Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Kick-ass kjøttsaus med cherrytomater

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-13, 16:15   #1
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Kick-ass kjøttsaus med cherrytomater

I dag har jeg lagt ut ny oppskrift på nettsiden min, og tenkte jeg har lyst til å dele den her også

Dette er uten tvil verdenes beste tomatsaus. Deiligere og sunnere blir faktisk ikke. Jeg er best på slump, så her er ingen eksakte mål.

Du trenger:

Grønnsaker:

sellerirot
gulrot
løk
purre

Andre nødvendigheter:

Kraft, ca 3-4 dl
2 stk Cherrytomater på boks
Karbonadedeig (ca 1,5 pk)
Smør
God, kaldpresset olivenolje
Krydder: Havsalt, nykvernet pepper,hvitløk, løk, cayenne pepper, chilipulver og paprika. Salt og pepper.

Grønnsakene rives på grovt rivjern eller kutt opp i biter. (Hvis du kutter grønnsakene i biter bør du jevne dem med stavmikser før du tar i tomatene) Surr grønnsakene i en god mengde smør til det begynner å bli mykt. Ta i ca 2 finhakkede fedd med hvitløk, surr med.

Ta i like ca deler oksekraft og tomater på boks. Hvis du ikke har hjemmelagd kraft kan du kjøpe ferdig kraft fra f.eks Jacobs som føres på Meny, Ultra osv. Ikke tro at du får den samme opplevelsen med fond eller buljong! Jeg sier ikke at det blir vondt, men her er det en vesentlig klasseforskjell.

Tilsett krydder. Jeg bruker en blanding av hvitløk, løk, cayenne pepper, chilipulver og paprika. Salt og pepper har jeg i tillegg.

La sausen kokes til minst halvparten av tomatene har begynt å sprekke. Hvis du har en passe spicy saus er det digg med de søte tomatene som sprekker som små bomber i munnen.

Tilsett stekt karbonadedeig, en stor klatt med smør (gjerne usaltet eller klarnet) og masse deilig kaldpresset olivenolje.

Enjoy

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko? IdunSukkerfri Spørsmål og svar 42 08-04-11 20:00
Sukker-kick? sirib Spørsmål og svar 9 19-03-11 09:32
Fet mat kan gi kick på samme måte som kokain Iset Nyheter / media 11 06-05-10 16:53
Cherrytomater, er det lov? h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 2 18-08-08 15:03
Bakte cherrytomater Iset Middag 0 06-05-04 12:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no