Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilet?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-11, 15:54   #1
Zisco
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Halden, Østfold
Alder: 34
Innlegg: 6
Zisco er en ukjent kvalitet ved dette stadiet
Thumbs down

Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilet?

123


Sist redigert av Zisco : 31-05-11 kl 21:24. Årsak: dumt spørsmål til å begynne med.
Zisco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Små mengder fordelt utover lengre perioder med pause på ca 3 timer, mye kjøtt, lite melprodukter. Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 16:04   #2
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilè?

Ned i vekt går du helt sikkert, et lite obs for sukker i ketchupen ! Men jeg hadde ikke fungert mentalt eller fysisk på den kosten og hadde blitt syk. Jeg skjønner ikke at du engang tenker på det. Også så gudsjammerlig kjedelig ! Jeg overlater til de erfarne her inne å gi deg bedre svar. Les deg opp her inne, det er et forum med massevis av gode råd. Masse lykke til ! Men glem din foreslåtte diett.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 16:07   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilè?

Tuller du?

Du kan ikke mene alvor av dette? Tenker du overhode ikke på helsa di i det hele tatt?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 16:09   #4
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilè?

E du seriøs??

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 16:27   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilè?

Du bør starte med å tilegne deg kunnskap om lavkarbo og ernæring.

Og det er ikke lett å gi råd når du ikke gir noen pekepinn på hvilken retning du velger å følge. Men spis i hvert fall godt med grønnsaker og fett i tillegg til kyllingen.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 16:41   #6
Zisco
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Halden, Østfold
Alder: 34
Innlegg: 6
Zisco er en ukjent kvalitet ved dette stadiet
Thumbs down

Sv: Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilè?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Du bør starte med å tilegne deg kunnskap om lavkarbo og ernæring.

Og det er ikke lett å gi råd når du ikke gir noen pekepinn på hvilken retning du velger å følge. Men spis i hvert fall godt med grønnsaker og fett i tillegg til kyllingen.

Tenkte vel på retningen å forbrenne en del fett på kroppen da... kommer ann på hva du mener med retning.
Men tenkte på raskt ned i vekt og litt smalere over midjen vel.

Zisco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Små mengder fordelt utover lengre perioder med pause på ca 3 timer, mye kjøtt, lite melprodukter. Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 16:43   #7
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilè?

var en her inne som levde kun på koteletter. lenge siden jeg leste om han, så mulig det ikke var her inne også.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 16:44   #8
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilè?

Opprinnelig lagt inn av Zisco, her.

Tenkte vel på retningen å forbrenne en del fett på kroppen da... kommer ann på hva du mener med retning.
Men tenkte på raskt ned i vekt og litt smalere over midjen vel.

Da må du lese om Ketolyse, Atkins osv og velge deg en retning. Også må du se på hvor mye du veier, hvor høy du er og om du setter deg realistiske mål. Lavkarbo er vektregulerende og det kan hende kroppen din ikke er enig med deg om hva du bør veie.

Kunnskap er makt og virkelig nødvendig for å vite hva du gjør.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 17:02   #9
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilè?

Opprinnelig lagt inn av Zisco, her.

kyllingfilè + et eller annet?? forslag til bra kombinasjoner??


Mener du at du skal spise omtrent bare kyllingfilèt?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 17:15   #10
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilè?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

var en her inne som levde kun på koteletter. lenge siden jeg leste om han, så mulig det ikke var her inne også.

Var her inne. Han levde på kottiser PLUSS smør da, altså fett kjøtt og godt med smør sånn at han fikk nok fett i seg. Kyllingfilet er ikke akkurat fett

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 17:19   #11
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilè?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Var her inne. Han levde på kottiser PLUSS smør da, altså fett kjøtt og godt med smør sånn at han fikk nok fett i seg. Kyllingfilet er ikke akkurat fett

Var her inne, ja. Kan ikke dy meg: Død av vitaminmangel ? Ja, jeg smiler.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 17:26   #12
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilè?

Opprinnelig lagt inn av Zisco, her.

kyllingfilè + et eller annet?? forslag til bra kombinasjoner??

Dette må da være værre en psmf kuren å dette da? Der er det jo grønnsaker og litt fett ihvertfall. Ingen slike slanke kurer er å annbefale, de er for ekstreme. Slike kurer er ikke bra for helsa, ihvertfall ikke over lengre perioder. Toppen en uke eller to, hvis en abselutt vil slanke seg på denne type kurer. Jeg er for mye proteiner, moderat fett, og ca opp til 72 g karber daglig. Da går en også ned hvis en ligger på et kalori inntak på ca.1300-2000, avhengig av trenings mengde. Dette er mye sunnere.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 18:50   #13
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilè?

hvis dere leser hva ts skriver så spør hun hva hun skal spise til. velger hun å spise kyllingfilet med grønnsaker, en skikkelig feit saus og litt smør så ser jeg ikke helt hva som er så galt med det. tar man da multivitaminer og koser seg med denne dietten så kan vel det funke fint. bare være nøye med mye grønnsaker og fett atåt kyllingen

kjenner mange som lever på kylling, ris og saus hehe

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 18:54   #14
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilè?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

hvis dere leser hva ts skriver så spør hun hva hun skal spise til. velger hun å spise kyllingfilet med grønnsaker, en skikkelig feit saus og litt smør så ser jeg ikke helt hva som er så galt med det. tar man da multivitaminer og koser seg med denne dietten så kan vel det funke fint. bare være nøye med mye grønnsaker og fett atåt kyllingen

Det var min første tanke også.. Jeg spiser da også kyllingfilet, og selv om den i seg selv er mager, er det enkelt å gjøre den feit og god, med rett tilbehør.

Baconsurret kyllingfilet, fylt med brie og fersk timian f.eks. Og med en god saus og riktige grønnsaker blir jo det et greit måltid.

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 19:07   #15
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilet?

Her er et tips til variasjon:
Stek kyllingfilet lett på panna i masse smør, legg i ildfast form sammen med championg, brokkoli og minimais. Legg på spekeskinke på fileten og avslutt med et lag ost. Hell stekesjyen i forma og stek i ovn ca 15 min på 170 grader....
Knakende godt!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 19:12   #16
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilet?

Bruker kylingfilet ca én gang i uka, men da i en saus av enten kokosmelk, fløte eller creme fraiche og med grønnsaker oppi. Squash, løk og paprika smaker godt til. Bruker ofte indiske krydder oppi. Sist vi hadde kylling, brukte vi kyllinglår (de frosne selges ganske rimelig), surra bacon rundt og stekte dem i ovnen. Det skulle være olivenolje i forma, men vi var fri for det, så da ble det smør i stedet.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 19:38   #17
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilet?

Dette er min versjon av kyllingfilet-middag:

Krydre og stek filetene, og etterstek på 120 grader varmluft i ovn.

Imens vasker du stekepannen før du steker bacon, sopp og paprika. Hell over kremfløte og gi det et oppkok så smakene får blandet seg. Hell sausen over filetene i ovnen og stek videre til filetene er gjennomstekt (dette varierer litt etter hvor tykke de er - jeg pleier å dele dem i to på langs så ikke steketiden blir så lang). Pleier å ha de inne i ovn i ca 20 min etter sausen er helt over. Server med brokkoli

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 19:38   #18
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilè?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

hvis dere leser hva ts skriver så spør hun hva hun skal spise til. velger hun å spise kyllingfilet med grønnsaker, en skikkelig feit saus og litt smør så ser jeg ikke helt hva som er så galt med det. tar man da multivitaminer og koser seg med denne dietten så kan vel det funke fint. bare være nøye med mye grønnsaker og fett atåt kyllingen

kjenner mange som lever på kylling, ris og saus hehe

Ts endra innlegget sitt. Det første var ett spm om det gikk an å spise 5 kyllingfileter pr dag med en liten dæsj ketchup på og kun det og fortsatt gå ned i vekt

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 19:43   #19
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilè?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

hvis dere leser hva ts skriver så spør hun hva hun skal spise til. velger hun å spise kyllingfilet med grønnsaker, en skikkelig feit saus og litt smør så ser jeg ikke helt hva som er så galt med det. tar man da multivitaminer og koser seg med denne dietten så kan vel det funke fint. bare være nøye med mye grønnsaker og fett atåt kyllingen

kjenner mange som lever på kylling, ris og saus hehe

Trådstarter har endret innlegget. Vedkommende lurte på om vi syntes kyllingfilet med litt ketchup var lurt på spise noen uker fremover og det syntes vi da ikke! Det var ikke snakk om grønnsaker, ikke fett, kun kyllingfilet og litt ketchup.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 22:04   #20
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilet?

Her er mitt bidrag til kyllingoppskrift. Indisk og meget meget raskt Ha en liten salat til denne.

Prøv å spis så variert som mulig. på den måten får du i deg det du trenger gjennom kosten, så slipper du å kjøpe all verdens av vitaminer og kosttilskudd ved siden av.

Det er nok lurt å lese seg opp. Regel nr 1 det altså. Imorgen kan du kanskje ta deg en tur på biblioteket der du bor og prøve å få tak i noen lavkarbo-bøker?

Spiser du bare kylling + tilbehør, så blir du nok fort lei. Det er jo det som er såååå fantastisk med lavkarbo -> SÅ MYE GODT Å SPISE

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 03:23   #21
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt ved hjelp av kyllingfilè?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Trådstarter har endret innlegget. Vedkommende lurte på om vi syntes kyllingfilet med litt ketchup var lurt på spise noen uker fremover og det syntes vi da ikke! Det var ikke snakk om grønnsaker, ikke fett, kun kyllingfilet og litt ketchup.

Så ikke inlegget før det ble endret, men da var det jo ikke rart dere reagerte! Høres nesten ut som sånn proteinsparende modifisert faste spør du meg? Det kan umulig være bra, hverken for kropp eller sjel! Og i fem kyllingfileter er det hva, 6-700 kcal? Hvorfor leve på det, når du kan leve på lavkarbo, spise deg god og mett på veldig god mat, og fremdeles gå ned i vekt?

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp! (Går ikke ned i vekt) Tittit Spis deg ned i vekt med Skaldeman 16 30-11-12 11:13
Hjelp meg å gå ned i vekt! littstor Generell diskusjon 8 13-02-11 13:40
Hjelp ... Jeg går opp i vekt, jeg ... Pombagirl Ketolysekuren 13 18-01-10 16:21
Hjelp, jeg går opp i vekt! Jenta Ketolysekuren 10 20-02-09 18:41
Går ikke ned i vekt, Hjelp! Nasse Nøff Ketolysekuren 13 19-06-06 09:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no