Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Billige ketostix!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-04, 21:48   #1
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Billige ketostix!

Jeg har lest et par steder her inne at noen ikke har fått kjøpt seg Ketostix enda, fordi er så dyre... (?) Da lurer jeg på om det finnes forskjellige typer stix til forskjellige priser?

Jeg kjøpte nemlig en pakke med 50 stk. stix til bare 57kr! Og DET synes jeg var KJEMPEBILLIG!

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 19-08-04, 21:59   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Det er vel det ketostix'ene koster...

De som er dyre heter KetoDiabur5000 og måler både ketoner og glukose i urinen. Det er endel Apotek som bare fører denne varianten. Forskjellen er at KetoDiabur er laget for diabetikere, mens Ketostix er mer beregnet på slankere...

Glukose skal forresten ikke forekomme i urinen, så får en utslag på det så bør en oppsøke lege snarest!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 19-08-04, 22:02   #3
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Heisann!Det finnes flere typer ja.De som er så billig heter nok bare ketostix og måler ketoner,det er jo nok med det!Men apoteket mitt sier at de er vanskelig å få tak i så jeg kjøper ketodiabur og de koster 99kr for 50 stk.De måler også glukose.

De første stiksene jeg kjøpte kostet 297!! Og het noe med combur test..De testet både ketoner,glukose,ph,og to andre ting jeg ikke husker..Så,ja det finnes ulike typer stix som måler ketose..

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-08-04, 22:06   #4
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Men pakningsvedlegget til ketostix står det at hvis det er utslag,så kan det være en stor fare for å gå i sjokk og noe(husker ikke,men står ingenting om slanking).Mens ketodiabur sier at ved utslag betegnes det som suksess for slankere...Ville da trodd at det var motsatt,HP

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-08-04, 22:14   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Diabetikere bør bruke den som måler glukosen i tillegg for å holde styr på diabetesen sin...

Årsaken til at det står slik i pakkningsvedlegget er nok at den ene er mer oppdatert enn den andre...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 19-08-04, 22:52   #6
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Jupp,er nok enig i det.Men jeg fikk litt panikk når jeg leste pakningsvedlegget i ketostixen om diabeteskoma og slikt,men det bevisste jo bare at jeg har godt av å lese boken par ganger til!

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 18:57   #7
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Billige Ketostix!!

Opprinnelig lagt inn av magdalena, her.

Heisann!Det finnes flere typer ja.De som er så billig heter nok bare ketostix og måler ketoner,det er jo nok med det!Men apoteket mitt sier at de er vanskelig å få tak i så jeg kjøper ketodiabur og de koster 99kr for 50 stk.De måler også glukose.

De første stiksene jeg kjøpte kostet 297!! Og het noe med combur test..De testet både ketoner,glukose,ph,og to andre ting jeg ikke husker..Så,ja det finnes ulike typer stix som måler ketose..

Vet at tråden er gammel men jeg har Combur her hjemme kom jeg på når jeg så tråden her, testet og fikk 2+. Er jeg i ketose da? Hva er forskjellen på 1+ og 3+?

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 22:07   #8
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Billige Ketostix!!

Ingen som vet? Er det foresten slik at de kan gi utslag om man er tørst??

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 15:01   #9
Mill
Medlem
 
Mill sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 40
Innlegg: 201
Mill er på en erverdig vei

Sv: Billige Ketostix!!

Opprinnelig lagt inn av Sol-Angelica, her.

Vet at tråden er gammel men jeg har Combur her hjemme kom jeg på når jeg så tråden her, testet og fikk 2+. Er jeg i ketose da? Hva er forskjellen på 1+ og 3+?

Så lenge det er utslag, er du i ketose.
Et kraftig utslag kan bety at du drikker for lite vann, at urinen din er for konsentrert. Pøs på med vann, det er bare sunt

__________________
Livsstilsendring in the making! Fortsettelse følger
Mill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten kaloritelling. Og vin. Vin er viktig. Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 16:35   #10
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Billige Ketostix!!

Opprinnelig lagt inn av Mill, her.

Så lenge det er utslag, er du i ketose.
Et kraftig utslag kan bety at du drikker for lite vann, at urinen din er for konsentrert. Pøs på med vann, det er bare sunt

Fant fort ut at det var ketose jeg var i ja Har enda ikke fått utslag etter min LILLE utskeielse på fredag. Men kjenner at det "nærmer" seg kanskje jeg kan si.. Er til vanlig en frossen pinne men i ketose så er jeg VARM

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Billige nøtter? The Cat Lavkarbo generelt 5 17-06-10 20:10
Hmm ... I ketose på ketolyse-ketostix, men ikke på ketostix fra apoteket? wollafruen Ketolysekuren 10 15-02-09 12:14
Billige bær-hvor Sugarpill Lavkarbo generelt 6 27-09-05 14:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no