Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

"Lasagne" på lavkarbovis

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-10-10, 10:09   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

"Lasagne" på lavkarbovis





I det jeg skulle begynne på middagen lørdag -Hjemmelagde karbonader, fikk jeg det for meg at jeg hadde lyst på lasagne....... men hadde jeg det jeg trenger til det - jeg har aldri laget lavkarbo lasagne (lookalike) men syns å minnes at Line har hatt en oppskrift på lavkarbolasagne for en tid siden så sjekker hos henne og finner oppskrift. Jeg hadde det meste - ikke arrabiata sausen -eller noe lignende, men man kan da impovisere - Gjorde noen andre små endringer også

1 pakke kjøttdeig
1 løk
1/2 rød paprika
1 ss oregano
2 ss tomatpurre
1/2 dl vann
1/2 aubergine
1/2 boks creme fraiche
1 dl fløte
revet ost
revet muskatnøtt
parmesan

Stekte kjøttdeig løk og paprika - hadde i tomatpurre og vann. Neste gang skal jeg ha skikkelig saus til -eller ta meg bryet å lage ordentlig kjøttsaus selv- Planlegging et et stikkord her.
Varmer creme fraiche og fløte - har i en halv t-skje revet muskatnøtt og revet ost pluss en liten håndfull revet parmesan (jeg bruker frisk som jeg river v bruk)

Aubergine er skåret i tynne tynne skiver

I en smurt form legges først ostesaus , så aubergine som jeg tar sjanse på blir passe kokt i ovnen, kjøttet - fortsetter slik til alt er brukt avslutter med aubergine og saus på toppen samt et ostedryss øverst .
Kunne hatt bittegrann mer ostesaus men det går greit med denne mengden og




Midt i ovn v 225 grader i 25-30 min . Lar det stå på benken i 10 minutter slik at det får "satt seg" litt
Serverer med en salat, og et godt dryss med parmesan.



Dette var skikkelig godt - kan ikke se at auberginen tok skade av legges i "rå" er første gang jeg bruker den -har brukt squash som "pasta " tidligere. Den skikkelige kjøttsaus smaken manglet litt, men det er jo bare pga impulsendring i planlagt meny på en lørdagskveld -



Kan anbefales

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 01:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no