten en ting som gjorde det litt lettere for meg og det var at jeg skulle spise et kyllingbryst (eller tilsvarende) ekstra. Ble jo et helt måltid av det. Gikk jo minst en times tur med barnevogn daglig og da ble proteinbehovet deretter. Poenget mitt er at om det blir for vanskelig så gjør ikke en kjøttbit all verdens skade. Blir jo godt sammen grønnsakene.

Jeg har egenhendig doblet omsetningen av asparges i Trondheim i disse månedene. Blir jo lei av den korte lista.

Et tips til er å lage deg et oppsett i Excel der du skriver inn tallene fra den magiske vekta. Morsomt å følge med på alt. Vekt, vann, muskler fettprosent osv. Utskriftene er nemlig slike som blekner fort, om du vil kan jeg sende meg mitt oppsett men det er ikke akkurat noe avanserte saker.

Når skal du forresten tilbake? Blir gøy å høre hvordan det går. Håper du føler deg like vel på dette som meg. Jeg har aldri tenkt mindre på vekt. Har oppdaget masse positive bivirkninger som hår og cellulitter som forsvinner... Blodprøvene er jo en utrolig inspirasjon de også. Dette klarer du det er tross alt enklere med dette enn med kjedelig mat.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 18-03-04, 21:22   #5
Charlie
Juniormedlem
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus/Provinice Utrecht
Alder: 48
Innlegg: 17
Charlie er på en erverdig vei

Har også en del ekstra jeg kan spise, ca 100g kjøtt, faktisk litt mer. Jeg har egentlig ikke sett så hardt på akkurat det, bare holdt meg unna karbohydrater. Egentlig har jeg ikke spist så mange pulverpakker om dagen heller, det blir som regel maks tre, en sjelden gang fire. jeg bytter ut med egenkomponerte måltid istedet, og det ser ut til å virke ok...


Var på kontroll etter 30 dager på dietten. Da hadde jeg gått ned 8,2kg, så jeg er fornøyd. Synes det er fint på en måned. Skal gå en måned til i ketose, siden det går så bra på alle måter :-)

Er ikke så sulten lenger nå, og har lært meg noen triks for å gjøre posematen atraktiv, og for at det skal være enklere når jeg reiser (noe jeg gjør en del).

Nå skal jeg legge meg og sove :-)

Charlie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-03-04, 21:36   #6
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Gratulerer med flott resultat.

Jeg fikk streng beskjed om å bruke 5 produkter om dagen og ble egentlig ganske lei dem.

Du sier ikke hva de 8 kiloene bestod av. Jeg opplevde at det var lite vann hos meg og mest fett. Temmelig overaskende egentlig. Jeg synes det er kjempegøy å følge med på alle tallene fra utskriftene og jeg fører det inn i et eget regneark for papiret er av en dårlig kvalitet som blekner.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 18-03-04, 21:40   #7
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Charlie

Er ikke så sulten lenger nå, og har lært meg noen triks for å gjøre posematen atraktiv, og for at det skal være enklere når jeg reiser (noe jeg gjør en del).

Hei!!!!

Du kan jo ikke si at du har noen triks for å gjøre denne posematen mer attraktiv - og så ikke fortelle hva du gjør!!!! Fortell da - vær så snill....

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 22-03-04, 21:37   #8
Charlie
Juniormedlem
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus/Provinice Utrecht
Alder: 48
Innlegg: 17
Charlie er på en erverdig vei

Tja

Jeg gikk ned 5,7 kg fett, og omtrentelig 1,8 kilo vann. Det er faktisk vannet jeg merker mest, plutselig fikk jeg på meg klokka som jeg måtte ta av meg da jeg var 7 mnd gravid og siden ikke hadde fått på igjen.

For å få produktene mer atraktive, er det noen små tips, men det avhenger litt av hvorvidt du kan spise ekstra kjøtt/proteiner.

Når det gjelder omelettene, utgjør det mye om du tilsetter ett egg, og eventuelt litt skinke.
Suppene: ferkst krydder (særlig basilikum og timian) tar bort den "ekle" proteinsmaken. I tillegg er det godt med brokkoli og blomkål i de fleste. Tilsetter du litt kjøtt, blir de enda bedre.
Cappucino/hot chocolate: tisett en liten t-skje kakao (bitteliten) og en spiseskje pulverkaffe + en desiliter ekstra med vann.

Charlie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-03-04, 03:51   #9
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Steinsoppsuppe sier du, jeg trodde sopp inneholdt nesten 20% karbo Mulig jeg husker feil...

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 23-03-04, 07:19   #10
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Steinsoppsuppe sier du, jeg trodde sopp inneholdt nesten 20% karbo Mulig jeg husker feil...

Er ikke vanlige steisoppsuppe dette her da. Sopp er faktisk blant de lovlige grønnsakene som du MÅ spise en del av på Eurodiett. Det er nok ikke så ille. Sopp inneholder jo mest av alt vann. 100 gram sopp inneholder 0,3 g karbohydrat og 1,8 gram kostfiber. Det blir vel under en prosent karbohydrater det.

Så sopp er vel ok også på Atkins når det er sagt et jo ikke dette Atkins men et spesielt opplegg.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 23-03-04, 14:13   #11
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Etter at en enkelt utskeielse sklei ut har jeg strammet livreima fom i dag. Takker for tipset om egg i omeletten. Jeg ble anbefalt kylling men for en himmelvid forskjell med egg i omeletten. Det var jo godt jo

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 23-03-04, 16:21   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Steinsoppsuppe sier du, jeg trodde sopp inneholdt nesten 20% karbo Mulig jeg husker feil...

Sopp 0.3 gram net (*) karber pr 100 gram ...... (Kilde: Matvaretabellen 2001)
...og det er greitt på Atkins og......(det var noen som spurte !) Hermetisk sopp inneholer 0.7 pr 100 gram på grunn av laken ..... (*ughhh*)
.
Måtte finne noe å svare på......har egentlig ikke noe her inne å gjøre.......måtte bare kikke litt

(*når fiber er trukket fra)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-03-04, 21:09   #13
Charlie
Juniormedlem
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus/Provinice Utrecht
Alder: 48
Innlegg: 17
Charlie er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Maz

Jeg fikk streng beskjed om å bruke 5 produkter om dagen og ble egentlig ganske lei dem.

Faktisk sa ernæringsfysiologen til meg at jeg kunne bytte ut ett eller to måltider med annen mat, så lenge det ikke var karbohydrater i det. Det spillte ingen rolle sa han. Jeg vet ikke, jeg hadde ganske god kunnskap om kostholdet fra før av i og med at jeg har prøvd Montinac før, kanskje det var derfor? Legen syntes det var helt greit hun også når jeg var på oppfølgingskontroll, den eneste gangen hun sa noe på det var når de fant ut at jeg hadde mistet noe sånt som 0,8kg muskler. Hun syntes det var litt mye, så hun lurte på om jeg spiste nok proteiner i disse måltidene. Nå spiser nok jeg heller for mye proteiner enn for lite, men så fant de ut at siden jeg hadde mistet så mye vann, kunne vekta være bittelitt unøyaktig på muskelmassen. Så vi skal kontrollere det i mai en gang...

Charlie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-03-04, 21:13   #14
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Fikk beskjed om å spise minimum 20 gram ekstra protein jeg også. Ble jo nesten som et ekstra måltid for meg også.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 08-06-06, 11:58   #15
Mylos
Juniormedlem
 
Mylos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 55
Innlegg: 35
Mylos er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål ang Eurodiett

Opprinnelig lagt inn av Maz

Et tips til er å lage deg et oppsett i Excel der du skriver inn tallene fra den magiske vekta. Morsomt å følge med på alt. Vekt, vann, muskler fettprosent osv. Utskriftene er nemlig slike som blekner fort, om du vil kan jeg sende meg mitt oppsett men det er ikke akkurat noe avanserte saker.

Hva er dette med den magiske vekta??? Er det noe bare Lindberg-klinikkene har, eller kan man finne ut av det på andre måter også???

__________________
.Sssslan(g/k)ende hilsen fra Mylos


"Vær ikke redd om det går langsomt fremover, vær bare redd for å stå på stedet hvil." Kinesisk ordtak
Mylos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 08-06-06, 15:37   #16
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Spørsmål ang Eurodiett

Ja Lindbergklinikkene har vekt som viser et tall for det meste (vekt, BMI, fettfri kroppsmasse, vann mm). Du kan lese om dem inne på Lindbergs nettsider.

Men det er mulig å kjøpe vekt selv som viser fettprosent og vann. Jernia har tilbud på de ganske ofte.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ang Gjester! Viktig Les Her! HP Informasjon 2 10-02-04 15:05
Liste med karbohydrater/100g og GI + spørsmål rsy Induksjonen 0 09-02-04 21:56
Maz, hva er Eurodiett? Summer Andre dietter 6 11-01-04 07:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no