Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Ta blodprøve før du begynner på dietten.

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-04, 11:28   #1
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Ta blodprøve før du begynner på dietten.

En svært viktig faktor for å lykkes med et langvarig Atkinsenkosthold er å ta blodprøve før man starter omleggingen av kostholdet.

De fleste som går av dietten gjør det etter påtrykk fra venner og bekjente som er svært redde for hvordan det går med kolesterolet vårt.

Da er det griet å vite at kolesterolert har gått ned og triglyseridene har gått ned.

Atkinsen kostholdet gir rett og slett bedre helse og det er veldig greit å kunne dokumentere det både for seg selv, legen og bekymrede venner.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 26-01-04, 12:03   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Kjempebra med bevis!

Jeg må desverre innrømme at jeg enda ikke har tatt blodprøver... Men jeg er av den egenrådige typen så kolesterol argumentene preller av. Og legene har aldri sagt noe annet enn at jeg her helt frisk... Ikke at jeg noen gang har skjønt det da...

Nå! Er jeg frisk!

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 29-01-04, 13:22   #3
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Det er bra du er sta HP ,men når skeptikerne spør meg om kolesterol nivåene mine , så svarer jeg med stor glede og en smule skadefryd :

Det dårlige kolesterolet har gått ned med et poeng( måleenhet?) det gode kolesterolet har gått opp med 0,1 og triglyseridene( fettet i blodet)er halvvert.

Jeg elsker at folk ser rart på hva jeg spiser og spør om kolesterolet.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 29-01-04, 16:40   #4
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Begod

Det er bra du er sta HP ,men når skeptikerne spør meg om kolesterol nivåene mine , så svarer jeg med stor glede og en smule skadefryd :

Det dårlige kolesterolet har gått ned med et poeng( måleenhet?) det gode kolesterolet har gått opp med 0,1 og triglyseridene( fettet i blodet)er halvvert.

Jeg elsker at folk ser rart på hva jeg spiser og spør om kolesterolet.

Jeg har heller ikke tatt blodprøver, men har tatt kolestroltest for et par år siden og det var helt normalt, verre var det med blodtrykket.
Kjøpte meg da en digital blodtrykksmåler, og blodtrykket var normalt uten medisiner etter ca 3 uker på Atkins.
Til å begynne med kunne jeg ikke spise noe som helst av fint hvetemel uten at blodtrykket steg, men etter å ha gått ned 10-12 kilo tåler jeg det uten utslag.
Hadde et blodtrykk på 200/120 da jeg begynnte på medisiner.
Nå er det på 120/80 omtrent uten medisiner
Ellers er det ikke hjertesykdom i familien så det bekymrer meg ikke så mye.
De fleste har fått hjerneslag i høy alder, og der spiller blodtrykket en stor rolle

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no