Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er det ok med havregrøt om man prøver å leve lavkarbo, men ikke er i ketose?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-15, 10:21   #1
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Er det ok med havregrøt om man prøver å leve lavkarbo, men ikke er i ketose?

Jeg har gått på ketolyse 2 ganger og har ikke tenkt å gjøre dette mer, etter svangerskap nr 3 har alle de gamle kiloene sneket seg på og jeg gremmes..

Jeg prøver å spise mindre kalorier men og mindre karbohydrater, liker ikke knekkebrød, men klarer å ligge på rundt 120 karbohydrat til dagen, i dag blir det 166 mer for jeg skal spise popcorn..

inni disse karbohydratene er det en liten porsjon havregrøt til frokost og lunch, en appelsin, en muslibar middag som er lavkarbo og ikke har så mye fett..

Jeg holder meg vekke fra brød og sukker så karbohydratene kommer i hovedsak fra havregrøten og noen ganger litt fullkornsris og fullkornspasta

jeg holder meg i tillegg på mellom 1200 og 1500 kalorier til dagen.

Nå har det seg slik at jeg fungerer veldig greit på dette kostholdet, har mer overskudd, har trent 3 dager i uken og føler meg lettere, har slutta å snorke, kanskje for jeg har bedre kondis?

Nå er det da bare 5 dager siden jeg startet med kostholdet, treningen har pågått lengre, men har bare gått ned 0,8kg siden start. Andre ganger har jeg mistet mye vann og derfor rundt 2.3kg første uka..

Er det noe jeg gjør feil?

Føler jeg har små marginer på maten og synes det er viktigere at jeg får spise nok mat i mange omganger enn at jeg spiser få mer kaloririke måltider..

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 15:22   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Er det ok med havregrøt om man prøver å leve lavkarbo, men ikke er i ketose?

Alt tyder på at det virker for deg. Du har mer overskudd, føler deg besre og har gått ned 0,8 kg på 5 dager. Helt suverent, bare fortsett slik du!

Du ligger jo i øvre skikt av lavkarbobegrepet, så da er det nok greit å følge litt med på kaloriene i tillegg. Men med tanke på at du har hatt et par runder med lavkarbo før er vekttapet helt klart innenfor. Så hold ut, og la det bli en langsiktig vane. Så ordner resten seg helt av seg selv;-)

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 15:49   #3
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det ok med havregrøt om man prøver å leve lavkarbo, men ikke er i ketose?

Takk for svar!!! Da fortsetter jeg og prøver med dette videre...

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 16:05   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er det ok med havregrøt om man prøver å leve lavkarbo, men ikke er i ketose?

Jeg spiser havregrøt ofte. Går veldig bra for meg. Men pøser på med bær, nøtter og cottage cheese, så havregrøt utgjør kanskje 50% av måltidet. Holder meg mett lenge på en sånn porsjon.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 19:19   #5
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Er det ok med havregrøt om man prøver å leve lavkarbo, men ikke er i ketose?

All den tid det er så forskjellig hva vi tåler så må du jo kjenne på det selv. Trening gjør jo at man gjerne tåler mer karbohydrater. Om man tåler havregryn er jo og individuelt, både fordi det er korn og fordi det gir for mye kh for noen...

Så lenge du går ned og har overskudd som det ble sagt her så er det vel bare å fortsette. Heller gjøre endringer om det stopper og du ikke trives?

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 22-02-15, 19:44   #6
AneElise40
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2015
Hvor: Skien
Innlegg: 1
AneElise40 er på en erverdig vei

Sv: Er det ok med havregrøt om man prøver å leve lavkarbo, men ikke er i ketose?

Hei!
jeg spiser havregøt av og til. tilsetter også mandelmel/sesam-mel. koker opp med vann og kokosdrikk(tynnet kokosmelk). og en liten klatt smør(ghee).

Jeg foretrekker å spise det til kvelds. starter dagen uten karbo, øker litt etterhvert.. og avslutter m måltid m mest karbo..prøver "biorytme" med 5:2 diett. (holder meg under 70-80 kh hele dagen totalt).
så langt ser det ut til å fungere bra

AneElise40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo- uten egg og melk Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Holde vekten / leve lavkarbo FrøkenStress Ketolysekuren 4 06-07-13 14:30
Gir lavkarbo (men ikke i ketose) samme metthetsfølelse som ketose superkisen Spørsmål og svar 8 03-01-12 00:25
Lavkarbo - men ikke ketose Paris Lavkarbo generelt 6 17-11-11 21:47
Dyrt å leve Lavkarbo -eller...? Lille-Lulle Lavkarbo generelt 3 17-09-08 13:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no