Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mye karbohydrater per måltid?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-11, 17:12   #1
trond67
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 9
trond67 er på en erverdig vei

Hvor mye karbohydrater per måltid?

Beklager vist dette er godt besvart her men jeg kunne ikke finne noe ihvertfall

Jeg er en relativt godt trent kar på 43 som tenkte jeg skulle brenne bort litt fett
her og der med lavkarbo.
Har handlet fedigmåltider fra spis deg deg slank.no men begynner å bli litt lei. Og vil gjerne komponere egne måltider så da blir spørsmålet hvor mange gram karbohydrater kan jeg spise per måltid og fortsatt være i ketose?
Veier ca 86 kg og er 181cm høy.

trond67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Egenkomponert for det meste Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 17:30   #2
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor mye karbohydrater per måltid?

Spiser du tre ganger om dagen deler du 25 på 3. Spiser du 4 deler du på 4 og spiser du 2 deler du på 2. Ikke på grammet men sånn +- 10%.

Greit å fordele så godt som mulig er mitt råd.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 17:56   #3
Tutta Holmen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1
Tutta Holmen er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye karbohydrater per måltid?

Max 72 karbo. PR DAG! Har akkurat lest boken "Bedre uten brød" og den viser deg hvordan du kan legge om kostholdet uten å følge noen diett. Har levd på svært lite karbo.i ca 2 år og kan ikke tenke meg og kutte ut denne levemåten. Lykke til!

Tutta Holmen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo = velvære Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 18:01   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye karbohydrater per måltid?

Opprinnelig lagt inn av Tutta Holmen, her.

Max 72 karbo. PR DAG! Har akkurat lest boken "Bedre uten brød" og den viser deg hvordan du kan legge om kostholdet uten å følge noen diett. Har levd på svært lite karbo.i ca 2 år og kan ikke tenke meg og kutte ut denne levemåten. Lykke til!

Trådstarter følger ikke "Bedre uten brød", men "Spis deg slank"

Er nok forskjell på de to

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 18:08   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye karbohydrater per måltid?

Opprinnelig lagt inn av trond67, her.

Beklager vist dette er godt besvart her men jeg kunne ikke finne noe ihvertfall

Jeg er en relativt godt trent kar på 43 som tenkte jeg skulle brenne bort litt fett
her og der med lavkarbo.
Har handlet fedigmåltider fra spis deg deg slank.no men begynner å bli litt lei. Og vil gjerne komponere egne måltider så da blir spørsmålet hvor mange gram karbohydrater kan jeg spise per måltid og fortsatt være i ketose?
Veier ca 86 kg og er 181cm høy.

Bestill boka fra spis deg slank - der er det ferdige oppskrifter som du kan følge. Boka har i tillegg veldig mye god informasjon om lavkarbo-kosthold

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 18:14   #6
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor mye karbohydrater per måltid?

Opprinnelig lagt inn av Tutta Holmen, her.

Max 72 karbo. PR DAG! Har akkurat lest boken "Bedre uten brød" og den viser deg hvordan du kan legge om kostholdet uten å følge noen diett. Har levd på svært lite karbo.i ca 2 år og kan ikke tenke meg og kutte ut denne levemåten. Lykke til!

Skriver jo over her at han skal være i ketose. 72 KH blir litt vel mye da. Vil anbefale deg å ligge på rundt 25-30.
Dessuten er spørsmålet hvor mange KH pr måltid og ikke pr døgn

Du burde som flere over nevner finne deg en retning du ønsker å følge. Da er det mye enklere å vite hva som er lov og ikke

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 18:40   #7
trond67
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 9
trond67 er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye karbohydrater per måltid?

Takker for alle svar

Veit utrolig lite om retninger og sånn siden dette er helt nytt for meg da.
får prøve å lese meg opp litt

trond67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Egenkomponert for det meste Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 18:48   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye karbohydrater per måltid?

Opprinnelig lagt inn av trond67, her.

Takker for alle svar

Veit utrolig lite om retninger og sånn siden dette er helt nytt for meg da.
får prøve å lese meg opp litt

Da bør du begynne med denne tråden og alle de flotte linkene du finner i den!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar

Emneord
karbohydrater, ketose


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye karbohydrater? tmaria Ketolysekuren 18 11-06-10 22:00
Hvor mange måltid pr dag? Estrella Lavkarbo generelt 7 08-03-10 14:49
Hvor mye salat kan man spise til hvert måltid? søtsaka Ketolysekuren 7 27-07-09 00:03
Hvor ofte snack-måltid? Musamis Ketolysekuren 5 12-10-07 09:39
Hvor mye fett spiser dere til hvert måltid? nita58 Ketolysekuren 22 15-06-07 11:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no