Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Blir man skikkelig dårlig av øl?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-05-11, 13:52   #1
scubadoo
Juniormedlem
 
scubadoo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 54
Innlegg: 37
scubadoo er på en erverdig vei

Blir man skikkelig dårlig av øl?

Hei, får besøk av en gammel kompis i morgen, tradisjon tro blir det gjærne noen øl/grilling og en bytur etterpå, MEN nå har jeg gått på lavkarbo i fire måneder/13 kg, uten andre utskeielser enn en halv tallerk av moderns lapskaus på 17 Mai, tenkte på å muligens holde meg kun til Whisky eller Vodka, men leser jo på forumet at man tåler mye mindre alkohol på lavkarbo og da kan jo det få kjedelige følger, er det slik at alle reagerer på øl, hjelper det evt med lavkarboøl og hvordan blir man dårlig? Mageknip, oppkast, diare eller evt andre utriveligheter?

__________________
En gentleman er en som kan spille trekkspill, men ikke gjør det.
scubadoo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 14:42   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Blir man skikkelig dårlig av øl?

Det er nok helt individuelt. Jeg aner ikke sånn egentlig fordi jeg drikker ikke øl, jeg er vindrikker.. Men om jeg sprekker og spiser noe med mel, så blir jeg mye dårligere enn om jeg feks spiser noe med sukker. Av mel blir jeg helt i ørksa og armer og ben blir slappe og skjelvne og jeg blir kjempetrøtt/sliten. Av sukker blir jeg mest bare kjempesulten.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 15:14   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Blir man skikkelig dårlig av øl?

Bland tynne drinker!

Du må bare prøve øl selv, jeg velger "lite" versjonene om jeg drikker øl fordi jeg blir ganske uvel faktisk... selv om det nå er lenge siden jeg har smakt ordentlig øl

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 15:19   #4
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir man skikkelig dårlig av øl?

Jeg tåler godt lavkarbo øl. Blir ikke dårlig av det...
jeg tror igrunn jeg tåler nokså grei mengde alkohol på lavkarbo - men har ikke så lyst på likevel...

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 16:08   #5
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Blir man skikkelig dårlig av øl?

Kommer kanskje ann på mengden en drikker også. Jeg kan fint ta meg noen øl(LITE) eller et par-tre glass vin uten å bli veldig dårlig. Drikk vann til er alltid lurt.
Jeg ble sjuuuukt sjuuuuukt dårlig av 1 flaske vin + 2 glass etter Holmenkollstafetten, men det kan jo være dagsform, meg, etc etc.

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 16:10   #6
scubadoo
Juniormedlem
 
scubadoo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 54
Innlegg: 37
scubadoo er på en erverdig vei

Sv: Blir man skikkelig dårlig av øl?

Takker for svar, satser på lavkarbo øl/feit grillmat/80talls metall og muligens Famous grouse on the rocks senere på kvelden. Har dere noen øl anbefalinger for en som liker lyst "syden"øl ala Corona

__________________
En gentleman er en som kan spille trekkspill, men ikke gjør det.
scubadoo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 17:24   #7
roo0sa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 36
roo0sa er på en erverdig vei

Sv: Blir man skikkelig dårlig av øl?

Jeg reagerer ikke noe spesielt på øl, bortsett fra at jeg tålr mye mindre. Før kunne jeg trikke 4-5 stykker, nå holder det med 2

__________________

roo0sa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-05-11, 18:56   #8
karodukken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 16
karodukken er på en erverdig vei

Sv: Blir man skikkelig dårlig av øl?

Opprinnelig lagt inn av scubadoo, her.

Takker for svar, satser på lavkarbo øl/feit grillmat/80talls metall og muligens Famous grouse on the rocks senere på kvelden. Har dere noen øl anbefalinger for en som liker lyst "syden"øl ala Corona

Jeg er også en tidligere corona og sol øl drikker Tuborg lite syns jeg er den beste av de jeg har smakt. Men det er jo smak og behag.
Her er en test med enkel forklaring. Om du trykker på hver øl får du se næringsinnhold i de forskjellige øl'ene
http://www.klikk.no/helse/dinkost/te...icle608520.ece

karodukken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert/Skaldeman"esk" er i ketose. Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 12:53   #9
Zisco
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Halden, Østfold
Alder: 34
Innlegg: 6
Zisco er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Blir man skikkelig dårlig av øl?

Ser det er noen dager siden denne ble postet men tillater meg å skrive uansett

Jeg satt i den samme klypa som deg, men jeg merka ikke stort annet enn at jeg ble fortere påvirket og dermed sparte et par kroner

Tror nok det eneste du bør tenke på er å ta det forsiktig med ølen og kanskje istedenfor 4-5-6 øl at det blir 3-4-5 øl isteden hvis du skjønner?

Rock on! ^^

Zisco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Små mengder fordelt utover lengre perioder med pause på ca 3 timer, mye kjøtt, lite melprodukter. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp! Jeg blir dårlig av ketolyse? ungeandersen Stoffskifte / hormonproblemer 8 28-07-11 17:02
Blir dårlig av maltitol tattoogl Ketolysekuren 8 13-04-09 19:46
Skikkelig dårlig form! zilla Induksjonen 2 08-04-08 21:50
Jeg føler meg skikkelig dårlig! Millsi Ketolysekuren 10 05-12-07 22:54
Man blir ikke skikkelig sulten på denne kosten Iset Spis deg ned i vekt med Skaldeman 21 31-01-06 21:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no