Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Optimal Ernæring

Ketose ikke bra for de med stoffskiftesykdommer

Optimal Ernæring Et kosthold basert på Jan Kwasniewski og Wolfgang Lutz sine anbefalinger. Boka "Bedre uten brød" er skrevet av Wolfgang Lutz.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-06, 21:15   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Ketose ikke bra for de med stoffskiftesykdommer

Jeg driver og leser boka "Bedre uten brød."

Der står det noe sånt som "..ketose er altså ikke noe å være redd for, bortsett fra om du lider av en stoffskiftesykdom".

Uten noe mere forklaring. (!!!)

Tenkte jeg bare skulle informere om det, jeg..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-01-06, 21:40   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ketose ikke bra for de med stoffskiftesykdommer

.... javel..... det var nå rart da ! Klarer ikke helt å ta slike ubegrunnede/udokumenterte påstander alvorlig jeg.


De fleste jeg kjenner som har stoffskiftesykdom klarer kun å ta av om de er i ketose. Det er ikke bare en påstand, det er et dokumentert faktum. Regner også med at Atkins og Dr. Andersen her inne har erfart det samme med sine pasienter. Atkins har iallefall dokumentert det ganske så godt !

I Mary Shomons bok (anbefalt av endokrinologer) The Thyriod Diet, står det heller ikke noe om at ketose ikke er bra.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-01-06, 21:43   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Ketose ikke bra for de med stoffskiftesykdommer

Hmnei, jeg synes det blir litt for dumt når de ikke kan dokumentere det..

Men kanskje noen her inne vet noe mere om dette?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-01-06, 22:31   #4
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose ikke bra for de med stoffskiftesykdommer

jeg kan nok ikke dokumentere for fem øre, men JEG går raskere ned med fedon kost enn ketose kost, og JEG har stoffskifte sykdom

men vi er alle forskjellige ....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 03-01-06, 22:35   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Ketose ikke bra for de med stoffskiftesykdommer

Mm.. Men jeg tror ikke de mente at de med stoffskiftesykdom ikke bør gå ned med ketose, eller at de ikke gjør det - heller mere det at ketose ikke er SUNT for de med stoffskiftesykdommer.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-01-06, 23:19   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ketose ikke bra for de med stoffskiftesykdommer

Opprinnelig lagt inn av mofe

heller mere det at ketose ikke er SUNT for de med stoffskiftesykdommer.

... også venter vi i spenning på HVORFOR ! ??

(Endokrinologen jeg var hos for mange år siden syns det var helt TOPP at jeg gikk på Atkins, selv med stoffskifte sykdom. Han anbefalte det faktisk til sine pasienter - og de bør jo vite det da..... og Torkil anbefaler jo ketose til sine, også de med stoffskifte sykdommer. Mener også at doktoren bak forskningen soom Ketolysekuren baserer seg på også anbefaler det. )

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-01-06, 12:45   #7
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose ikke bra for de med stoffskiftesykdommer

Opprinnelig lagt inn av mofe

Mm.. Men jeg tror ikke de mente at de med stoffskiftesykdom ikke bør gå ned med ketose, eller at de ikke gjør det - heller mere det at ketose ikke er SUNT for de med stoffskiftesykdommer.

åh .... der ser du meg i et nøtteskal miste noen kilo= sunt jadda ... må forandre på den tankegangen der ....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-01-06, 13:02   #8
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ketose ikke bra for de med stoffskiftesykdommer

Opprinnelig lagt inn av Nille

.... javel..... det var nå rart da ! Klarer ikke helt å ta slike ubegrunnede/udokumenterte påstander alvorlig jeg.


De fleste jeg kjenner som har stoffskiftesykdom klarer kun å ta av om de er i ketose. Det er ikke bare en påstand, det er et dokumentert faktum. Regner også med at Atkins og Dr. Andersen her inne har erfart det samme med sine pasienter. Atkins har iallefall dokumentert det ganske så godt !

I Mary Shomons bok (anbefalt av endokrinologer) The Thyriod Diet, står det heller ikke noe om at ketose ikke er bra.....

Hei
Helt enig, mange opplever faktisk økt forbrenning i ketose . SELV med normale thyroideaprøver.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no