Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Alternativ medisin

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-09, 11:09   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Alternativ medisin

Er det noen som har lyst til å dele sin erfaring med alternativ medisin?
Jeg holder for tiden på med akupunktur og fotsone, men ser liksom ikke umiddelbare resultater. Har hatt veldig god erfaring med fotsoneterapi mot kronisk urinveisinfeksjon og homeopati mot allergi tidligere.

Men jeg er veldig interessert i å høre om andres erfaringer, positive og negative!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 14:13   #2
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Alternativ medisin

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er det noen som har lyst til å dele sin erfaring med alternativ medisin?
Jeg holder for tiden på med akupunktur og fotsone, men ser liksom ikke umiddelbare resultater. Har hatt veldig god erfaring med fotsoneterapi mot kronisk urinveisinfeksjon og homeopati mot allergi tidligere.

Men jeg er veldig interessert i å høre om andres erfaringer, positive og negative!

Jeg fikk akupunktur ved siste fødsel for 11 år siden, og det hjalp faktisk.
Vond var det likevel, men det hjalp.
Fotsoneterapi har gubben vært interessert i så lenge jeg har kjent ham, 20 år.
Han bruker det innimellom på ungene da de har magebesvær (vanskelig for å komme på do), og faktisk så har det hjulpet flere ganger.
Han er ikke utdannet i dette, bare interessert og har en bok han kikker i.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 14:18   #3
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Alternativ medisin

Hei

Er for tiden utrolig interessert i det alternative og da snakker jeg ikke bare om medisin.... Jeg har dog kun erfaringer med akkupunktur som jeg føler har gitt meg heller lite. Fikk det når jeg skulle ha første mann som smertestillende, men merket ingen forskjell også fikk jeg det med andre mann to ganger for å sette i gang fødsel, men måtte til slutt sette i gang medisinsk. Men jeg har, dersom situasjonen byr seg, lyst å prøve refleksologi og fotsoneterapi.
Noen som har linker til sider der en kan finne info om forskjellig alternativ medisin?

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 16:00   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Alternativ medisin

Jeg fikk også akupunktur ifm fødsel. Jeg er overbevist om at det ikke hadde noen virkning.
En venn av meg fikk hjelp av en homeopat mot sjøsyke (og han hadde prøvd ALT).
Bortsett fra at jeg vet at han fikk hjelp, så er jeg temmelig skeptisk til veldig mye av dagens alternative medisin. Ikke av egen erfaring heldigvis, men jeg vet av flere som bruker "det meste", men de blir aldri bedre/frisk.
De føler seg fine de første ukene og så er det tilbake til slik de var før

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 21:03   #5
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Alternativ medisin

Moren til ei jeg kjenner driver med en blanding av refleksologi og kinesologi - og fjernhealer til og med.

Hun har jobbet masse med meg og funnet ut at jeg har noe issues med tidligere flåttbitt, samt tungmetaller (amalgam og aluminium) og fluor. Så nå får jeg ikke pusse tennene med noe annet enn fluorfri tannkrem, byttet ut alt av teflon-ting med jern og stålpanner og begynt på å bytte ut alle fyllingene mine med plast.

Alt i alt kan jeg vel ikke si at jeg merker noen veldig forbedring - det har vært betydelig større endringer av en måned på ketolyse. Noe hun mener er forferdelig for kroppen min, blant annet er det altfor mange ketoner i blodet. :shrug:

Jeg har dog ikke noe særlig tiltro til skolemedisin heller, når sant skal sies.

Men for all del, lykke til!

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 21:21   #6
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Alternativ medisin

Jeg har hatt god effekt på kroniske betennelser med akupunktur.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 02:02   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ medisin

Jeg fikk mye hjelp med akupunktur da jeg var liten og hadde kroniske uvi-er. Moren min ble kvitt migrene for alltid av samme behandler, søstra mi ble gravid ved hjelp av akupunktur etter mange års forsøk, og ellers har jeg i dagliglivet nytte av noen akupressurknep jeg lærte meg mot stresskuldrene mine.
Jeg tror ikke mer eller mindre på alternativ medisin enn på skolemedisinen, men mange av valgene jeg tar er dessverre økonomiske, og har man frikort, så ...
Uansett, jeg blir litt oppgitt over folk som utelukkende stoler på legestanden og anser alternativ behandling som mambo jambo, både akupunktur og kinesologi og mange andre retninger innen alternativ medisin er eldgamle metoder, som fortsatt er i utvikling.
Ydmykhet er viktig uansett, når det er så mye vi ikke vet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 02:26   #8
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ medisin

Sitat:

Ydmykhet er viktig uansett, når det er så mye vi ikke vet.



Når det gjelder det meste av alternativ medisin, så kjennetegnes metodene av at de setter i gang kroppens (og sinnets) egne helingsprosesser. Derfor er det ikke mulig å forutsi effekten, hvor lang tid det vil ta etc. Ingenting virker på alle. Det er ikke lett å forholde seg til alternativ medisin heller for de fleste, fordi vi er så inne i den tenkemåten som skolemedisin er en del av ... "Alternativ" eller holistisk medisin bygger på en helt annen måte å tenke på, rett og slett. Det betyr ikke at det ene behøver å utelukke det andre.

Jeg har masse erfaring med såkalt alternativ medisin og har etterhvert lært meg å forstå ganske godt hva som virker for meg og hvordan, hvorfor det noen ganger ikke virker osv. Man lærer mye om seg selv gjennom det! Og jeg har blitt mye friskere av ME etter bruk av healing og akupunktur, OG - jeg har beviselig blitt frisk (= ligger på normalen på blodprøver) av lavt stoffskifte etter mange år på Levaxin, som i følge alle leger jeg har snakket med er en livslang behandling! Jeg trenger rett og slett ikke medisin lenger


Sist redigert av Huldr : 28-10-09 kl 02:33.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 21:44   #9
olejohan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 21
olejohan er på en erverdig vei

Sv: Alternativ medisin

Jeg hadde tidligere ett virus som rammet nyre og lever, og etter to-tre måneder hos lege uten å finne ut hva det var, så besøkte jeg min svigertante som driver med litt alternativ medisin, noe biofotoner og akupunktur. Hun fortalte meg hvilke organer hun kunne "se" var rammet, og etter en liten tur på google så fant jeg ut hvilket virus jeg hadde - og spurte så min lege om han kunne teste meg for eksakt dette viruset. (Legen lo litt, og sa DET var det lite sjangs for at jeg hadde)... Og det viruset hadde jeg. (CMV heter det)
Jeg fikk da behandling hos svigertante - om den hjalp eller om kroppen hjalp seg selv vet jeg ikke.

Men - min erfaring er at Akupunktur i alle fall hjelper. (Har du vondt i ryggen, så an man sette en nål mot det)
Stråler, blinkende lamper, healing osv tror jeg ikke på - men om jeg er syk så prøver jeg da alt

olejohan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt / LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 23:01   #10
bondetuppa
Medlem
 
bondetuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Haugalandet
Alder: 48
Innlegg: 226
bondetuppa er ny på veien

Sv: Alternativ medisin

Har hatt god erfaring med akupunktur Har fått behandling tidligere pga rygg og hofteplager.
Har 1 søskenbarn som blei gravid etter behandling hos akupunktør. Et annet søskenbarn sverger til akupunktur pga stadige bihulebetennelser - sier det er det eneste som holder det i sjakk.
Holder på å prøve ut ei homøpat som har hjulpet en tanteunge og svoger, samt noen andre jeg kjenner. Har pga henne bl.a funnet ut hvorfor jeg i år og dag har hatt en stadig rennende nese

__________________
Sterkest er den person som heller vinner over seg selv enn andre (lao-tze)
bondetuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - uten gluten og melkeproteiner. Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 00:05   #11
Heksa
Medlem
 
Heksa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 54
Heksa er på en erverdig vei

Sv: Alternativ medisin

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Uansett, jeg blir litt oppgitt over folk som utelukkende stoler på legestanden og anser alternativ behandling som mambo jambo, både akupunktur og kinesologi og mange andre retninger innen alternativ medisin er eldgamle metoder, som fortsatt er i utvikling.
Ydmykhet er viktig uansett, når det er så mye vi ikke vet.

Jeg synes forsåvidt man kan være ydmyk og samtidig kun stole på behandling som det er dokumentert at gir effekt. Det blir jo litt på samme måte som med religion. Om man sier at man ikke tror på bibelens budskap what so ever, så betyr det ikke nødvendigvis at man ikke har respekt for at andre mener annerledes.

Jeg har ikke særlig tro på alternativ medisin, og jeg har prøvd ut en del opp igjennom. Blant annet har jeg gått lenge til homeopat (uten effekt), jeg har vært hos healer, jeg har prøvd kopping og akupunktur m.m. Alternativt kan være så mangt, jeg tror hovedsaklig på de tingene som har dokumentert effekt. Slik som solhatt, ginseng, kiropraktikk (som jeg vel egentlig ikke ser på som alternativt, men jeg vet noen gjør det) og sånn halvveis akupunktur. Homeopati, healing, blomstermedisin og den slags tror jeg ikke på, for meg framstår det nærmest religiøst.

Jeg tror at en del alternativ medisin kan oppleves som hjelpsomt fordi man blir sett, hørt og får omsorg. Og møter en person som har tid, som har lange sosiale antenner og kanskje også litt medisinsk kompetanse, og fanger opp mye på den måten. I motsetning til hvordan det er hos mange leger. Så lenge folk opplever alternativ behandling som hjelpsomt, så er det selvsagt bra. Jeg tror imidlertid at svært mange kaster bort mye tid, energi og penger på ting som ikke fungerer - og det er jo ikke alltid så bra. Eksempler på dette har man sett en del om i media i det siste, blant annet i forhold til kreftpasienter.

Heksa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og lavkarbo i varierende grad Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 00:38   #12
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Alternativ medisin

Link til Alternativt Nettverk / Visjon (bladet):

http://altnett.ning.com/profile/AlternativtNettverk

Evt:søk på det som står der, jeg kan ikke legge inn lenke, ser jeg.

Bladet Visjon har en egen del med oversikt over terapeuter i hele Norge; fåes kjøpt på narvesen, bl.a.

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 16:39   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ medisin

Opprinnelig lagt inn av Heksa, her.

jeg tror hovedsaklig på de tingene som har dokumentert effekt. Slik som solhatt, ginseng,

I følge min lege, og den informasjonen jeg har klart å lete opp om det, så er det ikke dokumentert at noen av disse virker. Det er vel heller endel dokumentasjon på at særlig solhatt er bare fake?...
Forøvrig så anbefaler nå legestanden akupunktur som tilleggsbehandling for en del plager, særlig skjellett og muskelplager, men også hormonelle. Mange fysioterapeuter har akupunkturutdanning og setter nåler sammen med annen behandling.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 17:22   #14
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Alternativ medisin

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Uansett, jeg blir litt oppgitt over folk som utelukkende stoler på legestanden og anser alternativ behandling som mambo jambo, både akupunktur og kinesologi og mange andre retninger innen alternativ medisin er eldgamle metoder, som fortsatt er i utvikling.
Ydmykhet er viktig uansett, når det er så mye vi ikke vet.

Jeg er for så vidt enig. Mange alternative retninger er velutprøvd i århundrer i såkalte ikke-vestlige kulturer. Man bør være ydmyk i forhold til at det ikke nødvendigvis er sånn at vestlig medisin sitter med alle fasitsvarene.

Samtidig synes jeg det er litt viktig å være kritisk. For det er også en del mambo jambo der ute. Det er en del såkalte kvakksalvere som tjener grovt på mennesker i en sårbar situasjon som er villig til å prøve alt.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 18:42   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ medisin

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Jeg er for så vidt enig. Mange alternative retninger er velutprøvd i århundrer i såkalte ikke-vestlige kulturer. Man bør være ydmyk i forhold til at det ikke nødvendigvis er sånn at vestlig medisin sitter med alle fasitsvarene.

Samtidig synes jeg det er litt viktig å være kritisk. For det er også en del mambo jambo der ute. Det er en del såkalte kvakksalvere som tjener grovt på mennesker i en sårbar situasjon som er villig til å prøve alt.

Ja, absolutt! Jeg er kritisk, altså. Og jeg har tro på områder både i den moderne og alternative medisinen, og føler ikke at det ene utelukker det andre.
Jeg synes også det er like trist med leger som ikke tar seg tid til å se pasientene ordentlig og avfeier dem, som folk som bedriver kvakksalveri.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 20:38   #16
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Alternativ medisin

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I følge min lege, og den informasjonen jeg har klart å lete opp om det, så er det ikke dokumentert at noen av disse virker. Det er vel heller endel dokumentasjon på at særlig solhatt er bare fake?... Forøvrig så anbefaler nå legestanden akupunktur som tilleggsbehandling for en del plager, særlig skjellett og muskelplager, men også hormonelle. Mange fysioterapeuter har akupunkturutdanning og setter nåler sammen med annen behandling.

I følge din lege..?
Nå ligger heldivis mye av sånt ute på nettet, for dem som heller vil bruke noe tid på å finne skikkelig dokumentasjon.
Det går også an å spørre i en helsekostbutikk, om de har flere typer preparater av solhatt; det er forskjell på rent uttrekk av planten / blomsten, og eks. tablettversjoner.
Tror t.o.m. tinkturer/urtevers. fort blir billigere, uten fyllstoff, osv.

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 23:12   #17
Blupp
Juniormedlem
 
Blupp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 15
Blupp er på en erverdig vei

Sv: Alternativ medisin

Har hatt god effekt av homeopati, både for min sønn som fikk atopisk eksem etter første vaksinasjonsrunde som baby, og for min egen del i forhold til stadig tilbakevendende halsinfeksjoner (som det heldigvis er blitt slutt på)

I "husapoteket" mitt har jeg de fleste remedier av Bachs blomstermedisin. Edward Bach som utviklet disse remediene mente at fysisk sykdom har sin rot i psykisk ubalanse, og blomstermedisinen virker først og fremst på psyken. Har selv hatt god hjelp av de for eksempel i forbindelse med stressperioder (eksamener, kriser, etc)

Har også prøvd akupunktur men har personlig ikke like positive erfaringer med det, dvs. at jeg synes det er ganske ubehagelig, og har ikke opplevd noen spesiell effekt.

Blupp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav GI + bevegelse Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 23:47   #18
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Alternativ medisin

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Jeg fikk akupunktur ved siste fødsel for 11 år siden, og det hjalp faktisk.
Vond var det likevel, men det hjalp.
Fotsoneterapi har gubben vært interessert i så lenge jeg har kjent ham, 20 år.
Han bruker det innimellom på ungene da de har magebesvær (vanskelig for å komme på do), og faktisk så har det hjulpet flere ganger.
Han er ikke utdannet i dette, bare interessert og har en bok han kikker i.

Min første fødsel var ubeskrivelig vond. Fordi vannet gikk hjemme og det ikke kom veer overhodet, fikk jeg piller som skulle smelte under tungen (dette var på 70-tallet). Dette skulle sette det hele i gang, 18 stk fikk jeg i løpet av kort tid... Joda, jeg fikk én eneste lang ve som varte i mange timer. Jeg var sikker på at jeg skulle stryke med, og alt jeg husker er et smertehelvete som savner sidestykke!

Alt gikk heldigvis bra tilslutt. Da jeg ble gravid igjen virkelig grudde jeg meg for fødselen. Men, hva skjedde? Det var noen veer og plopp, så var det over!! Hadde jeg brukt akupunktur eller noe annet alternativt så hadde jeg definitivt tilskrevet det æren for at det gikk så bra andre gangen…

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 00:23   #19
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ medisin

Jeg har fått akupunktur av fysioterapeuten mot bekkenløsningssmerter (etter fødsel) og mot gallestensanfall.
De nålene jeg fikk mot bekkenløsning, gjorde i hvert fall noe med kroppen min.
Smertene minsket i bekkenet, men livmoren min begynte å leve sitt eget liv!
Rare kramper etc, så hun turte ikke sette de nålene igjen!

Mot gallesten viste hun meg hvor punktet satt og lærte meg å sette nåler der. Hjemme satt jeg nålene så fort jeg kjente at anfallet kom, og det hjelp myyyye bedre enn medisinene jeg hadde fått av legen.
Vanligvis varte et anfall fra 2-5 timer, med nålene kom det liksom aldri helt i gang! Ble bare litt murring og så ble det borte! Deilig!

Skulle gjerne ha prøvd det under fødsel, men var ingen der som kunne det da snuppa kom!
(Ikke at den ferske jordmoren gjorde så mye annet riktig heller, men....)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:41   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ medisin

Opprinnelig lagt inn av chili, her.

I følge din lege..?

Nå er heldigvis min lege en oppegående fyr, som ikke slenger ut negative karakteristikker i hytt og pine uten å ha sjekket endel fakta, så når han sier noe sånt om ting så mener jeg det er hold i det.
Og som jeg også skrev så har jeg også lest endel dokumentasjon. Både på internett og andre plasser.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 13:39   #21
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ medisin

Så lenge troen på at noe virker og man faktisk oppnår resultater med det så spiller det ingen rolle for meg om det er placebo, humbug eller godt dokumenterte greier. Mye av helbredelse er jeg sterkt overbevist om er en kombinasjon av ens egen vilje til bedring samt ekstern bistand på den ene eller den andre måten. Æhh skjønt dere den??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 13:45   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ medisin

Åh, ja, absolutt! Tror at det er en stor faktor at man tror på behandlingen, være det seg allmenmedisin eller alternativ behandling. Og det kan nok sikkert forklares vitenskapelig også, med tanke på utskilling av diverse hormoner i forhold til sinnstemning/stressnivå etc.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 13:54   #23
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ medisin

En mann hjemme som hadde kreft. En healer gikk dag ut og dag inn av heimen hans i ca ett år. Men mannen ble bare sykere og sykere, og til slutt lå han for døden.. Men han var ved full bevissthet hele tiden.

Familien kom til sykesenga for å ta farvel med mannen. Mange av disse familiemedlemmene var meget forbitret på denne healeren, og antydet at det var både svindel og humbug.

Den døende mannen svarte da at det aldri hadde vært intensjonen til verken healere eller ham om at han skulle bli frisk igjen. Healeren hadde vært der for å forberede mannen på å dø samt gjøre de siste dagene så gode som mulig og DET hadde healeren så absolutt oppnådd!! Healeren lindret...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 00:45   #24
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ medisin

Solhatt er definitivt ikke humbug, nei! Bruker det ikke lenger, men har brukt det med påfallende sterk effekt tidligere. Det kan vel knapt kalles alternativt en gang ...

Solhatt er jo en urt, og urter har enormt mange medisinske egenskaper. Det er mye skolemedisin som bygger på kunnskap om virkestoffer i urter, bare at man da isolerer virkestoffene og gjør virkningen sterkere, men også skadeligere. F eks digitalis (hjertemedisin) er jo utvunnet av revebjelle (som for øvrig er giftig). Og vanlig smertestillende som Dispril har et virkestoff som heter salisylsyre, som kommer fra barken på et piletre (salix).

Men ikke alle har samme nytte av de samme urtene. Og noen skal ikke ha den og den urten. F eks for meg med autoimmune lidelser er visstnok solhatt ikke så bra, derfor sluttet jeg altså med det. Det finnes alltids andre ting som passer bedre for meg. Det er viktig med kunnskap når man bruker urtemedisin!

Fin historie, Kanutten

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 13:14   #25
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Alternativ medisin

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nå er heldigvis min lege en oppegående fyr, som ikke slenger ut negative karakteristikker i hytt og pine uten å ha sjekket endel fakta, så når han sier noe sånt om ting så mener jeg det er hold i det.
Og som jeg også skrev så har jeg også lest endel dokumentasjon. Både på internett og andre plasser.

Bra
Men Solhatt, da! At han ikke visste at det er en av de få tingene som er dokumentert virksomt..!

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Biologisk/ortomolekylær medisin Zincite Kosttilskudd 1 02-03-09 18:54
EU vil forby alternativ medisin og økologisk. Underskriftkampanje Eva Generell diskusjon 3 01-08-08 09:19
Tett på nett: Stig Bruset svarer om alternativ medisin mofe Generell diskusjon 0 14-02-06 14:01
alternativ medisin sommerfugl Generell diskusjon 11 06-03-05 16:51
Alternativ medisin.. mofe Nyheter / media 3 20-12-04 16:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no