Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Variabel vekt

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-07-11, 09:46   #1
ibsan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
ibsan er på en erverdig vei

Variabel vekt

Jeg har merket et par ting når jeg går på lavkarbo- vekten kan svinge VELDIG mye til tider....

Jeg var på 23 dagers ferie (etter 3 uker i lavkarboland) og spiste det jeg ville- så masse pizza og pasta- var i Italia...

Begynte rett på lavkarbo igjen når vi kom hjem (ca 2 uker siden). Fant ut at jeg hadde lagt på meg pitte litt (ca ein kilo...)
Etter at vi kom hjem har jeg vært flink, selv om jeg ikke har trent noe (går 3 km en vei til jobb hver dag- og må jo tilbake igjen også ). Merket første gang at det var tungt for kroppen å trene OG begynne på lavkarbo.

Gikk på vekta på lørdag som var, og hadde gått ned en del igjen... (faktisk så viste vekta MINDRE enn den gjorde før ferien og til sammen hadde jeg gått ned 5 kilo!) Fornøyd!!!!!!!

Var på vekta i går igjen men hadde da den gått opp 800 gram igjen. Var på vekta igjen i dag og den indikerte at jeg var gått opp ytterligere 100- 200 gram (jeg gikk av før den stoppet... orket ikke "opp"-turen)

Nå skal det sies: magen har vært meget treg i det siste og hatt litt problemer her siden helgen. Håper det er en forklaring. Dessuten har jeg spist en del atkins barer også siden søndag.

Jeg har også fått litt problemer med mensen etter at jeg begynte på lavkarbo. Hadde mensen forrige uke, og ble ferdig på torsdag- fikk ny og full menstruasjon igjen på lørdag- Har andre opplevd dette? Jeg går på minipillen (skal til lege i August angående dette...)

ibsan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo- under 40 g karbo dagen Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 09:51   #2
mayeliz
Medlem
 
mayeliz sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Kr.sand S
Innlegg: 85
mayeliz er på en erverdig vei

Sv: Variabel vekt

Jeg går også opp og ned rundt 1.5 kg.
Jeg lever strengt lavkarbo, og veier meg hver dag.. Ser at jeg går gradevis nedover med ca 0,5kg pr. 14 dager.... men på daglig basis går det i store rykk (opp og ned)

__________________
Ferdig slanket i 2006. Lavkarbo - siden våren 2011.



mayeliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat med fett, <50 karber pr dag Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 09:56   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Variabel vekt

For meg er det også "normalt" å svinge en drøy kilo fra morgen til morgen... (Halvannen til to da jeg var større.) Mange ting vil spille inn - sein mat, salt mat, treg mage, ulikt veietidspunkt, mineralbalansen i kroppen, glukoselagrene...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 09:56   #4
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Variabel vekt

Jeg har også variabel vekt, dessverre uten de 5 kg ned først, og fikk mensen to ganger i måneden (ikke bare småblødninger, men full menstruasjon), før jeg mistet den helt en måned...

Men den delen har stabilisert seg igjen.
Men har noen dager igjen nå hvor jeg føler meg veldig tung i kroppen, og har gått opp igjen i vekt, til tross for at jeg mener jeg gjør ting på samme måten som ukene før...

Frustrerende, men jeg prøver å fokusere på hvor mye vann, syklus, salt mat, muskelbygging etc har å si...

  Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 09:05   #5
ibsan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
ibsan er på en erverdig vei

Sv: Variabel vekt

Tusen takk for svarene!

Ble veldig lettet! Da er det bare til å stå på og håpe at menstruasjonen stabiliserer seg snart!

ibsan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo- under 40 g karbo dagen Svar med sitat
Svar

Emneord
menstruasjon, vekt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16
opp i vekt? susanna Ketolysekuren 3 03-07-06 12:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no