Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Sylwesters Spaghetti Bolognese (med bilde)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-15, 04:39   #1
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill
Smile

Sylwesters Spaghetti Bolognese (med bilde)

Jeg fikk så lyst på Spaghetti Bolognese idag så jeg tenke: Det må det da gå an å gjøre.




Pasta:
Her bruker jeg Scyric sin oppskrift, nærmere bestemt 3/4 av som foreslått av Mariann S på 3. side. Jeg gjengir den her:

Sett ovnen på 150 grader

Bland:
3 egg
90 g naturell smøreost
27 g fiberhusk.

La det hvile og svelle i 10 minutter. Pisk opp igjen. Legg deigen på en bakepapir. Smør den utover. Jeg legger så et olja bakepapir med den olja siden ned. Så kjevler jeg ut deigen. Bak den i ovnen i 10 minutter med bakepapiret på. La den kjøle av. Skjær den så i strimler. Man kan bruke pizzakutter, eller rulle den samme og så skjære opp.

Bolognesesaus:
2 bokser hermetiske tomater
1 Brokkoli
1 fedd hvitløk
1 buljongternig
1/2 frisk chilli (kan utelates)
1 ss Provencekrydder
1/4 purre
700-800g kvernet kjøtt (jeg brukte kjøttkakedeig)

Skrell brokkolistilken og ta av brokkolitoppene. Skjer stilken i mindre biter og ha i tomatene. Ha i buljong, chilli og hakket hvitløk. Kok opp til brokkolistilken er mør. Kjøres glatt i stavmikser. Ha i brokkolitoppene og finhakket purre. Kok opp mens du steker kjøttet og har i. Smak til med Provencekrydder, pepper og salt.

Friske grønnsaker:
2 Slangeagurker
2 Paprika
2 boks minimais.

Jeg dytter slangeagurkene igjennom en multihakker 2 ganger. En for å få lange strimler og en på tvers så jeg får terninger. Deretter går paprika og minimais igjennom samme en gang. Ferdig på 3 minutter!

Hvis du ikke har stor familie som skal spise så lønner det seg å lage 1/2 oppskrift av grønnsakene og heller lage den flere ganger, slik at den er frisk. Det går også helt fint å halvere hele oppskriften, men jeg liker å lage god mat en gang å spise den flere dager. Jeg får 5 middager ut av dette

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 22:21   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Sylwesters Spaghetti Bolognese (med bilde)

Hørtes kjempegodt ut! Spørs om jeg må prøve denne til helgen! Hvordan smaker "pastaen" da? Jeg er veldig glad i sånn ordentlig strimmelpasta (nå husker jeg ikke engang hva det heter!), men det er år og dag siden jeg har spist det. Jeg kan alltids spise litt av den uansett jeg da, men var ostepastaen god?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 23:54   #3
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Sylwesters Spaghetti Bolognese (med bilde)

Bolognesesausen overdøver hva den smaker så den er der mest for konsistensen. Den er ikke al dente så den slår ikke ekte pasta på konsistens heller. Jeg har brukt samme fakepasta i Lasagne og der fungerer den enda bedre.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 12:12   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Sylwesters Spaghetti Bolognese (med bilde)

Lasagnatipset skal utprøves! :-)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 15:03   #5
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Sylwesters Spaghetti Bolognese (med bilde)

Det er vel samme pastaoppskriften som i en del andre tråder her, så der ligger det masse tips også

Ser veldig godt ut

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
bolognese, pasta, spaghetti, tomat


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sylwesters indiskinspirerte gryterett sylwester Middag 1 14-01-13 11:17
Squash bolognese Lisbeth Middag 2 14-11-10 12:40
Squash allà Bolognese :))) MarensLille... Middag 0 13-09-10 18:27
Blomkål Bolognese Anne Middag 1 15-09-04 16:12
Bolognese deeluxe Vedvarende vekttap 4 25-02-04 22:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no