Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Lavt stoffskifte

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-11, 21:35   #1
girlish
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 14
girlish er på en erverdig vei

Lavt stoffskifte

Hei.
Hadde et spørsmål ang lavt stoffskifte og lavkarbo diett. Jeg har gått på dietten siden beg av januar uten vektreduksjon, har heller gått opp noen kilo. Kan dette ha sammenheng med mitt lave stoffskifte? Jeg går på levaxin, men har ikke målt stoffskiftet siden jeg beg på dietten. Er det noen som har erfaring med at man synker mer i stoffskiftet? Jeg har fulgt Grethe Roede i mange år og har alltid klart å komme meg ned i trivselsvekt etter graviditetene, men klarer altså ikke det nå. Jeg vet at det er tyngre å gå ned siden jeg ikke er overvektig, skal ned 5-7 kg. Jeg er 157 og veier 63 kg. Jeg trener 3-5 dager i uken. Min dag ser gjerne slik ut:
Frokost: 2 egg, med smør.
Lunsj: Salat med kylling og rømmedressing.
Mellom: ca 15 nøtter.
Middag: To koteletter med gr saker.
Kvelds: 2 egg stekt i smør.

Jeg er veldig fortvilet, og håper d "bare" er stoffskiftet mitt som har endret seg på dietten, noe som kan justeres med flere tabletter

girlish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er nybegynner og prøver litt mitt eget opplegg. Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 21:41   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte.

Lavkarbo er vektregulerende, så noen pyntekilo du gjerne vil ha av er det slett ikke sikkert kroppen er enig i
Jeg har også lavt stoffskifte og det har blitt veldig stabilt etter kostomlegginga!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 21:51   #3
girlish
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 14
girlish er på en erverdig vei

Sv: Lavt stoffskifte.

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Lavkarbo er vektregulerende, så noen pyntekilo du gjerne vil ha av er det slett ikke sikkert kroppen er enig i
Jeg har også lavt stoffskifte og det har blitt veldig stabilt etter kostomlegginga!


Ja de "de pyntekilonen" D må jo gå an å få de siste kiloene vekk og Jeg klart de jo det kostholdet jeg hadde før, må jeg virkelig ty til d igjen???? Hadde håpet jeg skulle klare det med LCHF

girlish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er nybegynner og prøver litt mitt eget opplegg. Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 21:52   #4
girlish
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 14
girlish er på en erverdig vei

Sv: Lavt stoffskifte

Takk for svar forreste Charlott

girlish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er nybegynner og prøver litt mitt eget opplegg. Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 21:54   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte

Det er en del som må kutte litt på kaloriene også for å gå ned pyntekiloene på lavkarbo.... Som sagt, kroppen vil gjerne ha et ord med i laget

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 21:59   #6
girlish
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 14
girlish er på en erverdig vei

Sv: Lavt stoffskifte

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Det er en del som må kutte litt på kaloriene også for å gå ned pyntekiloene på lavkarbo.... Som sagt, kroppen vil gjerne ha et ord med i laget

Ja d er jo forståelig Jeg kuttet ned på kaloriene denne uken, da spiste jeg ikke frokost. Skjønner liksom ikke at jeg kan spise mindre enn d jeg gjorde denne uken? Men Må jeg så må jeg

girlish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er nybegynner og prøver litt mitt eget opplegg. Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:10   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte

15 nøtter er ikke mange, men de inneholder mange kalorier og nøtter kan hindre vektnedgang hos noen. Jeg ville heller kuttet ut/byttet ut nøttene enn å droppe frokosten!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:30   #8
girlish
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 14
girlish er på en erverdig vei

Sv: Lavt stoffskifte

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

15 nøtter er ikke mange, men de inneholder mange kalorier og nøtter kan hindre vektnedgang hos noen. Jeg ville heller kuttet ut/byttet ut nøttene enn å droppe frokosten!

Takk for svar Kitt.
Ja jeg vet d er mange kalorier og en del karbo, tenkte at siden jeg trente så mye måtte jeg ha i meg litt. Men jeg skal prøve å kutte ut nøttene Jeg har også en skvett fløte i kaffen ca tre kopper om dagen, kanskje d blir litt mye og, hmmm.... Ikke lett dette here he he Men d er vel ikke meningen alt skal være like lett

girlish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er nybegynner og prøver litt mitt eget opplegg. Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:43   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte

Jo nærmere idelavekt man kommer, jo verre kan det være!
Ikke alltid kroppen din og du er enige om hva som er din idelavekt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 23:04   #10
girlish
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 14
girlish er på en erverdig vei

Sv: Lavt stoffskifte

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jo nærmere idelavekt man kommer, jo verre kan det være!
Ikke alltid kroppen din og du er enige om hva som er din idelavekt!


I know Og det er d jeg har erfart før, men har likevel klart d med ekstra trening og minimalt med kalorier MEN er ikke akkurat 20 lengre og tre unger så det blir vel tregere med forbrenningen også thi hi

girlish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er nybegynner og prøver litt mitt eget opplegg. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte FantasiJenta Stoffskifte / hormonproblemer 6 06-10-10 19:42
Lavt stoffskifte Jabba Stoffskifte / hormonproblemer 16 23-05-09 16:18
Lavt stoffskifte? Marita Stoffskifte / hormonproblemer 68 19-04-09 00:03
Lavt stoffskifte? Enid Fysisk og mental helse 11 24-03-07 00:26
Har du lavt stoffskifte? Fluffy Stoffskifte / hormonproblemer 16 15-02-07 22:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no