Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvor mange karbohydrater kan det være i en bagel?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-09, 11:03   #1
Pelen
Juniormedlem
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Miami
Alder: 54
Innlegg: 37
Pelen er ny på veien

Hvor mange karbohydrater kan det være i en bagel?

Det gjelder Smart Clubs (United bakeries?) bagel, den veier ca 120 g og er helt lys. Hvor mange karbohydrater kan den inneholde?

Pelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 11:08   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater kan det være i en bagel?

Bagel kan inneholde over 50 karber pr. 100 gram.
Søkte på bagel hos matvareguiden og dette kom opp:
http://www.matvareguiden.no/sokemask...l&type=matvare

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 11:09   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater kan det være i en bagel?

havparten er nok karber... så 50-60. tipper jeg

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 11:10   #4
Pelen
Juniormedlem
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Miami
Alder: 54
Innlegg: 37
Pelen er ny på veien

Sv: Hvor mange karbohydrater kan det være i en bagel?

Takk for svar! Jeg er utrolig svak for bagels (og spesielt Smart Clubs) og da vet jeg hvor mye jeg kan spise. Jeg tar noen små biter utover dagen.

Pelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 11:12   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater kan det være i en bagel?

Går ikke du på ketolyse?
Da er ikke bagel en del av dagens mat

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 11:13   #6
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater kan det være i en bagel?

hehe, det er fortsatt 50% karber selv om du spiser små biter av gangen

bonapetitt

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 11:13   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater kan det være i en bagel?

Da blir det jo sånn at om du spiser en kvart bagel, har du dekt dagens karbonivå.. og det er jo litt dumt?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 11:18   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater kan det være i en bagel?

Ehm, karbohydratene i en bagel; Altså i raffinert hvetemel er helt andre karber enn du finner i grønnsaker. De er langt raskere og vil gi en mye større blodsukkerøkning, dermed en større insulinproduksjon og videre en større fettlagring.
Lykke til.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 11:56   #9
Pelen
Juniormedlem
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Miami
Alder: 54
Innlegg: 37
Pelen er ny på veien

Sv: Hvor mange karbohydrater kan det være i en bagel?

Jeg skjønner at det ikke er det smarteste jeg kan gjøre, bare så at det er sagt og det skal ikke bli noe jeg gjør normalt.

Jeg spiste noen små biter i går kveld og jeg er fortsatt i ketose, men jeg spiste mer eller mindre bare mat som ikke inneholder karbohydrater resten av dagen og det vurderer jeg å gjøre i dag også. Jeg har ikke tenkt å spise mer enn maks 40 karber av bagelen fordelt utover dagen. Så går vi tilbake til normalen i morgen.

Pelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 12:35   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater kan det være i en bagel?

Bare husk at det faktisk ikke er rom for slike på ketolysekuren. Den er streng, og man må forsake noe Når man begynner på ketolysekuren har man tatt et valg Man er ikke "litt" på ketolysekur.
Vet dette høres hardt og strengt ut, men sånn er det faktisk

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 13:05   #11
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvor mange karbohydrater kan det være i en bagel?

Denne tankegangen synes jeg du skal revurdere med en gang.....det er jo ikke meningen at du ikke skal spise mat med karber en hel dag for så å spise en bagel.....Vi må jo få i oss de karbene kroppen har behov for og de skal komme fra grønnsaker som vokser over jorda. Du tror sikkert at dette kun kommer til å skje en sjelden gang - men har du først tillatt det er det fryktelig lett å gå i bagel fella gang etter gang.....
Høres sikkert streng ut nå - det er ikke meningen....*smil*

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 14:49   #12
Pelen
Juniormedlem
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Miami
Alder: 54
Innlegg: 37
Pelen er ny på veien

Sv: Hvor mange karbohydrater kan det være i en bagel?

Jeg spiser mye grønnsaker (fra over jorden) normalt så jeg tror ikke det er en krise hvis jeg ikke gjør det i løpet av 24 timer. Og nei, jeg kommer ikke å til å gjøre det ofte, vi skal flytte fra Norge og disse bagelsene på Smart Club så muligheten forsvinner. (Det finnes bagels der også, men de er rart nok langt i fra Smart Clubs nivå og de lokker meg ikke så mye). Men takk for innspill, det er selvsagt kloke ord dere sier, jeg kjøper aldri bagels lenger på grunn av at jeg vet at det ikke er lurt å ha i huset, men sønnen var med i butikken og han ville veldig gjerne ha. Nå har han ikke spist mer enn en halv og dermed har han blitt fortalt at de kjøpes ikke fremover. Jeg har ikke lang vei å gå, jeg er 2-3 kg fra min idealvekt.

Pelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 25-01-09, 14:49   #13
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange karbohydrater kan det være i en bagel?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det gjelder Smart Clubs (United bakeries?) bagel, den veier ca 120 g og er helt lys. Hvor mange karbohydrater kan den inneholde?

Altfor mange!!! Punktum.

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Bare husk at det faktisk ikke er rom for slike på ketolysekuren. Den er streng, og man må forsake noe Når man begynner på ketolysekuren har man tatt et valg Man er ikke "litt" på ketolysekur.
Vet dette høres hardt og strengt ut, men sånn er det faktisk

Hør på Gerd!!
..også er du jo på en kur for at du ønsker å gå ned i vekt!?
Da er det ikke mye du må forsake av god og deilig mat på ketolyse.

(Tenk deg andre kurer av pulver eller tilmålte mengder mat da... Der snakker vi et h*******slit -som forøvrig ikke fungerer... )

Nei å måtte "forsake" en bagel er ikke et offer når du tenker på hva du faktisk har igjen for å følge ketolyse!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange gram karbohydrater? Nikoline Ketolysekuren 11 12-07-11 22:04
Hvor mange karbohydrater i denne? Calvin Lavkarbo generelt 3 18-04-08 12:25
Hvor mange karbohydrater i hva? Jippi Ketolysekuren 7 20-09-07 09:59
Hvor mange karbohydrater i chili? Dolly Spørsmål og svar 2 13-03-07 19:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no