Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-06-11, 23:58   #551
fjellnisse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Nord-Tr lag
Innlegg: 16
fjellnisse er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Hei igjen
Stresser ikke med koseterolnivået jeg heller da men fikk bare høre det var litt høyt håper det går ned til neste gang.
Ellers lite nedgang siste uke.. går liksom i trappetrinn no.. litt ned så pause så litt ned igjen.
Vært litt mindre trim i det siste også. Velta på sykkel på søndag og kneet fikk seg en smell.. Begynner å bli bedre no for det ble veldig stivt men ser heldigvis ut som det ikke er andre skader. Skal prøve spinningtime igjen i morra å se åssen det går.
Fint om det hadde blitt litt mer aktivitet her ja var jo livlig i starten. Vært morro å vist om mange har gitt opp eller om de bare ikke er så aktive å skrive..

Ja ja fortsatt en fin uke til dere alle




fjellnisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:43   #552
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Gitt opp nei! Overholdet ikke! Er innom tråden hver gang jeg er innlogget, men er også aktiv på junistartertråden. Så seint som det går med meg starter jeg litt hver dag vet du . Stikk innom og se om det er noe for deg og?

  Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 01:08   #553
Asarin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 6
Asarin er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Startet selv i siste halvdel av februar, med planlagt sprekk pga reise i totalt ca 3 uker siden da. Sist jeg var på vekten (sist lørdag) var jeg 17kg ned, jeg er veldig fornøyd.

En ting jeg har slitt veldig med i det siste er at jeg har gått skikkelig matlei. Dette skyldes mest at jeg har vært sliten og ikke fått planlagt maten, så da står jeg plutselig i butikken uten å vite hva jeg skal ha. Da blir det unødvendig vanskelig.

Ellers fått litt lite fett i meg de siste to ukene, sikkert derfor jeg er såpass sliten - skal passe på å justere det så det blir riktig.

Asarin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 10:29   #554
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Asarin, her.

Startet selv i siste halvdel av februar, med planlagt sprekk pga reise i totalt ca 3 uker siden da. Sist jeg var på vekten (sist lørdag) var jeg 17kg ned, jeg er veldig fornøyd.

En ting jeg har slitt veldig med i det siste er at jeg har gått skikkelig matlei. Dette skyldes mest at jeg har vært sliten og ikke fått planlagt maten, så da står jeg plutselig i butikken uten å vite hva jeg skal ha. Da blir det unødvendig vanskelig.

Ellers fått litt lite fett i meg de siste to ukene, sikkert derfor jeg er såpass sliten - skal passe på å justere det så det blir riktig.

WOW!!! 17 kg ned siden i februar er fantastisk!!! Gratulerer med så godt resultat! Du er sliten sier du; kanskje er 4 kg/mnd hardt for kroppen? Det er ikke bra å gå ned for mye heller.... Den trenger litt tid på å venne seg på seg selv.

Å planlegge maten er viktig for lavkarbere som for alle andre. Prøv å sette opp en plan for noen dager i slengen; kanskje i helgene hvis du har fri da? Hva skal du ha til middag til uka; og så handle det inn på en gang. Da slipper du å stå på butikken hver dag og får mer tid til overs. For å få i deg mer fett kan du investere i cocosa; kokosolje fra helsekosten. Ei skjei i ny og ned når fettinnholdet i maten er for lav kan gjøres susen.

Sandras eggemelk kan også prøves;
Lavkarbo Latte

Dette er virkelig en god frokost – den metter, inneholder en god del fett og holder deg mett lengre. I tillegg er det en real våkne-opp-kaffe.
Du trenger:
- 35 gram smør
- 2 eggeplommer
- 2 dl vann
- stavmikser
- kaffe
- søtningsmiddel av eget ønske


Starter med eggemelk:
Smelt smør samtidig som du koker 2 dl vann. Når det er varmt blander du dette og pisker det til det skummer lett. Tilsett 2 eggeplommer i blandingen og pisk til det virkelig skummer. Tilsett søtning etter eget ønske. Jeg hadde 5 dråper vaniljeessens i blandingen.


Et stort krus anbefales. 1/3 av kruset med vanlig kaffe (helst sterk). Tilsett eggemelken og rør litt rundt. Pynt med litt skum på toppen, ev. pisket krem.
Det skader heller ikke å ha litt fløte i kaffen før du heller på eggemelken.
Kanskje litt kanel på toppen? Eller en liten teskje med kakaopulver?
Fortreffelig kaffe og måltid.

Hele oppskriften (2 store krus) inneholder:
Energi: 388 kcal
Fett: 40, 37 g
Protein: 5,75 g
Karbohydrat: 0,45 g


Nytes!

  Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 18:59   #555
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Eggemelk har jeg drukket en del av. Prøver å variere med egg og bacon.

Ellers er det mye jojo hos meg. Har blitt for mye uskeiing i det siste, så står med ca 10 kg som nedgang siden jeg begynte i januar.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 21:02   #556
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Nnem, her.

Eggemelk har jeg drukket en del av. Prøver å variere med egg og bacon.

Ellers er det mye jojo hos meg. Har blitt for mye uskeiing i det siste, så står med ca 10 kg som nedgang siden jeg begynte i januar.

Så flott!!! For en som har gått ned 5 kg på 11 mndr er 10 kg siden januar helt fantastisk! Fortsett som du stevner; så kommer resten av seg selv!

  Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 23:27   #557
mov
Medlem
 
mov sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 64
mov er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Heihei

På mandag drar jeg til Spania, og da har jeg tenkt mye på dette med kosthold. Jeg vil ikke skeie helt ut, men har bestemt meg for å i den ene uka prøve å holde meg til generell lavkarbo Det er jeg sikker på vil gå veldig fint! Så er det tilbake på ketolyse når jeg kommer hjem. Skal også to uker til Egypt i slutten av august. Da tenker jeg også å holde meg til generell lavkarbo, men med litt friere tøyler. Hvordan går det med dere andre nå når sommeren er her? Noen som skal på ferie?

__________________
FØRSTE DELMÅL
7.november - 14. desember



mov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 02:05   #558
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Vi skal ha norgesferie i år, og da skal det gå bra med tanke på kosthold. Jeg har vært i både Spania og Egypt; det siste mens jeg var på lavkarbo. Vi bodde på All Inclusivehotell, og fikk mat tre ganger om dag. Utfordringen var å få i seg nok fett! Egg, kjøttpålegg, grønnsaker, ost var standard frokost. Til lunsj kjøtt, grønnsaker (fra over jorda), vin, og litt mer vin. Middag det samme. Ikke noe problemer å unngå poteter, ris, pasta, brød. Jeg hoppet over dessertene, men smakte litt den siste uka. Hadde jeg visst det jeg vet nå, ville jeg tatt med meg et glass med cocosa for å supplere med fett fra den.

God tur, håper du får en nydelig ferie! Heldig du som reiser nå

  Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 00:36   #559
fjellnisse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Nord-Tr lag
Innlegg: 16
fjellnisse er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Hei
Bra det er noen som holder ut da å noen nye dukker opp
Mange her som lykkes da å det er jo fint. Farten nedover variere veldig mye og ingen kropp reagerer likt på sånn omlegging.
Synes at det går over all forventning for meg selv da. Siste uka ned 1,5 kg... men går litt i rykk og napp da hehe. Har ikke hatt en utskeielse siden jeg starta 8. mars (ble tilfeldigvis den datoen ja ikke planlagt hehe) Har egentlig gått greit for når jeg bestemmer meg for noe så er jeg sta nok til å stå på hehe.. både på godt å vondt da hi hi.
Skjønner at ferieturer kan skape litt problemer da men i de fleste land får en vel kjøpt ganske grei mat da om en ikke får lagd alt selv som en pleier. Blir det nå tur på meg i sommer så blir det nok innaskjærs ja hehe
Lykke til videre alle sammen og en fortsatt fin sommer



fjellnisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:45   #560
amnesia
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 30
Innlegg: 84
amnesia er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Jeg var nettopp i london, planen var egentlig lavkarbo, men jeg fant ut at jeg skulle droppe det i de fire dagene! Koste meg med masse karber, hehe. Kom hjem i går og hadde gått opp et kilo, så det var litt kjipt :/ men når jeg skal til Mallorca skal jeg ikke gjøre det samme.

amnesia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 11:12   #561
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Hei hei, jeg er og fortsatt her . Skal holde meg til lavkarbo i juli og tilbake til ketolyse fra august for å bli kvitt resten. Orker ikke å holde meg unna frukt på ferie. Ha en fin sommer alle sammen

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 16:11   #562
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Jeg er også her, men vært litt matlei i det siste + høykarbo kakespising(ikke bra). Vet ikke enda om jeg skal spise litt mer generelt eller på ketolyse, men lavkarbo er det hvertfall.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 00:29   #563
fjellnisse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Nord-Tr lag
Innlegg: 16
fjellnisse er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Hallo
Bra det er igjen noen her ennå da Koselig det da når en er flere..
Skjønner det ikke er så lett å holde seg innenfor grenser når det er ferie da.
Mange fristelser rund en når en er i utlandet på ferie og en synes en bør unne seg litt ekstra.
Her blir det vel mest ferie i nærområde tenke jeg med en og annen tur i fjellheimen både i sør og nord.
Prøve å holde seg i skinnet en mnd eller to til for å få bort de siste kg.
Er med i ei gruppe gjennom et prosjekt i flere kommuner her og vi får oppfølging med blodprøve blodtrykk veiing med mere.. Var på ei sånn "vekt" her uka der kroppen blir scanna. Der får en frem rene tall på ben, muskel og fettmasse osv
Siden februar til nå har fett mengden blitt redusert med 15 kg
greit å se det funker. Magefettet, som regnes for det farligste, hadde gått ned fra forholdstall 16 til 10... veldig stor endring i følge ho som tok målingene
Så det motiverer ennå mer å stå på med kostholdet og trimmen.
ja ja nok om meg da i denne runden ..
ønsker alle en fortsatt fin sommer




fjellnisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 09:50   #564
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

For et super nedgang med magefettet. Skjønner det gir en motivasjon til å fortsette. på deg videre

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 11:01   #565
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Hei, siste veiing før ferie. 74,5kg har ikke sett det tallet på noen år . Nå ble jeg enda mere motivert til å holde ut i feriene. men som jeg sa det er ikke sommer uten jordbær og vannmelon... men da skal jeg kutte litt på fett. og tilbake på fullt fra august. ikke den verste utsklielse med litt frukt og bær da . Ha en fin sommer

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 20:02   #566
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Fjellnisse og Nisse; så flott at dere når så fine resultat! Det motiverer meg til å fortsette!!! Ha en fin sommer Nisse, så treffes vi i august. Til dere andre - vi snakkes vel underveis?

  Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 12:04   #567
~Vimsa~
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 5
~Vimsa~ er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Hei Hei....

Etter å ha stanget litt på vekta igjen så har jeg klart en ny halvkilo håper det har løsnet opp igjen slik at jeg går vidre nedover Har klart 23.5 kg nå, har rundt 5-6 kg igjen (tror jeg) Jeg begynte i midten av januar....

Flere som syns det er litt vanskelig å sette seg et mål? jeg ombestemmer meg hele tiden hehe

~Vimsa~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 19:22   #568
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av ~Vimsa~, her.

Hei Hei....

Etter å ha stanget litt på vekta igjen så har jeg klart en ny halvkilo håper det har løsnet opp igjen slik at jeg går vidre nedover Har klart 23.5 kg nå, har rundt 5-6 kg igjen (tror jeg) Jeg begynte i midten av januar....

Flere som syns det er litt vanskelig å sette seg et mål? jeg ombestemmer meg hele tiden hehe

SÅ BRA!!!!!!!!! La veien bli til mens du går; gjør ikke noe at du vimser litt sjøh

  Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 23:54   #569
chbbe
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 64
chbbe er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Hei alle januar og februarstartere.

Har ikke sett denne tråden før nå. Jeg holder meg meg mest i "Mer enn 30 kg overvekt" gruppen, men jeg blir gjerne med her også.

Jeg begynte 1 februar på 137,7 kg og jobber meg ned mot hovedmålet som er 99 kg og jeg håper på å komme meg ned til 90-95 kg etterhvert.

Jeg begynte å trene på mandag. Skal prøve å trene 3-4 ganger i uken.

Sånn har min fremgang vært:

Vekt
01/2-11 137,7 kg
10/2-11 129,8 kg - 7,9 kg
17/2-11 128,1 kg - 1,7 kg
24/2-11 127,0 kg - 1,1 kg

03/3-11 123,4 kg - 3,6 kg
10/3-11 125,3 kg + 1,9 kg
15/3-11 122,8 kg - 2,5 kg
17/3-11 120,9 kg - 1,9 kg
24/3-11 121,7 kg + 0,8 kg
31/3-11 117,8 kg - 3,9 kg

07/4-11 116,2 kg - 1,6 kg
14/4-11 116,9 kg + 0,7 kg
21/4-11 116,8 kg - 0,1 kg

05/5-11 115,0 kg - 1,8 kg
12/5-11 114,5 kg - 0,5 kg
18/5-11 112,4 kg - 2,1 kg
26/5-11 112,4 kg 0 kg

02/6-11 111,7 kg - 0,7 kg
09/6-11 110,0 kg - 1,7 kg
16/6-11 108,7 kg - 1,3 kg
23/6-11 110,6 kg + 1,9 kg
30/6-11 107.0 kg - 3,6 kg

Nedgang 30,7 kg

__________________


chbbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 21:02   #570
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av chbbe, her.

Hei alle januar og februarstartere.

Har ikke sett denne tråden før nå. Jeg holder meg meg mest i "Mer enn 30 kg overvekt" gruppen, men jeg blir gjerne med her også.

Jeg begynte 1 februar på 137,7 kg og jobber meg ned mot hovedmålet som er 99 kg og jeg håper på å komme meg ned til 90-95 kg etterhvert.

Jeg begynte å trene på mandag. Skal prøve å trene 3-4 ganger i uken.

Sånn har min fremgang vært:

Vekt
01/2-11 137,7 kg
10/2-11 129,8 kg - 7,9 kg
17/2-11 128,1 kg - 1,7 kg
24/2-11 127,0 kg - 1,1 kg

03/3-11 123,4 kg - 3,6 kg
10/3-11 125,3 kg + 1,9 kg
15/3-11 122,8 kg - 2,5 kg
17/3-11 120,9 kg - 1,9 kg
24/3-11 121,7 kg + 0,8 kg
31/3-11 117,8 kg - 3,9 kg

07/4-11 116,2 kg - 1,6 kg
14/4-11 116,9 kg + 0,7 kg
21/4-11 116,8 kg - 0,1 kg

05/5-11 115,0 kg - 1,8 kg
12/5-11 114,5 kg - 0,5 kg
18/5-11 112,4 kg - 2,1 kg
26/5-11 112,4 kg 0 kg

02/6-11 111,7 kg - 0,7 kg
09/6-11 110,0 kg - 1,7 kg
16/6-11 108,7 kg - 1,3 kg
23/6-11 110,6 kg + 1,9 kg
30/6-11 107.0 kg - 3,6 kg

Nedgang 30,7 kg

WOW!!!
For et resultat!!! Så bra!!!!!!!!!!!
Og så bra du vil være med oss her; som du ser er vi ikke blandt de mest aktive - men vi er her og er med - det tar seg nok opp etter ferien igjen. Det blir spennende å følge deg nedover mot målet, og videre forbi det

  Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 00:19   #571
chbbe
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 64
chbbe er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

WOW!!!
For et resultat!!! Så bra!!!!!!!!!!!
Og så bra du vil være med oss her; som du ser er vi ikke blandt de mest aktive - men vi er her og er med - det tar seg nok opp etter ferien igjen. Det blir spennende å følge deg nedover mot målet, og videre forbi det

Takk for det Jeg veide meg igjen i dag. Har gått ned 0,2 kg den siste uken. Enten er det en rolig uke, ellerså kan det ha noe med at jeg har spist 2 tynne skiver til frokost hver dag den siste uken. Skal se om jeg tør å legge ut et par bilder når jeg kommer hjem i neste uke. Jeg fant noen "før-bilder" i dag som ikke var så veldig bra.

__________________


chbbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 11:56   #572
fjellnisse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Nord-Tr lag
Innlegg: 16
fjellnisse er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Hallo
Stille her i disse ferietider
Har jo ikke vært så aktiv selv heller da hehe...
Mange her som har bra nedgang ja og som opplever store forandringer og det er fint å høre om.
For meg går det nedover men som normalt så går det mye saktere nå enn i starten. Målet nærmer seg da så det er jo håp hehe
Må en runde å kjøpe nye klær nå for de gamle henger jo ikke på lenger men det er jo et positivt utslag av noen kg ned.
Håper å holde nedgangen litt til da med endel mer trim og fjellturer.
Ønsker alle en fortsatt fin sommertid




fjellnisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 17:23
Januar-startere. Er det mange av oss der ute? Chin Ketolysekuren 456 02-02-11 14:33
Mars-startere! Mimosaen Ketolysekuren 138 18-06-10 17:09
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 01:04
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 15-01-10 00:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no