Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

- 1 kg bare

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-11, 10:05   #1
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

- 1 kg bare

Jepp ned bare 1 kg denne uken. Men nå har jeg faktisk regnet litt på det og jeg inntar grusomt mange kalorier på en dag. Har brukt endel rapsolje. Bare der er jo tusen kalorier pr hundre gram. At jeg ikke har lagt på meg ti kg det er bare helt utrolig. Det ser jeg nå når jeg regner litt på det. Så sånn sett så skal jeg vel være lykkelig over å ha gått ned såpass da men hadde håpet på litt mer. Trodde man slapp å tenke så mye på kalorier jeg....... men tror kanskje jeg må prøve å redusere det litt for å se hva som skjer?

Hvor mange kalorier er det forresten i ett egg, ca 80 mener jeg å ha hørt. Kan det stemme?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 10:18   #2
ruslepølsa
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 97
ruslepølsa er på en erverdig vei

Sv: - 1 kg bare

Siden Diett.no er genial til å følge kalorier og vektmål.
Der kan du legge inn alt du spiser. trenger vektmål å slikt
Da ser du fort som ditt kaloriforburk stemmer med inntaket.

Selv når du er i ketose gjelder fortsatt: intak -forbruk = Vekt opp/ned

Fordelem med ketose er at du mye fortere får metthets følelse så du vil naturlig spise minde og være mett lenger.
Dette føre oftest til at du naturlig spiser mindre.

Men bruk Diett.no eller noe lignende så er det letter å holde styr på det.


Mvh
Ruslepølsa

ruslepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins learner Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 10:19   #3
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: - 1 kg bare

-1KG på en uke er jo kjempebra.....

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 10:29   #4
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: - 1 kg bare

Jeg sier som butten; -1 kilo er jo fantastisk og omtrent dobbelt så mye som det blir anbefalt om du har tenkt å holde vekta etter endt vektnedgang. Vær stolt du.

Mulig jeg trør i salaten nå, men jeg trodde litt av poenget med lavkarbo var å ikke telle kalorier, men heller telle karbohydrater? Men jeg er nybegynner dog...

Anyway, hadde jeg vært deg og gått ned 1 kilo på en uke, så hadde jeg gitt beng i hvor mange kalorier jeg fikk i meg og lykkelig levd videre på eksisterende kosthold.

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 10:47   #5
Kozemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: - 1 kg bare

1 kg på en uke er jo kjempe bra!
Tror ikke du skal tenke så mye på kaloriinntaket jeg.

Skjønner ikke hvordan folk kan tro at man kan gå ned enormt masse kilo på kort tid. Det tok (for de aller fleste) flere år å få det på. Og like lang tid kan det ta å få det av.

Tolmodighet er en dyd

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 11:38   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: - 1 kg bare

Opprinnelig lagt inn av ruslepølsa, her.


Selv når du er i ketose gjelder fortsatt: intak -forbruk = Vekt opp/ned

Fordelem med ketose er at du mye fortere får metthets følelse så du vil naturlig spise minde og være mett lenger.
Dette føre oftest til at du naturlig spiser mindre.

Akkurat så "enkelt" er det nok ikke.
Spiser du lite karbohydrater, må energien komme fra andre kilder, nemlig fett og proteiner.
Å bryte ned fett og særlig proteiner, krever mye mer energi enn å utnytte energien i karbohydrater. Kanskje så mye som 7 ganger mer (i følge en norsk studie).
Fordelen med fett (og proteiner) er at man holder seg mett lengere, det er ikke ketosen som gjør det.
Spiser man minimalt med karber (og holder seg unna de "raske" karbene) holdes blodsukkeret stabilt og man unngår insulinutskillelse. Insulin sørger for at blodsukkeret senkes OG at den energien som ikke blir brukt der og da lagres SOM FETT i kroppens fettreserver.
(Fettet i maten din lagres ikke som fett siden det ikke gir blodsukkerstigning og påfølgende insulinutskillelse.)



Uansett kan man ikke (og bør man ikke) spise ubegrensede mengder av mat.
Å lære seg å spise til man er behagelig mett, kan være både vanskelig og uvant. Men det er fullt mulig

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 22:36   #7
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: - 1 kg bare

1 kg er topp! Om du synes det er lite så mener jeg du har ett urealistisk syn på hvor mye som er vanlig å gå ned på en uke. 0,5 kg er bra vekttap, 1 kg er dobbelt så mye!

  Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 22:45   #8
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: - 1 kg bare

For de som mener 1 kilo ned på en uke er lite, så lurer jeg på om de har gått på lavkaloridietter tidligere og gått ned mer?

-1 kilo på en uke er veldig bra!

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 08:50   #9
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: - 1 kg bare

Opprinnelig lagt inn av Kreative, her.

1 kg er topp! Om du synes det er lite så mener jeg du har ett urealistisk syn på hvor mye som er vanlig å gå ned på en uke. 0,5 kg er bra vekttap, 1 kg er dobbelt så mye!

Joda jeg har nok et litt urealistisk syn på vektnedgang for jeg vil det skal gå fort fort fort. Hehe. Men det er vel bra nok på ei uke. Hadde veiedag i går og jeg har nøyaktig gått ned 1,2 på ei uke. Så jeg må være fornøyd med det. Når jeg startet for noen uker siden så var jeg faktisk 100,6 kg. Men nå har jeg kommet meg ned i 94.8 så det går sakte men sikkert nedover. Syns bare nittitallet er så grusomt ubehagelig. Blir bedre når jeg kommer meg ned på åtti tallet. For da føler jeg at jeg kan skimte målet.
Jada jeg er litt rar hehe.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 22:52   #10
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: - 1 kg bare

Selvfølgelig vil en at det skal gå raskt, jeg stiller meg på vekta omtrent hver dag og blir ofte skuffet! Men jeg har laget meg en tabell på datan hvor jeg har skrevet ukenr. min vekt og hvor mye som er 0,5kg pr uke nedgang. Og jeg ligger alltid under Da virker det ikke så treigt likevel =)

  Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 22:57   #11
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: - 1 kg bare

Opprinnelig lagt inn av ruslepølsa, her.


Selv når du er i ketose gjelder fortsatt: intak -forbruk = Vekt ned/vektnedgangstop




Mvh
Ruslepølsa

fixed

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 23:25   #12
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: - 1 kg bare

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Jeg sier som butten; -1 kilo er jo fantastisk og omtrent dobbelt så mye som det blir anbefalt om du har tenkt å holde vekta etter endt vektnedgang. Vær stolt du.

Mulig jeg trør i salaten nå, men jeg trodde litt av poenget med lavkarbo var å ikke telle kalorier, men heller telle karbohydrater? Men jeg er nybegynner dog...

Anyway, hadde jeg vært deg og gått ned 1 kilo på en uke, så hadde jeg gitt beng i hvor mange kalorier jeg fikk i meg og lykkelig levd videre på eksisterende kosthold.



Hadde ikke forandret på noe som helst jeg heller hadde jeg gått ned så mye i uken!!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 23:27   #13
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: - 1 kg bare

Ikke jeg heller, gudbedre !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 23:29   #14
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: - 1 kg bare

Må du slutte med det der Greddy...mange som har erfart at dette ikke er tilfelle på vårt kosthold... Se videoene med Gary Taubes og lær noe viktig....

Beklager om du syns jeg er unødig hard, men det er mange faktorer som spiller inn her..........

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 23:42   #15
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: - 1 kg bare

1 kg på ei UKE? herlighet! Du må da være glad for den kiloen vel?
Jeg går ned som regel bare 200g i uken

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 23:53   #16
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: - 1 kg bare

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Må du slutte med det der Greddy...mange som har erfart at dette ikke er tilfelle på vårt kosthold... Se videoene med Gary Taubes og lær noe viktig....

Beklager om du syns jeg er unødig hard, men det er mange faktorer som spiller inn her..........

Da må du lese hva som sto der opprinnelig.
Vedkommende mente at vi kunne gå opp på ketogent kost, hvis man spiste for mye. Ketogent kost= lite til ingenting insulin utskillelse medføre at kroppen ikke lagre fett.

Edit: lefi

__________________



Sist redigert av Greddy : 14-04-11 kl 00:02.
Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 00:00   #17
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: - 1 kg bare

Er det ikke lenger slik at vektnedgang kommer av at inntak av kalorier må være mindre enn det man forbruker ? det er da vitterlig en sannhet ? Men at ketogent kosthold gjør det 'lettere' for kroppen å forbrenne overskuddsfettet ? Jeg tenker da på et kosthold med kh mellom 5 - 15

Har jeg misforstått totalt ?

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 00:14   #18
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: - 1 kg bare

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Er det ikke lenger slik at vektnedgang kommer av at inntak av kalorier må være mindre enn det man forbruker ? det er da vitterlig en sannhet ? Men at ketogent kosthold gjør det 'lettere' for kroppen å forbrenne overskuddsfettet ? Jeg tenker da på et kosthold med kh mellom 5 - 15

Har jeg misforstått totalt ?

Kroppen er ingen forbrenningsovn og det er forkjell på å fyre med papir og tyrirot.
Men det er også riktig at du kan sulte deg ned i vekt vha mindre kalorier inn enn det kroppen forbrenner. Da kan du også risikere at kroppen går på sparebluss og du kan legge på deg uansett hvor lite du spiser.
Spiser du lite karber og nok proteiner/fett, så trenger du ikke tenke så mye på det.
(Med enkelte unntak da, og det har andre skrevet nok om her inne, så det vil ikke jeg repetere)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 00:37   #19
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: - 1 kg bare

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

Da må du lese hva som sto der opprinnelig.
Vedkommende mente at vi kunne gå opp på ketogent kost, hvis man spiste for mye. Ketogent kost= lite til ingenting insulin utskillelse medføre at kroppen ikke lagre fett.

Edit: lefi

Ok, Greddy, om du egentlig mener det samme som meg har jeg nok misforstått deg en smule....


"Ketogent kost= lite til ingenting insulin utskillelse medføre at kroppen ikke lagre fett."
Jeg har jo erfart at dette over stemmer på en prikk når jeg gjorde eksperimentet mitt....så om det er du som har skrevet det jeg har sitert over her har vi ingenting å kjekle om.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 08:45   #20
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: - 1 kg bare

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Ok, Greddy, om du egentlig mener det samme som meg har jeg nok misforstått deg en smule....


"Ketogent kost= lite til ingenting insulin utskillelse medføre at kroppen ikke lagre fett."
Jeg har jo erfart at dette over stemmer på en prikk når jeg gjorde eksperimentet mitt....så om det er du som har skrevet det jeg har sitert over her har vi ingenting å kjekle om.....

Det var ruslepølsa som skrev det - Greddy fjernet "vekt ned" til "vektstagnasjon" (Se så våken JEG er da! *imponert*)

Kanskje vi burde lage en klistret tråd om kaloriteorien på lavkalorikosthold kontra lavkarbo - og hente litt info fra Gary Taubes? Bare lurer... selv om det er svært morsomt når diskusjonene om dette settes i gang *ler*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 14:33   #21
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: - 1 kg bare

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det var ruslepølsa som skrev det - Greddy fjernet "vekt ned" til "vektstagnasjon" (Se så våken JEG er da! *imponert*)

Kanskje vi burde lage en klistret tråd om kaloriteorien på lavkalorikosthold kontra lavkarbo - og hente litt info fra Gary Taubes? Bare lurer... selv om det er svært morsomt når diskusjonene om dette settes i gang *ler*

Ja, det er morsomt, for det er jo stikk i strid med hva vi har lært fra staten.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 14:56   #22
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: - 1 kg bare

og litt morsomt (og litt småubehagelig også) når familie og venner ser rart på meg fordi jeg spiser fenalår med smør på til lunsj

tror de venter at jeg skal stupe i bakken med hjerteinfarkt når som helst, og ikke skjønner hvorfor jeg har lyst å ese ut og bli enda større enn jeg er....

haha!

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 16:05   #23
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 62
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: - 1 kg bare

Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.

og litt morsomt (og litt småubehagelig også) når familie og venner ser rart på meg fordi jeg spiser fenalår med smør på til lunsj

tror de venter at jeg skal stupe i bakken med hjerteinfarkt når som helst, og ikke skjønner hvorfor jeg har lyst å ese ut og bli enda større enn jeg er....

haha!

Da må du vise dem hvem som har rett. Stå på

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bare 3 kilo igjen! Bare Tre! wollafruen Livets lyse side 8 21-08-10 09:38
Må ha det bare MÅ ha det... luringen Lavkarbo generelt 3 14-04-05 13:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no