Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Brownie cookies (bilder)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-13, 10:38   #1
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Brownie cookies (bilder)

En liten smakebit på en av de nye oppskriftene fra boken min...
Nydelige saftige og gode småkaker, med kraftig sjokoladesmak...
Perfekte til en herlig nytraktet kopp kaffe...

Oppskrift

50 g smør
6 - 7 ss sukrin
40 g kakao
3 ss kokosmel
2 ts bakepulver
1 ts vaniljeekstrakt
3 egg
evt. hakkede nøtter og biter av 86 % sjokolade

Pisk smør og sukker hvitt.
Tilsett 1 egg og vaniljeekstrakt, og bland godt.
Sikt inn det tørre og rør godt sammen.
Tilsett til slutt de 2 siste eggene, og bland godt.
Smak til med søtt, og bland evt. inn litt hakkede nøtter/sjokolade.
Sett deigen kjølig en times tid.

Sett deigen med en spiseskje på en bakepapirkledd plate. Klem kakene litt flate.
Stekes ved 180 grader i 8 - 10 minutter.

Oppbevar kakene kjølig i en tett boks, eller frys ned de du ikke spiser med en gang.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg BrownieCookies2.jpg (585,8 KB, 138 visninger)
__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/

Sist redigert av Mat for sjelen : 25-02-13 kl 11:14.
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 09:58   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Brownie cookies (bilder)

Disse skal jeg steke etterpå. Har en litt sånn teit dag, fikk mensen i går kveld, hele gårdagen var jeg sur og emosjonell, og i dag må jeg ha kakao av noe slag. Hadde kun igjen tagatesse, så da ble det det(også lukker jeg øynene litt for karbene i den).

Spent på smaken, føler at jeg aldri får til slike sukkerfrie kjeks.

Takk for at du delte Mat for sjelen!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 12:44   #3
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Brownie cookies (bilder)

Hei. Går det ann å bruke mandelmel i disse? Har bare det skjønner du, og fikk lyst å lage noe godt

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 13:05   #4
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Brownie cookies (bilder)

Det må prøves Hvor mange stk fikk du ? Takk for oppskriften

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 17:56   #5
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Brownie cookies (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Jean1986, her.

Hei. Går det ann å bruke mandelmel i disse? Har bare det skjønner du, og fikk lyst å lage noe godt

Ja, det går helt fint an å bytte ut kokosmelet med mandelmel i denne oppskriften Jeg ville prøvd med litt mer mandelmel - ca 5-6 ss vil jeg tro er passe Kokosmelet trekker til seg MYE væske, så du trenger derfor litt mer mandelmel. Prøv deg litt frem til du får passe konsistens på røren.

Håper de faller i smak!

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 17:56   #6
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Brownie cookies (bilder)

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Det må prøves Hvor mange stk fikk du ? Takk for oppskriften

Må ærlig innrømme at jeg ikke talte kakene, men ca 20 - 25 stykker kanskje... Jeg bruker en spiseskje til å sette røren på brettet, og kakene blir ca 8 - 10 cm i diameter Men her lager du de selvsagt akkurat så store som du vil

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 17:59   #7
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Brownie cookies (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Disse skal jeg steke etterpå. Har en litt sånn teit dag, fikk mensen i går kveld, hele gårdagen var jeg sur og emosjonell, og i dag må jeg ha kakao av noe slag. Hadde kun igjen tagatesse, så da ble det det(også lukker jeg øynene litt for karbene i den).

Spent på smaken, føler at jeg aldri får til slike sukkerfrie kjeks.

Takk for at du delte Mat for sjelen!

Uff, ja da trenger du litt trøste-kosemat Sånne dager er ikke noe særlig nei...
Håper de falt i smak

Stor oppmuntringsklem Imse!! Håper du føler deg litt bedre

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 19:30   #8
bojose
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 9
bojose er på en erverdig vei
Smile

Re: Brownie cookies (bilder)

Måtte prøve disse nå i kveld for jeg hadde så lyst på noe godt, og ja, de var veldig gode

bojose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 19:32   #9
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Re: Brownie cookies (bilder)

Opprinnelig lagt inn av bojose, her.

Måtte prøve disse nå i kveld for jeg hadde så lyst på noe godt, og ja, de var veldig gode

Så flott at de falt i smak

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 19:40   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Brownie cookies (bilder)

De var veldig gode! Og jeg ble lurt med til å gå på skøyer og da ble dagen så mye bedre. Så da ble kakene delt med en god vennine også, som likte de godt!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 19:44   #11
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Brownie cookies (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

De var veldig gode! Og jeg ble lurt med til å gå på skøyer og da ble dagen så mye bedre. Så da ble kakene delt med en god vennine også, som likte de godt!

Så bra Høres ut som en ellers pyton dag ikke ble så aller verst allikevel Gode venninner er gull verdt

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 08:05   #12
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Brownie cookies (bilder)

Jeg bagte dem i fredags og de blev rigtig gode og endnu bedre dagen efter.
Jeg byttede sukrin ud med stevia og tilsatte lidt nibs istedet for nødder.
Tak for opskriften som bliver en af mine favoritter

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 08:36   #13
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Brownie cookies (bilder)

Så flott at de falt i smak

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 10:46   #14
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Brownie cookies (bilder)

Herlighet! du har så mange gode forslag på så mye godt!! Enda en oppskrift til min "to do" lista Disse skal jeg definitivt prøve ut for de ser nydelige ut! Har du prøvd med noen sjokoladebitter oppi? Trur du det vil funke?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt

Sist redigert av Moogie : 25-02-13 kl 11:43.
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 11:13   #15
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Brownie cookies (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Herlighet! du har så mange gode forslag på så mye godt!! Enda en oppskrift til min "to do" lista Disse skal jeg definitivt prøve ut for de ser nydelige ut! Har du prøvd med noen sjokolade bitter oppi? Trur det vil funke?

Sjokoladebiter ja "Dont get me started"... NYDELIG!!! Trodde jeg hadde skrevet det i oppskridten, men må ha fallt ut... Skal tilføye det

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 12:58   #16
vibsen
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 95
vibsen er ny på veien

Sv: Brownie cookies (bilder)

Disse er kjempegode. Fikk 20 stk ut av oppskriften.

__________________


vibsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo under 50 g kh pr dag Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 13:53   #17
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Brownie cookies (bilder)

Opprinnelig lagt inn av vibsen, her.

Disse er kjempegode. Fikk 20 stk ut av oppskriften.

Så bra at de smakte

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 19:02   #18
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Brownie cookies (bilder)

Jeg har bakt disse nå, og de var virkelig gode. Kommer til å bli bakt ofte her.
Jeg brukte smør i dag, men tror du at det går ann å bruke kokosolje i stedet?

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 19:10   #19
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Brownie cookies (bilder)

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Jeg har bakt disse nå, og de var virkelig gode. Kommer til å bli bakt ofte her.
Jeg brukte smør i dag, men tror du at det går ann å bruke kokosolje i stedet?

Så flott at du ble fornøyd
Det går nok helt fint an å bruke kokosolje i stedet for smør i denne oppskriften Har ikke forsøkt det selv, men ser ingenting i veien for det nei

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 09:44   #20
ansz75
Juniormedlem
 
ansz75 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Honefoss
Innlegg: 15
ansz75 er på en erverdig vei

Sv: Brownie cookies (bilder)

Oj så fint .jeg har nok proteiner av egg og kjott . Skal kosse meg siklilig

__________________


ansz75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 19:23   #21
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Brownie cookies (bilder)

Disse tror jeg må bakes i helgen :-)

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 20:18   #22
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Brownie cookies (bilder)

Opprinnelig lagt inn av tiki, her.

disse tror jeg må bakes i helgen :-)

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 21:58   #23
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Brownie cookies (bilder)

Bakte disse og tok med meg på kaffebesøk og de blei godt likt! Nam-nam! Blir nok å bake flere slike. Men lurer på om det skulle gå an å bytte kokosmel med mandelmel/malte mandler? Jeg byttet foresten halvparten av sukrin med tagatesse for å få rundere smak og slippe sukrin ettersmakken og de blei fint hadde også satt ned temperaturen til 160 gr.

Opprinnelig lagt inn av vibsen, her.

Disse er kjempegode. Fikk 20 stk ut av oppskriften.

Du laget dem mye mindre i størrelsen enn jeg laget mine, hehe. Mine blei store og jeg fikk bare 9 ut av deigen min

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt

Sist redigert av Moogie : 05-05-13 kl 23:24.
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 22:02   #24
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Brownie cookies (bilder)

Disse må testes! Nam - fristet nå ja!!!

Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 10:28   #25
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Brownie cookies (bilder)

Prøvde disse i helgen og de ble ikke gode. Blandet sukrin og vaniljestevia, men kakene fikk bare en tørr smak (selv om de ikke var tørre) og etter å ha tygget litt kom den ekle, kalde sukrin-smaken. Hadde håpet jeg kunne servere dem som et dia-alternativ i konfirmasjon til heglen, men de gikk i søpla gitt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mini-cookies (bilder) Makronella Kake/dessert og snacks 2 27-02-15 17:20
SjokoChip Cookies... (bilder) Mat for sjelen Bakst 2 07-12-12 08:45
Fudgemuffins-brownie (?) :) Bluwari Kake/dessert og snacks 3 16-11-10 00:45
Lettlaget brownie Thomasina Kake/dessert og snacks 37 31-05-09 22:14
Sukkerfri brownie elian Kake/dessert og snacks 9 25-01-09 11:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no